Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:40

Ja natuurlijk hoort toch ook. Zou zo saai zijn zonder.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:42

Yup hier de dorpsgek die meende door zijn brokkenbak te kunnen rennen -O-

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:52

@yom omg lekker dan… |o

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:06

Ik kom me (na een paar keer melden over de ragdoll van mijn ouders :')) nu ook echt melden.. Volgende week zondag komen onze eigen bengels <3
Ze zijn dan 16 weken. Kan echt niet wachten!

Afbeelding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:11

Yom schreef:

[ Afbeelding ]

En zo te zien is het gelukt :j _/-\o_

Wat een leuke kittens Silenna <3
Waar komen ze vandaan?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:15

Ah Silenna eat een dotjes <3

Hier gaan we ons weer langzaam aan klaar maken voor het show seizoen. Komend weekend alles wassen en weer netjes klaar zetten in de showkist.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:22

knappe ragdolls daar ga je vast van genieten

ja fijn joh zo'n rode maffe kater in huis, alles lag onder toen ik thuis kwam

dit weekend ga ik met mijn dochter mee naar show. Zaterdag de maine coons en zondags voor het eerst met haar nieuwe kitten, een brits langhaar. Daar was ze al lange tijd verliefd op en vorige show zaten we naast een fokster die er nog een over had en mee naar die show had. We kende de fokster al dus mijn dochter heeft de hele dag info ingewonnen en geknuffeld. Dus de keuze was snel gemaakt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:27

Waar gaan jullie heen?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:32

robeer schreef:
Yom schreef:

[ Afbeelding ]

En zo te zien is het gelukt :j _/-\o_

Wat een leuke kittens Silenna <3
Waar komen ze vandaan?

Veel dank! Bij een fokker uit Wageningen :j als je specifiek wilt weten wie mag je altijd een pb sturen, ik weet niet of ze het fijn vindt als ik haar naam op internet deel haha.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:50

Glabbeek is dit weekend en dan hebben we 8 sept Zutphen, 22 sept Nijmegen, 6 okt Belgie, 26 okt Tica asperen, 1-2-3 nov Ludenscheid en 10 nov Panningen :o

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:08

Sow drukke tijd. Ik alleen Zutphen, Panningen en dan hopelijk Nijmegen van Mundikat. Die staat wel op de FIFe site maar nog niet op de mundikat site.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 06:24

Ja ik vind showen echt gezellig en je leert iedere keer weer nieuwe mensen kennen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 08:26

Zo jullie gaan hard ineens :wow:

Xoranlover wat fijn dat je meisje vooruit gaat en de hitte is doorgekomen!
Die pikkende Elani :') Je hebt echt een mooi stel!
Gelijk een vraagje, welk tuigje heb jij voor de dames? Ik wil toch ook maar eens kijken wat de terroristen ervan vinden, maar ik twijfel een beetje welke ivm al dat lange haar. Die van kattentuigjes op facebook lijken me wel wat, ik ben alleen zo bang dat daar allemaal haar tussen het klittenband gaat zitten. Die van Tre Ponti ben ik ook bang dat het haar door die oogjes gaat en ik aan het haar trek per ongeluk (en ik weet niet of ze hier makkelijk uit kunnen stappen, mijn gevoel zegt van wel)

Yom wat spannend! Post je een foto als de kleine er is? Ben zo benieuwd!
Die brokken overal :')

Silenna wat een enorm knappe schatjes <3

Siggislief op konijnenpotenjacht :')

Hier had ik weer voer etc besteld, daar zat ook een speeltje bij. Ik had de doos echt 2 tellen open laten staan, toen hadden de terrors het speeltje al gevonden en uit de doos getrokken met verpakking en al. Geloof dat hij in de smaak valt _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 08:45

Ik gebruik een beroni tuigje. (Of H tuigje als ik foto’s ga maken op locatie. )

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:28

Ik baal zo van de tuigjes dat ik ze wel om krijg, maar daarna zoveel moeite heb om los te krijgen. Cathy is echt een durfal en vind het echt geweldig.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:43

