Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:33

Gaaf die show Xoran!

Berdien, dat zijn echt de beste hulpjes!

Snadrem, wat een lieverdje. Vinden ze elkaar leuk?
Jij hebt ook al zulke goede hulpjes.

Marcella, leuk de show! Heb je zoiets al eerder gedaan? Lijkt me best leuk om eens te doen. Maar geen idee hoe en wat.

Wat een pracht kat, Muronia!

LoveGlove, wat sneu voor Nina, klinkt idd als stress.
Wel knap als decoratie, levende deco.

Prairy, ach zo lief! Snoezig met die pootjes.

Druif, dat staartje… hihi. Gelukkig niet in t echt.
En die origami kat is echt geniaal!

Ryukapple, heerlijk chillen op de kussentjes.

Luxorvalkje, is hij al getest op giardia?

Eefsel, wat een knappies!

Roodvos, oef wat lekker dat kleedje.

Ik ga woensdag Wolf halen. Zoveel zin in! Ben zo benieuwd wat Beer en hij van elkaar gaan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:39

@stal fiore waar woon je? Er zijn regelmatig shows in Nederland dan kun je eens kijken of je het wat vind. Wat leuk dat wolf woensdag komt! Nog een paar nachten niet slapen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:59

Jaaa ben al aan het stuiteren hahah.

Ik woon in Leiden. Moet idd eens bij een show gaan kijken. Lijkt me echt leuk

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:01

Stal_Fiore schreef:
Jaaa ben al aan het stuiteren hahah.

Ik woon in Leiden. Moet idd eens bij een show gaan kijken. Lijkt me echt leuk

Spreek dan gewoon eens wat fokkers aan hoe het in zijn werk gaat. Het is wel vooral heel veel wachten.
Wij beginnen donderdag met voorbereiden.
Katten poederen en kammen, nagels knippen en eventueel wassen.
Dan zaterdag alle spullen inpakken (en ja je hebt best veel nodig.) als er interesse is wil ik dat hier wel eens neerzetten.
De kat nog een keer kammen en nagels controleren of ze niet te scherp zijn.

Zondag optijd op. Fife shows moet je tussen half 8 en half 9 bij de veterinaire keuring zijn. Soms tussen 7 en 8 Onafhankelijk meestal tussen half 8 en 9.

Dan moet je kat goedkeurd worden. Chip moet kloppen, inentingen moeten nog geldig zijn en ze mogen gaan “beestjes” bij zich dragen.

Dan ga je je kooi klaar maken. Ik heb een eigen dus ik zet die op, dekentjes erin, kattenbak erin mandje erin, reclame en visitekaartjes erop. Dan de kat eten geven. (Die krijgen thuis niet te eten ivm misselijkheid in de auto)

Vervolgens moet je wachten tot je opgeroepen word om naar de keurmeester te gaan. Van te voren kam je de kat nog een keer. Dan bij de keurmeester bekijkt de km de kat. Dan mag je terug.

En dan heb je verschil tussen Fife en OAH.
Bij Fife heb je dan nog de oproep voor de selectie best in show. Als je gekozen wordt moet je naar de fotograaf. Dan wachten tot ‘s middags de Best in show series zijn. Als je kat opgeroepen wordt. Geef je de kat aan de steward. Die showt de kat. Als ze gekozen worden mogen ze blijven voor best in categorie en dan uiteindelijk best of best. Allemaal geshowt door een steward.

Bij onafhankelijk heb je na de gewone keuring (en tussendoor) dan oproepen voor BIS series. Je showt je kat zelf en meteen wordt er gekeken wie best of all is. Tussendoor heb je ook nog best in variateit keuringen (allen als er 3 katten van hetzelfde ras en kleur zijn).

Dan wordt op het podium de BOA uitgeroepen per groep en vervolgens de Best of best.

In het kort hoe de shows werken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:44

Wolf bijna thuis! Leuk hoor!

