Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:05

}:0 :') _/-\o_
Cayenne schreef:
Ik heb nog genoeg ruimte hoor :D
Maar dit stond echt niet in de planning. Mijn vriend vond het al een leuke smoes, dus ik heb hem nog maar even uitgelegd dat er weinig eitjes komen wanneer je een mannetje en een mannetje bij elkaar zet :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:22

Een paar stevige plastic zakken en een nietmachine doen wonderen.
Hebben het aan aantal jaar geleden gehad met een hen met kuikens die ook kleddernat werden van de regen.
Moeder was niet super zuinig met haar jonge kroost.
Zakken op maat geknipt en met een nietmachine voor het gaas geniet.
Was droog en winddicht in het hok en alle kuikens hebben het gered.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:29

Cayenne schreef:
Maar dit stond echt niet in de planning. Mijn vriend vond het al een leuke smoes, dus ik heb hem nog maar even uitgelegd dat er weinig eitjes komen wanneer je een mannetje en een mannetje bij elkaar zet :')

Haha mijn man zegt, ja ze kan ze natuurlijk ook beide verkopen. Of 1 ruilen voor een popje. :D

Hij is gewoon stoer aan het doen hoor, zelf zou hij dat ook niet doen.
Laatst bijgewerkt door cam op 26-08-14 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 16:30

cam schreef:
Cayenne schreef:

Haha mijn man zegt, ja ze kan ze natuurlijk ook beide verkopen. Of 1 ruilen voor een popje. :D

Maar dat gaat niet gebeuren O:)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:32

Ik had er al bij gezet dat hij dat ook niet zou doen hoor.

Wil je nog kersenboom takken. We gaan volgende week naar achtmaal.
En wil je dikke takken of lange dunne.

onkeltje

Re: Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:49

Zo.. even een paar weken niet op bokt geweest! Wat is het hard gegaan met de kleintjes!
Erg jammer van nummer 3 en het 4e ei. Maar deze 2 zijn echt super gaaf! En je nieuwe aanwinst, Merel? Echt een prachtige vogel!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 09:04

cam schreef:
Ik had er al bij gezet dat hij dat ook niet zou doen hoor.

Wil je nog kersenboom takken. We gaan volgende week naar achtmaal.
En wil je dikke takken of lange dunne.

Heel lief aangeboden! Beiden zijn welkom!
Ik heb het jongste jong nogmaals in het nestblok gezet en terug opgehangen. De ouders sprongen er gelijk in om te voeren :+:
Ik mag echt zo in m'n handen knijpen met dit koppel! Dit gedrag gaat nog van pas komen met mijn jonge onervaren koppels straks. Als die bijvoorbeeld niet goed broeden of voeren, dan kun je de eieren of jongen waarschijnlijk zo bij dit koppel onderbrengen.
En ze vererven het goede broedse gedrag vaak ook nog eens, dus Robynn heeft daar wel flink geluk mee :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:58

Haha! Goed zo! :P Oilily heeft nu alleen nog maar oog voor mij, dus zodra ik de kamer uitloop gaat ze mij roepen. Ben dus wel heel benieuwd hoe ze zometeen op Odin gaat reageren :') hopelijk gaat ze lekker plakken bij hem :D :))

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:26

Voor degene die zometeen ook Odin willen blijven volgen als hij bij mij woont,
ik heb een topic geopend waar de updates van Oilily en Odin in zullen staan :D
De link staat in mijn onderschrift :j
Hoe is het met Ovide? Zit hij nog in zijn blok? :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:36

Fijn dat het goed gaat! Weet je alleen wel heel zeker dat ze geen handopfok is? Het gedrag tot nu toe is eigenlijk wel een beetje typisch voor een handopfokje.

Met Ovide gaat het goed! Hij probeerde er net wel weer uit te klimmen :') Maar hij zit nog steeds. Ondertussen even de bodembedekking van de voliere er grotendeels uitgehaald. Dat was echt ranzig na alle regen van de afgelopen tijd.
Odin doet het ook goed, maar de ouders voeren hem nu minder omdat Ovide terug in het blok zit en ze dat interessanter vinden. Ik weeg Odin dus iedere dag 2 keer. Hij eet al wel wat zaadjes, maar het zal nog wel een week of 2 duren voor hij zelfstandig is. Even in de gaten houden dat hij voldoende binnen krijgt dus :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:43

Wat groeien je vogeltjes super zeg! Wat zijn ze al mooi!

Ik heb ondertussen mijn valkje ook op mogen halen vorige week. Wat me opvalt is dat hij enorm angstig is. De Fokker (hobbyfokker met af en toe een nestje) gaf aan dat ze vanaf de geboorte te vogels iedere dag heft vastgehad om ze te laten wennen aan handen. Hier zie ik nu helaas helemaal niets van terug. Hij begon pas op de 3e dag te eten, maar ik begreep dat dit redelijk normaal is bij valkjes.
Ik heb op de 2e dag al een doek half over de kooi gehangen zodat hij een rustig plekje heeft. Daarvoor kon ik namelijk niet eens opstaan van de bank of hij raakte in paniek. Iedere dag oefen ik meerdere malen door mijn hand in de kooi te steken. Nog steeds raakt hij daar af en toe van in paniek, terwijl ik heel rustig doe. Heb geprobeerd trosgierst te voeren vanuit mijn hand (dan heb ik hem aan het uieinde vast) maar hij is zelfs bang voor de trosgierst. Ben nu een week verder en nog steeds weinig opgeschoten. Is dit normaal bij valkjes dat het zo lang duurt?

