Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:35

Fijn dat het al beter gaat met zijn oogje Berdien!

Xoranlover levensgevaarlijk die blik :') Je ziet haar denken, hoe kom ik daar, ga weg Kito.
Ik zal idd eens kijken, misschien is een trimmer wel een goed idee!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:25

Dion gaat ongeveer 1x per jaar naar de trimmer, Mountie 1-2x, meestal in de lente.

Het is nu ook erg droog in huis, daardoor krijg je ook meer klitten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:58

Bahahah die blik herken ik wel. Nina heeft die ook als Blacky ergens is waar ze wil zijn. Als jij ook in de weg zit is het inderdaad vluchten als je kan _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:42

Fudge kijkt bijna standaard zo :')

Sneeuw of niet, koud :brr: of niet, als ze de kans krijgen zitten ze op het balkon.
Afbeelding

Dat wordt alleen zo koud in huis op een gegeven moment, dus nu kijken ze vanuit binnen naar de sneeuw. Cookie op geheel eigen wijze :+
Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:58

Wahahaha die foto op die bank :')
Cookie met zn blije bakkes en Fudge met z'n "dit is mijn bank en ik heb drie overheden afgeperst met ransomware om de macht over deze bank te behouden" blik.

Hopelijk zijn er snel weer twee wollige staartjes Muppetmayo!

Xoranlover heftige blik, gelukkig kon je het hier nog komen navertellen...

We hebben vandaag eindelijk de laatste onderdelen voor de nieuwe caviakooi binnen gekregen. Helaas heb ik de komende twee dagen geen tijd om hem in elkaar te gaan zetten, vrijdag wordt D-day. De katten zijn vandaag de hele f#ing dag bezig geweest met kijken hoe ze in de huidige kooi kunnen inbreken.

En nu zijn de rode rotzakjes moe.

Victor ligt lekker bij te komen van alle rotzakkerij vandaag. Victor is met zn vadsige lijf gewoon zo dwars door de katten afscherming van de kooi heen gedoken.
Afbeelding

En daarom zit die hele kooi nu dicht getaped met dikke plakband.
Afbeelding

Maar daar geeft piraat Victor geen kik om.
Afbeelding

Ja wat moet je dan. AAIEN. HIER. EEN AAI.
Afbeelding

En Lucas heeft de hele dag lopen hengelen in de kooi om te kijken of hij een cavia kon aanraken. En daar moest ie zo van zweten denk ik dat ie zich nu uitgebreid moet wassen en al zijn haartjes weer moet schikken.
Afbeelding

DUS OOK DIE ZULLEN WE MAAR AAIEN
Afbeelding

Pff... Hopelijk is dat na vrijdag weer een beetje klaar :')

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:13

Klopt @Snadrem <3
Hahaha flauw dat ze niet de kooi in mogen hoor.

Berdien, fijn dat het steeds meer wegtrekt.
Wat lekker dat ze zo naar buiten kunnen.

Muppetmayo, geen ervaring met uitvallend haar. Maar bij het vette gaar van m’n oude kat gebruikte ik op aanraden van de Kattentrimster maiszena. Werkte erg goed.
Heerlijk die voetkussens!

Robinxfellow, mooi hoe ze dat altijd aanvoelen. Lieve Moos.

Marcella, zo schattig!!

Xoranlover, heerlijk die blik hahah! Kijk maar uit.

Wij hebben vandaag Wolf opgehaald. Hij is zo geweldig <3
Beer vindt het nog wat spannend, is wat afwachtend. Wolf is heel dapper en gaat al wat op ontdekking.
Hij heeft al gedronken en gegeten en ook de kattenbakken al bekeken.
Nu ligt hij al een tijdje te pitten, vermoeidende dag geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beer met stressoogjes

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:20

Och wat is Wolf een heerlijk mannetje <3 Hopelijk went Beer snel aan zijn nieuwe vriendje!

Hoe is het gegaan Snadrem?

Wij hebben het huis verbouwd. Katjes door het dolle heen :') Ze vonden het maar wat interessant.
Afbeelding

Afbeelding

Het zijn wel echt de beste vriendjes :+:
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:52

Ach wat lief zo samen in het mandje
Wat kunnen dan in de war zijn van zo’n verandering in huis hè.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:58

Aah wolf is thuis geniet ervan.