Xoranlover heb jij die bij kattentuigjes 24 oid gekocht? Ze zien er wel goed uit vind ik!
Ik ben benieuwd hoe de terrors uberhaupt op tuigjes reageren.. Maar zou het zo leuk vinden om ze naar buiten mee te nemen.
Ik zat ook al stiekem naar een buggy te kijken om ze mee te nemen maar dan ben ik helemaal het gekke kattenvrouwtje denk ik := Ben bang dat ze niet in een rugzak passen, anders zou dat ook nog een optie zijn (maar hoe krijg ik dan weer 2 rugzakken mee >;) )

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:48

Ja klopt ik heb dr zwarte en de bruine hier liggen. Ik heb ook een buggy en een rugzak en een mandje op de fiets ben ik nu dan officieel erg? :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:55

Oohhh kijk dan val ik nog mee _O-
Het is meer dat ze mij hier in de buurt enorm uitlachen als ik met die buggy aangereden kom denk ik, even los nog van mijn vriend die er denk ik iets van vind _O-
Past dat een beetje in zo'n rugzak? Lijkt me zo leuk maar die terrors zijn niet zo klein natuurlijk.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:00

Ik neem alleen Elani mee in de rugzak die vind dat prima. Maar zij is natuurlijk niet heel groot.

Ik gebruik de buggy met de kittens vooral.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:07

ik denk dat ik het mijn nieuwe mini's ook wil gaan leren om aan een tuigje te lopen. Kan wellicht toch wel handig zijn

aangezien ik toch moet wachten op die stomme DPD die gister zou komen (en waar ik dus de hele dag voor niets ben thuis gebleven) kan ik wel vast eens mijn verhaal uittypen hoe mijn zoektocht is verlopen.
Het begon er in januari mee dat mijn dochter 2 catteries op het oog had waarvan zij een kitten wilde.

A was de cattery waar de vader van haar kater vandaan kwam en B had gewoon hele mooie katten waarvan er al 1 in NL is en de cattery heeft ook een award gewonnen in haar land dus erg betrouwbaar
B had wel op haar pagina staan dat er een gemiddelde wachttijd van 1 jaar was.

Uiteindelijk kwam er een heel mooi katertje vrij bij A dus daarvoor gegaan en toen dacht ik dan kan ik haar plek op de wachtlijst wel overnemen. Had toch geen haast. Heel lang verhaal iets korter, het ging sneller en half mei mocht ik mijn katertje op komen halen. Ik had natuurlijk al een heleboel foto's gezien en helemaal blij.
Eenmaal daar geknuffeld met het katertje toen hij op de krabpaal zat en hem zo in het echt gezien. Verder gekletst bij de fokster, het buitenverblijf bekeken, het nieuwe nestje bekeken enz.
uiteindelijk kat mee en na een reis from hell weer thuis

volgende dag zie ik die kat lopen en meteen denk ik er klopt iets niet, ik zie iets vreemds aan de voorpoten. Uitgesproken tegen dochter en nog even aangekeken maar een dag later zag ik het nog. Meteen bij fokster gemeld en de eerste reactie was dan wil ik hem terug want kopers moeten blij zijn. Ik zeg wacht gewoon dan ga ik eerst een controle doen bij de DA
Maar ze bleef ook wel zeggen ik wil hem terug

controle gedaan en DA zag het ook, ondertussen hadden 2 show collega's aan mij gevraagd hoe gaat het met je nieuwe aanwinst. Ik tegen hun mijn twijfels uitgesproken en mee overlegd.
Maar fokster was duidelijk hij moet terug en graag zsm zodat ie bij zijn broertje kon gaan wonen. Ik vond dat eigenlijk wel prima want ik koop een kat (mede) voor show en dan wil ik daar ook wel met de kat naar toe kunnen
uiteindelijk dus kat terug en ik mijn geld terug

intussen had ik op fb een poesje gezien en dat was liefde op het eerste gezicht. Contact gehad met de fokster en ze werd voor me gereserveerd. Was in Duitsland dus daar ben ik tussendoor ook nog gaan kijken en aanbetaald
later zei iemand tegen me kijk uit want die vader heeft entropion. Dus korte tijd later wilde ik eens weten wat als er een erfelijke ziekte komt en wat als je daardoor niet met het poesje mag fokken??
Normale vraag toch....nou daar dacht zij anders over want ze reageerde boos dat geen enkele fokker daar garantie op geeft en ik maar naar een andere fokker moet gaan die dat wel doet en weet je wat je krijgt het poesje niet meer!

