Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:53

Aaaaaarg.. Net 10 jaar ouder geworden... Sansa heeft een rotsmak gemaakt, ze is op een kast geklommen en dacht daar vrolijk af te springen, maar Jezus, wat een val was me dat... Toch van 2 meter hoog, en ze had de sprong volledig verkeerd ingeschat. Wilde naar een andere kast springen maar dat lukte dus niet.

Het ergste van al is dat ik het gefilmd heb...
Gelukkig is ze wel oké! Ik heb er wel een kleine hartaanval aan over gehouden...

Een half uur later hoor ik gekrabbel. Die ene keer dat ik het deksel van de wc niet gesloten heb zat ze vrolijk op de bril met haar poten in het water te meppen.

HOU OP :+ Duivelsgebroed...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:20

_O- _O-

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:31

Seni, wat een dotje! Knap van haar zeg!

Appeltje, wat een nare situatie zeg. Hopelijk verbetert het snel.

Daisy, wat worden ze groot! Hoe oud zijn ze nu?
En ze houden het steeds spannend voor je hahah. Donderstenen.

Celine, welkom! Prachtige katten heb je. Ik volg ook!

Eekhoorntje, verdrietig van Juultje! Jullie nieuwe aanwinsten zijn wel heel knap. Mooi om zo teee verschillende karakters te hebben.

Eilinora, wat een lieverd zeg! Spannend de castratie! Hoe oud is hij dan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:55

Hallo allemaal! Wij melden ons ook hier!!
Misschien kennen jullie ons al van dit topic: [BB-ITP] Verliefd op patiënt

Maar hier ons verhaal:

Ik ben dierenarts. En in de dienst kwam er op donderdag 3 september een kitten binnen via de Dierenambulance. De melders hadden haar gevonden onder de motorkap van de auto na een dagje weg. Arm katje heeft dus tijdens het rijden bij de motor gezeten!
Tijdens die rit is haar pootje ergens vast komen te zitten. Het voetje hing nog aan een lapje vel en hebben we direct verwijderd. Daarna moest ze eerst wat aansterken voor ze geopereerd kon worden. Ze was ontzettend aanhankelijk, en ik vond het zo sneu dat ze in de nacht alleen op de praktijk moest zitten. Dus ik heb een krat meegenomen, en ze is het weekend bij mij gebleven:

Afbeelding

Toen ging het helemaal mis natuurlijk. Zondag hebben we haar pootje geamputeerd en was ik eigenlijk al hartstikke verliefd. Dus maandag meteen de instanties gebeld of ik haar mocht houden. Dat mocht! Ze is wel aangemeld bij amivedi, maar niemand is haar komen halen.
Dus sinds 3 september heb ik een kitten!
Het is een poesje, van nu ongeveer 9-10 weken oud, en ze heet Minty.

Vandaag hebben we haar helaas alweer moeten opereren. Het staartpuntje was ook geraakt door de motor. Dat leek nog wel levensvatbaar, dus hebben we laten zitten. Afgelopen weekend is het toch af gaan sterven. Dus vanmorgen is het staartje ook voor de helft geamputeerd. Er blijft niets over van het arme ding!
Maar ze doet het heel goed. Ze is inmiddels hartstikke zindelijk (dat was ze de eerste week echt helemaal niet. Overal gepist, behalve op de bak!)

Ze gaat lekker mee naar het werk als ik moet werken (dierenkliniek, dus iedereen vindt het alleen maar gezellig). De eerste twee ritjes in de auto was echt vreselijk. Keihard krijsen en helemaal in paniek. Inmiddels loopt ze zelf haar reismandje in als ik die pak en ligt ze in de auto meestal te slapen.

Ik heb niet zo veel ervaring met het opvoeden van kittens (zeg maar gerust 0…) dus tips zijn altijd welkom!
Waar ik nu bv tegenaanloop is dat ze in het spelen het liefst in je handen bijt. Ze is verder onwijs lief, maar dat is wel irritant. Negeren helpt niet, en straffen schijnt voor katten niet handig te zijn. Dus ik ben daar nog wat mee aan het puzzelen. Belonen als ze wat anders doet gaat twee tellen goed :')
Verder mag ze niet in de gordijnen hangen. Die heb ik op de grond afgezet met aluminium folie, maar ze klimt over de bak naar de gordijnen. Dus daar moet ik ook nog wat mee, want ze kan nu dus niet alleen thuis zijn zonder bench. Maar dat komt wel. Ze is er pas twee weken en nog piepjong! Ben allang super trots dat ze zo snel toch zindelijk is geworden! Ze houdt het zelfs op in haar reismandje. En ze heeft helemaal zelf besloten dat de grote kattenbak de fijnste is, dus dat is echt super!