Fudge heeft ineens een anders gekleurd oog :? Lijkt een rode waas over te zitten. Oog is niet dik, traant niet, hij knijpt er niet/nauwelijks mee. Eet als altijd, speelt en heeft praatjes genoeg. Maar toch, het is wel vreemd. Morgen maar even de DA bellen. Omdat hij zich verder normaal gedraagt zie ik er nu geen spoed in. Misschien heeft hij er een tik op gehad met spelen, zoiets.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:55

Heb je een foto?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:10

Geprobeerd te maken maar dat is nog niet zo makkelijk :=

Net brak hij met Cookie het huis af, ze hadden hun favoriete propje gevonden. Hij voelt zich in ieder geval niet ziek.

Hij ligt/rolt er ook gewoon op:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Het is zijn rechteroog)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:54

Is het niet zijn 3e ooglid?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:23

Nee nee, dat zeker niet.

Het is gelukt om er foto’s van te maken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet duidelijk een kleurverschil tussen beide ogen. Lijkt haast wat bloeddoorlopen? Misschien een klap erop?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:42

Oh dat is wel bijzonder. Reageert zijn pupil op licht? En ziet hij er gewoon mee?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:45

Gek hè? Pupil reageert, in het licht werd de pupil kleiner.

Hij ziet er volgens mij prima mee. Toont echt geen enkel ongemak. Eet, drinkt, knuffelt en ging met mee douchen :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:14

Kan geïrriteerd zijn van een nageltje dan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 00:39

Xoran, dank je voor de uitleg. Zo te lezen komt er inderdaad een en hoop bij kijken. Ga me er eens meer in verdiepen.

Jeetje Berdien wat raar. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Hier een blije kat met z’n nieuwe mandje van Sunny Baskets

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:26

Zijn eyeliner is ook ineens roze. Ik gok op een nageltje wat voor irritatie heeft gezorgd. Maar ik zou er inderdaad wel even mee langs de DA gaan. Beterschap!!

Ohhh wordt Wolf het nieuwe huisgenootje van Beer!! Die herinner ik me nog wel, daar had je altijd zulke mooie fotos van <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:57

Met behulp van mijn vriend net betere foto’s gemaakt. DA is gebeld, die willen graag de foto’s zien. Fudgie zelf beukt ondertussen onvermoeibaar voort met zijn geliefde propje :')

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:46

Oh dat ziet er bijzonder uit bij Fudgie, inderdaad misschien te lomp gespeeld met Cookiemonster, maar ik had hier ook even overleg voor gehad met de DA.

Wat een mooi mandje hierboven!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:55

Ja wij vermoeden zelf dus dat Cookie de verenhengel in Fudge zijn oog heeft geschoten. Die hengel hangt aan de boekenkast en is dagelijks een groot succes. Ze willen het veertje echter meenemen, die schiet dan terug en als Fudge er net achter zat.. #)

Morgenochtend gaan we even met hem langs de DA, ze willen het oog toch wel graag even zien.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:04

Oh pff toch gelijk zorgen he Berdien :(:) Ziet er wel apart uit! Wellicht idd gewoon een nageltje geweest ofzo.

Stal_Fiore geweldig zo in dat mandje <3 Aftellen tot woensdag :)

Xoranlover wat interessant zo die shows!

Loveglove heef tnieuwe decoratie :')

Snadrem hoe is het met je nieuwe cavia ren? Laten Lucas en Victor Zoey al een beetje met rust?

Hier wat onzekerheid over Donya. Ze lijkt echt ineens enorm veel haar te verliezen, ze heeft ook ineens maar een heel zielig staartje. Ik kan geen beestjes of wondjes oid vinden.
Nu had ik gelezen en gehoord dat het kan zijn dat ze overgaat naar haar volwassen katten vacht? Ik heb dit echt nog nooit eerder meegemaakt bij eerdere katten. Hebben jullie hier eens van gehoord?
Ik zie wel dat het lijkt of de aanzet van de staart haren vettig zijn op het 1e stukje na het lijf, kan dit ook een zgn katerstaart zijn? Ik las dat evt rijstzetmeel poederen en uitborstelen een optie kan zijn. Kan dit kwaad mocht het toch geen katerstaart zijn?
Ik dacht zelf nog dat het evt toch aan het eerdere voer zou kunnen liggen. Daar ben ik al even mee gestopt (hebben overigens max een 3e van het voer totaal die brokjes gehad, altijd gemengd dus).
Sorry voor de vele vragen, onzekerheid komt ineens om de hoek geloof ik. Vind het ook weer zo wat om bij de dierenarts aan te kloppen als deze vachtwissel standaard is bij langharen :')

