[FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Re: [FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:39

Mijn herder is echt gericht op schapen, kan niet normaal langs een weide lopen of door onze weide waar schapen lopen. Dan is ze echt niet te houden, dat is het enigste puntje wat ik er niet uit krijg... Ze is dus standaard aan de lijn, en als ik schapen zie dan hou ik haar kort naast me. Maar man wat is ze dan sterk!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:31

Kletskousz schreef:
Mijn herder is echt gericht op schapen, kan niet normaal langs een weide lopen of door onze weide waar schapen lopen. Dan is ze echt niet te houden, dat is het enigste puntje wat ik er niet uit krijg... Ze is dus standaard aan de lijn, en als ik schapen zie dan hou ik haar kort naast me. Maar man wat is ze dan sterk!

Doordat dat jij haar langs de schapen probeert te trekken ( want zo vat ik het op uit jouw verhaal) maak je de hele situatie nog spannender..
Heeft je hond geleerd om te volgen? Contact met jou te houden? Dat zou ik inzetten in dit soort situaties.
Daarmee wil ik niet beweren dat hij voortaan los voorbij de schapen kan lopen, maar aan deze situatie valt nog heel veel te verbeteren..

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:39

Wij houden haar niet strak in eerste instantie, maar ze is gelijk gefocust en je krijgt er niks meer tussen of afgeleid. Begint te blaffen, trekken en hangt zichzelf zowat op om toch naar de schapen te kunnen.

Voorheen kon ze gewoon los mee door de schapen weilanden, tot ze 1 x geproefd heeft dat ze heel hard wegrennen en ze bij elkaar kan drijven en daar heel hard rondjes om de kudde schapen gaat rennen. Ze vind dat schijnbaar iets heel leuks en sindsdien is ze zo op schapen gericht.

Voor de rest is het een super luisterende hond, hoef haar naam maar te roepen en ze staat naast me. Ze loopt geregeld los mee, blijft wachten als ik dat vraag etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:26

Ieder zijn eigen manier van opvoeden :) Maar zoals ik al zei ik kijk het per hond aan. Mijn labje was erg makkelijk en corrigeer ik ook niet snel fysiek.

En zo zal het ook per herder verschillen. Zie ik ook terug op de club. Elke hond heeft ook daar zijn eigen aanpak.

Djang is een type wat binnen 1 seconde in de drive kan schieten. Dan helpt een stem correctie gewoon niet meer. En ga hem ook niet lokken of met balletje voor zijn neus zwaaien in de hoop dat ik dan de aandacht krijg. Want dan beloon ik hem voor het gene wat hij aan doen was. Dit was ook aanpak op vorige club en Djang ging steeds meer zijn ding doen en afdwingen.

Ook wou niet meer lossen op vorige club. En werd aggresief als ik zijn speeltjes wou afpakken. En agressie tolereer ik niet. En als hij blijft aanvallen en bijten. Ja dan ga ik er gewoon op zitten tot ie rustiger word. In de bench doen is dan geen optie. En opsluiten in de gang ook niet. Want hij opent deuren.

Nu loop ik achteruit en kleine rukjes aan de lijn tot ik aandacht heb. En dan pas krijgt hij zijn bal.

Djang gaat ook achter schapen aan. zelfs al 1 te pakken gehad. had hem aangelijnd maar lijn knapte. Toen behoorlijk boos geworden en hem er af moeten slaan/trappen. En nu vind hij ze al minder interessant.

En hoelang hij moet rusten? Kan nog een week zijn. Maar ook nog gerust een paar weken. Begint wel beter te lopen. Maar neem geen risico's.

Wil graag ver met hem komen in de IPO. Potentie heeft ie zeker. Maar hoop ooit mee te kunnen doen aan de krystontmoeting in Frisiana. Maar nog geen idee als hij daar geschikt voor is. Zijn behoorlijke heftige oefeningen voor ze.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 17:38

Ben het helemaal met je eens!! Dex hadden wij ook niet op kunnen voeden zonder fysiek contact, als ie af en toe een gekke bui heeft kun je anders helemaal niet tot hem doordringen. Ik vind het knap als je een hond op kunt voeden zonder hem ook maar 1 keer fysiek contact te geven. Op een gegeven moment probeert iedere hond toch hoe ver hij kan gaan? Bij Dex kun je dan niet tot hem doordringen hoor dan gaat ie voor je staan, gaat ie heel speels blaffen en als je hem dan wilt aanraken rent ie weer weg haha

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 20:03

Inmiddels is onze Dex alweer zonder kap, en groeit nog steeds enorm! Ik vind hem op de foto echt al vrij "volwassen" lijken..

Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 03:25

Hij oogt al aardig volwassen ja! Hij verkleurd al goed zie ik

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:27

Ik heb mijn meisje echt nog nooit geslagen :n.. Natuurlijk corrigeer ik haar wel eens, maar dat doe ik dan door op haar in te lopen zodat ik haar aandacht af kan dwingen en haar vervolgens wat commando's te geven en dan het gewenste gedrag weer te belonen. Ik sla mijn paard overigens ook niet, onzin :n.

Terug naar de bedoeling van dit topic, heb wel het belgische zusje van de duitser maar goed, blijft een herder xD.

Pup.
Afbeelding

Slungel.
Afbeelding

Knap :P.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:39

Ik zal never op een hond inlopen of naar toe lopen. Ze moeten naar mij komen.

Loop dus ook veel achteruit op training.

Maar op internet komen mensen toch altijd anders over. Ik ben lid van een fb pagina voor africhters. En daar kwam een discussie over prikband. Reageert mijn vorige trainer over dat zij niet van martelwerktuigen is. En dat je hond prima zonder kunt trainen. 1 x raden waar haar hond altijd mee om liep :D Juist een prikband.

Djang heeft slip om. Maar hangt vaak altijd slap met training.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:47

Kasmir schreef:
Ik heb mijn meisje echt nog nooit geslagen :n.. Natuurlijk corrigeer ik haar wel eens, maar dat doe ik dan door op haar in te lopen zodat ik haar aandacht af kan dwingen en haar vervolgens wat commando's te geven en dan het gewenste gedrag weer te belonen. Ik sla mijn paard overigens ook niet, onzin :n.

Terug naar de bedoeling van dit topic, heb wel het belgische zusje van de duitser maar goed, blijft een herder xD.

Pup.
[ Afbeelding ]

Slungel.
[ Afbeelding ]

Knap :P.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

WOW! Wat is ze mooi!! Echt een hele mooie bouw ook. Heel mooi slank hihi.
Ik sla Dex ook absoluut niet,, maar moet hem af en toe echt wel aanraken of een tikje ofzo als ie echt niet naar commando's luistert. Maar tot nu toe luistert hij gelukkig prima haha. We weten dat we hem in het park bij ons en op de heide los kunnen doen,, en dat we bij wijze van spreke het hek in de tuin NIET open moeten laten staan, want dan zou hij wel weg lopen. Maar dat is een kwestie van je eigen hond kennen, dat heeft iedereen wel denk ik..

Maar ze is echt een hele mooie hond. Is dat dan een Belgische herder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:51

Mechelse herder is ze :D

Djang word ook echt niet in elkaar geslagen. Maar krijgt soms gewoon echt een tik. Wat ie niet eens voelt geloof ik als hij in de drive zit.

Zijn poot gaat gelukkig echt stukken beter. Doen nu ook beetje meer qua beweging. Maar stikt nog steeds van de energie

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:51

love_western schreef:
Ik zal never op een hond inlopen of naar toe lopen. Ze moeten naar mij komen.

Loop dus ook veel achteruit op training.

Maar op internet komen mensen toch altijd anders over. Ik ben lid van een fb pagina voor africhters. En daar kwam een discussie over prikband. Reageert mijn vorige trainer over dat zij niet van martelwerktuigen is. En dat je hond prima zonder kunt trainen. 1 x raden waar haar hond altijd mee om liep :D Juist een prikband.

Djang heeft slip om. Maar hangt vaak altijd slap met training.

