Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:50

ja en dan zou jij als koper zo'n zieke rus kopen en krijgen en dan mag je er niks van zeggen want dan ben jij slecht

dat kan toch niet

Bij mij houd ik het er maar op dat de fokster wil verdoezelen dat er een slecht kitten uit haar cattery kwam

kies_naam

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:07

Ik weet dus maar heel weinig van raskatten en de wereld erachter. Wel ooit bewust een hond aangeschaft en die wereld klinkt een beetje vergelijkbaar. Ik ben daar heel bewust van weggebleven en voor een asielhond gegaan. Wat ik vooral heel erg vind is dat, met name in de show wereld, gezondheid van de dieren lijdt onder het ego van de mens. Vooral dat alsmaar extremer willen vind ik een hele trieste trend en vaak niet mooier ook en doorgaans ook nog eens ongezonder.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat zo is bij iedereen die showt maar in de hondenwereld vond ik het heel moeilijk om te achterhalen wie echt oprecht het beste met de dieren voorheeft en wie dat alleen zegt maar wel aandoeningen voor lief neemt als dat prijzen oplevert. In de katten wereld dus ook niet makkelijk om de goede fokkers te vinden. Erg jammer voor iedereen die zich wel inzit voor sterke gezonde dieren of een gezonde kat aan wil schaffen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:13

Ik heb een kitten dat hele brokken naar binnen slikt, hij kauwt er niet of nauwelijks op.
Hebben jullie hier voor een tip?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:21

Ik snap je hoor kies_naam. Het is ook lastig maar ik denk dat je voor jezelf ongeacht welk ras en ongeacht of het een hond of kat is moet kijken naar wat je wil. Een actief ras of niet. Eil je showen of niet. Dan gaan kijken welke rassen passen bij mij. Verdiep je in de ziektes die bekend zijn. En hoe en waarop getest wordt.
Ga dan eens fokkers aanschrijven. Veel fokkers vinden het prettig om wat over je te lezen of te horen in een gesprek. Ik persoonlijk reageer niet op mensne die alleen vragen wat kost een kitten. Bedenk je ook dat veel fokkers het fijn vinden kennis te maken zonder dat er kittens of pups zijn. Ga dan kijken waar voel ik me prettig bij. Maak een lijstje met vragen. Vraag naar testen en resultaten. Lees je in over het ras. Ik raad vaak mensen aan om naar een show te gaan. Ik spreek heel veel mensen die de somali niet kennen. Maar waarbij dan blijkt dat het toch wel een match is.
Dat is voor mij 1 van de hoofdredenen om te showen. Mijn geliefd ras laten zien en er over te vertellen.

@siggislief katten kauwen algemeen bijna niet op hun brokken. Hier slikken ze die ook heel door. Je kunt kijken voor een soort van slow feeder om te schrokken te voorkomen maar heel doorslikken van brok is normaal voor een kat.
En eerlijk ik heb liever dat ze op hun vlees kauwen dan op de brok. Brok kauwen zorgt voor tandplak.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:06

Nooit geweten, Xoranlover. Ook weer wat geleerd. :)

Dacht ze wel op hun natvoer kauwen, de een doet wat sneller dan de ander,
en heel af n toe doe ik er voor 1 het natvoer op een lik matje zo dat het wat langzamer gaat.

Ook omdat ie veel eerder klaar is dan de ander.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:24

Jeetje wat een gedoe met de kittens Yom. Klinkt als een nare wereld :\

Blij dat onze boys daar ver vandaan blijven :D

Lord Fudgie {:}
Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:00

Moos is vandaag 2 jaar geworden *\o/*

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:08

Gefeliciteerd (met) Moos! *\o/*

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:45

lekker taartjes eten Moos, gefeliciteerd *\o/*

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:13

Ik begrijp wat je zegt hoor Xoranlover, zo te lezen heb jij wel goede intenties en daar zijn er vast meer van (hoop ik). Toch gaat het helaas niet altijd zo zuiver, in de hondenwereld in ieder geval niet. Nou struikel ik hier over de straat katten en honden, dus bewust een hond of kat aanschaffen gaat niet meer gebeuren denk ik. We wilde in eerste instantie helemaal geen katten. We gaan nu ook niet opzoek naar nog een kat aangezien we de kans groot achten dat we ergens weer een schrijnend geval gaan vinden. In dat geval hebben we een plekje vrij. Hier is het vooral de kunst om geen dieren erbij te nemen. Vlakbij ons woont een man die ruim 20 katten heeft.

Haha Lord Fudgie gaat er mooi voor zitten.

Gefeliciteerd met Moos!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:21

Jeetje Yom wat een verhaal joh :\ had van je niet gezonde kitten wel meegekregen, maar de rest niet. Wat een nare wereld kan het toch zijn -O- ik duim met je mee dat nu toch alles goed gaat komen!

