Mijn slak en zijn baby's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Mijn slak en zijn baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:01

Okee en hoe vaak?

Ik zit ineens te denken dat er vast wel een beëindiger van de hobby zijn spullen wegdoet via MP :)*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:04

3-7x per week de ruitjes wissen en poepjes verwijderen en zo'n 4-12x per jaar de bak geheel verschonen.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:39

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:12

Jaaaaah! Ik ga mn vent vanaf morgen met eten en drinken voor de brievenbus zetten :j mijn nieuwe kinders worden verwacht! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:13

En het bewijs dat het slakje Succubi van erg eigenwijs is :=

Afbeelding

Afbeelding

Was iets sneller als ik dacht dus, dus moest even wachten :z tot dat hij er weer uit was. Je kunt hem beter speedy noemen _O-

En Dopey doet zijn naam eer aan! Heb mij rot gelachen toen ik het zag. En hij zit nog steeds op Spuk mee te liften.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:15

DeniseES schreef:
Jaaaaah! Ik ga mn vent vanaf morgen met eten en drinken voor de brievenbus zetten :j mijn nieuwe kinders worden verwacht! :Y)

Arme vent :(:)

Denk dat mijn vriend had gezegd, dat het mijn probleem was -O- Die vind mijn slakjes hartstikke smerig. Dus heb gezegd, dat hij er aan moet wennen. Want mijn slakjes <3 gaan toch echt mee, als we gaan samen wonen over 2 a 3 jaar. Eerst mijn opleiding klaar hebben en 20 zijn :D Dus dan wil ik gewoon mijn eigen slakken kamer O:)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:16

Hahahaha leuk :D

Hij vindt het hartstikke leuk _O- en kan niet wachten tot ze groot zijn :P er was er één in de buurt die haar volwassen slak weg deed, maar hij wilde die niet want ze moesten klein beginnen en we moesten ze zelf groot laten worden _O-

Ik geloof trouwens dat ik niet onder Gary en Gerrit uit ga komen :') Dit worden echt mn vent zn oogappeltjes _O-

Whoah! een hele slakkenkamer! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:22

DeniseES schreef:
Hahahaha leuk :D

Hij vindt het hartstikke leuk _O- en kan niet wachten tot ze groot zijn :P er was er één in de buurt die haar volwassen slak weg deed, maar hij wilde die niet want ze moesten klein beginnen en we moesten ze zelf groot laten worden _O-

Ik geloof trouwens dat ik niet onder Gary en Gerrit uit ga komen :') Dit worden echt mn vent zn oogappeltjes _O-

Whoah! een hele slakkenkamer! :wow:

Haha, mijn vriend heeft over het algemeen weinig met mijn dieren. Alleen mijn labrador pup vind hij leuk, want die kan zo leuk spelen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:09

Haha, mijn vriend heeft er ook niks mee maar hij heeft Escar en Gootje wel heel lief uit de brievenbus gehaald en volgens de instructies in hun terra gezet en zélfs wat eten erbij gezet en Escar en Gootje op hun lekkers terug gezet <3. Toch wel een hele lieve hubbie <3 en stiekem vind hij ze wel leuk := (hoewel hij niet zonder begeleiding met de slakken mag spelen want ik zie hem nog véél te enthousiast naar die lange oogjes kijken ^) )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:22

Omg, die meeliftende slak is echt cuuuuuute <3

Ja mijn vent is om hoor! Hij heeft er nog zijn bedenkingen over maar volgens mij gaat ie het net zo leuk vinden als ik. :D
Wanneer kunnen ze opgestuurd worden? Want ik wil het hier wel eerst allemaal even netjes geregeld hebben, dus nog even een bakje bouwen en een thermostaat/warmtematje bestellen. TL-balk ga ik oplossen door een stukje gaas ervoor te spannen, dan is gelijk het licht minder fel. :)

Oh en, een vriend van mijn vriend is doodsbang van insecten groter dan een vingerkootje. Volgens mij, als ze eenmaal groot zijn, kunnen we mooi even kijken hoe hard hij kan rennen als we een 15cm grote slak voor zijn neus houden _O-

