Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:48

Jeetje mina wat een prijzen rekenen jullie dierenartsen voor een consult!

Hier knip ik de nagels niet, ik gok zomaar ook dat dat bij allebei een groot drama zou worden. Toevallig heeft de DA laatst de puntjes van de nagels van Woezel geknipt, zodat hij wat minder schade aan zijn oren kon aanrichten met krabben, maar dat was toch wel fijn moet ik zeggen! Iets minder stiletto’s :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:09

Nou ja ik moet ze knippen voor show of als ze naar de kater gaan. En in de trimsalon knippen we ze voor onze eigen veiligheid. Alleen Kito laat het niet toe. Soms lukt het me maar hij waarschuwt niet en bijt meteen _/-\o_ .

Ik denk dat hij zo ongeveer de enige kat is waar ik de nagels niet zomaar van durf te knippen. _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:13

Ze hebben ook op Zaterdag & Zondag Consult, maar dan rekenen ze al snel 90 - 100 euro.

En denk ook waar je gaat, ik zit ook in Amsterdam.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:32

Ik in Groningen :+ Wel bij een speciale kliniek alleen voor katten.

Wat een heerlijke snuitjes Ghostattack :+:

Samen naar de regen kijken
Afbeelding

En dit past ook nog steeds :))
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:59

Dat het blijft hangen. :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:08

Ghostattack wat is Tilly leuk <3 Mijn vriend maakt mij af als ik nog een terrorist in huis zou nemen _O- De andere 2 klinken ook echt te schattig!

Siggislief heb je het evt al geprobeerd tijdens slaap/dut tijd? Dat is voor mij ook het tijdstip om bijvoorbeeld te borstelen of te knippen, anders heb ik een terror in de borstel/schaar hangen :') Als ze in zoomy modus zijn hoef ik echt niets te proberen. En dan bijvoorbeeld idd 1 voetje per keer (of zelfs 1 nagel per keer, uiteindelijk kom je er wel).

Berdien het verbaast mij echt dat het hangmatje nog niet naar beneden is komen zetten :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:11

muppetmayo Nog niet, maar misschien wel een goed idee..
Tijdens hun Zoomy tijd is het inderdaad geen doen, het borstelen ook niet..
Al vind Nero het borstelen vaak dan wel lekker en begint te spinnen, en Koper rent er deels voor weg.

Hun slaaptijd modus zijn op bepaalde plekken geen doen, ze gaan heel graag achter de tv beneden liggen,
of nog eens op een paal van 180 cm of in een vervoersbench oftewel je kan er niet bij. _O-

Dat vroeg ik mij ook af, is dat ding nog niet naar beneden gekomen, Berdien zo met z'n 2en?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:17

Nee, blijft stug hangen! Er kan 12 kilo op en dat wegen ze gezamenlijk ook wel. Ze liggen er niet heel vaak meer samen op, maar soms kruipen ze wel bij elkaar.

Als ze hier race-tijd hebben moet ik ook niet nagels willen knippen of borstelen := Daar moeten ze lekker relaxed voor zijn, anders wordt het wel heel erg lastig.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:26

Siggislief bij mij hielp het in het begin om mee te gaan daarin in hun ritme. Ik wist bijvoorbeeld dat de ochtend begon met zoomies, en dan rond een uur of 10 slaap tijd. Dan ging ik rond iets voor 10 als ze wat rustiger waren even borstelen/knippen etc.
Nu wil dat niet zeggen dat het altijd goed gaat hoor, als hier de terrors ergens geen zin in hebben wordt het ook nog steeds uitdagend :') (bijvoorbeeld net een beetje poep in de vacht uitpoetsen ofzo, ik kan dan natuurlijk niet wachten tot een rustig tijdstip). Donya gilt dan altijd de boel bij elkaar of ze wordt vermoord, en Dolce bijt/vangt het liefst hetgeen waarmee je bezig bent zoals de borstel/schaar/doekje/whatever _O-

Berdien echt bijzonder dat dat ding zo blijft hangen, ik durf dat toch niet met die katjes hier, hoe leuk ik die hangmat ook vind.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:43

Mijn begeleidster komt volgende week Woensdag in de ochtend langs,
zij wou dan wel knippen en ik mag ze vast houden. (Ze weet nog niet of het door gaat)

Toen ik der vertelde anders ga ik wel naar de Dierenarts, en toen ze hoorde van 60,50
voor een afspraak vond ze dat wel belachelijk veel.

