Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:04

Hahahaha die modderige teenfluff _O- _O-

De boys vroegen zich af waar het geknal vandaan kwam :?
Afbeelding
Echt bang zijn ze er gelukkig niet voor.

Om daarna toch maar met mij een dutje te doen :+:
Afbeelding

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:16

Helaas is Elani er wel bang voor. Lanah ligt onder bed. Elani ligt boven op de gang in een mandje. Lilou ligt vlak bij Lanah te slapen. Nishi op de bank en Kito o9p de stoel

Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:41

Hier gelukkig ook geen bange katten.
Sterker nog ze reageren er totaal niet op. Nu zijn Aoi en Gin veel erger gewent dus voor hun is het lekker rustig. Nu is haru sowieso niet snel onder de indruk en aangezien de andere twee nul reactie geven is het voor hem ook niet eng.

Oscar en zijn stoute pootje. Die heeft Haru ook al weet haru van nik natuurlijk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:01

Wel iets gespannen, maar niet echt bang. Extreem knuffelig of sabotage omdat ik wil stofzuigen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:05

We zijn niet thuis vanavond, maar hier valt het meestal redelijk mee.

Daarnaast knalt het hier regelmatig door jacht en straaljagers die door de geluidsbarrière knallen.

Mountie heeft het op dit moment in ieder geval prima naar zijn zin...

Afbeelding

En de nieuwe kledingkast moest natuurlijk gelijk geïnspecteerd worden op bouw fouten.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:23

Hier zijn ze normaal wel vrij bang. Alhoewel ze nu wel echt naar mij kijken. "Oh mama is niet bang dus dan hoeven wij ook niet bang te zijn"

Blacky heeft evengoed wel onder het bed gezeten. Nina heeft ook even ergens verstopt gezeten. Maar nadat het ergste voorbij was kwamen ze evengoed allebei dapper weer tevoorschijn, ookal waren er evengoed nog wel wat knallen gaande. Evengoed proberen alles te ontdekken. Nu is alles weer vrij rustig. Kunnen ze weer bijkomen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:10

De beste wensen allemaal!

Mijn katten zijn de jaarwisseling goed door gekomen. Spook is bang voor vuurwerk maar kwam toch op schoot liggen. Gio geeft er niets om.

Afbeelding

Afbeelding

Ik lag al ruim voor 12 uur plat (maagpijn). Spook kwam lekker bij mij liggen. Heb haar 1x voelen schokken bij een harde klap.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:31

Beste wensen iedereen!

Hier een kat over de zeik gehad vannacht, maar dat is onze bangepoeperd. Die is al bang voor de deurbel :o Onze blinde senior geeft weinig fiets, die heeft lekker geslapen en rondgelopen. En nu heeft ie besloten dat ie moet uitslapen :))
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:10

Allemaal de beste wensen! Beterschap roodvos!

Ach, die uitslaper ligt er lekker bij!

Hier al paar weken op de zylkene, laatste week 2x daags. Ook omdat hij erg opgefokt werd van buurkatten, wat resulteerde in een antibioticakuur voor mij omdat huj me had aangevallen uit frustratie :o OUd en nieuw is gewoon echt zielig en weet hij het niet meer, onder een kleedje tegen mij aan gaat aardig. Rond half 4 is hij eronder weggekropen en durfde hij weer te eten en rond te lopen. En nu is hij aan t buitenspelen alsof er niets is gebeurd gelukkig. Blij dat t weer voorbij is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:20

Afbeelding
Moeder en dochter. <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:22

Wat een heerlijk boevenkopje heeft Cathy <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:37

Ze nu de wortels van de orchidee aan het bijwerken. :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:47

Beste wensen allemaal.

Hier waren de katten rustig. 1 lag in de dikke lade en de rest deed er niks om

Afbeelding

Dikke maatjes deze twee. Samen in de paal

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:30

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Fijn dat iedereen er redelijk ok doorheen is gekomen!
Hier vond Donya het om 12 uur wat spannend, maar niet extreem. Zuslief Dolce ging heel lief naar haar toe ook <3 al snel liepen ze beide weer redelijk relaxed door het huis.

