Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:29

Dat zijn normale vragen. En de meeste fokkers hebben wel dingen in het contract staan als er een poes voor de fok weg gaat.
Ik zou het erbij laten zitten en verder kijken. Ik geef (zelfs als mensen niet willen fokken) altijd de kopieën van de testen van de ouders mee. Geen garantie dat de kittens niks gaan krijgen maar de “bekende” ziektes van mijn ras zijn getest en zullen ze niet uit kunnen krijgen van de ouders als die negatief zijn.
Mochten ze wel wat krijgen en dat is niet met een test aan te tonen dan moeten we om tafel. Tot nu toe 1 poes waar iets mee is en die is hier gebleven (wisten we toen nog niet) en 1 met vertilligo maar dat wordt door de nieuwe eigenaar niet als probleem gezien.

Ik zou dus hoe spijtig ook verder zoeken naar een poes en altijd vragen naar testen. En door vragen. Als er niks bekend is zal een fokker niet liegen. Als er wel wat aan de hand is merk je dat meteen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:42

nou dat gevoel heb ik ook, dus ik vind het prima dat ik mijn aanbetaling weer terug krijg als ze er iemand anders voor heeft

robeer

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:25

Dat was dus een heel avontuur Yom. Ik ben een aantal keer een kitten gaan halen in het buitenland maar gelukkig alles goed gegaan. Je hebt iig wel bekijks als je reist met een kat :j

Dat verhaal over die poes is voor mij een grote rode vlag. Aanbetaling terug en door.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 06:22

Bekijks viel wel mee, behalve op het moment dat ie uit de reistas moest omdat die door de scan moest. Toen hadden mensen wel zoiets van huh

Ja het poesje… had me er al helemaal op ingesteld maar ja. Ik hoop nog een andere te vinden maar ik heb geen zin in wéér een zoektocht, wachten en dat het wéér niet door gaat

Heb een paar lijntjes uitstaan naar fokkers waarvan ik weet dat die kittens hebben en voor de rest maar afwachten wat er voorbij komt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:47

Ik heb sinds Vrijdag dacht ik mijn nieuwe Krabpaal besteld, en nu 1-2 weken wachten.. :')

Nu nog wat dingen regelen in de huiskamer, zoals een bank verzetten zo dat er in de hoek de krabpaal kan staan,
maar iedere keer dat ik mijn vader om hulp wil vragen kan het volgens hem niet.

Want dan ligt ie net of al een tijdje op de bank en vertikt het om dan te helpen.
En dat is nu al zeker een aantal weken zo aan de hand, of hij is er niet.

Kwam van het weekend ook nog beneden zo van ja we moeten de gaten
onder de keuken ook nog dichten want ga ze niet iedere keer eruit halen..

Dus dat word binnenkort de gaten dichtplakken met plakband.
Moet sowieso voor half Juni gebeuren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:25

@ Yom als een fokker zo reageert dan weet zij meer. Ik zou de aanbetaling aannemen en verder zoeken. Hier moet je dan niet mee willen fokken.

Ik geef ook alle testen mee met de kittens ongeacht of het huis/fokkat is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:36

Ik ben zo in love met dit meisje <3
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 05:51

Siggislief ik had die bank dan al lang zelf verplaatst, daar ging ik niet op wachten :D

Ik krijg de aanbetaling inderdaad terug, tis jammer maar er zijn meer fokkers op deze wereld
Ze had haar maandag opnieuw aangeboden op haar pagina op fb en die post is er ook alweer vanaf dus ik ga er vanuit dat er alweer nieuwe gegadigden voor zijn

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:03

Er komen weer leuke foto’s voorbij! :D

Weer een Moos spam:

Gek doen op de bank
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:00

Yom schreef:
Siggislief ik had die bank dan al lang zelf verplaatst, daar ging ik niet op wachten :D

Ik kan helaas niet echt zelf tillen/slepen door een blessure in de schouder dus ik moet het wel met hem doen. :')

En wat een schattige foto's

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:01

Moosje <3

Xoran, ze is echt prachtig <3

Hier gaat m'n Flap goed. Even terug wel een achternagel kapot gemaakt tijdens een ontsnapping, en het volledige leven ligt open. Gisteren was het weer een bloedbad omdat hij weer tegen iets had gestoot ofzo. Iemand ervaring mee hoelang dit duurt? Het lijkt gelukkig niet ontstoken, maar dit gaat wel even duren ben ik bang.

