Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:02

Jeetje Berdien wat een sneeuw bij jullie! Hier hadden we lekker koud regen :') Dat blijft ook liggen, maar niet met zo'n decoratief wit tintje.

Ahhh Casey met the cone of shame. Gelukkig doet ze het er wel goed mee dus! Beter het zekere voor het onzekere dan als ze niet van die wond afblijft.

Ik snap wel dat Haru pronkt met die kraag. Je had ook Harig kunnen noemen, want hij zit goed in zn vachtje!

Fijn dat Nova weer thuis is. Heb je nog een urn voor haar? Ik ben heel blij met de urn die we begin dit jaar voor Lotje hebben gekozen. En ik ben heel blij dat ik mijn prinsesje zo toch nog een beetje bij me heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:32

@nyaleti: Het gaat wel goed met me, het is af en toe flink janken. Vooral als de buurvrouw vraagt hoe het thuis is... maar dat moet slijten.
Ik moet wel toegeven dat het me iets van rust geeft dat ze er weer is. Ook al is het de as en een paar snorhaartjes. Ik ga morgen ook alles opruimen, eerder wilde ik het niet en kon ik het misschien ook niet.

Snadrem: Ze zit in een urn, ze was alleen in een doos gepakt omdat ze terug naar de dierenarts is gegaan. Het crematorium cremeert ook paarden zag ik in de brief staan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:38

Logisch purny, het verlies van een huisdier is echt wel heel ingrijpend :(:)

Gelukkig is het kantoor weer sneeuwvrij, dat werkt toch het beste :j
Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:08

Het is maar goed dat de Attentie Buurtpreventie achter een hekje zit, want ze zijn wel heel knap en pluizig samen :)

Victor was net zielig. Intens zielig. Hij was zo zielig, dat het een hele lange en hoge "mieeeeeeeeeeeeeuw" waard was. Stel je een kitten voor van een maandje of zes die net zijn tenen heeft gestoten en er achter is gekomen dat zijn favoriete serie gecanceld is, zo'n mieuw. Het is dat ik weet dat het normaal een hele stoere vent is die zijn broer in elkaar slaat en je voeten vangt, maar hij klonk nu als een verdrietig klein meisje. Er was overduidelijk iets mis.

Wat bleek: je kon een stukje van de bodem van het bakje met brokjes zien. #)

Lucas heeft een vredesverdrag met de Stoel met het Verleden getekend. Het is een pril verbond op losse schroeven, maar zolang het stand houdt is het een zegen voor iedereen.
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:39

Prairy ben je al bevroren nu je de kachel niet kon bijvullen?

Wat heeft knappe Haru een mooie kraag! <3
Ik had dat bij de mijne ook gehoopt, maar het lijkt wel of de vacht nu ineens enorm veranderd na de castratie, ik vind het zo vreemd? Ik heb dat nog niet eerder gezien, ook de staart lijkt minder vol, ik snap er niks van -O-

Fijn dat Nova weer thuis is Purny :(:) Is ook niet gek dat je enorm verdrietig bent, ik ben het helemaal met Berdien eens dat het echt enorm ingrijpend is.

Attantie Buurtpreventie zonder sneeuwkonten :D

Arme Victor is wel heel zielig hoor ik :(:) Dan ben ik wel echt een enorme loeder moeder overigens, ik vul de bakjes 1x per dag -O- (ze zitten tot nu toe niet zonder hoor)
En kijk die Lucas nou liggen <3

Hoe is het met Casey en de cone of shame? Accepteert ze het nog een beetje?

Hier even een twijfel over voer. Ik ben inmiddels aan het overstappen naar volwassen voer. Ik had oa de Purizon sterilised gehaald, maar ze hebben denk ik toch last van de toevoegingen van de DL-methionine, de poep is een stuk zachter. Het is geen diarree, maar echt normale hoopjes zijn het ook niet -O- Ze krijgen er steeds maar een paar brokjes van, maar het wordt niet beter lijkt het. Moet ik dan toch langer de tijd nemen of kan ik beter maar stoppen? Ik dacht misschien voer ik de zak nog wel op, maar als het niet beter wordt dan kan ik het misschien maar beter weg doen (wel zonde want uiteraard heb ik in mijn enthousiasme gewoon een grote zak gekocht in de aanbieding :') )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:29

Ik had hetzelfde probleem bij Cookie en Fudge bij Leonardo Kitten. Dat heb ik echt lang volgehouden maar het werd er niet beter op. Het was wél binnen 24 uur (!) beter vanaf het stoppen met Leonardo. Nu staan ze volledig op Orijen Original en ze hebben allebei echt goede, stevige poep en ze poepen allebei maar 1x per dag. Zo’n verademing na alle poep-ellende die we hebben gehad.