Ryukapple die Haru _O- lekker op pad met de bus :')

Roodvos dat boek _O-

Muronia die stoute Oscar, zomaar betrapt :') die modderige fluf poot is echt hilarisch, vooral met die blik van Oscar erbij _O-

Ghostattack heerlijk die uitslaper zo <3 wel een bangepoeperd ook in huis :(:)

Tancreda4 bij jou in huis toch nog spanning, wat sneu altijd he :(:)

Xoranlover ook een angsthaasje in huis :(:)

Hier zelf wel blij dat het (redelijk) voorbij is. Nog wel echt behoorlijke knallen zo hier en daar, maar ben blij dat de terrors er niet op reageren.

Hier wel een andere uitdaging, misschien hebben jullie tips?
2 dagen geleden ben ik langzaam begonnen met voeren uit de surefeed bakken. Helemaal blij en gelukkig dat ze beiden eigenlijk direct uit de bakken eten.

Afbeelding

Ik had er nog wel voer naast staan.
Het ging zo goed dat ik dat gisteren heb weggehaald. Vanaf 1 januari Donya propje op dieet }:) althans.. Dat was mijn plan -O-
Mevrouw is boos.. Heel boos.. Want hoe kunnen er nog wel brokjes bij Dolce zijn en niet bij haar. Een uur lang heeft ze de surefeed van Dolce alle hoeken van de kamer laten zien := Gelukkig is dat ding redelijk hufter proof, al krijgt ze wel het plastic boven het voer iets opgetild. Alleen nu heeft ze door dat als Dolce eet, ze eerst met haar poot langs Dolce kan hengelen voor brokjes, en vervolgens wurmt ze zich er gewoon tussen. Dolce laat zich weg drukken, en omdat Donya zo enorm snel is, gaat het dekseltje ook niet dicht in de tussentijd. Met andere woorden, ze eet zodra Dolce maar 1 brokje wil eten ook haar hele bak leeg -O-
Heeft 1 van jullie nog een handige oplossing? Het voer van Dolce toch in een dichte bak zetten of iets? Maar goed, dan heeft die Surefeed dus ook geen zin meer denk ik?
Waarom wilde ik ookalweer slimme maine coons :roll:

Ze kunnen wel best lief zijn hoor, zo lagen ze gisteren te wachten toen ik ging douchen:

Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:43

@muppetmayo dat zou ik hier ook zien gebeuren :+

Wat ik mensen wel eens heb zoen doen is de surfeed in een doos met kleine opening plaatsen zodat kat twee zich er niet snel genoeg tussen kan duwen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:16

Voor Cookie en Fudge was het hun eerste oud&nieuw, en ondanks dat ze het soms wel wat spannend vonden hebben ze het echt super gedaan. Om 12 uur lagen ze zelfs naar buiten te kijken. Toppertjes!

Ze waren na het ergste vuurwerk wel echt toe aan slapen bij ons :))
Afbeelding

Dat is ook het beeld van vandaag, ze zijn zo moe :(:)
Samen op de krabpaal:
Afbeelding

Ik ben er niet veel beter aan toe, dus we doen collectieve langzaamaandag :')
En hélemaal uit op schoot <3
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:23

Ahh wat lief zo. Fijn dat de mannen het goed hebben doorstaan verder. Helpt ook wel om er 2 te hebben. Het eerste jaar had ik er nog een bij, een oude met ervaring haha, en toen waren ze een stuk rustiger. Al was dan ook tijdens 2021/2022 jaarwisseling, wellicht toen nog soort rustiger door corona?

@muppetmayo, zo'n leuk idee maar blijkbaar toch best lastig met slimme katten, oei... lastig probleem. Geennidee hoe dat op te lossen. Heb wel eens gezien dat katten hun eigen kast hadden met voer erin, waar ze via een kattenluik op chip in gingen. Maar eigenlijk zijn die bakjes hetzelfde idee maar dus nog wel een uitdaging... ik kan je verder ook niet helpen met tips, heb die bakjes zelf niet. Succes iig -O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:59

Wij zijn 2 nachten weggeweest met oud en nieuw dus de twee pluizenbollen waren alleen. Er is wel 2x per dag iemand komen kijken trouwens.

