Mijn slak en zijn baby's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Mijn slak en zijn baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:00

Potverdikkie -O-

Nou, ik wens je in elk geval alle geluk van de wereld, ook met je "andere" slakje :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:31

dank je wel .

JeanBilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:48

@ Love_western; hoe is't met de slakkenbeeb's en kunnen ze nog verstuurd worden naar 'n potentieel slakkenhuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:18

Goed :) en ja ze kunnen nog verstuurd worden

JeanBilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:38

Leuk! Zelfs m'n vriend reageerde enthousiast, 'oh dan noemen we hem oscar!' :) Hoe groot zijn de verstuurbare ongeveer? En is 20, graden als dagtemperatuur ook acceptabel?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:39

:') waarom is het zo aanlokkelijk oom ook gewoon mee te doen met deze rage? Eigenlijk wil ik helemaal geen huisdier en ben ik niet goed in voor zulke beessies zorgen maar ze zijn zo leuk :=

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:29

Zeg LW... ik weet niet wat voor slakken je mij hebt verstuurd >;) ... Maar volgens mij zijn het "vleerslakken"...Want ze hangen al 3 dagen aan het plafond (elke keer ergens anders) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:33

Slakjes die bij elkaar zitten, zijn minder groot als de rest. En 20 graden kan wel :j

En Succubi denk gewoon dat ze graag op Spuk willen lijken. Hier ook allemaal hangjongeren hoor.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:38

haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 01:05

Haha, nou, blijkt dat mijn 'verloren' slak, dus ook vleerslak heeft gespeeld en stiekem in een hoekje hangt te hangen de hele tijd.. :/ Zo gek, lijkt met ontzettend zwaar om te slapen met een huis wat keihard aan je hangt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 01:29

Vind je het erg dat ik even hardop moest lachen? Ik kijk standaard naar de deksel als ik een slak kwijt ben.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 01:36

hier hangen de 2 spuks ook vaak aan het plafond, hoewel de kleinere ook regelamtig in het bloempotje zit

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:37

JeanBilly schreef:
Leuk! Zelfs m'n vriend reageerde enthousiast, 'oh dan noemen we hem oscar!' :) Hoe groot zijn de verstuurbare ongeveer? En is 20, graden als dagtemperatuur ook acceptabel?

Aleeneh schreef:
:') waarom is het zo aanlokkelijk oom ook gewoon mee te doen met deze rage? Eigenlijk wil ik helemaal geen huisdier en ben ik niet goed in voor zulke beessies zorgen maar ze zijn zo leuk :=

Kom ook in ons HK topic :) [HK] Our Giant Pet Snails!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:56

JeanBilly schreef:
@ Love_western; hoe is't met de slakkenbeeb's en kunnen ze nog verstuurd worden naar 'n potentieel slakkenhuis?

een slakkenhuis hebben ze al :D eerder een slakken tuin ;) :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:37

En toch denk ik dat er over een paar jaar een uitbraak is van deze slakkensoort ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:58

Zou me niks verbazen. Het gaat een keer bij iemand fout. Dan is het zo'n beest dat een keer ontsnapt of per ongeluk weggegooid wordt ofzo en dan komt ie buiten terecht en dan hoeft ie maar een keer zichzelf te bevruchten en je hebt een plaag. Zodra dat eenmaal gebeurt gaat het meteen zó snel, dat is dan nauwelijks meer tegen te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:09

Aleeneh schreef:
Zou me niks verbazen. Het gaat een keer bij iemand fout. Dan is het zo'n beest dat een keer ontsnapt of per ongeluk weggegooid wordt ofzo en dan komt ie buiten terecht en dan hoeft ie maar een keer zichzelf te bevruchten en je hebt een plaag. Zodra dat eenmaal gebeurt gaat het meteen zó snel, dat is dan nauwelijks meer tegen te houden.

Dan hoop ik voor die persoon dat er niemand achter komt. Want er staat volgens mij een fikse boete op. Maar het duurt een jaar voordat ze zich allemaal kunnen bevruchten. En ik gok zelf dat als er een strenge winter is, dat ze dit niet overleven. Onder de 18 graden gaan ze al in winterslaap. En drogen zeer snel uit als ze klein zijn.

Maar ik hoop dat iedereen gewoon de verantwoording neemt voor zijn slakken. En als ze geen slakken meer willen, dat ze er gewoon een huisje voor zoeken. Of ze desnoods terug brengen naar mij.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:23

Ja, ik denk dat het wel los zal lopen met een uitbraak in Nederland. Die beestjes zijn gewend om fijn te functioneren in Afrika. In het wild in Nederland is het veel te koud voor ze, dat overleven ze niet :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:24

Dat is wel weer waar ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:33

Als het hier 1 dag onder de 18 graden is, dan mag ik de slakken wakker maken met lauw water. En ze kunnen slecht tegen droge lucht. Ga ook elke dag 2 x langs met de plantenspuit. Vooral bij de kleintjes is dat zeer belangrijk.

En als het weer te warm word, kunnen ze weer in zomerslaap gaan.

Dus gok dat ze weinig overlevingskansen hebben hier in Nederland. Omdat de winters erg koud zijn (vorig jaar met schaatsen, schaatste ik over bevroren vissen in het ijs heen :oo ) en ook erg droog. En in de zomermaanden hebben ze misschien een kans. Maar dit jaar hadden we ook veel droge periodes.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:56

Hallo iedereen ik kom weer even opduiken,
Want ik heb iets heel raars gevonden bij mijn slakken en ik weet nou niet of het een eitje is/eitjes zijn?
Dus ik hoop dat een van jullie het wel weet!
Foto's :

Close-up (foto een beetje wazig) :
Afbeelding

Afbeelding

(Of ben ik nou zo kippig en is het gewoon sla :+ :') )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:53

Ik denk dat je je vragen beter hier kan stellen:
[HK] Our Giant Pet Snails!

Maar ik denk dat dat een test eitje is. Dan kan je met een week of wat langer eitjes verwachten :).

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:02

Oke bedankt!