Elani mocht even kijken in de sneeuw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:58

Oeh zo leuk in de sneeuw. Wat vond ze er van?

Ohhh ik ben al zo verliefd op Wolfje… hij is zo leuk!
Beer vindt hem nog steeds wat spannend, maar er is al steeds meer contact. Dat uit zich vooral in geluidjes maken naar elkaar, klinkt zo schattig… geen idee of het ook schattig is haha. Clashen heeft het iig (nog) niet gedaan. Ze hebben zelfs al naast elkaar een bordje vlees kunnen eten.

Knappe jongen
Afbeelding

Afbeelding

Hij kent het trucje “de berggeit” al… hahah
Afbeelding

Lieve Beer
Afbeelding

Samen eten
Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:27

Ahw wat een leuk duo! <3

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:55

Ahhh wat zijn ze knap, Wolf en Beer!!

Elani in de sneeuw, dat zal ze als tropische koningin wel heel speciaal hebben gevonden :)

Haha Cookie en Fudge de binnenhuisarchitecten :D de Attentie Buurtpreventie moest natuurlijk wel er op toezien dat er niet stiekem meubels uit de dependance van het kantoor verdwenen.

Morgen ga ik aan de slag met de verbouwing van de kast. We hebben de oude kast al helemaal leeg gehaald op het caviagedeelte na, dus de rode meneertjes kunnen nu op een van de verboden verdiepingen liggen (waar de whiskey verzameling van mijn vriend stond). Dat is natuurlijk een hele eer, en ik denk dat we de rest van de avond geen kind aan Lucas op de hoge plank hebben :')

"Ik lig hier niet altijd, maar nu ik hier wel lig, ben ik een hele speciale poes"
Afbeelding

"En verdien ik ook speciale kinkriebels"
Afbeelding

Edit: ja, al dat plakband is om ze bij de caviaatjes weg te houden sinds we Zoey hebben :') Hopelijk is dat vanaf morgen verleden tijd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:49

Aah wolf is een mini wolf naast beer <3

Cavia jagende boeven weer _O- je hebt je wel iets in huis gehaald!

De prinses vond het mieuw _O-
Ze heeft luid pratend lopen rennen en snuffelen en wat het er niet mee eens dat ze naar binnen moest.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:42

Doe je goed Snadrem, ruimte van je vriend inwisselen voor ruimte voor de diertjes. Kan ik mijn man in de leer sturen?

Hahaha is zie Elani helemaal voor me al mieuwend

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:21

Stal_Fiore schreef:
Doe je goed Snadrem, ruimte van je vriend inwisselen voor ruimte voor de diertjes. Kan ik mijn man in de leer sturen?

Het was alleen maar voor gisteren, vandaag komt de whiskey weer gewoon terug in de nieuwe kast en willen we die verdieping weer dicht maken voor de katten: enerzijds om te voorkomen dat ze voor een fortuin aan whiskey tegen de grond aan donderen, anderzijds omdat we niet meer willen dat ze van bovenaf naar de cavia's gaan zitten hengelen zoals nu steeds gebeurt. Ze hebben de cavia's wel altijd al gewoon leuk gevonden, maar sinds we kleine Zoey hebben moeten we om de haverklap een van de katten uit de kooi vissen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:34

Ik moest naar buiten foto's maken. Had de macro lens nog op de camera. Dus even wat op de katten geëxperimenteerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:01

Snadrem schreef:
Stal_Fiore schreef:

Het was alleen maar voor gisteren, vandaag komt de whiskey weer gewoon terug in de nieuwe kast en willen we die verdieping weer dicht maken voor de katten: enerzijds om te voorkomen dat ze voor een fortuin aan whiskey tegen de grond aan donderen, anderzijds omdat we niet meer willen dat ze van bovenaf naar de cavia's gaan zitten hengelen zoals nu steeds gebeurt. Ze hebben de cavia's wel altijd al gewoon leuk gevonden, maar sinds we kleine Zoey hebben moeten we om de haverklap een van de katten uit de kooi vissen.

Ah helder, die snap ik helemaal.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:03

Woooooow Xoranlover, zo mooi! En dan te bedenken dat bokt de kwaliteit enorm naar beneden haalt… imagine hoe scherp die oog foto in t echt is! Mega gaaf!

(Wat voor macrolens heb je op wat voor body?)