Ze gaat overal mee naar toe en dat vindt ze volgens mij heel leuk (anders zou ze niet zo makkelijk in haar mandje springen als ik die pak zou je denken). Ook naar stal, aan een tuigje. Minty wordt een binnenkat gezien haar handicaps en de woonwijk waar ik woon.

Nu is ze even heel ongelukkig. Want in de nacht zit ze in de bench, en dat is wel okay. Maar met haar staartverband moet ze een kraagje om, en dat vindt ze vreselijk! Acute verlamming zo ongeveer, zo sneu. Maar ik kan echt het risico niet lopen dat ze eraan gaat eten (en dat doet ze!). Dan moeten we straks wéér opereren, en dat wil ik echt niet!

Hier nog wat spam van mijn knappe kind:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 00:23

Welkom.

Lijkt wel blauwe Rus. Ben wel benieuwd of de ogen nog verder door kleuren naar groen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 01:06

Marcella schreef:
Welkom.

Lijkt wel blauwe Rus. Ben wel benieuwd of de ogen nog verder door kleuren naar groen.

Ze waren eerst nog blauwer. Maar ze heeft wel strepen. Kan dat bij een Blauwe Rus? Ik dacht van niet?
Ook heeft ze een beetje wit op de boeg en onderbuik.

Streepjes:

Afbeelding

En haar oogjes begin september:

De eerste even als spoiler, want je ziet hier haar kapotte voetje een beetje en dat is niet voor iedereen prettig om te zien denk ik.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:29

Agos zo jong en dan al een poot en een deel staart kwijt :(:) Maar ik snap dat je verliefd op haar bent geworden, wat een lief koppie <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:40

Stal_Fiore schreef:
Seni, wat een dotje! Knap van haar zeg!

Appeltje, wat een nare situatie zeg. Hopelijk verbetert het snel.

Daisy, wat worden ze groot! Hoe oud zijn ze nu?
En ze houden het steeds spannend voor je hahah. Donderstenen.

Celine, welkom! Prachtige katten heb je. Ik volg ook!

Eekhoorntje, verdrietig van Juultje! Jullie nieuwe aanwinsten zijn wel heel knap. Mooi om zo teee verschillende karakters te hebben.

Eilinora, wat een lieverd zeg! Spannend de castratie! Hoe oud is hij dan?

Ze zijn 6 maanden en half nu }> Ze zijn echt gigantisch... Ze wegen ook best veel, niet dat ze dik zijn, helemaal niet, maar je voelt hun gewicht wel als je ze optilt :D
Ze houden het idd spannend hoor!

We zijn zaterdag een nachtje van huis, ik hou mijn hart al vast :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:38

Misschien kruising. Blauwe Rus horen volledig grijs te zijn.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:43

Eileen, wat een lief meisje en wat fijn dat ze goed opknapt en jullie haar konden helpen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier gaat het hartstikke goed. <3 ze zijn lekker ondeugend! Ze komen niet echt knuffelen, maar gaan wel gelijk spinnen als je ze even aanhaalt. En ze lopen altijd achter mij aan als ik naar boven of weer beneden ga :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:52

Eileen wat is Minty knap.
Fijn dat ze bij jou mag wonen.
Zo’n patient zou ik ook niet kunnen weerstaan.

Daisy succes met je nacht weg.
Evil sisters passen wel op het huis.

Veriye wat een schattige foto’s.