Wel zonde van de grote zak -O-

Haha die piep ken ik, zo ‘miauwt’ Cookie nog steeds. Fudge heeft echt een mauw maar Cookie piept _O- De mannen willen Victor wel sterkte wensen, sinds ze bij de DA te horen hebben gekregen dat ze ‘heel erg op dieet moeten’ ^) krijgen ze twee keer per dag een afgewogen portie en is dus hun voerbakje 2x per dag…. leeg :oo ;( Victor mag zich wel aansluiten bij hun slachtofferclubje :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:59

Hmmm dat klinkt niet heel hoopvol voor de Purizon. Ik lees het overigens bij de reacties/reviews ook -O-
De ellende is dat ze het wel echt heel lekker vinden, vooral Dolce is echt een moeilijke qua eten en zij lust dit wel graag. Zij laat ook snoepjes etc liggen bijvoorbeeld en is niet al te dik dus was al helemaal blij dat er wel iets in ging. Op naar de volgende vrees ik.

Overigens is het hier ook zo eerlijk verdeeld qua herrie. Donya mauwt echt, en extreem hard ook als ze wil :') Dolce ligt het aan het moment. Dat is sowieso altijd heel veel zachter, en als ze iets heel graag wil dan verandert het in een heel zielig piepje zo van ik ben de aller zieligste op aarde, mag ik dat alsjeblieeeeeeeft? _O- Of als Donya zich in de nesten heeft gewerkt (bijvoorbeeld zichzelf opgesloten in de douchecabine), dan heeft ze een paniek piepje dat ik echt moet komen want zus is opgesloten! Overigens is Donya totaal niet in paniek en die kijkt me dan aan met een blik wat ik kom doen, ze ligt daar toch prima :roll:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:02

Muppet, hoelang voer je het al? Purizon heeft wat aanpassingen gedaan aan de ingrediënten bij een aantal lijnen. Welke weet ik niet precies maar daardoor is de kwaliteit flink gedaald helaas.
Hier krijgen ze Wellness core, ook een heel goed brok (tenminste, de kitten variant maar als ik het me goed herinner de volwassen lijnen ook).

Wat voor natvoer geven jullie? Kareltje krijgt veel natvoer omdat hij een bodemloze put is met altijd honger :+ en natvoer vult goed. Ik had van Rosie's farm een voorraad gehaald maar helaas toch weer dunne ontlasting (en net wat te veel onverklaarbare harde stukken in het voer := ). Ik geef ze nu maar weer Almo nature en Gourmet. De gourmet om het ook leuk te houden voor m'n portomonee, maar Almo is geen compleet natvoer dus niet ideaal..

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:10

Hier zijn de katten ook altijd heel zielig rond voertijd. Alsof ik ze nooit te eten geef :+

Hier geef ik de katten een combi van power of nature en farmina. @muppetmayo wil ook best wat jouw kant opsturen als je hier wat van wil proberen. Blijft lastig als ze kieskeurig zijn.

Kwa natvoer krijgen ze hier almo nature, cosma nature en animonda carny. Kwa hoeveelheid brokken en natvoer zit ik ongeveer op 50/50

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:14

Hier ook Almo Nature, alleen de kip/kip&zalm want de andere combinaties vind ik matig of ronduit goor (rund) := Ze krijgen een kwart bakje per dag. Puur ter aanvulling, de Orijenbrok bevat veel dierlijke producten al.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:23

Nyaleti ik voer het nu een week of 2/3 ongeveer. Het schijnt een vrij nieuwe smaak te zijn geloof ik, dus zou me niks verbazen als het dan de aangepaste variant is helaas. Jammer, want het leek me verder wel echt een fijn voer!

Qua natvoer is het erg lastig bij de terrors helaas. Ik dacht ook, mooi, dan ga ik na castratie veel meer natvoer voeren, maar tot nu toe zijn ze niet de makkelijkste. Animonda carni, wild freedom, Smilla, Catz finefood, whiskas, Felix, blieven ze allemaal niet _O- De terrors zijn verwende nesten, tot nu toe blieven ze alleen Gourmet mousse (maar Dolce dan weer niet alle smaken) en als ze goed gemutst zijn Edgard en Cooper kuipjes :roll: Ze krijgen dus nu in de avond een beetje natvoer voor het lekkere en verder dan maar brokjes. Ik heb nog geen ander natvoer gevonden wat ze blieven, want stukjes en stukjes zijn blijkbaar vies ofzo :j Zelfs de smaken welke ze in de mousse variant heerlijk vinden moet Dolce dan niks van hebben als het die ragout dingen zijn ofzo. Tja.. je bent princes of je bent het niet he :') (overigens lust Donya alle compleetvoeren dus ook niet tot nu toe helaas)

Ryukapple wat super lief ik hou het in gedachte! Ik heb nu Applaws besteld om te kijken of dat iets is voor de dames.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:23

Als je Orijen wil proberen wil ik je ook best wat opsturen :j Ik was zo blij toen ze hier eigenlijk direct goede poep mee hadden :))

Poes lustte ook alleen maar de saus, en niet het natvoer zelf :') Eindeloos veel geprobeerd maar het was alleen maar saus en zéker niet iets gezonds. Nou ja, ze is er ruim 16 mee geworden..

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:51

Hier geef ik Riverwood aan de katten, doen ze het ook super goed op.

Beetje hectische tijd gehad, dus vooral meegelezen :o

Hier gaat het prima met de jongens. Figaro is nogsteeds the good boy, en Berlioz een grote boef :') zaterdag weer show maar dit keer met beetje jongens. Ben erg benieuwd!

