Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:42

Wat doe je toch geweldig (emotioneel) werk. Aan de hond op de eerste foto kan je goed zien dat hij echt de moed een beetje had opgegeven en nog aan het bijkomen is. Wat heerlijk dat ze nu dan al een baasje hebben <3 gaat het goed met ze?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 18:25

Tot zover hebben we alleen maar goede berichten gehad over hoe goed het gaat.
Atlas zal ik regelmatig zien. Ook van zijn baasje kreeg ik vandaag foto’s dat haar kleinkind met hem liep, dan kom je dus gewoon 2 dagen geleden uit Roemenië aan en loop je nu al met een kindje lekker buiten.
Ik heb ook echt al zin in de 18e en 3 mei. Het is zo anders als je dieren zelf uit het asiel hebt kunnen halen of net als die pups, zelf hebt gered. Als ze dan hierheen komen maakt dat het hele gebeuren well full circle.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:43

Stille meelezer meld zich.
Petje af voor al het goede werk wat jij/jullie doen,
de dieren hebben maar geluk met mensen zoals jullie

Zag in je onderschrift dat je geld kunt gebruiken voor de operaties van Cindy,
dus een kleine donatie gedaan . ;-)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:41

Hier ook een donatie gedaan, fijn dat je de juiste mensen hebt gevonden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:56

Echt respect voor wat jullie allemaal doen. Niet alleen als gastgezin maar ook daarheen gaan etc.
Normaal altijd een stille meelezer maar moest het even gezegd hebben.

Hier komt er voor het eerst binnenkort een hondje uit Roemenië hopelijk hebben we daar ook net zo leuk hondje aan als hoe goed het met bovenstaande beestjes allemaal gaat!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 20:15

Wat ontzettend lief! Het is zo’n dotje en ze verdient het om eindelijk zonder pijn te kunnen leven.
Al moet ik zeggen dat ze nu zo erg aan het spelen is dat je bijna zou denken dat ze nergens last van heeft, maar met lopen zie je het wel heel goed.
Afbeelding
Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:42

Oooh die hondjes! <3 Wat fijn dat er een hoop alweer een nieuw thuis hebben gevonden! En super leuk dat je een aantal gewoon blijft zien!

Vind Cindy echt een heel leuk katje, wat geweldig dat je nu een fijne dierenarts hebt gevonden die haar kan gaan helpen! Hopelijk slaat ze zich vlot door alles heen en kan ze daarna gaan genieten van het leven <3 Ik ga ook een donatie doen!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:53

Ik vind haar zo leuk! Nogmaals, het is dat ik er al 2 heb, anders was ik echt geïnteresseerd. Je gunt het die lieverds ook zo. Knap wat jullie doen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 21:11

Cindy is ook echt heel leuk. Ik heb een heel schattig filmpje dat ze met Pumpkin zijn staart speelt. Heb een TikTokje van haar gemaakt. Zal die even delen.
https://vm.tiktok.com/ZNdNdrft4/

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:44

Wat een vrolijk en energiek beestje is het! <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:59

Aah wat een heerlijk beestje zeg.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 23:25

We hebben al genoeg geld om in ieder geval 1 kant op korte termijn te laten opereren. Daarna moeten we nog wel ff verder proberen te verzamelen voor de tweede, maar ze moet toch een paar weken herstellen voor ze voor de tweede poot mag.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:51

Moderatoropmerking:
zouden jullie erom willen denken dat het bespreken van crowdfunding niet is toegestaan en dus ook de berichten als 'ik heb gedoneerd' achterwege willen laten? hoe goed bedoeld ook natuurlijk. Alvast bedankt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 18:45

We zijn net bij Visdonk in Roosendaal geweest waar we een hele fijne dierenarts hebben gesproken die ook al via de mail heel uitgebreid had geantwoord.
Hij heeft goed kunnen voelen en nu blijkt dat haar rechterknie dus idd heel slecht is, maar dat dit komt omdat haar rechterheup dus niet goed is en die schiet dus elke keer uit de kom.
Omdat ze daardoor anders is gaan lopen is die knie ook nog slechter geworden.
Hij vond links niet zo heel slecht gelukkig.

Nu hadden we twee opties. Of we gaan rechts helemaal proberen te repareren, dan zou eerst haar heup moeten, dan de knie, maar omdat die al best vast gegroeid was zou dat wel een lastige operatie worden met geen garantie dat het dan goed zou zijn.
Andere optie was links proberen aan te sterken en dan rechts amputeren.