Mijn man had gisteren Azula van zijn pc kamer gezet.
Ik moest later naar het toilet en wie hing er op schoot in man zijn armen, Azula.
Haha hij vindt haar toch leuk. En Azula doet gewoon haar ding, op schoot klimmen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:03

Wauw Eilleen, wat een knap kitten!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:49

Lieve Sansi <3

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:07

Te veel schattigheid. <3 <3 <3 <3 <3 <3

Al een hele poos geleden dat ik foto's geplaatst heb.
Afbeelding
Afbeelding
Alexia had het schijnbaar koud en wat is nu lekkerder dan pluis Blue als kacheltje.
Afbeelding
Eh ja. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanmorgen gemaakt.
Afbeelding
Mama Maira.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:15

Eilleen wat een mooi meisje. Fijn dat ze bij terecht is gekomen.

Veriye wat zijn ze leuk zo saampjes!

Daisy, succes met je weekendje weg.

Marcella, wauw! Wat zijn ze mooi!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:47

Marcella knappe katten.
Ze zien er goed uit.

Daisy wat lief dat pootje.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:33

Wat een ontzettend leuke en mooie katten komen er toch weer voorbij!

Marcella, echt lief hoe ze samen op de bank liggen <3 . Wat voor rassen zijn het?

Eilleen, wat heeft jouw meisje al veel meegemaakt in haar jonge leventje. Kan me voorstellen dat je als een blok voor haar gevallen bent! En welkom als Kattendummie :D. Dat bijten kan je denk ik het beste te negeren of je kan even haar bekje wegduwen en zeggen "nee". Zo zou ik het denk ik doen.

Daisy, haha dat wordt feest als jullie dit weekend weg zijn :Y) . Ik houd mijn hart ook vast als we straks twee jonge katten in huis hebben. Hiro schijnt onwijs dapper en outgoing te zijn en meteen al praatjes te hebben. Nala is wat bedeesder dus die zullen we wat moeten aanmoedigen om zich te laten zien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:47

De sealpoint is een sibeer (neva masquerade) zonder papieren en de andere 2 blauwe Rus met papieren. Ik hoop volgend jaar Alexia te laten dekken door een Nebelung kater of Blauwe rus met langhaar gen (eerste heeft voorkeur, maar afhankelijk van beschikbare katers).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:30

O wat een duiveltje is Azula soms.

Ik loop moeilijk. Traplopen is pijnlijk.
Dus hele prestatie dat ik de stoffer mee naar boven had genomen om de trap te stoffen.
Heeft Azula de stoffer naar beneden gegooid. Ze was zo trots.
Ik niet.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:51

Oh wat een dotje Minty.
Zou zo een zusje van Cash kunnen zijn. Ook de strepen en eerst blauwe ogen. Nu zijn ze geel. Hij is nu 16 weken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:50

Welk voer geven jullie je kittens? Ik ben op zoek naar kwalitatief goed voer, dus geen Whiskas of Felix etc.
Belangrijkste is dat er geen onnodige troep in zit en dat de kans op blaasgruis klein is. Daarnaast zo min mogelijk stank in de kattenbak :Y).

Hiro en Nala krijgen nu Yarrah, maar dat is behoorlijk aan de prijs.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:56

Wij geven op advies van het asiel CaroCroc Kitten brokjes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:57

Purizon & Hills I/D brokken, natvoer almo, schesir en animoda (carny en andere).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:15

Ik ben fan van taste of the wild. Maar mijn katten niet…

Ze krijgen hier carnibest en een beetje carnis brok.
Edgar en cooper is ook niet slecht.
Cat lovers gold kan ook.
Kijk eens op https://www.catmoneo.nl/sfk-certificaat/
Daar staat een hoop uitleg en kun je kijken wat voldoet aan je eisen en wat je katten ook lekker vinden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:38

eekhoornerik schreef:
Welk voer geven jullie je kittens? Ik ben op zoek naar kwalitatief goed voer, dus geen Whiskas of Felix etc.
Belangrijkste is dat er geen onnodige troep in zit en dat de kans op blaasgruis klein is. Daarnaast zo min mogelijk stank in de kattenbak :Y).

Hiro en Nala krijgen nu Yarrah, maar dat is behoorlijk aan de prijs.

Ik geef nu deze:

Afbeelding

Afbeelding

Gecombineerd met zakjes voor kittens van Sam’s field. En als snackjes gedroogde kipfilet reepjes.

Als ik op bovenstaande website kijk, scoren die beiden goed :)