Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:24

Helaas.. dat ging ineens heel snel :( gisteren heeft Mickie tot 23.30 uur lekker warm bij mij op mijn borst gelegen onder een dekentje en dacht ik echt dat het de goede kant op ging. Vannacht om 03.30 uur na een hele nacht woelen kreeg ik heel sterk het gevoel dat ik bij Mickie moest gaan kijken. En ik hoorde bij de caviakast al meteen dat het niet goed was. Ik heb haar op schoot genomen en ze is korte tijd later in mijn armen overleden :( Heel onwerkelijk, Mickie was echt onze kleine vrolijke noot. Altijd aan het kletsen, altijd levendig. En in twee dagen tijd is ze ineens weg. Ik krijg het niet aan mijn verstand, want het klopt niet.

Victor en Lucas hebben er bij gezeten en ze merken echt dat we verdrietig zijn. Al twee dagen zijn ze niet bij ons weg te slaan terwijl we ons zorgen maakten om Mickie. Victor komt steeds bij ons liggen knuffelen en Lucas wijkt niet van onze zijde.

Ik snap niet dat er nog mensen bestaan die denken dat dieren geen gevoel kennen.

En oh wat missen we onze kleine blije kabouter :( We houden Lennie goed in de gaten en met behoorlijke tegenzin ben ik aan het bedenken hoe we een nieuw vriendje of vriendinnetje voor Lennie gaan vinden.

Afbeelding
Gekke kleine Mickie <3 Omdat je maar zo'n klein spits caviaatje was, gaf ik jou stiekem altijd het lekkerste stukje paprika en het mooiste blaadje witlof. Ik heb zo om je gelachen, want je kon zo vrolijk zitten kletsen. Twee jaar mocht je maar worden. Ik heb altijd gedacht dat je niet oud zou worden, maar zo jong, zo ineens... Ik kan het niet beseffen.

Victor en Lucas waren zo begaan en nieuwsgierig de afgelopen paar dagen. Ze hebben al zo lang ze hier wonen mogen genieten van de grote caviashow en van Mickie die altijd even kwam kijken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:16

Snadrem, wat verdrietig van Mickie! Heel veel sterkte! Lief dat de twee donderstralen zichzelf keurig in de poot hebben gehouden de afgelopen dagen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:32

Ach wat ontzettend verdrietig Snadrem. Wel fijn dat je er bij was, en dat Mickie niet alleen is gegaan. Heel veel sterkte :(:)

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:08

Wow, zolang niet gereageerd omdat ik het topic kwijt was maar nu zie ik dat het ontstipt was super raar, zonder dat ik zelf iets heb gedaan. Heeft nog iemand dit ooit gehad?

De beste wensen nog voor iedereen! :D

@snadrem Veel sterkte. Ik heb ook altijd cavia's gehad maar vorig jaar december is de laatste overleden op 6 jarige leeftijd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:19

Ah nee wat vervelend snadrem.

Wel lief van je rode boeven dat ze je willen troosten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:21

Heel veel sterkte.

xPareltje heb ook regelmatig topic die ineens verdwijnen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:17

Heel veel sterkte snadrem

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:51

Veel sterkte Snadrem!! :(:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:42

Och jeetje Snadrem, wat enorm verdrietig van Mickie, heel veel sterkte :(:)
Heel lief dat Lucas en Victor jullie zo willen troosten, knuffel maar flink met ze.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:59

Wat verdrietig Snadrem, sterkte.
Laat je maar lekker troosten door de rode mannetjes. Katten kunnen dat heel goed <3.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 03:03

Snadrem wat ontzettend verdrietig. Sterkte!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 03:06

Ik heb dit topic sinds lange tijd weer terug gevonden.
Heb 2 jaar geleden mee gekletst over Toby en Beer.
Helaas is Toby 30 november, tijdens onze huwelijksreis, overleden.
Beer is sindsdien erg alleen, dus hebben we besloten er een maatje voor hem bij te nemen.
Over 2 weekjes komt Wolf bij ons wonen.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 03:14

Wat een prachtig Wolfje <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:56

Vandaag Elani ingeschreven voor 2 dagen. Is de eerste keer dat ik 2 dagen ga showen. Maar het is zo dicht bij *\o/*

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:58

Leuk, Elani op show!