Hier eigenlijk totaal niet gekeken naar hoe ze het op show zouden doen, helemaal niet in verdiept. Sterker nog, ik ben nooit bij een show geweest ook eigenlijk. Ik vond (En vind natuurlijk) het ras echt heel leuk, samen met nog een paar andere rassen. Zo vind ik noren ook echt helemaal geweldig <3
Na het overlijden van mijn vorige kat die inmiddels alleen over was en echt geen andere kat in de buurt wilde hebben, dacht ik langzaam in te lezen en bij fokkers te gaan kijken. Totdat ik via Bokt een nestje tegenkwam en ik gelijk verliefd was hihi. Wel vond ik het belangrijk dat beide ouderdieren uitgebreid getest zijn. Nu is dat natuurlijk geen garantie, maar ik vond het een fijn idee. Beide zijn verre van show waardig, zover ben ik wel :') maar ik denk niet dat ik echt een type ben voor shows.

Gefeliciteerd met Moos trouwens! *\o/* hoe is het met Moos? Inmiddels weer stabiel qua gewicht?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:02

Gefeliciteerd met Moos!

Elani haar kinderen zijn vandaag een jaar geworden. En ze zijn zo knap <3

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:16

Bedankt allemaal :D

muppetmayo schreef:
Gefeliciteerd met Moos trouwens! *\o/* hoe is het met Moos? Inmiddels weer stabiel qua gewicht?

Het gaat wel wat beter. Ik weeg hem wekelijks, en hij schommelt tussen 4 en 4,3kg dus dat is oke. Zolang die maar niet onder de 4kg komt. Qua gedrag zie ik niks anders en ook was het bloedonderzoek helemaal goed.

Ik was 5 minuten weg en m'n plek was ingenomen :+
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:57

5 minuten? Wij krijgen meestal 2 seconden :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:42

Hier dan toch maar vast een foto van mijn aankomende aanwinst. Hij komt pas 18 okt dus nog meer geduld nodig

Afbeelding

Stamboomnaam is Marvin maar dat is niet mijn smaak 8-)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:22

Wat een knapperd, Yom.
Welke naam heb je dan voor hem bedacht?

Blijf dat smoelwerkje schattig vinden, robinxfellow van Moos(je). <3

Ik heb geen Black foto gemaakt maar een White foto.. _O-

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:06

Robinxfellow fijn dat het beter gaat!
Ik ben het eens met Prairy, hier duurt plek innemen ook hooguit 5 sec _O-

Yom oohhh wat een schatje <3 *smelt* Dat bolletje pluis is echt leuk! Dat wordt nog lang aftellen!

Siggislief jeetje wat lijkt hij ineens een stuk volwassener zeg op die foto!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:08

Yom schreef:
Hier dan toch maar vast een foto van mijn aankomende aanwinst. Hij komt pas 18 okt dus nog meer geduld nodig

[ Afbeelding ]

Stamboomnaam is Marvin maar dat is niet mijn smaak 8-)

<3

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:11

Muppetmayo Ik vind hem zelfs iets grotere geworden in omvang,
hij begint wel last te krijgen van zijn hormoontjes denk ik vind hem nog al aanwezig vooral 's avonds.
Hij komt mij dan 30 min lastig vallen met zijn 'verhalen' (miauw).

En gisteren achter gekomen dat mijn andere grote vriend Koper een katerstaart heeft,
en het is niet heel makkelijk uit te krijgen al doe ik het voorzichtig plukken/kammen (slicker)
hij is het ook wel een keertje zat dus ik laat hem daarna even met rust dus vanavond weer proberen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:36

Siggislief ik denk zomaar dat dat aanwezig zijn een maine coon ding is :D als ze hier stil zijn is er iets aan de hand meestal.
Is voor de katerstaart het wellicht een oplossing om in te poederen met rijstzetmeel (of maïzena als je dat in huis hebt) en dan uit te kammen?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:06

Het is meer aanwezig het gemiauw en het gaat steeds hoger en hoger (of lager?) en loopt rond.
En het is (gelukkig) ook niet dagelijks.

Zal eens kijken, het is alleen wel een kerel die niet graag gekamd word,
Nero vind het heerlijk en gaat er voor liggen maar Koper denkt echt daaag! :wave:

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:16

Voor een katerstaart gebruikte ik Goop, een speciaal zalfachtig smeersel tegen vette vachten

Een naam voor mijn nieuwe wurmpje heb ik nog niet, daar ben ik echt heel slecht in :o

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:12

laatst waren we op een show waar ze van RHR krabpalen ook waren. Zij waren weg van de maine coon van mijn dochter en ze vroegen of mijn dochter haar gegevens wilde achterlaten voor het geval ze een keer een model nodig hadden.

En vanmorgen kreeg ze een berichtje of ze vanmiddag naar Waalwijk kon komen omdat ze een model zochten. Dat liet ze zich geen 2x zeggen dus op naar Waalwijk.
Daar aangekomen bleek het niet zomaar een shoot te zijn, maar voor de Vogue *\o/*

Gelukkig is het een heel relaxte kat en heeft ie mooi zitten poseren (en ja ook wel rondgekeken van wat de F*ck is dit ineens allemaal :D )

Als bedankje dat ze zo last minute kon komen kreeg ze een hele leuke krabpaal mee. Nu wachten tot de Vogue uit komt in het najaar

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:15

Wat gaaf, laat je ons de foto(s) zien als het blad uit is?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:16

doe ik, zal hopelijk wel eerder zijn want ze krijgt ze zelf ook toegestuurd