Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:19

Ik snoof gisteren plotseling. Dat leverde me ook 20 nagels diep mijn been in, op...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 22:58

Spook kijkt me altijd heel verstoord aan als ze ligt te slapen en ik Duolingo start :') .

Ik ben ruim een maand geleden bij haar begonnen met Flexadin. Een tip van Prairy eerder in dit topic.
Ze eet het dagelijkse "snoepje" goed en ik heb het idee dat ze ook wat makkelijker op het bed en de bank springt. Ik hoor haar ook 's nachts minder miauwend rondspoken.

Volgende maand gaan we weer verhuizen. Ben benieuwd wat ze van hun nieuwe huis met vloerverwarming en diepe vensterbanken vinden.

Lekker kereltje is het toch <3.
Afbeelding

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 08:01

Wat fijn dat het lijkt te werken!

Ik gebruik er nu ook nog de cbd olie bij en als ik zie hoe snel mevrouw van de 2m hoge krabpaal af komt gaat het prima met haar :=

Vloerverwarming hebben wij hier alleen in de badkamers, als ik niet op pad sluit ik daar wel eens per ongeluk een kat in op :')

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:29

:wave: ,
Tijdje geleden een keer gemeld, maar had geen tijd om alles te volgen. Ondertussen twee poezen in huis en ga nu proberen actiever te zijn :D
Nog even foto’s van mijn dames: Pip (zwarte) en Mila.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:04

Welkom Moniek, mooie dames heb je.

@Prairy, wat fijn dat de CBD olie goed bevalt.
Ik lees dat CBD olie afgeraden wordt bij nierziekte. Spook heeft licht nierfalen wat met nierdieet al een jaar stabiel is. Dus dat durf ik niet zo goed aan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 07:34

Ah nee, dat zou ik dan zeker niet doen. Goed om te weten. Dion was verder gezond dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:57

Ik ben opzoek naar tips, Pip is nogal, euh, corpulent…ze moet dus op dieet. Nou is het ook wel een fors gebouwde kat, maar ze is gewoon te zwaar. Ze krijgt beperkt brokjes en deels brokjes in een hengelbak. Haar meer laten bewegen zou absoluut schelen, alleen is mevrouw bijzonder weinig actief. Er is weinig wat ze echt leuk vindt (behalve af en toe achter Woezel aan rennen haha!). Wie heeft haar tips om meer te laten bewegen? Een stokje onder een kleed bijvoorbeeld vindt ze best interessant, 2 minuten, en dan heeft ze het wel gezien. Het liefst speelt ze nog met een flosje aan een hengel, maar dan wel liggend vanuit haar schoenendoos :D iemand een gouden tip? Oh ja, misschien nog wel belangrijk om te vermelden, ze heeft haar brokjes lang niet altijd op, het is dus niet dat ze echt enorm bunkert (ze krijgen 2x per dag voer).

Woezel is wat dat betreft het tegenovergestelde, een mager scharminkel en hyperactief haha!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:26

Brok geven in een snuffelmat? Dan moet ze bezig zijn tijdens het eten.
Mijn oudje gaat aan op kattenveertjes en een hengel met ritsel papiertjes eraan. Ik heb ook konijnenbont balletjes liggen waar ze hier echt helemaal op los gaan. Ook de catnip en matatabi spullen doen het hier goed.

En verder misschien eens kijken naar het brok hoeveelheid zegt niet zo veel als je er voornamelijk koolhydraten in duwt die ze niet verbruikt. Dan misschien beter koolhydraten arm dieet.

Ik heb gisteren een spiegel gemaakt met een abessijn erop <3

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:15

Hoeveel gram brokjes en hoeveel gram natvoer krijgt ze?

Ik heb met hulp van Catmoneo Dion 2,5 kilo af laten vallen. Stitch ondertussen ook bijna 2 kilo.

Veel meer natvoer en veel minder brokjes. Dan eten ze meer maar minder calorieën.

Hier is een laser lampje en een fleece touwtje aan een stokje favoriet.

Mooi xoranlover!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:06

Als ze brokjes laat liggen heeft ze misschien ook niet zoveel nodig? Hoeveel geef je qua brokjes?

Hier ook meer blik en minder brokjes (en brokken uit een automaat verdeeld over 3x per dag). Van 7.1 naar 6.5 in ongeveer 4 maanden en toen weer 1 portie brokjes omhoog gegaan en hij lijkt stabiel te blijven *\o/*

Momenteel vraagt hij wel wat meer om eten en eerder om z'n blik. Dus hij krijgt een paar brokjes extra in een speelbal.

Ze zeggen dat katten idd beter op natvoer kunnen om af te vallen.

Wat ik me wel afvraag is hoe goed het is voor de tanden? Dan zeggen ze vaak dat t beter is ze droogvoer te geven en geen natvoer?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:39

Hier heel druk met verbouwen, werk en kind. Ik probeer wel bij te lezen maar reageren schiet er wel in

Aladin is ook verhuisd vandaag. Alle kitten van vorig jaar zijn nu weg
Mijn nieuwe aanwinst Gigi doet het super. Heel lief nieuwsgierig meisje.

Zie hier superleuke foto’s voorbij komen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:43

Hier zijn de mannen afgevallen door een goede brok en echt afgewogen te geven. Soms is het dus even op, dat is dan maar zo.

Al hebben ze vannacht een afgesloten bak met brokjes open gepeuterd en half op gegeten :oo :oo :oo Stelletje monsters.

Ik ben geveld door de griep, ze zijn niet bij me weg te slaan. Dat is dan wel weer heel lief.

