Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:39

Hoe katten toch de gave hebben om zoveel mogelijk in de weg te liggen hè…. Hier ook altijd op tafel en het liefst op m’n laptop. Ik moet regelmatig lamineren en je wil niet weten hoe vaak er kattenharen tussen zitten -O-

Vetramil is de dierenvariant van Mesitran Yom. Ik heb het ooit gehad dat het niet dicht wilde na een keizersnee. Na 1 dag puilde het onderhuidse weefsel eruit zeg maar |(
Eerst geprobeerd weer met ‘n steekje vast te zetten. Daar had de da weinig vertrouwen in…..wat achteraf juist was. Ze is toen uiteindelijk weer onder narcose gegaan en er is een reepje huid rondom de wond afgehaald. In die tijd mocht je zelf nog aanwezig zijn bij de o.k. En het was grappig om te zien wat eraf gehaald werd. Was net een armbandje maar dan van huid :=
Je zou ook nog hydrocolloid pleister kunnen proberen. Wordt ook wel second skin genoemd. Die bevat eiwitten die de genezing als het ware aanjagen. Alleen wel uitkijken dat het dan niet te hard gaat.

@prairy…..je hebt het arme dier niet even opgehaald? Dit vergeeft ze je nooit hoor :D

Joh Siggislief….je kunt kapitalen aan mandjes en speelgoed uitgeven maar uiteindelijk is de doos waar het in zat toch het leukste :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 12:17

@ Robeer I know en het is allemaal zo leuk en mooi, ze zijn hier helemaal door het dolle van een Laser Muis.
Maar daar mee krijg ik ze vaak wel het vermoeitst mee zeker in de avond.
Vannacht zat ik nog om 23.45u beneden omdat ze stront vervelend waren.

Vanmorgen een eigen stofzuiger gekocht, wou/moest eerst een kruimeldief kopen voor hun kattenharen/kattengrit
maar toen ik ging bedenken dat ik even veel kwijt was voor een kruimeldief tegen een stofzuiger heb ik gekozen voor een Stofzuiger.

Volgende week kan ik de groene Henry halen.

Afbeelding

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 16:45

Robert, ik ben goed opgevoed personeel. Dus uiteraard heb ik de achterdeur open gedaan voor mijn kleine Prinses :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:37

ik heb hier ook een hele trouwe Henry :D

Gister naar een Tica show geweest, mega vermoeiend want het zouden 2x 5 ringen zijn.Maar om 20 uur zijn ze er maar mee gestopt en waren ze er nog niet eens mee klaar.

Mijn dochter had haar 2 katers mee aangezien ik niks te showen heb op het moment. Haar jongste is net iets meer dan 8 maanden en moet dan al in de volwassen klasse...niet te doen joh

Bij de loteij had ik 2 prachtige pakketten gewonnen met beide oa een waardebon van 75 euro voor een fotografie sessie. Ikke blij want als ik weer een keer 2 kittens heb, kon ik mooi foto's laten maken

2 bonnen twv 75 p st dus ik dacht daar kan ik zo'n sessie wel van betalen. Blijkt dat gewoon minimaal 225 te zijn voor de minste sessie. Die prijzen zag ik ff niet aankomen dus ik ben ineens minder blij met mijn prijs -O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:22

Ik kan me ook melden :) (heb trouwens al 2 katten)

Afbeelding

Gisteren meegenomen van de boerderij waar mijn paarden staan.
Rode = kater, grijze = poes.
Nog naamloos.
Halflang harige katjes.
Afbeelding
Ze zijn nu 12 weken oud.

Voor ik ze mee naar huis nam eerst in bad geweest met vlooienshampoo.
Afbeelding :')
Ze hadden echt een invasie over hun lichaam lopen.
Ook gelijk ontwormt.

Bij thuiskomst hebben ze beide direct wat gegeten en hun nieuwe kattenbak getest .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:33

Welkom ClaudiaHS

Die zullen zich zeker welkom voelen bij jouw.

Heb gisteren Pom Pom balletjes laten bestellen, Koper word daar helemaal blij van.