Hij heeft er - op gisteren na - meestal geen last van gelukkig. De buurkat komt zo af en toe in de tuin om te 'spelen'. Het is een rare gewaarwording, het lijkt op spelen, maar zij is vrij fel. Waarschijnlijk ook omdat ze de helft weegt dan wat Flap doet... 1 pinkje en ze ligt om := Maar zolang ze elkaar niet dood vechten en elkaar wel blijven opzoeken zal het wel oke zijn....

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:18

Wij hebben in de trimsalon poeder om bloeden te stelpen aan de nagel. Ik weet alleen zo even niet meer hoe het heet. Werkt wel super goed.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:20

Ruime tijd geleden dat ik hier gepost heb, maar..
Helaas is vorige week onze Disney overleden op 17 jarige leeftijd :(

Bob (heb ik eerder over gepost) is ondertussen een flinke 1.5 jarige (semi)kater van ruim 6kg.

Afbeelding

Flinke jongen dus :+ Maar ook heel sociaal, gezellig en spelerig.
Na contact met de fokker van Bob (die hield ik op de hoogte en wist dat Disney minder ging), vertelde ze dat ze nog 1 halfbroertje van Bob had rondlopen.

Dusse... meet Tony.

Afbeelding

En ja Bob is helemaal verliefd (binnen 24u) en is echt de grote broer aan het uithangen, incl purren, kirren en Tony overal volgen.

Afbeelding

Afbeelding

Tony is dus wederom een britse korthaar, en ze hebben beide dezelfde vader. Het grappig is dat Tony net Bob is toen hij klein was, alleen iets tengerder en in de bleekwas geweest :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:05

Bob is wel lekker flexibel op de 1e foto :')
En wat is Tony schattig!

Weten jullie of je nu al je kittens kan inschrijven bij een Dierenarts?
Ik heb ze natuurlijk nog niet, en ze zijn komende Donderdag 11 weken oud,
en kan ze pas over 3-4 weken ophalen heb nog geen ophaal datum.

En anders kan ik altijd de Dierenkliniek waar ik heen wil een mailtje sturen of even langs gaan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:12

Wat schattig die 2 Britten samen. Sterkte met het verlies van Disney.

@Siggislief gewoon even bellen of mailen. Ik heb geen idee. Ik ben al jaren klant bij mijn dierenarts en als fokker wisselt mijn bestand aan katten nogal daar doen ze nooit moeilijk over.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:16

Ik ga ze wel even mailen, dan weet ik waar ik voor sta. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:58

Ik heb minder nieuws hier -O-

Ik ga in Augustus verhuizen. Maar, ik kan de katten helaas niet meenemen. Im heb er alles aan gedaan om dat wel voor elkaar te krijgen, maar helaas -O-

Het doet me echt veel pijn. Het is niet eens zozeer het van ze af moeten. Maar de dames zijn heel aanhankelijk naar mij toe. Ze willen altijd bij mij zijn. Als Nina niet weet waar ik ben begint ze al te mauwen. En het feit dat ze later dit jaar helemaal niet meer bij mij kunnen zijn doet me daarom veel pijn, omdat het hun pijn gaat doen.

Ik wil natuurlijk dat ze een fijn huisje en een goed baasje hebben. En het eerste waar ik aan moest denken is dit topic. Want voor zover ik hier zie is iedereen in dit topic een geweldig baasje en degenen die hier zitten kunnen altijd advies vragen. Het zijn jongvolwassen beestjes. Nina is net 3 geworden en Blacky wordt 3 in juni. Dus ze zijn nog vrij jong. En het zijn binnen katten.

