Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:54

Ze zien er allemaal zo lief uit... Ik zou ze het liefst allemaal in huis halen.
Helaas kan dat niet, maar iedere hond die je wel kunt meenemen telt! Hopelijk kunnen jullie je daar ook aan vasthouden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 22:26

Die labels hebben een nummer wat een soort van identificatie is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 10:20

We zijn vanochtend vroeg vertrokken naar de foster en onderweg zagen we in een veld wat kleine hummeltjes lopen. Dus veilig omgedraaid en we hebben 6 pups kunnen vangen. Mama lag dood langs de weg en de babies hebben we nu in de auto.

Verder ligt er veel dood langs de weg en zie je veel honden bij tankstations en bedrijven maar die zitten daar over het algemeen prima.

Afbeelding
Afbeelding

Als ik van alle pups foto’s heb laat ik ze zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:26

Goed dat jullie op het juiste moment op de juiste plek waren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:32

Omg die eerste. Maar dat gaat geen succes worden in een flat met 3 katten waarvan 1 pest kat. :=

En mijn eigen lichamelijke problemen al had de fysio aangegeven dat lopen juist goed zou zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:58

O, die pups! <3
Dat worden flinke honden, vermoed ik?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:57

Zie nu die Tervuren look a like pups <3 arme drommels. Gaan die ook met jullie mee?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 13:22

Die Tervuerense worden klaar gemaakt en die komen met het eerste of tweede transport. Dus binnen een week of 3 zijn ze er.

De pups worden middelmaat en twee kleiner denken we. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:27

Die met de 2 zwarte ogen weet daar al een naam voor.

Boef. _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 14:09

Puppies!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:12

Ach die met de panda-oogjes is toch om op te vreten zo leuk <3

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:10

Nonde… Ik zie en hier puppyspam en ik krijg op facebook ook de puppyspam van Robin te zien… Ik wil helemaal geen hond maar ik wil ze allemaal…. Ze zijn zo schattig :oo

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:23

Oh, wat moeilijk toch.
Klopt het dat de meeste honden gekwetst zijn aan hun neus, of zie ik dat verkeerd?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:43

Ik heb zoveel bewondering voor Oana, dat ze dit werk kan blijven doen. Mentaal moet je je - dat denk ik tenminste - op een bepaalde manier ook 'onthechten' - je kunt ze niet allemaal redden en meer proberen dan je kunt, dat houdt je niet vol op de lange termijn....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 11:38

Lukasje schreef:
Oh, wat moeilijk toch.
Klopt het dat de meeste honden gekwetst zijn aan hun neus, of zie ik dat verkeerd?

Nee veel hebben ook gewoon modder of vuiligheid op hun neus zitten.

Je leert hier ook wel dat veel honden eigenlijk beter af zijn waar ze zitten ipv in zo’n asiel.

Veel honden leven rondom restaurants of tankstations. Je ziet ze veel rond bedrijven of bouwterreinen en daar zitten ze allemaal prima. Ze zijn best veilig, krijgen vaak wel wat eten van de werkers of gasten.
Ze zijn vrij met hun eigen kleine roedeltje en dat is wel ok. Beter als in zo’n overvol asiel met een hoop herrie en stress.

Ja er liggen honden dood langs de weg, maar de meeste ook op de plek waar ze geraakt zijn dus dan was het in 1 klap klaar. Geen lijdensweg.
Het is hard om zo te denken, maar anders lukt het niet om hier dit te doen.

Gisteravond bij een tankstation nog twee honden die daar leven onze overgebleven pizza gegeven. Eentje was heel lief en vrolijk, de ander waar ze mee was vond het eng. We laten die leuke dan zitten voor die andere. Anders is die bang en alleen, nu heeft hij zijn vriendinnetje nog.
Je bent dus constant aan het relativeren en aan het bedenken, wat is beter?
Voor de pups was het natuurlijk geen optie om ze achter te laten, maar die komen sowieso naar NL dus dat komt goed. Die zitten ook niet in die public shelters. Oana gaat ook wat van de public shelter pups naar haar huis halen om bij de pup te zetten die we bij zijn moeder hebben weggehaald. De vier pups met hun moeder reizen al bijna naar NL en hij is nog te jong, maar anders was hij alleen achter gebleven en dat is ook zielig.

