Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__laura

Re: Dagboek van een reufje (of teutje) - hermafrodiet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:42

Is dit eigenlijk wel genetisch bepaalt? Want zo niet is de kans dat dit nog een keer gebeurt net zo groot als bij een andere teef! Ik denk namelijk niet dat dit genetisch is. Het is denk ik dus gewoon pech!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:04

Ik heb alle pagina's bijgelezen wat een intressant geval wel erg sneu dat t nu minder goed met het ( :') ) gaat

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:54

Lente schreef:
Lekker blijven fokken ook nog? >;)

Hermafrodisie komt bijna nooit voor bij honden. De kans op herhaling is extreem klein.

Met verschillende fokkers en dierenartsen is er overleg geweest over de wenselijkheid om de teef nog een keer te laten dekken.

Ik ga er toch vanuit dat al deze experts bij elkaar meer inzicht hebben dan dat je als buitenstaander kan hebben zonder volledige informatie :)

ja, er is toch alweer een ander nest van deze ouderdieren geweest of in de planning, buiten het geslacht om is deze hond ook helemaal niet goed.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:12

farahdiba46 schreef:
Lente schreef:
Lekker blijven fokken ook nog? >;)

Hermafrodisie komt bijna nooit voor bij honden. De kans op herhaling is extreem klein.

Met verschillende fokkers en dierenartsen is er overleg geweest over de wenselijkheid om de teef nog een keer te laten dekken.

Ik ga er toch vanuit dat al deze experts bij elkaar meer inzicht hebben dan dat je als buitenstaander kan hebben zonder volledige informatie :)

ja, er is toch alweer een ander nest van deze ouderdieren geweest of in de planning, buiten het geslacht om is deze hond ook helemaal niet goed.

Zoals ts aangeeft is er na de geboorte van Cinner ook nog contact geweest met da etc om na te vragen of dit genetisch is en of het nog wel verstandig is om met de ouderdieren te dekken. Neem toch aan dat die daar meer verstand van hebben dan jij op dit moment aan kennis uit dit topic opgedaan hebt ;)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:15

ja, zo akelig dat het lukraak fokken met zulke honden als resultaat me erg aangrijpt. Deze hond heeft dwerggroei, kromme poten en is blind. Maar joehoe de "experts" zeggen dat er niets aan de hand is met de oudercombie. Schiet mij maar lek.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 19-10-15 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:30

Wat een interessant topic. Hoe gaat het nu met Cinner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:46

Lukraak fokken :')
Mijn schoonouders zijn erkende fokkers waar de raad van beheer ook gewoon over de vloer komt. :)

Op dit moment gaat het niet goed met Cinner. Hij lijkt te manken en net piepte hij. Dat doet hij nooit.
Even overlegd en morgen gaan we met hem naar de dierenarts.

Met het hele gezin want we hebben er geen goed gevoel bij. Zometeen komt mijn schoonmoeder metacam brengen. Die van ons is op...

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:49

Heel veel sterkte en beterschap voor Cinner, ik hoop dat hij nog een tijdje bij jullie mag blijven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:52

Lente schreef:
Mijn schoonouders zijn erkende fokkers waar de raad van beheer ook gewoon over de vloer komt. :)

Op dit moment gaat het niet goed met Cinner. Hij lijkt te manken en net piepte hij. Dat doet hij nooit.

Met het hele gezin want we hebben er geen goed gevoel bij. Zometeen komt mijn schoonmoeder metacam brengen. Die van ons is op...

Ik snap jou heel goed TS maar de kritiek ook wel. Ook ik heb mijn twijfels over het herhalen van deze combi. Ik ken de honden verder niet, en ook geen resultaten etc, dus ik kan er verder niet over oordelen maar snap het commentaar ook wel.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:01

Elk koppel kan een gehandicapt kindje voort brenge. Dieren ook.
Als het niet genetisch/erfelijk is en andere nesten en de broers en zussen zijn gezondwaarom dan stoppen?

Als het wel erfelijk is en er meerdere ongezonde pups zijn of in familie lijnen fouten voorkomen zou ik stoppen

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:03

Lente schreef:

Joh er zijn altijd mensen die aannames doen zonder enige verdiepi g. Cinner heeft het gewoon goed, jullie zijn alert en nemen de zorg en al zijn zwaktepunten serieus. Ik hoop voor jullie dat het meevalt, blijkt dit niet zo te zijn dan heeft Cinner een welliswaar kort maar liefdevol leven gehad.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:08

Wauw, er is net 1 puppy die iets mankeert, sowieso al iets wat nauwelijks voor komt en ze zijn direct niet geschikt? Vind dat een hele grove opmerking. Als het nou iets rastypisch was, genetisch (bekend), dan wilde ik me nog stil houden. Altijd wel iets om over te zeiken.

