Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:24

Prachtige foto’s xoranlover!

Ik vind Wolf zo leuk <3

Wat een mooie kooi zo! Dat ziet er heel solide en safe uit.

De Attentie Buurtpreventie heeft de sneeuwsituatie vanochtend bestudeerd -:)
Afbeelding

En ‘s avonds zitten ze getrouw aan de voeten van het personeel de baas :))
Afbeelding
(En ja, Fudge is alweer bezig met de volgende ramkraak := )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:29

Fudge en Cookie zijn eigenlijk net Pinky and the Brain. Fudge met een gezicht wat serious business of murder betekent, en Cookie met dat blije befje :')

Lucas is geen fan van het nieuwe cavia onderkomen. Waar de cavia's en wij juist erg blij zijn met de mooie, nieuwe ruimte en de hogere verdieping (Zoey het kleine bruine spulleke rent beduidend meer rond nu), ziet Lucas eigenlijk alleen maar alle nadelen.

1. Het toegenomen risico op een nekhernia van het naar boven kijken, en de versnelde achteruitgang van de oogspieren door het tegen het ledlampje in kijken en hierdoor met de oogjes moeten knijpen.
Afbeelding

2. De overbelasting van de 6e en 7e ruggenwervel.
Afbeelding

3. Om nog maar te zwijgen over de risico's die werken op hoogte met zich mee brengt. Tevens de reden waarop Victor zich bedacht: nee. Ik blijf liggen.
Afbeelding

Misschien kan ik een beetje hoger...
Afbeelding

Ho, ik val
Afbeelding

Hee, een Lennie!
Afbeelding

Lennieeeee! Lennieeeeh!! Schrik van mij Lenneeeeeh
(Lennie was not impressed)
Afbeelding

Misschien kan ik nog bovenlangs naar Lennieeeeh
Afbeelding

Ik weet niet meer hoe ik nog bij Lennie moet komen
Afbeelding

En vanuit het principe "twee weten meer dan één", zijn ze ook met zijn tweeën er nog niet uit.
Afbeelding

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:41

Volgens mij zijn er nu 2 hard aan het balen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:54

Het leven is ook gewoon niet eerlijk hè Lucas ^)

Ik moet bij ‘Leeeennniiieeee’ wel denken aan die iconische scène uit Red Dead Redemption II :D

Toezichthouder Fudge had het weer druk vandaag. We gaan de slaapkamer opnieuw behangen, daar is hij natuurlijk bij -:)
Afbeelding

Al is het bed wel lekkerder als je alles in de gaten moet houden.
Afbeelding
Onze Judgie Fudgie :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:52

Berdien schreef:
Ik moet bij ‘Leeeennniiieeee’ wel denken aan die iconische scène uit Red Dead Redemption II :D

Ondanks dat Lennie voluit Lennie Credits heet, is de naam inderdaad mede afgeleid van die prachtige scène :') en heet ie dus ook wel eens Lemmie.

Judgie Fudgie _O-

Wat voor behang gaat het worden?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:30

Wat een leuke foto's weer van onderzoekende, controlerende en *kuch* behulpzame katten.

Wat is Wolf mooi <3. Is het een bepaald ras?

En een tevreden, en nu hopelijk veilige, cavia.

Even heel wat anders. Ik kwam toevallig terecht in het Temu topic toen ik een kalender zocht. En in een post van Dalena kwam ik een kalender tegen met onderstaande afbeelding.
Is dit Moos?
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:19

Zijn jullie net zo erg als ik... dat je eigenlijk moet stofzuigen, maar katlief echt net ligt te slapen, en dat je het dan maar uitstelt tot later vanmiddag := :))

Whaha Victor en lucas. Wel sneu hoor dat ze nu zoveel meer moeite moeten doen :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:41

Tancreda4 schreef:
Zijn jullie net zo erg als ik... dat je eigenlijk moet stofzuigen, maar katlief echt net ligt te slapen, en dat je het dan maar uitstelt tot later vanmiddag := :))

Whaha Victor en lucas. Wel sneu hoor dat ze nu zoveel meer moeite moeten doen :))

Nee want als ik dat doe, stofzuig ik de komende 2 weken weer niet, als ik het momentum niet pak op het moment dat ik het nog te doen vind om te stofzuigen :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:20

Hij lijkt wel veel op Moos zeg!! Ik zou niet durven zeggen of het hem wel of niet is.

