Onze foster katjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:41

Ohhh wat een droppie zeg!

En pfff waardeloze eigenaar. Hier ook hoor, al die boeren die die katten maar laten lopen zonder te helpen en die katten maar fokken.
1 van onze katjes is ook van zo'n nest gekomen (moeders had haar kittens geworpen in de schuur van een stalgenoot, dit jaar was het weer raak met dezelfde moeder).

rockwitch

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 16:16

Oliver is al lekker verhuisd naar zijn eigen thuis. Zijn broertje Karel zit nog bij Robin in het gastgezin, ook een ontzettend leuk rood katertje met wat wit.
Puss zit hier nog. Heeft nu even een kuurtje vanwege een flinke verkoudheid met lekkere groene snottebellen die eruit vliegen als hij niest.
Het is wel zo’n ontzettende lieverd. Alleen pilletjes geven is een flink gevecht. Hij is heel erg flexibel en heeft hele lange poten die hij wel durft te gebruiken. Maar hij bedoelt het niet kwaad, dus kan het hem niet kwalijk nemen.
Hopelijk vind hij ook snel een plekje, maar het gaat wat langzaam met katten nu. De volwassen katten dan, kittens is natuurlijk geen probleem.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:10

Ah gos, ja katten en pillen blijft toch wel een ding }> Hopelijk knapt hij snel op.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 11:34

Nog helemaal niemand voor Puss. Kuurtje is klaar en hij doet het goed. Nog iets snotterig, maar veel beter als hiervoor. Hij voelt zich duidelijk beter en ligt heel graag lekker te kroelen met ons. We noemen hem koning kopje, want hij geeft echt heel fanatiek kopjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 20:05

Donderdag vertrekken we weer naar Roemenië. Zaterdag hebben we een grote sterilisatie actie opgezet in het public shelter. Dus dat wordt een lange dag, maar hopelijk kunnen we een heleboel geboortes voorkomen.
Ik zal daarna als het goed is ook af en toe een klein hondje gaan opvangen, heb eindelijk mijn vriend zover kunnen krijgen.

Het zullen weer heftige dagen worden, maar we hebben er wel zin in.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:36

Zoveel respect voor mensen die dit doen.
En Puss is een knapperd, komt vast wel iemand voor.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:50

rockwitch schreef:
Donderdag vertrekken we weer naar Roemenië. Zaterdag hebben we een grote sterilisatie actie opgezet in het public shelter. Dus dat wordt een lange dag, maar hopelijk kunnen we een heleboel geboortes voorkomen.
Ik zal daarna als het goed is ook af en toe een klein hondje gaan opvangen, heb eindelijk mijn vriend zover kunnen krijgen.

Het zullen weer heftige dagen worden, maar we hebben er wel zin in.

Respect dat je dit doet. Iets in mij zou ook heel graag dat een x doen en gewoon is meehelpen maar bang dat ik het niet aan kan al dat leed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 21:44

Het is pittig, er vallen ook genoeg tranen, maar we proberen onszelf voor te houden dat we misschien niet de wereld kunnen veranderen, maar voor een paar kunnen we wel hun wereld veranderen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 19:02

Nou de eerste dag zit er alweer bijna op en niet zonder resultaat.
We haalden Oana op en toen reden we langs een bushalte waar een hele knappe zwarte poes zat. Volgens Oana was dat een super lief dier die mogelijk zwanger was, maar dat ze haar eigenlijk graag wil steriliseren. Dus wij gestopt om die poes te pakken, inderdaad super lief. Maar aan haar tepels te zien was ze al mama.
Dus toen was het zoeken naar de baby’s. Gelukkig maakten ze geluid en vonden we ze tussen stapels stenen op een bedrijventerrein.
Ze heeft 5 hele mooie kindjes, dus we hebben het hele gezin meegenomen en die zijn nu geïnstalleerd bij Oana om groot te worden en dan zullen ze naar Nederland komen. Het zijn 3 zwarte en 2 cypers met witte.

Daarna gingen we even eten in een restaurantje waar we vorige keer ook waren geweest en Oana kwam aan de praat met de eigenaar die bleek achter het restaurant een tuin te hebben waar hij een moeder met pups heeft zitten en of wij ze wilden zien.

Nou wij kijken. Bleken het vier super adopteerbare hondjes te zijn.
Klein, lekker bol en pluizig.
Ik ga er 2 opvangen als ze helemaal klaar zijn om te reizen en Robin doet de andere 2.
Morgen gaan we terug om de eerste prikjes te geven en dan kunnen we goeie foto’s maken.

Deze komt sowieso naar mij. Een klein mannetje met een staart die niet stopt met kwispelen. De moeder is ongeveer 30 cm hoog en de pups waren echt van die kleine dikke propjes op korte pootjes.
Afbeelding

Afbeelding

Het zijn twee lichte en twee black and tan.
Heb nu al zin om ze in Nederland te verwelkomen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:15

Oh die koppies <3 en mama met kittens van de straat. Goed bezig.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 19:28

Afbeelding
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 12:52

Vandaag 11 katten gecastreerd en gesteriliseerd. Toen kwam er een mevrouw een poes brengen om ook te laten helpen. En die vroeg toen of Oana de vijf kittens van die poes misschien wilde hebben. Ze zei dat haar man ze anders bij het afval ging doen en hun nek om draaien. Dus we zijn nu met 16 katten onderweg terug. Het zijn wel bizar knappe poesjes dus we gaan straks even goeie foto’s maken en dan kunnen we die online zetten. Ze moeten natuurlijk hun prikjes en chip nog krijgen, maar dat gaan we ook gelijk regelen.