Hopelijk zijn jullie klaar voor een foto spam :')

Zo'n grote broer is fijn om op te zitten, grote broer denkt daar anders over.
Afbeelding

Lekker warm op schoot
Afbeelding

Hoezo, dit is niet de bedoeling?
Afbeelding

Lief jongetje
Afbeelding

Staren in het grote niets
Afbeelding

Maggie regelde het eten
Afbeelding
Op 200°C, voor een minuut of 50
Afbeelding

En ook wel veel slapen :Z
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:36

Wat een leuk stel hierboven <3

Wanneer je 30 seconden opstaat en je plek bezet is:
Afbeelding

Lekker gek liggen op de krabpaal:
Afbeelding

<3
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:47

30 seconden? Jeetje wat lang. Ik heb mazzel als ik er 5 krijg.

Eersel, wat een heerlijke flufs

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:09

Wat een hoop schattigheid weer.

Hier is de eerste baby verhuisd. Die is bij bokker Rider gaan wonen. Linus is daar gaan wonen als maatje voor hun ocikat. Gaat super goed.

Zaterdag gaat Asterix en zaterdag en zondag komen mensen kijken voor de dames. Mogelijk dat er nog 1 naar een bokker gaat.

Nishi zag het niet meer zitten.
Afbeelding

Kito die na enige overtuiging toch maar accepteerde dat de baby’s hem als knuffelbeer zagen.
Afbeelding

Asterix <3
Afbeelding

Die twijfel… mep die baby {:)-:( of ga je ervandoor…
Afbeelding

Linus op zijn laatste avond hier
Afbeelding

Kito vond er wat van dat er zomaar een Asterix in de mand kroop…
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:52

Die hele berg kittens <3

Hier geef ik animonda carny als natvoer. Ongeveer 100gram per dag. Daar doet hij het goed op, ik geef rund varianten.

Qua droog voer ook Purizon, tot nu toe gaat het goed. Hij krijgt half om half met Hills voor te dikke katten. Hij is heel tijd stabiel geweest (6.6 nadat hij afgevallen was vanaf 7.1), nu lijkt hij wat hongerigen en was hij ook 6.5. Grmbl, ik dacht dat ik de juiste formule qua hoeveelheden had.
:=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:00

Hier vinden ze animonda echt niet te vreten :')

Ze krijgen hier carnibest (rauw) en schesir en een beetje carnis brok. Ik wil vooral dat ze vlees eten. Omdat ik de carnibest niet te lang kan laten staan krijgen ze wat brokjes. Die krijgen ze in surefeedbakken. Per kat apart en de kittens samen in 2 bakjes. Zo krijgen ze op maat brok want zodra ze te dik worden krijgen ze minder brok, nooit minder vlees.

Maar hou er rekening mee dat ze in de winter meer eten en vaak ook wat dikker worden. Hier niet anders hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:17

Ja ik ga me idd afvragen of hij nu met de winter dan niet gewoon meer nodig heeft. Hij hoeft niet verder af te vallen dus denk dat ik er 1 portie droogvoer bij doe uit de automaat.

Ik heb ook andere soorten blik geporteerd maar hij kreeg van meer vlees (iig die ik probeerde) diaree.

Van de week ook weer diaree omdat hij vogelvoer had lopen eten :=

Ik zag dat animonde carny nu extra korting heeft bij zooplus dus ik ga maar even wat bestellen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:01

Als je voor meer dan €59 euro besteld kun je de kalender erbij krijgen met Elani erop :D

Ik heb mijn canvas ook gekregen van die foto <3

Super mooi 80 x 60.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:17

Oh krijg je die als verrassing bij je bestelling of had ik die moeten kiezen? Super gaaf dat je dame zo beroemd is!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:49

Had je met een code toe moeten voegen. Misschien even mailen of je die nog erbij kan krijgen?
Elani haar pagina <3
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:40

Super lief ook Berdien! Ik hou het in gedachte mocht Applaws ook in de yukkie vies hoek zijn volgens de dames.
Mijn oude dames voor de terrors lustten ook alleen maar de saus, of de gourmet mousse. De oudste is ook 17 geworden dus ik accepteer het maar en hou dat maar voor me.

Eefsel je hebt je handen vol aan Berlioz zo te zien! Die foto in de oven _O-
Ze zijn zoooo knap en leuk <3 Ben benieuwd hoe het op de show gaat!

Knappe Moos op de paal <3 Dat van je plek inpikken is hier ook heel herkenbaar, al is dat hier meestal binnen 5 sec, zodra je je kont van de bank haalt is het gebeurd :')

Knappe kinders weer xoranlover! Zal wel wennen zijn zo'n stil leeg huis straks.. Ik zou dat niet kunnen hoor ik zou alles willen houden geloof ik :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:19

Het wordt weer lastig om de kachel aan te houden vanochtend, denk ik.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:42

Was heel het topic kwijt. :oo

Gaat hier weer super huis wordt weer verbouwd en gewicht vlieg er weer aan.