Cindy heeft het geluk dat ze klein en licht is dus links zal uiteindelijk geen hele zware last hoeven te dragen en daar was de knie niet echt slecht dus hij had er wel vertrouwen in dat ze met amputatie een goed leven kan leiden.

Daar gaan we dan ook voor. Over 3 weken gaan we terug. Dan gaat hij links weer voelen en kijken of hij vind dat het een goed moment is en dan zullen we haar op een later moment wegbrengen en komt ze met drie pootjes terug. Maar ook daarna zonder een heup die uit de kom schiet. Dus geen pijn meer.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:18

Dat is het belangrijkste: geen pijn meer. En als dat dan op 3 pootjes moet... dat heeft zij heel snel door.
Beterschap voor de kleine meid

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 20:56

Oooh er komen gewoon 22 hondjes vrijdag aan, waaronder een deel van de pups uit het public shelter van Vaslui. Ik kan echt niet wachten tot ze er zijn.
Er komt ook een ouder herdertje die al een baasje heeft gevonden. Ze gaat bij een oudere man wonen die haar bed en voerbak al klaar heeft staan.

Ook hadden we een hele magere beagle achtige hond onder de aandacht gebracht omdat hij echt onder de voet gelopen werd daar. Ook voor hem hebben we opvang gevonden, dus hij gaat lekker bij iemand in huis tot er een baasje is gevonden.
Een jonge hond die we uit het dodingsstation in Bîrlad hebben gehaald is ook onderweg.
Het is zo gaaf om nu te zien dat we eigenlijk echt wel veel honden kunnen helpen en dat ze nu onderweg zijn naar hun toekomst.

Er komt ook 1 rood katertje, maar die kan ik niet opvangen omdat wij Cindy hebben. Maar dat geeft niet want hij gaat naar Robin, met haar ben ik naar Roemenië geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:30

Ooooh, ze zijn allemaal schattig, maar die puppies op de eerste foto zijn wel echt next level cute hoor <3
En dat blonde ruwhaartje vind ik ook leuk om te zien!

Wat fijn dat Cindy waarschijnlijk op een andere manier geholpen kan worden! Hopelijk volgt er snel groen licht en kan ze binnen no time op 3 pootjes rondscheuren :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:10

Mijn eerste kat had drie poten, haar ene voorpoot was ook geamputeerd. Die rende en vloog gewoon door mijn huis.
Alleen begroef ze haar eten met haar stompje. Dus dat zag er altijd wel komisch uit :D

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 00:11

Ah al die lieve koppies <3 wat fijn dat ze een goed leven staat te wachten.

Heel fijn voor Cindy als dit de oplossing blijkt te zijn. Volgens mij kunnen katjes prima met 3 pootjes door.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 18:22

Vannacht 22 hondjes aangekomen in Langeboom. Er zijn er al 6 naar een foster adres in de buurt van ons. 1 is vandaag gelijk geadopteerd. Een ouwetje wordt maandag opgehaald en 2 zitten er bij Robin in de opvang.
De rest wordt hopelijk snel geplaatst, maar het zijn allemaal hele leuke hondjes weer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:40

Aah wat een leukerds

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 21:41

Vanmiddag zaten de kinderen Frank en Frey te kijken en Cindy keek gezellig mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook vist ze stiften uit de kleurbak van mijn kinderen en dan gaat ze daarmee spelen. Ze is zo vrolijk en blij. Je merkt soms wel dat ze dan even iets te wild doet en dan doet ze zichzelf pijn. Dan neemt ze even pauze en gaat ze net zo vrolijk weer door.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 00:26

Wat een schatje <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 17:23

Kreeg vandaag te horen dat van de 6 pups die wij uit het veld hebben gehaald er nog 4 leven. Ook de pizza pup is overleden dus dat is wel triest.
Bij Alex zat ook een ruwharig moedertje met twee mini babies, helaas zijn ook die pups overleden.
Dus er komen volgende week alleen nog die 4 pups.
Ook hadden we in het dodingsstation in Vaslui een moeder met 5 pups zitten waarvan de moeder een gebroken pootje had en toen wij er waren dachten we dat mama echt aan het doodgaan was.
Het gaat nu best wel goed met haar en haar pups zouden ook volgende week komen, alleen heeft de dierenarts de verkeerde geboortedatum in de boekjes gezet waardoor ze nu een week jonger in het boekje staan als dat ze zijn, betekend wel dat ze niet mogen reizen komende week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze 4 veldpups. Ze moeten nog een naam voor in hun paspoortjes.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:08

Ah die arme lieverds allemaal.. Hopelijk komt het goed met de veldpups