Vandaag nog een berg voer voor Oana kopen en dan vliegen we vanavond weer naar huis.
Heftig weekend, maar ook goede dingen kunnen doen.

Ik zal nog wel een uitgebreid verslag maken, maar daar moet ik echt tijd voor maken en voor gaan zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Deze knappe meid komt in ieder geval zaterdag naar ons.
Ze is lief en heel mooi, zoals je ziet gesteriliseerd.
Ze heeft alleen een achterpootje wat waarschijnlijk ooit geblesseerd is geweest dus ze loopt niet 100% maar daar heeft ze geen last van.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:12

Ik ben het zeker met je eens dat sommige honden beter af zijn in het “wild” waar ze hun vrijheid hebben, hun groepje waarin ze vertoeven en op hun manier toch aan eten komen dan dat ze gered worden en in een asiel belanden, of hier en in een enorm drukke omgeving terecht komen waar ze helemaal niet in kunnen aarden.

Veilige vlucht terug!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 15:00

Net nog even naar de begraafplaats om de hoek van waar Oana woont. Daar voert ze altijd wat honden die daar wonen.
Vaak vind ze daar ook wel weer pups en dat was nu dus ook het geval. 3 hele knapperds zonder mama lagen te rillen van de kou.
Dus eerst lekker buikjes gevuld en toen meegenomen. Ook deze zullen we natuurlijk naar NL laten komen zodra ze kunnen.

Bijna blauw reutje met vlekje om zijn oog.
We weten niet hoe hij eruit ziet als hij helemaal schoon en droog is, maar we denken niet dat hij wit is.
Afbeelding
Teefje, iets lichter grijs met meer vlekken.
Afbeelding
Wolfsgrauw teefje.
Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:05

<3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 12:09

Afbeelding
Inmiddels zijn de drie begraafplaats pups bij Oana en de twee waarvan we dachten dat ze grijs waren lijken toch gewoon heel erg vies te zijn. Ze hebben enorm afgegeven op een bedje waar ze op hebben geslapen maar het is heel raar vuil. Lijkt bijna op as of roet.
Ze zijn nog wat stilletjes, maar als mama Joy met haar 4 pups naar NL komt kunnen de drie pups samen met de pup die wij uit het dodingsstation hebben gehaald.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-25 20:13

Alweer een paar dagen thuis en langzaam begint alles een beetje een plekje te krijgen. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds veel schuldgevoel heb naar al die lieverds die we niet hebben kunnen helpen. Voor zover ik weet zijn ze het asiel nog niet aan het ruimen, maar gister hebben ze wel weer nieuwe hondjes gevangen en die zitten nu dus ook in dat asiel.

Ik moet echt even een moment vinden om hier een wat uitgebreider verslag te maken met foto’s of misschien maak ik wel even een apart topic aan, maar het is echt allemaal erg veel om te verwerken.
Wel gaan we in september weer terug.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:20

Jeetje wat een reis en wat een verschil met hoe dieren het hier hebben. Je zou ze allemaal willen helpen.
Erg goed dat jullie dit werk allemaal doen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:04

Ontzettend veel respect voor jou (jullie). Wat een zware taak om daar bij al die arme lieverds te zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 21:38

Inmiddels is gister ons nieuwe opvang katje gekomen. Ik heb haar zelf bij Oana uitgezocht. Ze heeft een beetje een gek loopje met haar achterpootjes dus dinsdag hebben we een afspraak om foto’s te laten maken zodat we weten wat er precies speelt.
Het is wel echt een schatje. Ze kwam uit de carrier, na vier dagen reizen en wandelde gelijk lekker rond, ze knuffelt als een malle en is gewoon super lief.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pumpkin heeft het vooral heel zwaar.
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:01

Wat een schatje weer <3 en wat zijn jouw kids lief met jullie katjes en opvangers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:41

Ach wat een droppie