Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:37

Die kop van Fudge bij de pedicure hahahahaha! Hij vond het zelf ook niet erg koninklijk en al helemaal om zo op de foto te gaan :D

Koper en Nero zijn echt prachtige katten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:54

Liefste snuitje :+:
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:03

<3

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:56

Mooie blauwe kijkers <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:33

Ooh wat een mooi snoetje!

Gefeliciteerd Berdien!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:05

Wat een heerlijk snoetje <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:31

Ik kom even binnenvallen :o

Wij hebben een zwerfkat opgevangen. Of nou ja opgevangen, ze is aan komen lopen en woont nu bij ons in de tuin. Helaas sterk vermagerd en ik denk ook wel medische problemen. Ze is ontzettend lief en aanhankelijk en ik vraag mij echt af waarom niemand zich nog gemeld heeft. ( staat 2 x op amvedi). Amvedi gaf aan dat als het even kon we haar in ieder geval de zomer in onze tuin konden houden en verzorgen wel fijn zou zijn.

Voor het gemak hebben we haar Nina genoemd.

Helaas mist ze hoektanden waardoor eten wel wat lastig is en mede daardoor het gewicht ook niet op orde is. Ze zit elke morgen vanaf 9 uur voor de deur te wachten op een bakje eten. Gisteren heb ik haar toch maar ontwormd en ontvlooit, ze bleek er nogal onder te zitten en dan is hersteld natuurlijk ook lastig. Ze liet het heel goed toe al schrok ze toch even van de wormenspuit :').

Helaas kunnen wij binnen geen plek aanbieden mede door allergie en een hond die haar goed accepteert maar geen echte kattenhond is. Wel gaat Nina elke dag mee de hond uitlaten waardoor mijn hond inmiddels meer gewend is en niet meer achter haar aan gaat. Voor de winter zijn we wel opzoek naar een plekje!

Ze is niet optimaal gezond, dus het zou misschien wel mooier zijn als ze toch wordt opgehaald door de dierenambulance. Maar ik zie haar liever naar een prachtig huisje gaan met mensen die uitgebreid met haar willen knuffelen. Maar voor nu blijft ze nog even gezellig hier

Tips zijn toch welkom we zijn niet echt katten mensen.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:33

Is ze niet gechipt?

Misschien kun je de regio er even bij zetten.

Ik heb er helaas al 5 en dat is al eentje meer dan in de planning stond.

Fijn dat je haar in ieder geval wat verzorgd <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:05

Prairy schreef:
Is ze niet gechipt?

Misschien kun je de regio er even bij zetten.

Ik heb er helaas al 5 en dat is al eentje meer dan in de planning stond.

Fijn dat je haar in ieder geval wat verzorgd <3

Helaas geen chip aanwezig :(

Regio is noord-Drenthe ( omgeving Assen)

We konden het niet over ons hart verkrijgen om geen actie te ondernemen.
Inmiddels het tweede deel van het ontwormen met een beetje strijd kunnen doen.
Ze had het nu toch wel in de gaten dat het niet leuk was. Maar met een beetje omkoperij van wat lekkers trapte ze er toch in :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:24

Zeg het niet te hard dat jullie niet echt kattenmensen zijn, voor je het weet ben je het vrouwtje met de katjes. :) :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:53

Siggislief schreef:
Zeg het niet te hard dat jullie niet echt kattenmensen zijn, voor je het weet ben je het vrouwtje met de katjes. :) :P

Ik ben stiekem al een beetje aan haar gehecht geraakt, helemaal omdat ze zo op ons gericht is en ook mee gaat de hond uitlaten. Ik sta toch elke keer op haar te wachten totdat ze weer aansluit omdat ik anders bang ben dat ze ons niet weer vindt. Ze is ook nog eens behoorlijk doof

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:07

Mijn lieve vriendjes :+:
Afbeelding

En met zijn drietjes op de bank past best :)) <3
Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:55

Haha die 1e foto :')

Heerlijk zo met z'n 3en op de bank.

