kan niet wachten . maak je de foto voor of na mijn slakje er uit te halen .... laat maar ik vind het nu eigenlijk net een soort verjaardagscadeau (ben zaterdag jarig )
Anoniem
Geplaatst: 09-09-13 00:11
cherell0 schreef:
kan niet wachten . maak je de foto voor of na mijn slakje er uit te halen .... laat maar ik vind het nu eigenlijk net een soort verjaardagscadeau (ben zaterdag jarig )
Zal een foto maken van je slakje. Maar denk niet dat het opvalt als er een slak minder in zit
Ik ga van de week ook eens een foto maken langs een liniaal Zag net de foto's van toen ik ze net een paar minuten had en ze zijn toch wel een stukje gegroeid al!
Haha ik hoef het niet eeens te vragen haha. Ons mam zegt altijd dat alle dieren buiten horen en ze geen dieren binnen wilt. En ik denk dat de slakken het buiten in de schuur niet zo leuk vinden xd
Joyce_
Geplaatst: 15-09-13 17:03
Oke, dit is gek. Cargot Mondain du Rouge is weg. Alleen Riquet is er nog. Viel me de laaste twee dagen wel op dat ik er steeds maar één zag, maar ze zitten nu in een veel groter terrarium, met plantjes en schuilplaatsjes, dus dacht dat er steeds eentje daar verstopt was. Maar net mijn hele bak omgegooid, ner-gens te vinden.
ik hoop dat je het snel terug vind . heb je al het voedsel goed gecontroleerd voor je het weg deed ?
Joyce_
Geplaatst: 16-09-13 13:57
Hihi, gevonden, vanmorgen zaten er goddank weer twee knusjes van de basilicum te eten!
Zo groot is de kleinste van de twee nu!
Zijn die van jullie trouwens ook veel actiever nu ze wat ouder zijn? Zie ze nu ook regelmatig overdag door de bak heen slijmen, hebben nog wel regelmatig middagdutjes, maar slapen niet meer de hele dag door
Groot al he?! Ik schrik er ook nog elke dag van, dat ze zo onwijs snel groeien. Heb ze nog geen twee maanden en vind ze nu al bijna eng groot.. Ben heel benieuwd hoe ze er over nog twee maanden uit zien. Vind het vooral heel gaaf dat ze zo'n 'breed' lijf hebben. Niet een netjes 'worstje' als normale slakken, maar met van die grote flappen aan de zijkant. Haha, zo stoer.
helaas is woef niet meer . oorzaak word nog over na gedacht , en vele ideeën zijn genoemd. terra helemaal schoongemaakt en wat aangepast . en binnenkort komt er een brusje (broer/zusje). ik hoop dat het dan wel goed gaat ....
er was niks aan de hand (zo leek het iig.) en er werden aardappelen geschild dus een stukje mee genomen en gegeven . zette de slak er op en hij trok zich direct terug in z'n huisje (dus niks er van op) . en is sinds dien niet meer eruit gekomen (dat was 15-09 rond 17:00) 2X in lauw water gehad om te kijken of hij wakker zou worden . hij werd alleen maar koud en hard dus vanochtend(gisteren avond) toch echt de hoop op gegeven.
dus ik snap er niks van . er stonden wel wat echte planten in (waarvan die alleen van de varen heeft geproefd maar die werd door een kweker aangeraden) maar 3 planten er uit gehaald en de basilicum er maar in gezet en wat tuinkers gezaaid .... hopelijk gaat het nu gewoon goed .
Aardappels worden (chemisch) behandeld. Tijdens de groei tegen vraat en oa aardappelziekte en na het rooien tegen uitlopers. Kan best zijn dat de slak hier niet tegen kon.
Rauwe aardappel is voor mensen ook niet goed ... Het was geen schil, maar echt een stukje aardappel, toch ?
cherell0
Geplaatst: 17-09-13 20:50
dit waren biologische vers van het land , niet behandeld dus ... maar goed , we zullen waarschijnlijk nooit de ware reden vinden (een ontleding door de DA zal ook het verschil niet maken denk ) .
bij de volgende iig geen aardappel voor de zekerheid
ach wat zal ik zeggen ... laten we het er op houden dat ik een boek kan schrijven over ongeluk ...
maar goed , hopen dat het met het andere slakje beter gaat ... die waarschijnlijk knor genoemd word . (ik gebruik expres niet het woord NIEUW slakje , gezien ik het dan op een product vind lijk i.p.v. een dier )