Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:03

Om de dag de bakken leeg halen/verschonen vind ik zelf wel weinig, ik doe het 2x per dag := En dan nog ben ik nog niet klaar of er zit al iemand in. Zeker met meerdere katten zou ik daar wel heel scherp op zijn..

Muppetmayo, bij Bol.com heb je ze wel! Moet je even goed kijken naar de reviews en wat ze kunnen hebben, er zit ook veel van dropshippers tussen helaas.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:21

Ah gos al die kattenfoto’s zijn echt heel leuk!

Snadrem, wel fijn dat er een nieuw cavia vriendje is, maar die zal zeker Mickie niet vervangen en dat hoeft ook niet!

Ik doe ook 2x per dag de bakken met 2 katten. Kleine moeite en zo stinkt het eigenlijk nooit (tenzij ze net gepoept hebben).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:07

Ik 1 a 2x per dag, soms een dag niet, 3 bakken 5 katten, sommigen doen het deels buiten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:28

Ik heb 3 bakken en 2 katten. Het stinken gebeurt hier ook alleen als ze net hebben gepoept :=

Ik doe het bijna elke dag. Er zijn dagen dat ik mis of het druk heb ofzo. Dat zei ik ook. Een keer per dag/om de dag.

Ik heb een periode gehad waar het me lukte om het maar 1 keer per week te doen. Dus ik ben trots op mezelf dat het me nu eigenlijk wel bijna elke dag lukt. Het is nooit geweest dat ik het niet wilde doen. Ik heb gewoon moeite met het bijhouden van het huishouden. Al is het maar 2 man en 2 katten. Gelukkig heb ik daar ook coaching voor. Maar ik heb wel vooruitgang geboekt *\o/*

En als Nina de kattenbak te vol vindt zitten geeft ze het ook aan. Dan mauwt ze, rent ze naar de bak, kijkt me aan en mauwt weer. Maar dat was vanmorgen niet het geval. Dat is al heel lang niet meer gebeurt gelukkig. Ik zou willen dat het zo simpel voor me was als de rest hier, aangezien ik me er nu zo slecht over voel :=

Iig de kattenbakken te vol kan hier niet de reden zijn. Ik ga ze sowieso in de gaten houden de komende paar dagen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:17

Ik kan het ook alleen maar zo bijhouden sinds ik adhd medicatie heb hoor ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 02:13

Prairy schreef:
Ik kan het ook alleen maar zo bijhouden sinds ik adhd medicatie heb hoor ;)

De medicatie alleen is voor mij helaas niet genoeg :=

Daarom de coaching erbij :j

Alhoewel de dames wel wat helpen met routine in mijn dag houden en me uit bed sleuren in de ochtend etc. De dames zijn ook mijn coaches op een manier _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:43

Zo cute die pootjes tegen elkaar <3

Afbeelding

Afbeelding

Ze lag eerst op de latten van het houthokje, dat is natuurlijk sielug :') Dus maar een kussen erop gelegd, valt in de smaak blijkbaar.

Gisteren is de dierenarts hier thuis geweest voor de inentingen, met Pumpkin en Stitch was ik blij dat ik mijn rijhandschoenen aan had :=

Ik had ze al opgesloten in de badkamer omdat ik ze anders zeker niet te pakken zou krijgen, maar vasthouden was nog een andere uitdaging. Wel complimenten gekregen van de dierenarts hoe ik met ze om ging en hoe ik ze vast had :)

Inentingen gelukt, iedereen is (iig hart en longen) nagekeken, tandjes gecheckt. Toch fijn dat dat een optie is ipv met 5 katten die kant op :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:59

Is dat Pumpkin? :oo Jeetje wat ziet ze er goed uit inmiddels!
Fijn dat dat zo in huis kan!

Loveglove ik hoop dat het poep missertje een uitzondering/ongelukje was!

Berdien ik ga eens kijken bij Bol. ik vind zo'n hangmat wel echt heel leuk!

