Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:44

Nee hoor, er zit gewoon kwantum zijl in de kasten die deels omhoog loopt aan de wanden zodat er geen urine achter komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:49

Ging even snel kijken (uitstelgedrag studie haha) ben gewoon 400 euro ofzo kwijt voor een kast van 150 x 58 en dan 2 meter hoog oid. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:02

Herberekening: 138 euro maar dan moet ik wel beide kasten verbinden met elkaar door er een gat in te boren. Wil dan wel 150 x 58 haha.

Maar dan moet er nog zeil, plexiglas e.d in. Dus reken maar 250 euro of meer. Dan laat ik het wel even zoals het is! :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:10

Oh wow.. Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar het ziet er super mooi uit. Alleen al als eyecatcher!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 15:55

MarlindeRooz schreef:
Herberekening: 138 euro maar dan moet ik wel beide kasten verbinden met elkaar door er een gat in te boren. Wil dan wel 150 x 58 haha.

Maar dan moet er nog zeil, plexiglas e.d in. Dus reken maar 250 euro of meer. Dan laat ik het wel even zoals het is! :D

Hoe kom je op 150?x58, die maten ken ik niet van de PAX

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:14

xDenies schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoe kom je op 150?x58, die maten ken ik niet van de PAX

2 van 75, en dan een (groooot) gat er in boren. _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 16:26

Ja, dan ben je duurder uit :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:36

<3 WoW!! Wat gaaf TS! Ik kijk echt mijn ogen uit!
Doe je ook thema’s?
Want dan wil ik straks het kerstdorp wel eens zien :))

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:00

xDenies schreef:
Nee hoor, er zit gewoon kwantum zijl in de kasten die deels omhoog loopt aan de wanden zodat er geen urine achter komt.

Oh toch! Nu zie ik het denk ik ook op de foto's, een beetje houtkleurig lijkt het.

Haha Marlinde, ja zo alles bij elkaar is het wel een flinke investering. En dan moet je de hokken nog vullen :$ :') . Maar dan kun je wel meer hammies kwijt :D .

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 17:09

Ianrowan2009 schreef:
Doe je ook thema’s?

Toen ik het scapen kreeg zoals ik het wilde had ik deze gemaakt voordat ik thuis kwam te zitten. Toen ik weer terug aan het werk kon na vijf weken is het Hamsterscaping de 'media' in gegaan.

Afbeelding

Deze keer zal het dus echt wel een stukje extremer worden *\o/*

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:21

xDenies schreef:
Ianrowan2009 schreef:
Doe je ook thema’s?

Toen ik het scapen kreeg zoals ik het wilde had ik deze gemaakt voordat ik thuis kwam te zitten. Toen ik weer terug aan het werk kon na vijf weken is het Hamsterscaping de 'media' in gegaan.

[ [url=m/mUMa4N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze keer zal het dus echt wel een stukje extremer worden *\o/*

Ik vind dit al prachtig! :o
Zo gaaf om te zien dat een hamster koppel een echt dorpje hebben als woonomgeving :j
Ziet er veel vriendelijker en natuurlijker uit dan al die kooien en circus tentjes. +:)+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 19:39

Je kan niet alle hamsters samen houden heh ;) De meeste genieten dus gewoon fijn in hun ééntje haha.

En helemaal mee eens. Gelukkig gaan we steeds bewuster kijken naar de leefomgeving van onze dieren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:03

Ik ben zwaar onder de indruk van jouw hamsterkast. Geweldig! Maar wat ik me afvraag: springt nooit een hamster over het plexiglas heen? Ik had vroeger een ontsnapte hamster die tragisch is verdronken in een bak met met water waar zij niet meer uitkon komen. Eerst nog de kat de schuld gegeven van het verdwijnen, maar het was een ongeval.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 20:04

Nee, dat gebeurd niet. In het verleden toen ik een 60x40 kast had gebeurde dit inderdaad wel. Nu ik 100x58 hebt gebeurd dit niet. Dit laat maar weer zien waarom ruimte en een juiste inrichting zo belangrijk is. Ze hebben nu voldoende uitdaging en 'geen reden' om het elders te zoeken.