ehhh ik zei dat was niet mijn bedoeling en ik bedoel ook geen levenslange garantie maar gewoon de eerste 1-2 jaar. Maar nee ik had pech
de aanbetaling kreeg ik wel terug als ze weer gereserveerd werd, maar ja ik vind dat dat niet zo werkt en als zij afzegt moet ze maar meteen terug betalen
Nee dat ging niet want er was geen geld
toen hoorde ik dat ze het poesje zelf ging houden dus ik weer meteen gezegd ik wil mijn geld terug
nou uiteindelijk heb ik echt moeten zeggen ik wil nu mijn geld terug anders kom ik haar ophalen en heeft het dus weken geduurd voor ik mijn geld terug had

Afijn, het katertje was dus weer terug naar de fokker en uiteindelijk had ik dus weer van 2 kittens geen kittens en was ik nog zoekende
Ik wist van 1 bekende fokster dat ze een nestje had dus ik gauw daar reageren want die heeft ook altijd moie kittens.
Maar op mijn vraag kreeg ik een nee want het kwam er op neer dat zij een hekel heeft aan mensen die hun katten terugsturen
Ik was even met stomheid geslagen door dit antwoord. Ik heb helemaal niet met haar gesproken...wie dan wel???

Een andere fokker volg ik al sinds de wereldshow in Frankrijk okt 23 en die had katertjes, daarover had ik al contact met hem en er zou er wel een voor me bijzitten. Ik blij natuurlijk
maar het bleef wat stil dus ik begon te vermoeden dat ook hij ingelicht was over hoe slecht ik ben. Dus ik wat doorvragen en ja hoor, hij wilde ook niet meer aan mij verkopen
wat een k*tz00i zeg....wie is er zo gemeen aan het roddelen

Op een dag zag ik weer een geweldig kitten op fb voorbij komen, gauw contact gezocht en als zij hem niet zelf ging houden zou ie voor mij zijn. We hebben best wat gelachen via messenger dus ik weer blij. Totdat....juist ja ook zij zei ik kan niet verder met je gaan
Ik mezelf verdedigd en haar het filmpje laten zien en ja ze gaf me gelijk, maar toch

tja ik ben een gevoelig mens dus ik ben hierdoor enorm van slag geweest. Ik ben een heel eerlijk persoon en heb in mijn ogen niks fout gedaan
Ja er is zo'n 1.5 jaar geleden een poesje echt door ons terug gegaan naar de fokster. In de aankoopprocedure gezegd dat ze voor show was, tig keer gevraagd of ze gezond was en toen ze kwam (uit een ver buitenland waardoor we niet zijn gaan kijken) bleek ze een knik in de staart te hebben en lief ze enorm naar binnen met haar achterpoten.
Daar hebben we foto's van laten maken en daaruit bleek dat haar knieën en heupen niet goed waren.
Dit poesje was voor mijn dochter en als ze zou blijven kon ze er niet mee showen en fokken en zouden er duizenden euro's kosten aan komen voor operaties.

Sorry maar ik ben van mening dat fokkers niet hun "troep"kunnen verkopen aan liefhebbers en dat die dan maar met een slecht fokproduct opgescheept moeten worden

En dan mijn verdriet maar weer aan de kant zetten en verder kijken. Dan krijg je reacties als Ohh nee kan toch niet want er zit een knik in de staart, of Er zijn al veel fokkers met interesse enz
Is dat echt zo of ook een smoes

ander kitten gereserveerd maar fokster durfde het niet aan omdat Kes hier ziek was.
Nog een kitten gezien bij een fokster met hele mooie katten en meteen gereageerd maar er was een optie. Of ik nog interesse had als de optie er af zou gaan. Ja echt wel
optie is er af dus ze is voor jou, ik helemaal blij gereageerd en nog wat gevraagd enz
dus andere dag gevraagd of ze dan een contract had en evt aanbetaling. Zegt ze ja ze is gereserveerd. Ik zeg ja voor mij dan
nee ik wist niet dat je haar wilde. Ik zeg nou dat was toch niet te missen zo blij als ik was
sorry ik wist het niet.....geen kitten dus