Ik zit hier met Koper bij m'n enkel, hij is weer op knuffel tour.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:46

Hier is Haru ook gezellig vandaag
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:52

Aahh die voetjes op jouw schouder <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:43

Oh oh Berdien, waar had je hem mee teleurgesteld? Domme actie in een poging hem te helpen met World Domination?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 07:32

Eergisteren deze poezel geadopteerd uit het asiel! Ze was gevonden maar had geen chip.
Ze schatten haar ongeveer 3/4 jaar oud. Ze houdt van kopjes en kriebels haha!
Haar naam is Puffin geworden :)
Afbeelding
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 07:47

Wat een schatje <3 Veel plezier met haar

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 08:32

Veel plezier.

Blue heeft een wondje onder de knie. Twijfel even of het een hotspot is. Of stoei ongeluk.

Sinds maira er niet meer is racen ze 3 tot 5 keer per dag door het huis. En regelmatig stoeien.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:35

Wat een heerlijk ding TheNovelist, veel plezier met der. :)

Hier zijn de heren vandaag 5 maanden oud, en Koper heeft formaat kat. _O-

Afbeelding
Koper die gisteren zelf onder een deken is gaan liggen terwijl het buiten 28-30 graden was. Koekoek! 8)7

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:03

Vorig jaar heb ik twee straat kittens gevonden in een stadje in de buurt (inmiddels is de kater helaas overleden en hebben we nog alleen de poes).

We wonen in Bulgarije en hier zijn veel straat dieren en er is voor katten geen opvang stichting o.i.d. Het was november en best koud één van hen was hard aan het krijsen en kwam op mijn voet zitten toen ik stopte. De andere lag heel stil aan de andere kant van het hek. Ze lagen bij een leegstaand huis en de buurman vertelde dat ze geen moeder hadden en zei dat we ze vooral mee moesten nemen. We wilden eigenlijk helemaal geen katten, mijn vriend is ook nog eens allergisch voor katten. We konden ze daar ook niet voor dood achtergelaten dus ik ben met ze naar de dierenarts gegaan met het plan ze de zorg te geven die ze hard nodig hadden en ze daarna als buitenkat bij ons te laten wonen. Er zijn niet echt gevaarlijke wegen in de buurt en we hebben veel ruimte rondom het huis. Ze waren beide onderkoeld en ondervoed. Na een paar uur opwarming, infuus en voeden mochten we ze meenemen. In huis konden ze niet en buiten was het natuurlijk veel te koud voor ze. Bij thuiskomst heb ik snel een klein aanbouw halletje voor ze heringericht en er een electrisch kacheltje ingezet. De dierenarts schatte ze qua leeftijd tussen de drie en vier weken, we kregen poedermelk mee voor de voeding. De zorg kwam op mij neer wat ik best spannend vond met zulke kleine fragiele hummeltjes zonder ervaring. Na een paar dagen ging het niet goed, ze kwamen niet genoeg aan en hadden doorlopend diarree. Dus maar weer terug naar de dierenarts waar ze inderdaad erg ziek bevonden werden, ik moest ze daar achterlaten voor de komende drie dagen/nachten. Ze konden geen garantie geven of ze het zouden redden. Toen we tussendoor even op bezoek kwamen waren ze weer een stuk opgewekter en kreeg ik er wat meer vertrouwen in. Na drie dagen kwamen ze weer naar huis. Het ging even wat beter totdat ik ze weer wat zag schommelen in gewicht, en ze waren wat minder fit/actief. Ze bleken niesziekte te hebben. Daar zijn ze beide behoorlijk ziek van geweest, de één had veel ademhalingsproblemen en zijn neus zat flink dicht met zweren, de andere had het ook zwaar te pakken, haar ogen waren heel erg aangetast. Na wederom antibiotica, heel veel druppelen in ogen en neuzen ging het eindelijk wat beter met ze en waren ze stabiel.

Daarna ging het steeds beter met ze, ze kregen eindelijk de vaccinaties toen ze sterk genoeg waren en later werden ze gecastreerd. Ze raakte gewend aan het buitenleven en waren een heerlijk duo samen.