Hier doe ik dagelijks de kattenbak. Ik heb er 3 staan voor 2 terrors, maar ik merk dat ze er nu maar 1 gebruiken. De andere zit nog ander kattengrit in, die vinden ze duidelijk minder fijn. Van de week maar eens omwisselen naar nieuw spul ook.
1 van de bakken was ik begonnen met hout pellets. Dolce plast daar wel op, maar dan is het ook wel klaar. Dony moet er al helemaal niks van hebben.Als de zak leeg is, ga ik daar ook de zeef uithalen en dan wordt het ook een gewone kattenbak.

Gister was het hier weer dol terror uur. Ze waren beide erg stout (in de gordijnen hangen, overal op springen, aan de muur krabben etc) en hadden geloof ik bananen in hun oren. Vriendlief was het zat geloof ik, die riep echt ineens, ja volgende keer een ander ras hoor.. van steen ofzo.. Ik kwam niet meer bij _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:23

Ja dat is mijn kleine Pumpkin <3. Weegt nu 3,1 kilo de laatste paar weken. Ze doet het echt goed!

Had die kleine aap weer mee de tuin in genomen, heb ik wel vaker gedaan. Dan komt ze af en toe inchecken terwijl ik in het voedselbos bezig ben, of ik ga haar even zoeken na een tijdje. Zaterdag zat die kleine klauter kabouter ineens omhoog tegen het schaduwdoek van het hek bij de weg.

Die heeft nu maar weer huisarrest (met grote ren) tot we daar iets kunnen maken. Nadeel van een groot terrein hebben, je hebt het niet over iets van even 10 meter ofzo :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:31

Prairie, die foto met de pootjes tegen elkaar is echt té lief!

Hier heeft Woezel een nieuwe staart

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:34

Twee zelfs zie ik :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:47

Die voetjes van Pumpkin :+:

Knap nieuw staartje heeft Woezel!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:35

Prairy schreef:
Twee zelfs zie ik :+

Nu je het zegt }:0

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:54

Pumpkin is echt super cute.

Speciaal zo'n twintail kat :+

Hier was iemand erg blij met dat gesleep met kussens van Haru Afbeelding

Van de week had Haru zijn kussen zelfs mee naar bed genomen :+
Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:32

Hier al eerder voorspeld: de nieuwe kleine etterbak. Hij stelt de dames wel op de proef. Hij is ruim een half jaar oud, en zij een paar maanden 6 jaar. Hij wil graag spelen, de dames zijn wat rustiger. Dus soms gaat hij lopen jagen. Maar genoeg momenten dat het goed gaat.
Ze eten en drinken ook samen en uit dezelfde bak. Dus daar geen zorgen.

Wel laat meneer windjes en is zijn poep soms wat zachter. Het heeft wel veel meer geur dan de dames. Die ruik ik eigenlijk nooit. Hij kreeg altijd kittenbrok van RC, dat gaf de fokker ook altijd. Sinds hij hier is laat hij windjes. Eerst dacht ik stress, wennen, etc. Maar na twee maanden toch langs de DA gegaan. Die vond niks mis. Wel voor de zekerheid een zak purina one voor gevoelige darmen mee gekregen ( :$ . Hier zit hij op sinds half december, maar het wordt nog niet minder.

Heeft iemand hier misschien een tip?

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:36

Hier had Woezel continue diarree, hij was gezond als een vis, alleen die diarree. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij RC gastrointestinal, probleem verholpen. Je zou het kunnen proberen. Inmiddels lijken zijn darmen (we zijn ook weer een paar jaar verder) weer volledig herstelt en kan hij ook ander voer verdragen, maar ik heb hem nu structureel op RC sensitive staan en dat doet hij goed (ook iets goedkoper dan RC gastrointestinal).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:40

Kun je wellicht een probiotica gebruiken?

Ik had vandaag eindelijk beet in mijn Fudgie-fuik!
Afbeelding

Beste vangst {:}

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:03

"Yarrrrrrrr ze hebben mijn zeebeentjes gevangen" :')

Ik zie dat Druif_01 een stokstaartje heeft. Zorg je wel voor de juiste vergunning?

