Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:22

de zon staat nu aan de voorkant dus liggen ze voor voor de raam en straks liggen ze lekker achter in de ren

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:38

robeer schreef:
Marga heeft helaas heel veel in moeten leveren :(
Ze is weg uit de boerderij en woont in een verzorgingshuis. Ik weet eigenlijk niet of er nog katten bij haar wonen.

Genieten jullie katjes ook zo van het weer dit weekend? Hier staat de achterdeur open en ze racen/wandelen heerlijk door de tuin <3
Ik geniet iig van hun.


Geen idee. Ze heeft er wel erg veel af moeten geven laatste jaar. Zo erg.


Hier mogen ze niet naar buiten. Maar vanachter de raam genieten ze wel van de zon.

Berdien

Berichten: 64619
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:55

Interessant om alles te lezen over de keuringen! Ik vind Cookie en Fudge de allerknapste :D maar dat zijn ze keuringstechnisch vast niet :')
Afbeelding

De mannen doen het goed! As we speak zitten we met zijn drietjes op het balkon, genieten van het heerlijke weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Attentie buurtpreventie nemen ze ook nog steeds zeer serieus :j
Afbeelding

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:46

Heeft iemand goede tips tegen niesziekte

Kennis van me heeft sinds 3-4 weken een kitten in huis die dat nu heeft. Hij heeft nu de 2e antibiotica kuur gehaald en dat wordt nu 2 dagen gegeven
Zal nog langer moeten maar vooralsnog blijft het kitten natte ogen en neus houden

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:03

Hoe oud is het kitten?

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:04

Zal 5-6 mnd zijn

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:32

Is die ingeënt?

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:44

Ja alle entingen gehad

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:03

Is de niesziekte dan een reactie in de inentingen of daarna gekregen? In ieder geval oppassen als ze bij jou komt of jij daar. Voor je het weet neem je het mee.

Als de kitten het heeft gekregen na verhuizen ga ik ervan uit dat de inenting niet voldoende beschermd heeft en dat door stress, en verminderde weerstand de kitten dit opgelopen heeft.

Niesziekte is enorm besmettelijk dus zal de eigenaar alles goed schoon moeten maken en schoon moeten houden. Zijn daar nog andere katten? Als het kitten daadwerkelijk niesziekte heeft is de kans zeer groot dat die zin leven kang besmettelijk blijft.
Schoonhouden en de weerstand van het kitten omhoog brengen is nu het belangrijkste. En de fokker informeren.

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:17

Kitten is op normale leeftijd geent en met 5 mnd verhuisd
Bij eerste symptomen meteen apart gezet en tot op nu hebben de andere katten nergens last van gelukkig.
Kitten speelt en eet goed, heeft geen koorts

Fokster geïnformeerd maar die zegt niet meer dan hier was ie gezond

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:44

Ik zou zeggen dat het door stress is gekomen als ik het zo hoor. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Die van mij hebben ook allebei milde niesziekte gehad als kitten zijnde

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:19

Hoe is dat verlopen? En hebben ze er nu nog last van?

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:04

@berdien….. je kunt natuurlijk een keer met ze naar show komen. Dan weet je meteen hoe een keurmeester over ze denkt. Ik weet wel dat er heel veel mooie ragdolls thuis op de bank liggen :j

Niesziekte is heel vervelend Yom. Het risico is dat het chronisch wordt….wat helaas nog al eens voorkomt. Antibiotica heeft helaas ook niet altijd zin omdat meestal sprake is van een virus. De AB wordt dan gegeven om secundaire infecties te voorkomen. Je kunt niesziekte een beetje vergelijken met de griep. Door stress kan zeer zeker…..de weerstand kan dan verlaagd zijn. Afhankelijk van het virus kan het zijn dat het kitten over 2 weken beter is en er nooit meer last van krijgt of dat het iedere keer weer de kop opsteekt als de weerstand ook maar iets verlaagd is. Een van de virussen die niesziekte kan veroorzaken is namelijk een herpes virus. Daar kom je nooit meer vanaf helaas en is bij een uitbraak zeer besmettelijk. Als er spake is van het calicivirus is de kans dat het chronisch wordt wat kleiner. Al met al heel vervelend. Voor ontstoken oogjes heb ik goede ervaringen met Isathal/fucitalmic ooggel.
Lang verhaal kort…….het is dus afwachten of het chronisch wordt maar de kans is best groot. Ze kan L-lysine geven om de weerstand op peil te houden dadelijk.