Koper had net de boodschappen tas gevonden, en is er heerlijk in gaan liggen.
En Nero vond het maar niks en was er bang voor.. _O-

Toen schoot Koper er uit en daar schrok ie ook nog even van..
eigenlijk een beetje toe gelachen naar Nero. :')

En daarna ging ie heel stoer op pad om te kijken of ie er op kon liggen,
en de stand is nu Nero ligt knock out op de Boodschappen tas en Koper is onder mijn bed gaan liggen.
(Tijdens zijn tocht moest ie Koper tikken op het hoofd omdat ie bang was voor de tas)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 17:55

Wat komen er allemaal leuke nieuwe katten bij! :D

Ik merk dat Moos aan het afvallen is. In November woog hij bij de dierenarts 4,6kg. Vorige maand viel het me op dat ie wat aan het invallen was op z'n flanken dus zelf gewogen en toen was ie 4,3kg en net gewogen en nu komt ie op 4kg. Nu heb ik geen 'echte' kattenweegschaal dus kan wel wat afwijken maar normaal zit ik ook wel rond hetzelfde gewicht als wat bij de dierenarts gewogen word. In augustus word hij twee dus dan moeten we sws langs de dierenarts, maar ff in de gaten houden. Qua eetpatroon zie ik niks raars, en hij is qua gedrag ook nog wel zichzelf en actief. Wel likt en bijt ie aan elke plastic verpakking die die ziet, maar dat blijken meer katten te doen zag ik al :o

Slapen op de bank onder een dekentje
Afbeelding

of op een handdoek :+
Afbeelding

En hij is nogsteeds ondeugend
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:35

Ah die laatste foto <3

Ik zou voor, tijdens en na het knippen iets lekkers geven als ze daar gevoelig voor zijn, dat je er iets positiefs van maakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:00

Aaahh Moos! <3

Cookie heeft twee bloederige bultjes op zijn voorhoofd. Ik denk dat hij geprikt is door iets dat vliegt en kan prikken := Het doet hem niet heel erg zeer, mag er gewoon aan zitten. Het bloedt hetzelfde als bij een open gekrabde muggenbult, van dat meer doorzichtige wondvocht. Had er gisteren honingzalf opgesmeerd maar dat werd er natuurlijk direct door Fudge afgelikt :roll: Maar even in de gaten houden, hij is gewoon zijn eigen bijzondere zelf dus het zal allemaal wel loslopen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:33

Ik heb niet alles bijgelezen. Ben even niet meer op bokt geweest.

Mijn katjes hebben sinds dinsdag een nieuw huis. Gelukkig hebben we iemand gevonden. Deze persoon is een dierenvriend en weet wat hij doet, heeft geduld etc. Dus ik vertrouw dat de dames een goed nieuw baasje hebben. Er is wel al een poes daar. En ze hebben elkaar zelfs al ontmoet. Maar het was alleen wat hisjes en "ik wil nier te dicht bij je in de buurt komen" van ze alledrie, dus dat gaat goed komen. Voordat de dames weg gingen was hij een paar keer gekomen om kennis te maken met ze. Hij heefr heel wat spullen van ons meegenomen zodat de dames ook dingen met hun eigen geur hebben daar. Mijn vriend en ik zijn in het begin van de week allebei flink van slag geweest. Allebei flink veel moeite gehad met de situatie. Maar deze persoon is heel vriendelijk. Toen hij kwam om de dames op te halen nodigde hij ons uit om mee te gaan. Dus we hebben de dames uiteindelijk zelf die kant op gebracht. We zijn daar ook een paar uur gebleven, hij had ons eten aangeboden dus we hebben zelfs daar avondeten gehad. De dames bleven allebei de hele dag onder de bank, tegen elkaar aan. Logisch ook natuurlijk. Nina was wel nog even wat dichter bij me gekomen voor wat knuffels voordat we naar huis gingen. Dat waardeerde ik echt enorm.