We waren ook twee kleine hondjes die gesteriliseerd zijn vandaag waarvan eentje er heel oud uit ziet maar aan het gebitje te zien is ze pas 5 en een klein meisje van 10 maanden. Die komt eerst naar mij. De pups van gister kunnen pas over 6 weken reizen dus laten we eerst deze twee komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze kittens zitten allemaal bij een vriendin van Oana. Die met 1 oogje komt sowieso nog naar mij tenzij ze gelijk een huisje kan vinden natuurlijk. Directe adopties zijn ook altijd mogelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:17

Ik vind het zonder twijfel mooi werk wat je ginds verricht, maar ik heb er ook een dubbel gevoel bij, zeker wat betreft de kittens. Waarom niet de kittens optimaal verzorgen (ontwormen, enten, …), castreren, … en dan weer uitzetten? Waarom kiezen jullie ervoor katten/kittens naar Nederland te brengen? Asielen hier puilen uit van katten die een nieuw mandje zoeken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 13:53

Sowieso valt het hier best wel mee wat betreft het uitpuilen van asiels. Verder is het hier buiten gewoon gevaarlijk voor deze katjes. Je wilt niet weten hoeveel er hier plat langs de weg liggen.
Wat wij ook heel erg veel horen van mensen die ervoor kiezen om bij ons een kat te adopteren is dat zij bij asiels geen kat mee kregen omdat ze bijvoorbeeld kleine kinderen hebben, een hond hebben, al andere katten hebben. De asiels hebben soms echt absurde regels en de katten die wij laten komen kunnen allemaal met andere katten, met honden, met kinderen. Ze zijn gewoon ontzettend makkelijk en dankbaar.
Voor ons heeft de liefde voor dieren geen grenzen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:16

Dat van de soms onmogelijke eisen van een asiel in Belgie en Nederland is inderdaad wel waar, met als gevolg dat mensen over de grens heen kijken. Daar geef ik je geen ongelijk in.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:05

Wat geven jullie er weer een hoop een kans op een beter leven. Ik hoop dat het nog heel lang duurt, maar ik weet bij ik aan moet kloppen tegen die tijd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 19:59

Vandaag deelde Oana een bericht dat er anderhalf uur hiervandaan in een bushokje 9 pups gedumpt zijn. Ze zijn heel klein en gaan de winter sowieso niet overleven. We moeten eigenlijk binnen nu en 24 uur beslissen of we ze gaan halen. Het zijn er nu nog 7 want iemand heeft er al 2 opgehaald.
We zoeken nu dus met spoed opvangplekken voor het moment dat ze klaar zijn om te reizen wat met een maand of 2 / 3 is afhankelijk van hun leeftijd nu.
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:25

Dat is toch niet te doen. Achterlaten is geen optie.. heftig daar hoor..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 20:53

Willen we ook niet, maar als we geen gastgezinnen voor ze kunnen vinden, hebben we geen mogelijkheid om ze te halen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 08:57

We gaan de witte puppies morgen halen.
Vandaag in het asiel aan het steriliseren. Hier ook nog 2 graatmagere puppies gevonden die we meenemen. Eerst maar kijken of ze het overleven en dan kunnen we ze wel opvangen in NL voor hun eigen thuis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De wakkere is een reu die helemaal verliefd is op dit teefje. Hij wilde haar niet alleen laten.
Afbeelding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:03

Agh, al die slapende dieren op een rij, met de katten zag het er zo dramatisch uit.
Het is voor een goed doel :z

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:43

Ocharm die puppies in het bushok! Maar zeker dat er 2 opgehaald werden en niet verdwaald of zo? Want wie haalt er nu 2 op om de rest te laten verkommeren?! Dat doe je toch niet?!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 18:45

Als iemand maar 2 hondjes wil doen ze dat gewoon. Hier in Roemenië is dat echt heel anders als hoe wij het zouden doen.

Na een hele lange dag hebben we uiteindelijk 66 honden kunnen steriliseren en castreren. Het was echt heftig, maar het geeft een goed gevoel dat we zoveel hebben kunnen doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In een van de kennels waar 7 honden in zaten vonden we ineens 2 puppies van 10 dagen oud. We hebben de moeder kunnen achterhalen en ze apart gezet. Afbeelding

Ook zagen we twee puppies die meer dood dan levend waren. Die hebben we meegenomen.
Afbeelding
Afbeelding

Knappe puppies
Afbeelding

Daarna bij Oana een beetje kitten therapie gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen die witte puppies zoeken

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 15:22

Diep respect voor wat jij allemaal doet!
Ik hoop dat het op termijn kan helpen voor het zwerfkatten/hondenprobleem daar in roemenie want dat is zo te lezen echt schrijnend :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 11:19

Oana is uitgenodigd om donderdag bij de gemeente te komen praten over het zwerfhonden probleem. Dat is wel een positieve ontwikkeling. Mogelijk heeft onze sterilisatie actie in het asiel toch de gewenste aandacht gehad.

Vandaag komt Sirius bij ons in de opvang. Deze keer geen kat, maar een hele lieve hond.
We hebben een fantastische opvang die voor ons honden op vind in haar paardenstallen. Alleen haar paardjes hebben nu de stallen weer nodig. Ze heeft er nog 3 zitten waarvan Sirius bij ons komt.
Vandaag komen er ook 2 hondjes uit Roemenië aan een moeder met haar pup. Bij de eigenaar zitten nog 2 pups die later ook zullen komen. Zijn geen mini pups meer. Denk een maand of 4/5.

Knappe Sirius.
Afbeelding