Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:29

Huh zijn dat de babies?? Ze zijn zo... Mooi <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:59

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:08

Ohhh wat een plaatje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 08:53

Ik zit er toch aan te denken om de babies binnen te halen. Ze zitten nog buiten, maar op de grond omdat ze nog niet kunnen vliegen en door de regen is het vochtig en nat. Ik ben bang dat ze op deze manier kou vatten :\
De ouders voeren ze nog wel, maar ze beginnen ook zelf redelijk te eten. Dan zou ik ze dus binnen moeten bijvoeren en daar ben ik in principe een beetje op tegen. Pfff, moeilijk. Dit is gewoon ontzettend rotweer en het gaat voorlopig ook niet beter worden -O-

Ondertussen ben ik er bijna 100% zeker van dat zowel Diva als Djinti mannen zijn :+ Dus moet ik op zoek naar twee popjes erbij. Ik heb mijn oog al laten vallen op een hele mooie geparelde en getekende bonte bleekmasker witmasker := Maar daar weet ik nog geen geslacht van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:58

Kan je de voliere niet winddicht maken aan de onderkant door bijv een deken aan de onderkant ertegen aan te hangen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:16

Of kinders en ouders samen binnenhalen, zodat je dat proces niet verstoort ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:42

Gewoon lekker laten zitten en anders alleen onderkant afschermen. Die kleintje kunnen er best wel tegen. ;)

Zodra ze het nest begonnen te verlaten werden ze bij mij gewoon allemaal uit het blok gehaald om op de grond te zitten. En daarna kreeg je kamikaze periode. Had wel een stuk buis op de grond liggen waar ze nog wel eens in wegkroppen.

Wat je nu naar binnen haal kan niet meer naar buiten moet je op rekenen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:47

Je moet echt doen wat je gevoel zegt :j
Het scheelt dat ze zelf al een beetje zelfstandig aan het worden zijn :j Bij mij zit Odin toch binnen deze winter, dus daarom hoef je het niet te laten ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:02

Marcella: de jongste zit anders toch best te niezen :\ Ze kunnen overigens wel via het kwarteldeurtje naar het binnenhok, maar dat vinden ze niet interessant.

Shirley: de ouders kunnen echt niet naar binnen. Dat levert teveel stress op voor ze. Het zijn echt buitenvogels.

De onderkant van de voliere wilden we al afgeschermd hebben, maar de voorzetramen pasten niet en zijn dus weer terug naar de bouwer. We hebben er nu doek voor, maar ze zitten nog te rillen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:04

En iets van een lauw kruikje waar ze tegenaan kunnen kruipen ?
Of zeg ik nou weer wat doms ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:05

Nee hoor, is niet dom :D Maar dat snappen ze nog niet en zullen ze alleen maar voor weg vluchten.
Bij jongen binnen deed ik dat trouwens weleens. Bijvoorbeeld Phoenix en Saffier hebben allebei 's nachts een colafles in handdoek gerold met warm water in. Daar sliepen ze dan bovenop als een soort kruikje.
Ze komen overigens al wel 2 keer per dag een uur binnen voor het tam maken, dus die overgang van binnen naar buiten steeds is ook niet heel fijn voor ze.
De oudste kan het inmiddels wel aan (is al bijna 6 weken), maar de jongste is vandaag pas 5 weken en zit nog niet helemaal in de veren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-08-14 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:08

Dan zou ik gewoon wat simpele plexiglasplaten bij de bouwmarkt halen, gaatjes erin boren en aan je gaas vastmaken.
Is misschien wel niet zo mooi, maar houdt wel regen en wind tegen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:47

Moeilijk! Ze hebben ook wel een rot leeftijd om te beginnen met handvoeren, of zit dat anders bij valkjes?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:49

Nou, eigenlijk doe ik het liever helemaal niet. De oudste is wel al redelijk op weg naar zelfstandigheid, maar nog te jong om bij de ouders weg te gaan. De ouders voeren ook goed, dus liever laat ik ze erbij zitten, maar ze zitten nog niet helemaal in de veren en alles is erg vochtig momenteel.
Sowieso zijn ze nu al te oud om het te accepteren. Dat zou echt mega gemartel worden :x
Als het even kan laat ik ze bij de ouders. Volgens mij gaat de temperatuur de aankomende tijd wel iets omhoog. De jongste zit alleen wel te niezen, dus die moet ik goed in de gaten houden. Hij is voor het mooie gewoon te vroeg uitgevlogen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:15