Yom
Berichten: 3820
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:43

ja die Lysine geeft ie al en voor de rest maar uitzieken dan, niks aan te doen. Omdat ze andere katten 0,0 symptomen hebben lijkt het mij nog een beetje mee te vallen. Maar ja hopelijk is het snel over

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:15

Nee inderdaad. Uitzieken en braaf de antibiotica blijven geven om bv een longontsteking te voorkomen. Als de andere katten geen symptomen hebben, zal het denk ik een van de “soorten” zijn die in de vaccinatie zitten.

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:01

Yom schreef:
Hoe is dat verlopen? En hebben ze er nu nog last van?

Bijna niet. Heel soms als de weerstand inderdaad verlaagd is heeft Blacky wat last van dr oogje en Nina kan soms een beetje niezen hier en daar. Maar tis niet iets waar je echt van opkijkt. Ik houd ze wel altijd een beetje in de gaten voor het geval het ineens erger zou worden :)

Nina had dat ontstoken oogje ook, maar dan milder. Ze was verder evengoed een spelende energieke kitten met veel eetlust. Die eetlust is nooit veranderd :')

Hier merk ik ook dat seizoensverandering soms een rol speelt. Vooral als er dan toevallig ook nog iets gebeurt wat stresvol voor ze kan zijn.

Ik vermoed wel dat Nina Blacky heeft aangestoken toen. Nina kwam in huis met niesziekte zeg maar. En ze was herstellende toen Blacky erbij kwam. Blacky had toen ook een specifieke behandeling voor haar oogje gekregen. Dat weet ik nog :j

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:10

Ik heb alles bijgelezen maar nog geen tijd en energie gehad om te reageren, maar dit ga ik uiteraard de komende dagen even oppakken.

Ik heb een tijdje geleden gevraagd naar een trimsalon voor de Britse korthaar hier maar nog geen geschikt adres gevonden. Iemand die nog iets weet midden Limburg?

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:21

Wij nemen vanaf mei weer klanten aan in Haelen. We hebben verschillende Brits kortharen.

Je kunt Katja’s trimsalon proberen. Geen idee of ze nog plaats heeft.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:10

xoranlover schreef:
Wij nemen vanaf mei weer klanten aan in Haelen. We hebben verschillende Brits kortharen.

Je kunt Katja’s trimsalon proberen. Geen idee of ze nog plaats heeft.


Hebben jullie een wachtlijst? Het zou namelijk ideaal zijn.

Heb ik even opgezocht maar helaas is die wat te ver weg maar toch bedankt voor het meedenken!

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:25

xPareltje schreef:
xoranlover schreef:
Wij nemen vanaf mei weer klanten aan in Haelen. We hebben verschillende Brits kortharen.

Je kunt Katja’s trimsalon proberen. Geen idee of ze nog plaats heeft.


Hebben jullie een wachtlijst? Het zou namelijk ideaal zijn.

Heb ik even opgezocht maar helaas is die wat te ver weg maar toch bedankt voor het meedenken!



Nee hebben we niet. Mijn vriendin is nu nog met verlof maar als zij terug is zullen we weer katten aannemen. Alleen doe ik eigenlijk geen katten. Ja mijn eigen en die van haar maar geen vreemde katten. Je zou dan alleen moeten wachten tot we weer beginnen.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:43

Zolang kan ik nog wel wachten dat is geen probleem. Had nog geen geschikte plaats gevonden vandaar en jullie zitten eigenlijk perfect qua afstand.

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:57

xPareltje schreef:
Zolang kan ik nog wel wachten dat is geen probleem. Had nog geen geschikte plaats gevonden vandaar en jullie zitten eigenlijk perfect qua afstand.


Zodra wij weer beginnen stuur ik een pb. Heb je een slickerborstel?

Zo ja probeer daar tot die tijd goed mee door de vacht te gaan. Komt goed.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:37

xoranlover schreef:
xPareltje schreef:
Zolang kan ik nog wel wachten dat is geen probleem. Had nog geen geschikte plaats gevonden vandaar en jullie zitten eigenlijk perfect qua afstand.


Zodra wij weer beginnen stuur ik een pb. Heb je een slickerborstel?

Zo ja probeer daar tot die tijd goed mee door de vacht te gaan. Komt goed.


Helemaal goed ik hoor het dan wel! Volgens mij heb ik zo een borstel niet ik heb wel andere, maar denk niet dat dat veel doet of wel?

xoranlover

Berichten: 6664
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:38

Welke heb je?

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:09

xoranlover schreef:
Welke heb je?


Het is gelukt ik heb wel zo een borstel gevonden, wist niet of ik er nog een had! :D