Het is al jaren bekend overigens dat stereotype en agressief gedrag vanaf 80cm minder wordt tot stopt. Zodoende ben ik niet voor 80 gegaan. Voor sommige hamsters is dit ook nog te klein.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:10

Ik had hamsters in begin jaren ‘80 _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 20:14

Is toch iets met 80 :P Ach, ik ben ook met een klein flop kooitje begonnen; inclusief hamsterwatten :') Met als gevolg een dode hamster.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:05

Ik ben bang dat ik kan stoppen met hokken zoeken, ik had net een mooie gevonden.. Vond ik mijn hamster dood in het hok ;(

Ik hoopte nog dat het een winterslaap zou zijn (het kan bij mij in huis nog wel eens koud worden), maar zelfs na pogingen tot rustig opwarmen gebeurt er niets meer. Voer blijft onaangeroerd en er zijn ook geen trage reflexen te zien.. Ze was al vrij oud, maar ze is echt midden in het hok overleden, zo'n rare plek..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 22:15

Ooooh dat meen je niet! Wat naar :(

Alleen een Syrtje kan in winterslaap gaan, russen niet. Jij had een Syrtje toch?
Een hartstilstand kan de plek verklaren :(

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:39

Ik heb inderdaad een Syrtje, daarom dacht ik daar gelijk aan.
Maar ik vrees toch het ergste :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:41

Yacintha schreef:
Ik ben bang dat ik kan stoppen met hokken zoeken, ik had net een mooie gevonden.. Vond ik mijn hamster dood in het hok ;(

Ik hoopte nog dat het een winterslaap zou zijn (het kan bij mij in huis nog wel eens koud worden), maar zelfs na pogingen tot rustig opwarmen gebeurt er niets meer. Voer blijft onaangeroerd en er zijn ook geen trage reflexen te zien.. Ze was al vrij oud, maar ze is echt midden in het hok overleden, zo'n rare plek..

Wat vervelend zeg! Dat hoop je natuurlijk nooit. :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 22:50

Pff ... sterkte met het verlies :( Je Syrtje heeft iig toch nog een ander mooi plekje kunnen hebben!

En ik weet natuurlijk niet of je hamster avontuur hier bij op houd. Maar wellicht is degene die je vond toch nog een optie. Afhankelijk voor welke hamster soort je dan zou gaan natuurlijk.
Niet dat ik bedoel dat je het hamstertje gelijk moet vervangen ;)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:06

Had ik ook totaal niet verwacht, nee :(

Ben inderdaad blij dat ik nog wel op tijd ben overgestapt naar dit hok. Ze vond het geweldig! Was de hele nacht bezig.
Weet op dit moment eigenlijk nog niet of er weer een ander gaat komen. Ik zei hiervoor ook al dat ik ermee ging stoppen, heb zoveel beestjes. Maar het is ook wel heel erg leuk :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:19

Ik ben helemaal blij want straks kan ik ook gaan scapen! Ik heb een bak van 120x50x50 voor mijn syr op de kop getikt. Maar... Hoeveel bodembedekking zou er nou gaan in zo'n grote bak? Hoeveel zou ik moeten halen? :)

Die kerstbak vind ik trouwens echt geweldig mooi. _/-\o_

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:26

Ooh dat is wel super tof!

Ik heb hier altijd van die grote balen en dan zit ik net bij beide op 1/4, dus het valt echt reuze mee :) Al hebben Syren wel behoefte aan meer en dieper, maar goed. Even uitproberen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:47

Ik zit erover te denken bij stal te vragen of ik eens in de zoveel tijd niet een baaltje zaagsel kan overnemen. Ze kopen het toch in bulk en ik kan dan prima een baaltje of 2 overnemen (natuurlijk wel betalen ;) ) Maar wat voor zaagsel is nu goed (gewoon nieuwsgierig) Super grof, middel of fijn? Of een combinatie hierin?