Als het goed is wordt het vanaf morgen weer het mooiste weer van de wereld en is het alleen vandaag nog nat. Als je op de buienradar kijkt lijkt het zelfs in de loop van de dag al op te klaren. Best kans dat het nog maar heel even uitzingen is. Ze hebben toch van die vitamine druppels oid voor vogels voor door het water? Of drinken ze ook nog niet zelfstandig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:19

Dan zou ik ze gewoon in binnenhok zetten met kwarteldeurtje dicht. Zitten ze toch beschut en ouders kunnen er gewoon bij komen. En dan eventueel nog iets waar ze in kunnen wegkruipen desnoods in het begin een paar keer erin zetten (schoenendoos op zijn kant ofzo).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:19

Nee, vocht krijgen ze nog van de ouders.
Ach, misschien ben ik ook iets te voorzichtig hoor :+ Ze kunnen wel wat hebben, maar de jongste is echt qua gedrag nog een baby en nog maar pas vijf weken. De oudste is al een stuk zelfstandiger wat dat betreft (het scheelt vijf dagen, maar dat is bij hun wel goed zichtbaar).

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:21

Ik gooi er maar een gek ideetje erin. Maar het broedhok op de grond in het buitengedeelte geen optie om te proberen? Dan zijn ze in ieder geval van het vochtige af. En misschien dat ze dat nog wel boeiend genoeg vinden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:23

Bubsj, dat had ik gisteren gedaan. Tot ik opeens een andere volwassen vogel erin zag klimmen. Die vonden het opeens enorm interessant :=
Ach, hopelijk is het morgen idd beter weer! We moeten de voliere ook nog een keer afkitten.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:48

Hahaha dat was inderdaad misschien ook wel te verwachten met zo'n stel clowns. Dan heb ik ook geen ideeen meer. :Y)

Bij ons werden de vogels gewoon binnen gezet in dit soort situaties. En dan het jaar erop naar buiten. Maar als ik je zo hoor zit je er bovenop en je weet wat je doet. Een beetje verkouden kunnen ze gelukkig wel hebben. Ga gewoon op je eigen gevoel af :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:59

Bubsj, nou ja, in principe is binnen zetten niet zo'n probleem, maar dan zou ik ze op dit moment nog zeker 2 keer per dag met de hand moeten voeren en daar ben ik geen voorstander van. Op dit moment zitten ze ook in de leeftijd dat ze dat niet makkelijk meer accepteren, maar ze zijn ook net te jong om zelfstandig te zijn. Dit is de net-niet fase zeg maar ;)
Maar ze moeten ook geen kou vatten, dus ik wacht het heel even af. Ze zitten nu even in het binnenhok, maar daar kunnen ze weinig kanten op en de pubervogels zijn nogal baldadig momenteel, dus ik moet goed oppassen dat ze niet in de knel komen te zitten.

In other news ga ik waarschijnlijk binnenkort 1, misschien 2 nieuwe aanwinsten ophalen *\o/*
Want nu Diva en Djinti beiden mannen zijn en ik ze niet kwijt wil, moeten er toch 2 vrouwtjes komen O:)
Al had ik Diva al 4 keer goed kunnen verkopen := Maar ik ben nogal aan mijn vogels gehecht (wat niet erg handig is).

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:17

Volgens mij kan je je voliere alweer uitbreiden volgend jaar :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:10

Ik heb nog genoeg ruimte hoor :D
Maar dit stond echt niet in de planning. Mijn vriend vond het al een leuke smoes, dus ik heb hem nog maar even uitgelegd dat er weinig eitjes komen wanneer je een mannetje en een mannetje bij elkaar zet :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:26

Cayenne schreef:
Ik heb nog genoeg ruimte hoor :D
Maar dit stond echt niet in de planning. Mijn vriend vond het al een leuke smoes, dus ik heb hem nog maar even uitgelegd dat er weinig eitjes komen wanneer je een mannetje en een mannetje bij elkaar zet :')

_O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:10

Ach jee ... duurde het lang voordat hij het begreep, of viel dat mee :(:)

;)