Jammer dat het zo slecht gaat, heel veel succes bij de DA morgen!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:12

Wat interessant om te lezen! Ik wist niet dat dit mogelijk was!

Wat vervelend dat het minder goed met hem gaat.... Veel sterkte!

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:46

Ahh, sneu! Sterkte :(:)
Hoop voor jullie dat hij nog weer op kan knappen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:58

Ohnee, arme Cinner. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie hem morgen gewoon weer mee naar huis nemen.
Heel veel sterkte en voor Cinner een dikke knuffel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:05

kom dit topic nu pas tegen! Erg leuke hond hopelijk komt het goed met hem/haar!

Mijn kitten komt uit een nestje waarin ook ene hermafrodietje bleek te zitten. Ik a die mensne even jouw topic sturen als je dat niet erg vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:14

Dat is prima hoor :)

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:02

Heel veel succes en sterkte bij de dierenarts morgen!
Hoop dat het ''meevalt'' en Cinner gewoon weer mee naar huis mag.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:52

Wat akelig dat het niet goed met hem gaat.. hopelijk kan de dierenarts er nog wat aan doen :(:)

farahdiba46 schreef:
ja, zo akelig dat het lukraak fokken met zulke honden als resultaat me erg aangrijpt. Deze hond heeft dwerggroei, kromme poten en is blind. Maar joehoe de "experts" zeggen dat er niets aan de hand is met de oudercombie. Schiet mij maar lek.

Wil je nou suggereren dat jij het beter weet dan een dierenarts :') als mensen een gehandicapt kind krijgen ligt het dan volgens jou ook per sé aan de oudercombinatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:36

We hebben besloten, in overleg met mijn schoonouders, om het anders te doen.

De laatste tijd gaan we langzaam steeds vaker naar de dierenarts en de afspraak was dat we dat niet zouden doen. Mijn schoonvader zet ons even stevig met beide benen op de grond en zei ons dat we moeten nadenken hoe lang we hiermee doorgaan...

Dus nu hebben we Cinner op de metacam staan en kijken we het een paar dagen aan. Het is expliciet niet de bedoeling dat hij pijn heeft. Vandaar ook dat hij nu op metacam staat.

Als dat niet helpt... Dan kan het zomaar zijn dat hij ons jaarlijks weekje Texel in november niet meer haalt... -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:42

Hij loopt mank toch? Weten jullie waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:11

Nee dat is de grote vraag. Hij lijkt in elk geval niks in of tussen zijn kussentjes te hebben. Ik mag aan zijn heup komen, maar bij zijn knie trekt hij terug.
Hij trekt haren bij zijn piemel weg dus pijn/jeuk kan daar ook vandaan komen. Hij lijkt met een gebold bekken te staan.
Plassen kost hem moeite want hij kan het alleen met zijn linkerpoot in de lucht (en dan moet hij dus op rechts leunen). Uiteindelijk zakt hij dan door zijn heupen om te plassen, zoals hij vroeger altijd deed... En als hij opstaat staat hij op drie poten. Met zijn rechterpoot op plashoogte in de lucht. Zo blijft hij een tijd staan en vervolgens zet hij hem neer en loopt hij op eieren, hapt naar zijn poot, gaat liggen (eerder op rechts, nu duidelijk niet meer) en hapt eventueel weer naar zijn piemel.

Probleem is alleen dat hij (buiten piepen van vanmorgen) nooit écht duidelijk pijn laat zien.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:13

wat vervelend... heeft ie medicijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:17

We hebben hem nu op metacam eenmaaldaags. Dat zou wel moeten werken. Symptoombestrijding maar de vraag is of we verder kunnen en willen gaan dan symptoombestrijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:28

Enige tijd geleden heb ik je beginpost gelezen en kwam nu bij toeval weer bij dit topic.
Wat vreselijk dat je hond zo achteruit gaat. Ik vind het een moedig besluit om hem/haar te laten gaan voordat hij/zij werkelijk gaan lijden.
Ik wens jullie veel sterkte toe.