Ik moest een stuk stof knippen. Victor en Lucas vonden de stof geknipt als worstel arena >;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Baasje help
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:21

Mooie afgebakende arena zo 8-)

Hier heeft vooral Fudge meegeholpen met behangen B-) Op een gegeven moment wilden mijn paps en mijn vriend het ‘zelluf proberen’ en moesten de katjes in de woonkamer blijven. Met de deur dicht. De. Focking. Horror. Je straft ze niet harder dan met een dichte deur :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar het resultaat is ondanks dat ze niet mochten helpen echt geweldig *\o/*
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:53

Heel mooi geworden!! En die Fudge die nog net niet op het behang zit :') al gok ik zomaar dat ze hem er wel een paar keer vanaf hebben moeten plukken :')

Ik heb vandaag een fleeceliner precies op maat voor de caviakooi gemaakt en ik kon voortdurend Lucas en Victor van mn stof af plukken.

Gelukkig werd toen Hello Fresh bezorgd en kregen de meneertjes een nieuwe arena.
Afbeelding

Maar, de arena die Lucas het liefste wil, bevindt zich op drie hoog achter kogelwerende plexiglas platen :(

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:20

So close and yet so far :')

Haha ja Fudge is meerdere keren van het behang verwijderd _O-

Hard gewerkt vandaag :z
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:57

Stal_Fiore wat een schatje is Wolf <3 Beer mag er ook zijn overigens, knapperds!

Berdien aan de klus, had je niet af en toe de neiging om ze achter het behang te plakken nu je toch bezig was? Het ziet er wel echt heel tof uit, mooi gedaan!

Xoranlover wat maak jij toch altijd mooie foto's <3 En heerlijk zo spelen in de sneeuw! Dat durf ik hier nog niet hoor, eerst maar eens wennen aan een tuigje denk ik...

Snadrem wat een mooie oplossing zo met de cavia ren! Ziet er echt heel tof uit zo! Hebben de rooie rotzakken er al vrede mee of zijn ze nog steeds op oorlogspad en eisen ze veel knuffels?
Is het uiteindelijk nog gelukt met je fleec liner?

Roodvos ik kan het slecht zien maar het zou zomaar Moos kunnen zijn idd!

Ik deed hier gister een poging tot thuis werken, ik had iig 2 kacheltjes op schoot. Als het achter elkaar niet past, dan toch op elkaar? :')

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen is Donya door jullie aangestoken en helpt ze ook graag mee met decoratie

Afbeelding
Zeg die vitrage he? Das toch veel toffer als het sliertjes zijn!

Alleen douchen is hier ook nog steeds niet mogelijk, zodra de douche aangaat zitten ze er klaar voor (en 2 tellen na de foto zaten ze in de douchecabine.. hoezo katten houden niet van water

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:58

Wat is het toch een gezellig stel :D

Nu het niet meer zo koud is bivakkeren de mannen het liefst weer uuuuuuren op het balkon. Liggen ze als fluffy balletjes tegen elkaar aan te slapen. Zo lief.

Die oogjes van Cookie :')
Afbeelding

Cookie ligt sinds kort ‘s avonds altijd naast me op de bank.
Afbeelding

En Fudge ligt het liefst in je nek. Met een uiterst tevreden kop _O-
Afbeelding
:') :') :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:08

Berdien wat zijn die 2 van jouw toch grappig. En ook zeer behulpzaam.

Wat een schatje zeg die wolf <3

De rode draken kwamen ook weer langs. Wat een boeven zijn het toch. Wel zielig hoor dat ze niet meer bij de cavia's mogen. Wel een erg mooi verblijf zo

Muppetmayo die van jou zijn ook wel heerlijk gezellig. Hier geen water fans in huis.

Hier werdt Haru weer uitgebreid verzorgd door zijn grote vriend.
Afbeelding
Afbeelding

Oortjes worden natuurlijk ook niet vergeten.
Afbeelding

Gin is wel weer trots op zijn werk. Haru vind het maar vermoeiend
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:30

Ik had ook gezelschap op de bank <3 :z

Afbeelding

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:59

Wat zijn katten nog geweldige dieren..
Na de dood van onze rood witte kater Simon ben ik op zoek gegaan naar een wat oudere nieuwe aanwinst..
Uiteindelijk kwam ik deze knappe dame tegen.