De dames hebben een lekker groot huis. Ze hebben daar ook een grote achtertuin, dus als ze straks wat meer gewent zijn mogen ze ook lekker naar buiten. Dus ze hebben wel een hele mooie plek om nu te blijven.

Ik ben er evengoed wel nog steeds kapot van. Het feit dat we momenteel ook al een tijd bezig zijn met de verhuizing en veel gaat gewoon weg, maakt dat het huis er nogal kaal uit begint te zien, ongezellig. En nu dat de dames en hun spullen weg zijn is het helemaal leeg hier in huis. Ik mis de begroetingen in de ochtend, Nina die op de badkamer over de handdoeken op de grond heen komt rollen, het eten geven aan ze in de avond, een kat die bij je in de buurt ligt. Ik ben gisteren naar mijn ouders gegaan. Met terugkomst wordt ik nu niet meer begroet door de katjes. Het is echt leeg nu. En mijn vriend en ik doet het allebei nog pijn. Gelukkig mogen we op bezoek komen wanneer we willen en we houden contact met hun nieuwe baasje. Dus we gaan zeker nog wel eens kijken hoe her met ze gaat. Maar we laten ze eerst een beetje wennen daar :j

Gezien ze allebei net 3 zijn geworden heb ik besloten om het te zien als 2 dametjes die gewoon het nest verlaten. Ze zijn uitgevlogen nu en gaan meer van de wereld ontdekken. Dat idee geeft me wat vrede. En ik weet dat ze goed terecht zijn gekomen. Maar het doet evengoed pijn ;(

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:06

Ach LoveGlove wat een verdrietig nieuws. Het is nooit leuk om afscheid te moeten nemen. Zo te lezen hebben ze het wel getroffen in hun nieuwe huis. Dat verlicht het wat denk ik.

Moos aan het afvallen….dat kan natuurlijk door van alles komen maar als het doorgaat zou ik hem wel even door de dierenarts laten nakijken. Het kan heel veel oorzaken hebben….van tanden tot nierfalen en lymfoom. Even in de gaten houden dus.

Dat zijn wel hele stevige zuignappen Berdien :D ze kunnen wel mooi naar buiten kijken zo <3

Ik was gisteren even bij een vriendin om haar nieuwe kitten te bewonder. Een hele mooie blue smoke Maine Coon dametje. Meteen haar nagels even geknipt want die vielen onder de wet wapens en munitie onderhand :') :j
Dan gaat het toch wel weer kriebelen hoor……

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:56

Haha bij maine coon mensen lijkt het altijd wel te kriebelen. Iedere keer denk ik van nu zal er bij niemand op show meer een kitten bijkomen want er zijn er al zoveel bijgekomen. Maar nee hoor dan komt er toch weer een golf nieuwe coontjes bij

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:03

Ik ben gewoon een beetje verslaafd aan alle halflangharen
:o :D <3

Zou er nog wel een extra Turkje bij willen en een Noortje. Maar we willen ook meer gaan reizen uiteindelijk en dan is het niet handig om nog meer te gaan ‘stapelen’. Ik hou het voor nu maar bij het stamboekwerk en showen en helpen op show. Misschien stof ik m’n ambitie om keurmeester te worden wel weer af….wie weet :j

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:40

misschien kun je gewoon op zoek gaan voor mij :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:54

Afbeelding

Vanavond

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:59

Yom schreef:
misschien kun je gewoon op zoek gaan voor mij :D

Ik zag vandaag nog een leuk nestje voorbij komen op Facebook. Moest echt op m’n handen zitten :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:44

Stuur eens een fotootje :o

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:14

Mijn lieve schatje is jarig!! (En haar zusjes en broer natuurlijk ook)

Vandaag 3 jaar geleden is ze geboren. En wat ben ik blij met haar! Zo lief en zo onverstaanbaar en in voor nieuwe dingen.

International Champion Imani’s Elani

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:26

Gefeliciteerd met je knappe kind <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:30

Dank je :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:35

Zo weer met spoed met Maira naar de dierenarts.