Muppetmayo wat fijn he dat ze zich zo voorbeeldig gedragen. Victor en Lucas zijn ook echt keurige heertjes!
( Die ik zes keer per dag uit een plant kan plukken, en uit de caviakooi, en Lucas denkt dat ie Jezus is en tegen de muren op kan lopen, en hij snapt niet dat dat Jezus niet was maar Spiderman :x )

Oh en Victor had het koud.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:56

Och arme Victor. Het is ook koud :(:)

Het slaapt het lekkerst na een dag vol dingen doen die eigenlijk niet mogen :z

Hij begon zo:
Afbeelding

En ligt nu zo :)) <3 Al ruim een half uur, helemaal van de wereld.
Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:25

Heerlijk!

Arme Victor, hij heeft natuurlijk ook zo weinig vacht om zich warm te houden.

Er stond een vrachtwagen voor de door.. dat moet goed in de gaten gehouden worden >;)
Afbeelding
Afbeelding

Bijdehand Berlioz
Afbeelding

Daarna bijkomen met z'n roze kleedje, echte mannen dragen(of liggen op) roze
Afbeelding

En Figaro en Maggie zochten lekker de zon op {:}
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:43

Pumpkin <3, wat is dat een wijze dame geworden.

Ik heb een elektrische deken op de bank gelegd nu het zo koud is.
Dat kon Spook vanavond ook wel waarderen.
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:44

Aahhh Druif wat schattig dat dubbel staartje!

Haru lekker aan het slepen met zijn kussentje <3

Berdien levensgevaarlijk in die Fudgie fuik! _O- Die blik van hem blijft wel echt hilarisch hoor!

Snadrem jij hebt ook van die brave heren zo te horen :D Ik snap Victor wel hoor zo in zijn dekentje gekropen, ik wil ook niets anders eigenlijk :brr: En dat dunne vachtje van hem helpt natuurlijk amper met deze temperaturen!

Eefsel wat zijn ze toch knap <3 Die blauw ogen ook! <3 Berlioz kijkt zo onschuldig op die foto's, maar ik geloof nooit dat hij zo onschuldig is als dat hij eruit ziet :')

Roodvos ik snap Spook helemaal, brrrrrrr.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:36

Fudgie is volgens mij een flinke draak hahaha! Ik vind die twee echt geweldig Berdien!

Ik zit momenteel met een origami poes

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:44

Ooh die Spook, die heeft het goed voor elkaar!

Die blauwe ogen van die twee knapperds van jou blijven echt prachtig, Eefsel2109. Volgens mij is Berlioz wel een donderstraal :') dat zegt zijn gezicht in ieder geval :)

Druif_01 heb je de handleiding wel in de goede volgorde gedaan bij het in elkaar zetten van je kat?

Victor is niet van de vrieskou. Alles wijst er op.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien maken we hem blij met een jasje :)

Lucas had vandaag een braaf half uurtje waarin hij lekker op de bank heeft gelegen.
Afbeelding

De rest van de dag is Lucas een stoute kleine wollige puber die lekker zeikerig miauwend de planten sloopt en naar kleine Zoey zit te loeren. Daar is hij overigens niet alleen in, ook Victor vind het net een tikkeltje te interessant. Waar Lennie groot genoeg is om gewoon leuk gevonden te worden als "hee, nog een huisdier", wordt er echt met roofdierogen naar snelle kleine Zoey gekeken. Hopelijk groeit ze dus snel :') We gaan een grotere caviakooi maken, dus alle onderdelen zijn besteld. Dan doen we de cavia's meteen een verdieping hoger in de kast, waardoor de rode duivels er niet meer zomaar bij kunnen springen. Hopelijk komt alles de komende paar dagen binnen, dan kan ik snel aan de slag en hoeven we de kooi niet meer dicht te tapen met verhuistape :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:07

Na een hele hoop werk de hele week ben ik eindelijk klaar met het herplaatsen en opruimen van een hele hoop dingen in huis. Dus ik had foto's gemaakt. Toen besloot Blacky dat ze ook deel uitmaakt van de decoratie :')
Afbeelding

Afbeelding

En Nina probeerde verstoppertje te spelen:
Afbeelding