Afbeelding

Sia is een kruising Siamees x Britse korthaar

Het was wel even wennen, haar karakter, na een huis tuin en keuken kater maar wat is het een geweldig diertje.

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:53

Oh wauw wat een prachtkat!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:21

En dat op de veiling in Vaassen, je verwacht het niet! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :)

Mocht je denken dat ik een kat in de zak heb gekocht...
Afbeelding
... Lucas heeft hem op de kop getikt. Dat dat maar effe duidelijk is.
Afbeelding

Victor heeft vandaag een IKMOETOVERALBIJZIJNAANDEKAAAAANT bui. Net moest ie dus bij mij zijn toen ik in de keuken stond. Springt ie precies bij het fornuis op het aanrecht, wil zich optrekken aan dat, hoe heet dat, fornuisrekje??? Maar dat ligt los en is niet ontworpen om 5 tot 8 kilo kat op een aanrecht te tokkelen. Dus Victor trekt dat hele rekje uit z'n verband met een gigantische takkeherrie er bij zoals alleen staal dat kan maken, raakt in paniek, galoppeert als een ongemanierd blind paard over de rest van het aanrecht heen, dondert alles wat er aan vaat staat omver, flikkert in de gootsteen en schiet vervolgens weg over de bar.

En gaat dan op het tapijt liggen chillen. Katten zijn echt eikels.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:30

Wat een knappert Chantal!

Herkenbaar Snadrem. Van de week heeft een van de katten een fles rijstolie achter het fornuis gegooid die natuurlijk open was gegaan. Dus dat was leuk schrobben toen ik savonds thuis kwam.

Natuurlijk hadden de haarballen ook lekker veel olie opgelikt dus de volgende ochtend mocht ik weer aan de poets want overal lag kattenkots... voornamelijk op het tapijt natuurlijk. Maar hopen dat ze er iets van geleerde hebben :+

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:31

Haha nee he... kregen we bij de bloembollen.
Dank je druif. Wij waren ook heel gecharmeerd van haar uiterlijk.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:32

ryukapple schreef:
Wat een knappert Chantal!

Herkenbaar Snadrem. Van de week heeft een van de katten een fles rijstolie achter het fornuis gegooid die natuurlijk open was gegaan. Dus dat was leuk schrobben toen ik savonds thuis kwam.

Natuurlijk hadden de haarballen ook lekker veel olie opgelikt dus de volgende ochtend mocht ik weer aan de poets want overal lag kattenkots... voornamelijk op het tapijt natuurlijk. Maar hopen dat ze er iets van geleerde hebben :+

Ach wat bedachtzaam van ze! Als ze op laminaat of tegelvloer kotsen, kan je er natuurlijk op uitglijden. Dus beter op het tapijt dan, al die tapijtvezels houden het lekker vast waardoor je niet uitglijdt als je er per ongeluk in gaat staan.

Wat bof jij met van die attente en zorgzame katten :')

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:55

Dank je ryukapple.
Je hebt wel heel attente katten...
Zo kan onze Sia een hoog parcours lopen/rennen. Maar daar staat ook een oude theepot... die vervolgens tegen een aanmaaklimonade fles vloog die natuurlijk open op de vloer viel.
Ik hou van zoet maar dat was net iets te zoet

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:48

ChantalAM schreef:
Wat zijn katten nog geweldige dieren..
Na de dood van onze rood witte kater Simon ben ik op zoek gegaan naar een wat oudere nieuwe aanwinst..
Uiteindelijk kwam ik deze knappe dame tegen.

[ [url=m/mzwvUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sia is een kruising Siamees x Britse korthaar

Het was wel even wennen, haar karakter, na een huis tuin en keuken kater maar wat is het een geweldig diertje.

[ [url=m/tFWJNj.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 onze Siapietje <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 01:31

Hier schrokken ze zich helemaal kapot van ik die mijn fles open maakte. Het sizzelde niet ofzo. Gwn een fles met ranja. Dat was blijkbaar heel eng _O-

Ik vraag me wel eens af of katten en paarden afgesproken hebben met elkaar dat alles eng is. Ik zweer je, katten hebben dat ook :')