Mijn Kakariki had ik namelijk na een week al zover dat ie op mijn hand kwam zitten om te eten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 13:40

Ja, dat is inderdaad wel normaal gedrag. Ze hebben soms echt even nodig om te wennen. Het ligt ook wel een beetje aan het karakter van het valkje. Odin bijvoorbeeld is ook snel verlegen, maar hij eet wel rustig trosgierst uit de hand en wanneer hij eenmaal bij je zit, dan vind hij het ook best gezellig, maar hij heeft echt tijd nodig om aan je te wennen. Wanneer zijn brutale jonge broertje erbij zit, dan wil Odin opeens haantje de voorste zijn en gaat het veel makkelijker :+

Je valkje heeft natuurlijk steeds bij andere valken gezeten en zit nu opeens alleen. Dat is een hele overgang. Het is echt een kwestie van geduld en volhouden. Uiteindelijk worden ze vanzelf nieuwsgierig :j
Ik heb hier ook een vogel met een traumatisch verleden met mensen. Die viel je aan wanneer je te dicht bij kwam. Maar inmiddels is hij bijna tam te noemen :)
Neem je er een tweede bij? Dat zal waarschijnlijk ook veel schelen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:58

O dus het is niet raar. Dan was de Kakariki gewoon heel snel haha.
Als ik te snel dicht bij kom, dan wil hij ook eerst aanvallen voordat hij vlucht. Op de foto's heb ik kunnen zien dat hij inderdaad toen hij een stuk jonger was op schoot zat ed. Maar mijn vermoeden is dat er in de weken voordat ik hem heb opgehaald wat gebeurd is en dus ook misschien een lichte traumatische ervaring heeft.

Ik heb hem in eerste instantie genomen als vriendje voor mijn Kaki. Dat was het advies van vele vogelkenners. Ik wil namelijk absoluut geen nestjes. Daarbij heb ik natuurlijk wel in overweging genomen dat ze elkaars "taal" niet spreken, maar dan is het nog steeds beter dan alleen. Ik heb veel research gestopt om te kijken wat voor vogel is bij de Kaki zou doen dan. En de valk is gewoon het meeste geschikt. Daarnaast vind ik ze ook erg leuk hoor, maar ben een beetje een sucker voor alle soorten papegaaien.

Mocht na verloop van tijd blijken dat mn vogels niet happy zijn met elkaar en met hun hele leefsituatie, ga ik zoeken naar een oplossing voor beide. Misschien dat ik dan idd wel een valkje en een kaki erbij neem, maar daar gaat de voorkeur vooralsnog niet naar uit.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 16:07

Met een kakariki van hetzelfde geslacht had je ook geen jongen gehad hoor :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:37

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:50

Mooie kleur zeg, echt voor mij als leek 'gebleekt' :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:54

Ja, de kleuren zijn echt letterlijk gebleekt :D

Op deze foto kun je goed het verschil zien. Achterin zitten Amor en Hera met gewone rode wangen, en vooraan Jade met gebleekte wangen (en gebleekte vlekken).
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:03

Beetje grijzig

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:07

Mooi popje hoor! :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:19

Oeiiii .... wat een mooi meisje <3
Gefeliciteerd !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 05:32

O:) O:) O:) O:)

En omdat we voor bovenstaand popje dan toch helemaal naar België moeten rijden, komt er waarschijnlijk meteen een tweede mee O:) Want ja, ik zoek er immers twee en dan ben ik meteen klaar met zoeken :o

Ze heeft twee gezoomde (enkele factor) witmaskers zitten. Die moeten wel allebei op geslacht worden getest, want ik wil niet weer met een man thuiskomen :') Hierna is het ECHT genoeg >;)

Tenzij Phoenix ooit jongen krijgt. Dan blijft er sowieso één, maar dat vertel ik mijn vriend nog maar even niet O:)

Hopelijk vandaag of morgen foto's van de twee gezoomde witmaskers :):) Mocht er een popje tussen zitten, dan past die qua kleur zowel op Djinti als Diva, maar ook op Hermes :) Hermes heeft ook de gezoomde mutatie, wat een vrij nieuwe mutatie is en nog niet zo heel veel over bekend is. Ik vind de genetische leer rondom mutaties enorm interessant :P
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-08-14 05:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 05:36

Verslaafd? :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 05:38

Oh ja hoor, dat ontken ik niet :D
Maar je moet ook gewoon evenveel mannen als poppen hebben in de voliere, dus dat moet ook rechtgetrokken worden :) Valkparkieten zijn hele vredelievende vogels, tot ze broeds worden en geen partner kunnen vinden. Dan zorgen ze graag voor echtelijke ruzies bij een ander koppel ~~}>

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 08:28

Kijk papa en mama eens apetrots bij hun jongste zitten <3 Hij was precies in een voerbak geland _O-

Grote broer Marabi (uit een eerder nest) zat aan de vleugeltjes van de kleine te peuteren, waarna hij meteen op zijn donder kreeg van papa Amor }> Ze doen het zo goed :+:
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-08-14 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:49

En hij luistert nog ook :D
Keurige vogeltjes !

En veel plezier met je twee nieuwe aanwinsten dan alvast !