Mocht er hier iemand interesse hebben. Al helemaal als je in de regio peel en maas woont (dan kan ik ze miscchien nog wel eens komen opzoeken := ). Het doet me echt pijn om dit bericht te moeten plaatsen, maar het kan niet anders ;(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:03

Wat balen dat je ze niet mee mag nemen. Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik wil graag een kitten van Elani aanhouden en dat wil mijn vriend al niet. En ik kan geen oudere katten in mijn groep zetten. Die dames van mij knokken iedereen de tent uit. Hopelijk vind je een oplossing.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:41

Ik woon enigzins in de omgeving van Peel en Maas, maar kan je helaas ook niet helpen. Ik heb al twee pluizige vriendjes en dat is helaas wel de max hier, zeker omdat ik ook niet weet wat nieuwe katten met de verhoudingen onderling gaan doen. Hopelijk vindt je een goed huisje voor ze, echt heel erg kl*te dat ze niet mee mogen verhuizen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:21

Vandaag mail terug gekregen van de Dierenkliniek waar ik wil aanmelden,
er stond in dat ik ten alle tijden in kon schrijven
en wanneer ik ze in huis heb dat ik kan bellen of online een afspraak kan inplannen.
Dus dat is wel fijn, dus dan hoef ik daar niet druk om te maken. :)

Van de week dus de krabpaal besteld, en deze is net geleverd alleen op de site stond dat het transportbedrijf
contact met je zou opnemen om een afspraak te maken om te leveren.
Nou ik kreeg net dat ik bezig was met de dieren voeren op mijn Dagbesteding
een telefoontje dat ze bij ons dus al aan huis stonden..

Dat apparaat staat nu midden in de huiskamer. _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:25

Welke heb je besteld?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:28

xoranlover schreef:
Welke heb je besteld?

De Kattenpaal 'Dikkie' 180 cm van Jungle Meubelen.

Afbeelding

Met nog touw aan en 2 matjes erbij.
Het ding weegt 60kg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:25

Sterkte met het verlies van Disney.
Wat een lieve grote broer! Die twee gaan veel plezier hebben

Ik zit met een probleempje. Mijn blauwe Brit is 2 mei gesteriliseerd. Dat heeft zoveel stress opgeleverd dat zij thuis nog steeds nerveus is en zich helemaal open krabt. Haar moeder krabde zich ook helemaal open na sterilisatie en werd kaal. Dat is nu weer goed. Weet iemand of er iets is wat ik kan geven?
Feliway is onderweg dat leek wat bij moeders te helpen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:59

Probeer eens bach bloesem druppels een paar op de oorschelp. Geeft ook rust gebruik ik wel eens tijdens of na een bevalling. Of bij stress situaties.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:22

ik heb niet alles terug gelezen, maar sterkte voor ieder die het nodig heeft

Hier namelijk bezig geweest met Nacho. De dag na aankomst zag ik wat aan zijn voorpoten, in mijn beleving klopte daar iets niet. Dus blijven kijken wat ik nou precies zag en ik kan het het beste omschrijven als dat ik vind dat hij met zijn ellebogen naar buiten loopt en dan met zijn knietjes juist weer naar binnen.
Meteen de dag daarna een berichtje naar de fokster gestuurd en die zei nee dat kan niet, er is echt niks mis met hem want dan had ik dat wel gezien.
Gister naar de dierenarts geweest en die bevestigde dat er inderdaad een draaing zit

Fokster wil hem nu terug want zij blijft er bij dat er niks is (ik heb een klein filmpje voor wie er verstand van heeft en wil kijken). Mijn DA zei dat je op een foto dit niet zou zien en ik heb nog gezegd dat ik best eerst nog voor een second opinion wil gaan, maar ze wil hem terug.
Dierenarts zei nog het kitten heeft er geen last van (hoewel ik hem wel wat klungelig vind bij het springen) maar hij weet ook niet wat een keurmeester er van zegt.

Ik baal zo vreselijk....zo komen er 2 bij en zo heb je niks -O-