En wat een dottig Wolfje :+:

Hoe gaat het met jullie Snadrem? :(:)

Hier helpen Cookie en Fudge met het huishouden :j Echt hele goede hulp.

Bed opmaken…
Afbeelding

Was ophangen…
Afbeelding

Elkaar schoonhouden :j
Afbeelding

Wel lastig soms met lang haar :')
Afbeelding

Poeh en na al dat harde werk is het dan eindelijk tijd om te chillen :z
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:17

Ik heb zoveel respect voor die zuignapjes :')

Hier zijn we nog steeds erg verdrietig om het verlies van Mickie. Het kwam voor mij echt enorm onverwacht, ik dacht echt dat we haar er wel weer bovenop zouden krijgen :( het heeft me echt overvallen merk ik, en het is ongekend voor hoeveel geluid en plezier dat kleine beestje zorgde.

Lennie zat behoorlijk weg te kwijnen ondanks dat ze urenlang op schoot mocht. Mijn vriend en ik zijn nou eenmaal geen cavia's en Lennie was overduidelijk erg verdrietig. Om te voorkomen dat het met haar ook ineens slecht zou gaan, hebben we dus al wel een nieuw caviaatje er bij gehaald. Eentje uit een mooi, gezond nestje bij een lief en verantwoordelijk baasje in de hoop dat deze maar heel gezond oud mag worden. Qua karakter klikt ze heel goed met Lennie, dus het is eigenlijk al vanaf de eerste minuut best goed tussen die twee. En Lennie zagen we echt meteen weer opleven en weer actief zijn. Dus hoewel het voor ons echt nog voelt als te snel, is dit in het belang van Lennie wel echt het beste geweest.

Meet Zoey Credits:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt nog maar een klein wurm vergeleken met dikke Lennie :) en we moeten wel opletten met de katten, want Zoey is net een uit de kluiten gewassen hamster en ze beweegt lekker snel, dus Victor en Lucas vonden het maar wat interessant.

Wat de rode meneertjes ook erg interessant vonden, was het aftuigen van de kerstboom. In de twee weken dat de boom stond hebben ze hem zelf natuurlijk ook al behoorlijk afgetuigd, daar niet van :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al is het best een emotionele en uitputtende week geweest. Maar op tijd naar bed gaan zit er nog niet echt in, want Lucas had gisteren mijn plekje ingepikt :'(
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:10

Och kijk die kleine Zoey :+: Kan me voorstellen dat het als heel snel voelt, maar zo te lezen was het wel echt een goede keuze.

En de mannen ook al zulke goede hulp :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:18

Cathy staat ingeschreven voor Sliedrecht 14 april. Half uurtje enkele reis dus lekker in de buurt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:29

Snadrem sterkte met het verlies van je caafje, logisch dat je daarvan van de kaart bent. Je hebt er wel een dotje bij nu.

Berdien weet je zeker dat je 2 katten hebt daar en geen clowns? :+

Chanel probeert zich al te wassen, maar het is nog niet zo makkelijk om je evenwicht daarbij te houden _O-

Dit is toch genieten van je uitzicht?
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:46

Ja maar je hebt toch niet voor niets vier pootjes, hoe moet je dan blijven zitten als je een van die pootjes optilt? :)

Ik denk dat het wel klikt tussen Lennie en Zoey. Lennie is heel lief en moederlijk: ze wast de oortjes van Zoey en ze kruipt helemaal tegen haar aan om vervolgens direct in slaap te vallen. Echt heel erg schattig. We zijn blij dat we voor Lennie overduidelijk het juiste hebben gedaan, al maakt het het missen van Mickie voor ons nog niet minder. Maar kijk nou...

Afbeelding

Het blijft natuurlijk wel een kattentopic dit :) Victor wilde ook wel caviaoortjes likken, en toen dat niet mocht deed hij alsof hij alleen maar uit was op hun hooisprietjes. Nadat hij die had meegenomen, waren de smoesjes op en ging hij er maar gewoon bij liggen. In de hoop dat er een moment zou komen waarop we zouden zeggen: "Victor, jongen, kom jij maar bovenop de cavia's liggen." Het is denk ik zijn wildste droom.

