Lukasje schreef:Oh, wat moeilijk toch.
Klopt het dat de meeste honden gekwetst zijn aan hun neus, of zie ik dat verkeerd?
Nee veel hebben ook gewoon modder of vuiligheid op hun neus zitten.
Je leert hier ook wel dat veel honden eigenlijk beter af zijn waar ze zitten ipv in zo’n asiel.
Veel honden leven rondom restaurants of tankstations. Je ziet ze veel rond bedrijven of bouwterreinen en daar zitten ze allemaal prima. Ze zijn best veilig, krijgen vaak wel wat eten van de werkers of gasten.
Ze zijn vrij met hun eigen kleine roedeltje en dat is wel ok. Beter als in zo’n overvol asiel met een hoop herrie en stress.
Ja er liggen honden dood langs de weg, maar de meeste ook op de plek waar ze geraakt zijn dus dan was het in 1 klap klaar. Geen lijdensweg.
Het is hard om zo te denken, maar anders lukt het niet om hier dit te doen.
Gisteravond bij een tankstation nog twee honden die daar leven onze overgebleven pizza gegeven. Eentje was heel lief en vrolijk, de ander waar ze mee was vond het eng. We laten die leuke dan zitten voor die andere. Anders is die bang en alleen, nu heeft hij zijn vriendinnetje nog.
Je bent dus constant aan het relativeren en aan het bedenken, wat is beter?
Voor de pups was het natuurlijk geen optie om ze achter te laten, maar die komen sowieso naar NL dus dat komt goed. Die zitten ook niet in die public shelters. Oana gaat ook wat van de public shelter pups naar haar huis halen om bij de pup te zetten die we bij zijn moeder hebben weggehaald. De vier pups met hun moeder reizen al bijna naar NL en hij is nog te jong, maar anders was hij alleen achter gebleven en dat is ook zielig.
Vandaag nog een berg voer voor Oana kopen en dan vliegen we vanavond weer naar huis.
Heftig weekend, maar ook goede dingen kunnen doen.
Ik zal nog wel een uitgebreid verslag maken, maar daar moet ik echt tijd voor maken en voor gaan zitten.

Deze knappe meid komt in ieder geval zaterdag naar ons.
Ze is lief en heel mooi, zoals je ziet gesteriliseerd.
Ze heeft alleen een achterpootje wat waarschijnlijk ooit geblesseerd is geweest dus ze loopt niet 100% maar daar heeft ze geen last van.