Totdat de oranje kater op een ochtend niet kwam voor het eten. Dat was zo atypisch dat ik direct bezorgd was, toen hij in de avond ook niet verscheen wisten we eigenlijk al zeker dat er iets ernstigs aan de hand was. De periode daarna hebben we eindeloos rond gezocht in de omgeving, maar tevergeefs. Toen de zwarte poes ook niet reageerde op een ochtend heb ik ingebroken op het leegstaande terrein van onze inmiddels overleden buurman. Tot mijn schrik zag ik dat zijn waterput onbedekt was en toen ik er met mijn zaklamp in scheen zag ik een oranje vlek in de put drijven. Daar lag onze lieve altijd opgewekte kater...

Toen ik vol verdriet terug in onze tuin kwam hoorde ik gelukkig onze zwarte poes miauwen. De put is nu afgedekt en voor haar heb ik een ren gemaakt waar ik haar in de nachten in opsluit, gewoon voor de zekerheid.

Dit was onze mooie kater:

Afbeelding
Dit is één van de laatste foto's van hem:

Afbeelding

Onze stoere poes:

Afbeelding

Afbeelding

Ze sliepen altijd samen, zo triest dat ze haar maatje nu kwijt is:

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 19:16

Jammer dat de kater is overleden, maar wen lekker smoeltje heeft de poes..

Ik heb gisteren weer wat in gekocht bij Cat-Walk, kon het niet laten
en ze zijn helemaal dol op kleine muisjes met konijnen bont..
en iedere dag onder de kast kijken is ook geen doen.. _O-
Vanmorgen stond het doosje met inhoud ineens voor mijn neus.

Nero vond ook vanmorgen dat ie best paste in het doosje waar alles in zat... :')

Afbeelding

En gisteren gezellig samen met Koper aan voetjes koelen gedaan.
(Een cooling-disc speciaal voor kleine huisdieren, dus ook zo katten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 19:35

@novelist wat een knapperd!

@marcella wat fijn dat de rest wel goed gaan. Hoe is het met jou?

@siggislief wat een schatjes toch. Ook in dat doosje (daar zijn doosjes ook voor toch?)

@kies_naam wat een mooie poes. Wat jammer vam de kater maar hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij jullie had.

Hier een spannend weekend en paar dagen achter de rug met Lanah. Zaterdagnacht was ze heel benauwd. Dierenarts waar we heen moesten (wat een verschrikkelijke man…) heeft alleen snel gekken en wat medicijnen gegeven in de hoop dat ze opknapte….

Maandag naar eigen dierenarts. Daar hebben ze foto’s gemaakt en ze heeft bronchitis. Nu medicijnen en kijken hoe dat gaat.

Ze is wel weer vrolijk en ze eet en drinkt goed.

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:24

Oei, beterschap met poeslief, Xoranlover

Het jammer van het doosje is, Koper past er niet in.

Vandaag nog wel even met spoed de dierenarts gebeld, de heren hadden een knoopbatterij te pakken gehad,
maar wist niet of ze hem ingeslikt hadden of iets mee gedaan hadden.

Ik heb gebeld, en later lag ie toch nog in de huiskamer door dat Koper er mee speelde.
Ze hadden er wel op gekauwd dus moest ze in de gaten houden, en ze waren er niet ziek.
(Batterijtje lag voor mij ongeveer op schouder hoogte, en de katten konden via de stoel er ongeveer bij komen terwijl de stoelen redelijk ver vanaf stonden)

Morgen sowieso ook nog een afspraak staan omdat ik gewoon een check up wou 1,5 week geleden.
Ook al heb ik ze net 2 maanden wil gewoon even een check upje.

Merk ook wel Koper heeft in het begin heel veel op mijn schoot gelegen,
en wilt het nu ook helemaal niet meer, en Nero komt net als vanavond even lekker op schoot liggen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:35

Ja maar net niet passende doosjes zijn de beste!