Afbeelding

En net het zakje met 50 Pompom binnen gekregen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:03

hier hebben ze die zonder die sprietjes er aan zeg maar, die bestel ik maar gewoon bij de Temu

blegh ik zit weer op de wachtstoel voor een kitten....ik ben er zo klaar mee met dat wachten. Maar ze is hopelijk zeker de moeite waard om op te wachten :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:17

De Sprietjes liggen hier ook echt door het hele huis. :')

Zal voor je duimen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:19

ja daar zou ik ook bang voor zijn, dat die sprietjes los laten en ik hun keel komen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:53

Siggislief schreef:
De Sprietjes liggen hier ook echt door het hele huis. :')

Zal voor je duimen

Bekend probleem cathy is er helemaal gek mee.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:16

Ik had nog 3 PomPom balletjes van de fokker gekregen, en ze zijn er helemaal dol mee..
Dus dacht laat ik even er 50-100 kopen dan hoef ik niet 10.000 x op mijn knieën op 1 dag. _O-

De heren net op hun paal.

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:40

Wij zijn zaterdag bij 2 Imani kinderen op bezoek geweest. Bij een zusje van Elani en een kind van Elani zo gaaf om ze te zien.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:57

Wat zijn ze lekker aan het groeien Siggislief!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 00:54

Ohh da’s wel leuk om je eigen fokjes weer eens te zien

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:56

Met genoeg slaap, eten en spelen en veel knuffelen worden ze steeds groter.

Ik wil een afspraak maken bij de Dierenarts voor een check up en nageltjes laten knippen (lukt mij niet)
alleen het enige wat er staat is 1e consult kitten/pup / Vaccinaties voor 2 dieren en Vaccinaties.

Wanneer doe je eigenlijk een 1e consult?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:56

Lukt het met hulp wel? Fudge was direct makkelijk, Cookie had eerst zo zijn twijfels. Nu kan ik ze allebei gewoon in m’n eentje doen, wel net zo praktisch. Een consult is hier €50 per kat, dure hobby als ik elke keer daar moet knippen :=

Thuis werken is heel gezellig maar niet altijd praktisch :')
Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:29

Berdien, de gene die mij wou helpen heeft geen tijd en m'n vader heeft het geduld er niet voor.

Consult hier is 60,50.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:37

En er is niemand anders? Of als je het zelf voetje voor voetje probeert? Ze zijn nu nog jong, als je het jong aanleert heb je daar heel lang profijt van.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:53

tis nogal een prijs voor een consult zeg, denk dat dat hier rond de 25 euro zal zijn

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:03

Berdien schreef:
En er is niemand anders? Of als je het zelf voetje voor voetje probeert? Ze zijn nu nog jong, als je het jong aanleert heb je daar heel lang profijt van.

Als ik zo denk niet.

consult ( 20 min )
€60,50

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:12

Houd er rekening mee dat dat per kat is en ze vaak ook extra rekenen voor knippen.

Ik wist het wel :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:23

Maira die niet makkelijk is neem ik tussen mijn knieën op de grond en dan knippen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:39

Hier leg ik ze allemaal op de rug op schoot :+ Poes vindt het niet leuk, maar het is een paar minuten werk dus ze heeft maar even geduld

De kittens zijn hier inmiddels 9 weken en op slooptour :') Zo nieuwsgierig en brutaal zijn ze! Echt heel grappig. Inmiddels ook besloten welke van de 3 er blijft, de andere 2 zijn dus beschikbaar. Helaas zijn tot nu toe alle geïnteresseerden afgehaakt. Nouja, ze moeten niet weg.. Ik heb eventueel de ruimte om ze allemaal te houden :=

Afbeelding
Dit is Toby, hij heeft 1 hersencel en mag blijven _O-

Afbeelding
Dit is Tony, die heeft 2 hersencellen en ADHD.

Afbeelding
Dit is Tilly, zij heeft een tortitude van hier tot Toyko.

Tony en Tilly mogen dus verhuizen, leukste zou zijn als ze samen gaan! Maar goed, we zien wel :))

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:49

hier zet ik ze op tafel met de rug naar mij, pak een pootje en ga aan het knippen. Maar misschien zijn die van mij wel iets te braaf :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:10

Wat een consult prijzen. @Siggislief ik zou eerder een katvriendelijke trimsalon zoeken om de nagels te knippen doen wij ook in de trimsalon €5 per kat. Bovendien is het fijn als ze daar gewend zijn want mochten ze een keer toch naar de trimsalon moeten dan heb je een adres.