Uiteindelijk tegen een kitten aangelopen die mee was naar een show maar gewoon nog te koop was. En meegeweest met vrienden naar een fokster en er daar zelf ook een gevonden

ben ik blij.....ja en nee. Ja ik heb 2 mooie kittens gevonden en nee de echt heeeeele mooie kittens en showwinnaars (om het zo maar even te zeggen) heb ik dus niet kunnen kopen. En ik heb een negatieve naam gekregen terwijl ik van mezelf wel weet dat ik een goed mens ben en in mijn ogen niks fout heb gedaan. En dan kan ik er niet tegen dat het zo is gelopen

foto's volgen zo, dat moet ik ff met mijn telefoon doen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan geen filmpjes uploaden zie ik. Dan was het echt duidelijk

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:15

Jeetje Yom wat een gedoe het lijkt mij niks die hele show wereld. Dan is dat wel een grappig contrast met hoe ik op een dag door een stadje liep en over twee kittens struikelde terwijl we totaal niet opzoek waren naar kittens. Totaal ongeschikt als showkat natuurlijk dus niet te vergelijken natuurlijk.

Oprechte vraag maar wat vind je dan zo leuk aan het showen? Het sociale aspect lijkt me daar ook een rol in spelen?

Ik dacht eigenlijk dat veel mensen vooral showen om te fokken maar het is voor jou een doel op zich begrijp ik?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:24

we zijn eigenlijk begonnen omdat mijn dochter en ik beide een maine coon hadden. Gewoon van zullen we eens gaan en kijken waar het schip strandt. En dat vonden we echt leuk om te doen en soms wonnen we nog een klein prijsje ook. Maar beide katten waren nog gekocht om mee te gaan showen, dus hadden zo hun "fouten"
Door een financiële meevallen konden we beide gaan kijken naar een kat er bij en bovendien zijn maine coons verslavend :D

Ik vind het wel leuk om meer mensen te leren kennen en mee te kletsen, dat is mijn ontspanning zeg maar. Dus ja je bent het meeste gezellig aan het bijkletsen en dan af en toe tussendoor naar een keurmeester

Maar gaandeweg leer je de mensen kennen en weet je waar je niet bij wil horen. Tis jammer maar ik ben zo niet, ik gun iedereen een prijs (en mezelf ook wel natuurlijk). Maar het lijkt alsof er een enome jaloezie bij jurysport komt kijken en daar wil ik niet bijhoren. Dat is ook de reden dat ik Kes gesteriliseerd heb, ik heb geen zin in meer geroddel en gedoe

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:58

Ik ken je verhaal natuurlijk yom. En ook ik weet hoe verrot de show en fok wereld kan zijn. Daarbij heb je ook de pech dat de maine coon natuurlijk een bekend ras is waar mensen exclusief proberen te zijn en te blijven. Naar mijn mening wordt er veel te extreem gefokt en dan ga je fouten creëren in lijnen.

Het gebeurt veel te veel momenteel en jij bent terecht kritisch op de kittens die je eventueel wilt aanschaffen.
En het gebeurt ook in elk ras dat fokkers elkaar waarschuwen voor bepaalde kopers. Nu hebben wij met de somali abessijn een klein ras met (vooral in de somali) heel weinig fokkers. Dat betekend automatisch dat iedereen zo ongeveer alles van elkaar en elkaars katten weet. Maar ook dat als ik een koper afwijs (en ja dat gebeurt) en ze dan naar en andere fokker geen dat er nagevraagd wordt. Ik ben dan eerlijk maar wel van mening dat als andere iemand afwijzen ik zelf een oordel wil vellen.

Ik vind het super belangrijk dat mensen die een kitten willen weten wat het ras inhoud, er mee om kunnen gaan en ook echt ervoor willen gaan. Dat is me tot nu toe goed gelukt.

Ik show persoonlijk voor punten en om mijn rassen te promoten en te laten zien.

Voor mij is het veel moeilijker om prijzen te winnen. Ze vallen oah in de categorie korthaar of halflanghaar. En dan moeten ze tegen noren, siberen, ragdoll, maine coons (tenzij die een special hebben) en bij FiFe tegen siamees, thai, rex, devon rex peterbold skilkirk rex. Dus ook mega veel concurrentie. Nu vind ik dat niet zo erg. Maar wat ik wel erg vind is dat de ongezondere rassen verkozen wordt boven gezondere rassen omdat die ongezondere veel extremer zijn.

Ik weiger om mee te gaan die extreme fokkerij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:08

Zelfs blauwe Rus is gedonder. Schijnt nu een fokker te zijn die met zieke katten fokt.