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:53

Magrathea schreef:
Omg, die meeliftende slak is echt cuuuuuute <3

Ja mijn vent is om hoor! Hij heeft er nog zijn bedenkingen over maar volgens mij gaat ie het net zo leuk vinden als ik. :D
Wanneer kunnen ze opgestuurd worden? Want ik wil het hier wel eerst allemaal even netjes geregeld hebben, dus nog even een bakje bouwen en een thermostaat/warmtematje bestellen. TL-balk ga ik oplossen door een stukje gaas ervoor te spannen, dan is gelijk het licht minder fel. :)

Oh en, een vriend van mijn vriend is doodsbang van insecten groter dan een vingerkootje. Volgens mij, als ze eenmaal groot zijn, kunnen we mooi even kijken hoe hard hij kan rennen als we een 15cm grote slak voor zijn neus houden _O-

*\o/* *\o/* Nog meer slakken gered

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:10

Jahoeee :D

Nu het moeilijkste, coole namen verzinnen :D

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:56

:oo net slakjes opgemeten zijn al 3.5 cm.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:01

sandorra schreef:
:oo net slakjes opgemeten zijn al 3.5 cm.

:wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:03

Succubi schreef:
Haha, mijn vriend heeft er ook niks mee maar hij heeft Escar en Gootje wel heel lief uit de brievenbus gehaald en volgens de instructies in hun terra gezet en zélfs wat eten erbij gezet en Escar en Gootje op hun lekkers terug gezet <3. Toch wel een hele lieve hubbie <3 en stiekem vind hij ze wel leuk := (hoewel hij niet zonder begeleiding met de slakken mag spelen want ik zie hem nog véél te enthousiast naar die lange oogjes kijken ^) )

Die oogjes, vind mijn vriend dan weer grappig. Maar ja die mag hij niet aanraken -O- This af en toe net een klein kind :')

Gelukkig mag hij wel met de pup spelen. Maar zelfs dat moet ik in de gaten houden. Hij vind het helemaal als Blaz ruig te keer gaat. Maar dat mag dus weer niet van mij. Maar hij snapt nu eindelijk waarom ik redelijk streng ben met Blaz, nadat Blaz er vandoor ging met zijn tosti _O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:16

ja hondjes weten precies waar ze moeten zijn :D (wat dat betreft ben ik blij als ik op me eigen ga , dan snapt m'n hond de regels tenminste want er is maar 1 iemand die ze stelt )

die oogjes vond ik ook leuk toen ik klein was (jaar of 5 ) :o maar ik leerde al gouw dat je er alleen naar mag kijken :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:22

Het Terrarium staat al klaar voor Muffin en Pie :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:30

foto *\o/* :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:43

love_western schreef:
Die oogjes, vind mijn vriend dan weer grappig. Maar ja die mag hij niet aanraken -O- This af en toe net een klein kind :')

Vandaar alleen onder begeleiding :') :=

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:45

cherell0 schreef:
foto *\o/* :P

Ik kan nu geen foto maken :P , ik slaap bij mijn oma *\o/*

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:51

jammer , ik houw van foto's :D :o

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:51

Wow, mijn slakjes worden nu zo groot, dat ik ze hoor kauwen. := Heb ze wat sla gegeten en hoor het gewoon knisperen (oké, als ik met mijn oor boven de bak hang. Maar toch. Brr)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:57

Joyce_ schreef:
Wow, mijn slakjes worden nu zo groot, dat ik ze hoor kauwen. := Heb ze wat sla gegeten en hoor het gewoon knisperen (oké, als ik met mijn oor boven de bak hang. Maar toch. Brr)..

Haha Spuk hoor ik ook altijd eten.

Mijn oma moest een keer op Spuk passen, toen wij 8 dagen naar Amerika waren. En we spraken haar via skype. En toen dacht ze dat Spuk dood ging want hij zwol helemaal op naar dat hij een stuk komkommer had gekregen _O-

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:59

Hoort dat dan? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:06

Laura_Stella schreef:
Hoort dat dan? :oo

Komkommer zit vol vocht he :P