Afbeelding

De wildste droom van Lucas is om in te breken in de caviakooi. Ik word nu al een paar dagen op rij wakker omdat die rode pluisbol probeert om de anti-katten spijltjes te verwijderen. Dus vanmorgen daad bij het woord gevoegd: we gaan een grotere kast maken en de cavia's komen een verdieping hoger, zodat we hopelijk van dat risico af zijn. En dan hebben de rode piraten een nog grotere plank om op te liggen, wat geen kwaad kan, want ze zijn aardig gegroeid en Lucas kan zich nu niet meer aanstellerig omrollen in de kast zonder alles er uit te donderen :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:33

Stal_Fiore wat een schatje die Wolf! <3

Xoranlover spannend 2 dagen showen! Is dat heel anders dan 1 dag, anders dan dat je natuurlijk 2x op en neer moet?

Berdien heerlijk zo die hulpjes! :')
Ik ben nog steeds verbaast dat die zuignapjes aan het raam die 2 fluffies houdt :')

Snadrem ook hulp met het huishouden/boom neerhalen :')
Wat een schatje die Zoey ook! En heel mooi om te horen dat Lenny gelijk zo opleeft, al blijft het heel verdrietig natuurlijk :(:)
En lucas had je plek niet ingepikt, ik denk dat hij aanvoelde dat het koud werd buiten, hij verwarmd alvast je bed voor <3

Muronia heerlijk dat kleine grut, dat poetsen ook :') Ik heb genoten van je filmpje <3
Ik ben wel ook jaloers op je uitzicht, heerlijk! Hij is zoooo knap!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:43

Heerlijk uitzicht Muronia :+:

Victor lijkt wel echt enorm zo naast de caviaatjes :)) En we mogen allemaal wilde dromen toch? Voor de een is dat miljonair worden, de ander wil op reis en weer een ander... wil op cavia's liggen :')

De hangmat is berekend tot maximaal 12 kilo, en dat zijn de mannen gezamenlijk nog (net) niet :)) Ik heb al overwogen om een tweede te halen, maar ze vinden het vooral samen zo gezellig denk ik...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:45

Je kunt ze ook tegen elkaar hangen natuurlijk :P

Snadrem, vervelend maar fijn dat het zo snel goed gaat met een andere cavia.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:58

Waar heb je de hangmat vandaan Berdien? Ik denk dat die 2 terrors ze ook fantastisch zouden vinden..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:34

Snadrem, sterkte met je verlies. Huisdieren zijn gewoon familie hoor. Hoe klein ze ook zijn. Het is nooit leuk om ze te zien gaan :knuffel:

Ik ben een beetje verward hier.
Ik kom vanochten beneden om te zien dat een van de dames over een voerbakje en over de vloer heeft gepoept :?
Het was geen dunne poep. Gewoon vaste poep. Ik denk dat het Nina was aangezien het over haar voerbakje heen is gebeurt. Ze stond vanmorgen ook voor de kattenbak. Het kan niet zo zijn dat de kattenbakken te vol zitten. Ik verschoon ze braaf elke dag of om de dag. Het leek er ook op dat ze verwachtte dat ik boos zou worden, terwijl ik dat niet ben. Ik vraag me alleen af waarom ze dat zou doen zo bij haar eetplek.

Het enige wat ik me kan voorstellen is de veranderingen die gebeuren hier. Mijn vriend is 3 weken weg. En het is niet de eerste keer, maar het is wel een grote verandering natuurlijk. En ik ben momenteel het huis aan het opruimen en heel veel aan het herplaatsen etc. Dus misschien is dat het? Ik vind het nog steeds vreemd. Want normaal gesproken als ze gestrest zijn is het eerste teken altijd haarballen. En Blacky krijgt moeite met poepen en plast alles onder. Maar dat doet ze totaal niet. Nina aan de andere kant is normaal gesproken niet zo gevoelig voor stress. Hoe dan ook heb ik dit nog nooit eerder gezien. Dus ik vraag me echt af waardoor het komt :?