Afbeelding

Al is het volgens mij ook een stukje eigen belang :))
Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:39

Ik wist niet dat Mushu zo lang was :))

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:40

Ik kan ze inderdaad meer natvoer geven, helaas is ze ook daarin nogal kieskeurig :roll: een snuffelmat is ook een idee, maar ze hebben dus al een hengelbak waar ze met veel plezier (allebei)uit lopen te hengelen. Ze krijgt nu 2x per dag 20 gram brokjes, niet overdreven dus naar mijn idee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:52

Mijn main coon dame krijgt 33 gram brokjes (purizon sterilized) per dag en ongeveer 80 gram natvoer (was 66).

Ik heb ook hele kieskeurige en ze lusten ook nog eens niet allemaal hetzelfde :+

Kwestie van uitproberen. In de dierenwinkel kun je volgens mij ook losse zakjes kopen, wellicht kun je het zo uitproberen wat ze wel lust.

Ik geef een mix van Leonardo forel, Leonardo gevogelte, er is nog een Leonardo die kan maar ik weet zo even niet meer welke, Feringa single meat konijn of lam of kip en de kuipjes van de Aldi (die zijn ook nog goedkoop en per stuk te koop dus goed om te proberen).

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:40

Ik kom weer even inbreken, want ik vind dat toch lastig met gecombineerd voeren. Ik kan nergens informatie vinden hoeveel je dan mag geven? Ze mogen zoveel gram brokjes per dag, moet je daar dan het aantal gram van het natvoer van af trekken? Die van ons zijn nu sowieso pas 4 maanden en delen op zondagavond 1 zakje natvoer en verder de hele week kitten brokjes. Maar we willen wel graag gecombineerd voeren als ze ouder worden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:21

Dat ligt een beetje aan je manier van voeren.

Als brok je hoofdvoer is minder je ene klein beetje en ga je natvoer er gewoon bij geven.

Ik heb vlees als hoofdvoer. Ze krijgen hier 2 keer per dag vlees. Dan krijgen ze tussen de 30-40 gram vlees. Buiten het vlees krijgen ze dan 20-25 gram brok verdeeld over 2 maaltijden. Hebben ze weinig brok gegeten (wat ik niet erg vind als ze het vlees maar op gegeten hebben) dan vul gewoon een maaltijd niet bij. Ik heb weken dat ik voor Nishi maar 1 keer in de 3-4 dagen bij vul. Zij is wel goed haar vlees.

Dus je moet gaan kijken wat werkt voor jou en wat werkt voor je katten.

Ik zeg zelf altijd ik voer ongeveer. Ik meet of weeg niks af. Worden ze te dik dan minder ik de brok. Moet er bij dan krijgen ze meer vlees en meer brok. De hoeveelheid vlees wordt nooit minder. Ik voer dan wel Carnibest rauw vlees.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:05

Morgen de DA maar eens bellen voor Pip. Sinds vanavond zit ze heel lang op de bak om te plassen, maar er komt maar heel weinig. Vanmorgen heeft ze wel nog gewoon geplast. Ze is verder vrolijk en gewoon zichzelf. Eet en drinkt goed, maar toch maar even laten controleren :roll: ik heb altijd gelijk zoveel stress als een van mijn dieren iets mankeert…herkenbaar?

Oh ja, mevrouw voelt zich duidelijk niet beroerd, want ze heeft zojuist nog een muis gevangen (gelukkig zag ik het voordat ze ermee naar binnen kwam).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:16

Ik heb de dierenarts gebeld en moet urine inleveren (zoals verwacht). Nu loop ik dus heel de tijd met een bakje achter Pip aan. Dit gaat nog lang duren, want ze plast elke keer maar een druppeltje (waar ze erg lang over doet), arme poes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:58

Ah arm beestje. Hopelijk kun je snel iets opvangen.

Eet ze wel wat natvoer? Ik leng dat vaak aan met heet water, dat gaat als eerste op, het voer zelf blijft meestal half liggen bij 2 poezen, blijkbaar is de soep het lekkerst.

Of iets anders dat ze heel lekker vindt over gieten met heet water zodat je een bouillon krijgt.

Misschien voor jou een idee om (nu even) meer vocht naar binnen te krijgen zodat ze ook wat meer moet plassen en hopelijk dan ook iets meer.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:05

Nou moet ik zeggen dat Pip altijd wel goed drinkt, gisteravond heb ik haar inderdaad nog natvoer gegeven (bewust), dat krijgen ze af en toe, zit bij mij niet standaard in de voermomenten.

Momenteel ligt ze te slapen dus ik hoop dat ze dan even wat urine opspaart, zodat ik straks een redelijke hoeveelheid heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:19

Als je wilt kan je bij mij ook kippenbouillon ijsblokjes ophalen. Gemaakt van eigen kip en 24 uur getrokken met botten.

Gisteren met kip vlees snijden mevrouw Cathy is dus helemaal gek op mijn eigen geslachte kip. Dan gaat ze tegen mij praten.

De vleesrepen uit de dierenwinkel zijn twijfelachtig gekke kat. :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:32

Oh dat is super lief! Maar volgens mij woon je niet echt bij mij in de buurt (ik woon, ruim genomen, in de buurt van Eindhoven).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:45

Na uren zitten wachten is het eindelijk gelukt een paar druppels op te vangen (het meeste ging er naast). Arme poes heeft een flinke blaasontsteking en blaasgruis. Nu dus op pijnstillers en dieetvoer, hopelijk slaat het snel aan, arm beest.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:36

katten logica: past het niet langs elkaar? Dan maar op elkaar
Afbeelding
Afbeelding
:')

Ziet er wel lekker knus uit op die tweede foto moet ik zeggen :=