Hier een paar telefoonkiekjes van m’n knapperds.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:07

Knapperds mooi mandje op de laatste foto.

Ik fotografeer met een Canon EOS 5D mark 4 en een canon 100 mm F2.8 macro lens. Echt een gouden combi heb al zoveel toffe platen ermee gemaakt.

Ook heel bij met mijn 24-70 mm F2.8 die weer gerepareerd is.
De 70-200 mm F2,8 en de 100-400 mm F4.5-F5.6. Heb dan ook nog een 50 mm plastic fantastic ook een tof ding.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:11

Pohhh wat een knappe fotos en knappe katten!!

Wat hebben ze bij jou toch een prachtige warme kleur, Xoranlover! En Beer en Wolf zijn ook echt een stel leukerds :)

Ik ben vanaf vanmorgen vroeg tot nu bezig met het uit elkaar halen van de oude kast en het maken van de nieuwe, grotere kast. Maar het is voor nu zo goed als klaar! Over een uurtje is de kit helemaal uitgehard als het goed is, dus dan kunnen Lennie en Zoey hun nieuwe huis eens gaan bekijken. Victor en Lucas waren de perfecte hulpjes.

Eerst de oude uit elkaar. Lekker veel herrie maakt zo'n metalen gevaarte :/
Afbeelding

Vervolgens de nieuwe in elkaar zetten. Victor vond het een goed idee om temidden van mijn bouwproject lekker te gaan liggen loungen.
Afbeelding

Vervolgens alles in elkaar, lampjes wat beter en netter installeren dan vorige keer en dan alles op zijn plek zetten.
Afbeelding

En als de achter- en zij platen er in zitten, de hele handel afkitten.
Afbeelding

Intussen werden de nepplanten bezorgd. Wat verderop in de woonkamer komt onvoldoende zonlicht om de planten levend te houden, dus dan maar nepperds. Die zijn voor de katten ook veilig **\O/** Nog voor de doos open was, zat Victor we al in >;)
Afbeelding

Qua kast zitten alle onderdelen er nu in. Nog even wachten op de droogtijd van de kit nu (expres een sneldrogende genomen).
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:16

Dank je wel. Is ook iets waar ik de fokker van Nishi heel dankbaar voor ben. Zij hebben echt dr basis gelegd voor de warme kleur van alle kittens die hier geboren zijn. Helaas zie je toch steeds dat kleur vaal wordt of gewoon dof. Buiten karakter en rastype is kleur ook echt een punt waar ik op fok. Door alle verdunningen wordt de basiskleur ook minder heb ik het idee. Ik heb dan ook geen verdunning in mijn lijnen.

Ah ik zie het al goede hulp heb je gehad. Die kast ziet er mooi uit! Hoe heb je dat nu gedaan met het glas? Tot helemaal boven?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:21

Het is echt een hele mooie kleur! Ik heb bij een kennis wel eens Abessijnen gezien, maar die waren inderdaad een stuk valer. Die prachtige kleur van jou heb ik nog nooit in het echt gezien.

Ik heb op de cavia verdieping aan de achterzijde plexiglas zitten tot ongeveer 1 cm onder de volgende plank. Aan de zijkanten zit plexiglas tot 3 cm onder de volgende plank. Zo kan het fatsoenlijk luchten zonder dat het meteen tocht. Aan de voorzijde zit een plexiglas plaat tot ongeveer halverwege en die kan je er uit pakken voor het verschonen van de kooi.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:32

Ziet er mooi uit!

Ja dank je ben er ook echt heel blij mee. Op show ook mooi om te zien. Elani versloeg met haar 1 jaar op kleur 2 poezen van 2 en 3 jaar. En dat maakte me wel trots want met 1 jaar hebben ze nog niet hun volwassen kleur en vacht. Dat kleurt door tot een jaar of 2.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:57

Helemaal af! De caviaatjes zijn er helemaal blij mee. Zoey heeft net minutenlang blij rondjes lopen rennen en Lennie lag natuurlijk meteen weer languit in het hooi te vreten :')

De krabpaal staat weer terug op zijn plek naast de kast, dus het is nu even afwachten wat de rode meneertjes er van gaan vinden :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen zorgen, in mijn volgende post zit weer gewoon braaf kattenspam :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:04

Oh maar cavia’s zijn ook leuk :D