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:14

Hopelijk valt het allemaal mee Berdien! :(:)

Wat een leuk mandje Stal_Fiore :D

Moos is enorm aanhankelijk laatste paar weken. Misschien dat ie aanvoelt dat ik niet zo lekker in m'n vel zit laatste tijd.

Gezellig samen chillen
Afbeelding

<3
Afbeelding

En natuurlijk gek poseren en alle ruimte innemen :+

Afbeelding

Dit kan niet comfortabel slapen..
Afbeelding

Afbeelding

Tja.. _/-\o_
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:33

Moos :')

Berdien hopelijk valt het mee.

Dion heeft ook regelmatig een soort katerstaart. Inderdaad maïzena of rijst zetmeel kan daar een beetje tegen helpen. Ik kam het er gewoon uit. Verder zou ik het zo niet weten qua vacht uitval :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:19

Slaap echt wel goed zo hoor. :j

Afbeelding
Dit slaap blijkbaar ook lekker. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:29

@ muppet hoe oud is ze?
Is ze gecastreerd?
Heeft ze een ondervacht?

Vettig kun je hoe dan ook met rijstzetmeel proberen weg te doen. Werkt ook goed tegen vuil in de vacht. Flink erin doen even laten zitten en dan uitborstelen. Niet te veel met een kam maat het liefst met een borstel met haartjes.
En daarna stofzuigen _O-

Ooh knappe moos weer.

@marcella soms he… _/-\o_ :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:09

Robinxfellow bijzonder he, dat ze aanvoelen als je niet zo lekker in je vel zit :(:)

Marcella ligt heerlijk zo :')

Xoranlover ze is net 1 geworden en eind oktober gecastreerd. Heeft ook idd een ondervacht.
Gisteren de staart maar flink ingepoederd en even laten intrekken om iig het "katerstaart"/vettige gedeelte op te lossen. Mevrouw vond het fantastisch om lekker met haar staart te zwiepen, ik had niet alleen sneeuw buiten maar ook sneeuw binnen _O- Daarna liet ze gelukkig braaf uitborstelen. Uiteraard daarna moeten stofzuigen :') Staart is idd veel minder vet nu.
Nu alleen nog "zorgen" om de hoeveelheid haren die ze verliest en daardoor ook het zielige staartje. Gister nog eens goed gekeken, ik zie echt geen wondjes/schilftertjes/beestjes (ook met de vlooien kam gekeken).

Ik hoef met deze temperaturen iig niet te investeren in warmte kussentjes:
Afbeelding

Zuslief Dolce heeft nog genoeg haar over:
Afbeelding
Echt heel bijzonder, ondanks dat t zusjes zijn hebben ze beide een compleet ander type vacht.

En zo grappig hoe slim ze zijn. Ik had snoepjes gekocht, en Dolce wist gelijk wat er in het bakje zat.

Afbeelding
Zeg personeel, doe eens open maken, ik wil dit!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:14

Hopelijk trekt het staartje snel bij!

Moos als therapieknuffel :(:)

Fudge zijn oog trekt gelukkig heel snel bij. Gistermiddag al, en vanochtend zie je nog minder. In overleg met de DA kijken we het nog even aan :j

Afbeelding

Ze waren vanochtend alweer vroeg van de partij. Attentie buurtpreventie geldt ook als het heeft gesneeuwd -:)
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:54

@muppet misschien een keer naar een trimmer goed die ondervacht eruit halen. Het gebeurt wel vaker dat de vacht echt slecht wordt. Vader van Elani ook gehad die was echt van mega vacht naar bijna aby vacht gegaan. Paar maanden na castratie.

Ik moest gisteren even vrezen voor mijn leven.

Afbeelding

Afbeelding

Ze wilde onder de deken maar Kito lag daar…