Aart kwam ook maar even hallo zeggen. Die kan enkel in deze stal als de schapen en geiten buiten lopen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Dat ze dat ook altijd toelaten hé![]()
De Saanen met horens is echt een b*tch in de stal. Ze heeft horens en ze weet ze ook te gebruiken. Maar als er een lammetje in de weg loopt duwt ze die heel rustig weg met haar neus. Ben er nog altijd verbaasd over dat ze ook een vriendelijke kant heeft
Art_Ificious schreef:Moestuin schreef:Dat ze dat ook altijd toelaten hé![]()
De Saanen met horens is echt een b*tch in de stal. Ze heeft horens en ze weet ze ook te gebruiken. Maar als er een lammetje in de weg loopt duwt ze die heel rustig weg met haar neus. Ben er nog altijd verbaasd over dat ze ook een vriendelijke kant heeft
Die horens ken ik idd. Gelukkig heb ik ze nooit hoeven voelen als ik ze ging melken
Laat de hoornloze Sanen ons nog in spanning afwachten?
lizy29 schreef:Bij ons hebben ze hun laatste lam meestal rond hun 8ste en daarna gaan ze naar de slacht. Een en ander is uiteraard afhankelijk van de gezondheid van de ooi (oa tanden en hoe ze uit de laatste keer lammeren zijn gekomen). Maar soms heb je dus ooien die gewoon heel goed oud worden en een fijn karakter hebben die dus wat langer blijven lopen. De klimrek ooi en onze 10 jarige zijn daar goede voorbeelden van.
Moestuin schreef:Leuk filmpje ook! Deel je ze bewust in in kleinere groepjes?
————————-
Hier nog steeds niets. Ontzettend frustrerend. Ik zit ook nog in quarantaine tem woensdag dus loop echt 2 keer per uur naar stal, ondanks de camera. Heb net 2 botten stro bij gegooid zodat er echt een mooie dikke laag ligt want… De eerste ooien zijn vandaag 141 dagenHet vroegste dat wij ooit hebben gehad is dag 143 dus het is niet heel erg gek om te denken dat de eerste lammetjes komende week zich aandienen. We gaan zien! 1 ooi is enkele keren herdekt dus die gaat wat later komen, maar het gros is gedekt en drachtig van de eerste cyclus. Dus de meeste lammetjes zouden toch voor midden april er moeten zijn. We gaan drukke tijden tegemoet
Sintara schreef:Drentse heide schapenwe doen de hoefjes altijd nog expres halverwege de dracht, en Bep had toen ook al een beetje een slechte plek op een hoef dus waarschijnlijk heeft ze daar nu wel weer last van.. Na de bevalling gaan we er weer naar kijken. Ik heb wel eens online gezien van mensen die hun schapen hadden geleerd hoefjes te geven op dezelfde manier als paarden, maar dat is hier helaas niet