Pip is stoïcijns dus die was vandaag weinig van slag. Woezel is het angsthaasje in huis dus die moest vandaag echt weer even acclimatiseren, maar inmiddels ligt hij alweer lekker te slapen bij mij op schoot dus de rust is weer wedergekeerd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:08

Afbeelding

Gisterenavond. Op 500 verschillende plekjes verstopplekjes en mandjes gelegd. Maar uiteindelijk had onder mijn deken of op de koude stenen van de douche de voorkeur :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:36

@muppet. Kun je niet de voerbak van de ene kat even ergens neer zetten waar de andere niet zo gemakkelijk meer erbij kan?
Of natvoer geven en minder brok. Van natvoer zitten ze sneller vol en daar zitten minder calorieën in. Hier moesten ze ook even wennen maar ze blijven wel van elkaars bak af. Ze weten wel hoe het moet maar ze doen het niet omdat ze niet zo voer gericht zijn. Ja Kito maar die heeft nu eindelijk ook door dat hij niet alles in 1 keer op hoeft te eten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:45

Ryukapple ik denk ook dat ik maar zoiets ga fabriceren. Ik heb al wel een achterkap besteld zodat ze dan ook niet vanaf de zijkant eet (gek genoeg vond Donya dat geen handige oplossing zelf :') )

Fijn dat het bij jou ook zo goed is gegaan Berdien!

Tancreda de mandjes dans gedaan hihi.

Xoranlover ik ga denk ik kijken of ik hem in een doos oid kan zetten. Ik zag mensen die een Ikea holletje ondersteboven hadden gezet, ik moet alleen even kijken hoe ik die kan vast zetten want terror beukt die er gewoon af denk ik :=
Het lijkt wel of Donya echt niet meer stopt met eten. Ik heb haar dus idd ook veel meer natvoer gegeven om te proberen, maar ze schrokt gewoon een vol bakje Animonda Carni (helft van de dagelijkse hoeveelheid omdat het compleet voer is) weg, en dan de brokjes erachteraan :=
Echt bizar, want bij onbeperkt voer nam ze wel steeds kleine hapjes. Ze zal wel gewoon honger hebben gok ik. Maar goed, als we dat door zouden zetten heb ik straks een propje op pootjes, dus dat gaan we maar niet doen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:14

Moeten ze aan wennen. Geef het even de tijd. Anders een snuffelmat of voerpuzzel. Zijn ze bezig voor hun eten.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:47

Moos gaat poserend het nieuwe jaar in :+
Afbeelding
Afbeelding

<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:00

Hahaha die kop van Moos op de eerste foto :')

De rode rakkers hebben het keurig gedaan oudjaarsavond! Morgen is Victor jarig en dat heeft hij net alvast gevierd met een flinke stoei-, ren- en slooppartij samen met Lucas.

Ik heb alles wel braaf bijgelezen, maar ben even wat minder actief omdat we met een ziek caviaatje zitten. Mickie wil sinds gisteren niet meer eten en zit nu aan een medicijnenkuur die meer kost dan 20 cavia's bij elkaar. Daarnaast zes keer per dag dwangvoeren. Gebit is in orde, dus daar ligt het niet aan. Maar ons kleine vriendje is momenteel door het oog van de naald aan het kruipen, dus effe duimen...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:47

Och jeetje Snadrem, succes met de cavia! Ik duim voor je dat jullie kleine vriendje er doorheen komt! :(:)

Moos spam <3

Xoranlover, een voermat is ook nog wel een idee :j Dat ik daar niet aan heb gedacht!
Ik hou het sowieso vol hoor met dat natvoer. Zolang ze het eet, eet ze het. Alhoewel, volgens mij eet ze nu alles want mevrouw pikte gister de sla van mijn bord _O-
Dank ook voor het meedenken!