Jaa, daar ben ik het mee eens! Vele mensen hebben vooroordelen,, net zoals bij een kennis van ons. Die hebben een soort van bulldog ofzo, weet het niet precies. Die zijn ze ook met een prikband gaan trainen en dan zeuren daar ook veel mensen om. Maar dan achteraf blijkt dat die hond doof is, en dus als hij los loopt zonder prikband echt altijd naar zijn baasje moet blijven kijken! Nou dan zou hij niet eens met andere honden kunnen spelen zonder zijn aandacht daar bij zeg maar... Maar dit soort vooroordelen zul je altijd wel houden!
Natuurlijk hoor je een hond niet half "kapot" te schoppen en slaan,, maar af En toe een tikje wordt een hond niet slechter van. Maar dat is wat ik er van vind haha

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:53

Gelukkig gaat het al iets beter met zijn poot! Dat van die energie dat is een herder tik denk ik haha Dex blijft ook maar doorgaan tot ie nog net niet neervalt zeg maar. En dan savonds sllaapt ie al rond een uur of 8, dan moeten we hem soms voor het laatste rondje buiten nog wakker maken hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:53

Ach ik bemoei mij niet met anderen. En trek mij ook niks aan van ander zijn meningen. Enigste naar wie ik luister zijn mijn trainers. Omdat hun allemaal 20 a 30 jaar ervaring hebben.

Wij gaan stroomdraadje spannen bij de hekken. Meneer had vandaag door dat je er over heen kon springen. En half dorp in paniek. Beestje zelf snapte er niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:56

kimberleyepe schreef:
Gelukkig gaat het al iets beter met zijn poot! Dat van die energie dat is een herder tik denk ik haha Dex blijft ook maar doorgaan tot ie nog net niet neervalt zeg maar. En dan savonds sllaapt ie al rond een uur of 8, dan moeten we hem soms voor het laatste rondje buiten nog wakker maken hahah

Oh nee Djang is normaal een hele rustige hond. Ik hou niet van drukke honden.

Word ook veel mee gedaan normaal. Elke dag appèl oefeningen. 3 x in de week speuren. Spelen veel met de bijtrol. 3 x per week word er mee gefietst. En elke dag dik 1.5 uur mee gewandeld.

Maar momenteel lopen we stukjes van 300 m heen en weer terug. Helaas is conditie helemaal verdwenen na 3 week rust.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:03

Okee! Dex is ook alleen druk als ie dan in het park speelt met andere honden zeg maar. Dan kent hij echt geen rem. Jaa hij zal dan echt wel een hele goede conditie hebben gehad haha! Wijl lopen iedere dag 4x met uitlaten, en dan met uitlaten van smiddags gaan we meestal ook langer dan een uur lopen, en we gaan een aantal keren per week met de bal naar een groot grasveld om te oefenen. Oh en vaak zondags een uur of 2 naar de heide! Dan is ie ook bijna al zijn energie wel kwijt.
Maar ik kan wel om hem lachen haha. Dex is helemaal niet zo wendbaar zeg maar. En als ie dan met een hond speelt die sneller rent,, en hij niet bij kan houden gaat hij heel hard janken hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:09

Haha.

Wij komen niet veel andere honden tegen. Maar djang is beste maatjes met mijn labrador. En qua lompheid passen ze goed bij elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik baal wel van de conditie. Maar straks weer langzaam opbouwen :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:57

Ze is inderdaad een Mechelaar <3

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:53

Hoe is het inmiddels met alle herdertjes?? Die van mij heeft allemaal vriendjes gevonden echt zo leuk! Vanavond is er nog een vriendin van mij met labrador langsgekomen... nou dat was 1 groot feest natuurlijk!!

Afbeelding
Samen even uitrusten met de tuinslang:)

Afbeelding
En op het laatst waren ze moe haha

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:12

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd, zie dat t nu een beetje stil is geworden dus zal ik m maar eens omhoog schoppen? :)
Hierbij mijn knappe Duitser, Wolf! (net zoals nog iemand in dit topic geloof ik haha)
Hij is in april 5 jaar geworden :D

In zijn normale vacht: (lekker slordig, ongeborsteld :p )

Afbeelding
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5630AE93
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55ECEB28

en hier is hij geschoren, foto´s afgelopen week gemaakt!
Afbeelding
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FA0D4D

als pup heb ik geen foto op deze laptop staan helaas, maar wilde Wolf toch graag met jullie delen (:

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:29

Zo wat is wolf ook mooi zeg! Ik hoorde inderdaad van meerdere mensen dat ze hun herder scheren omdat ze heel snel last hebben van de warmte. Vind ik er wel heel leuk uit zien hoor haha. Zo'n half kaal beessie hahaha!
Hebben jullie honden ook echt allemaal een stamboom enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:36

Met [***] gaat ook alles goed. Hopelijk dit najaar vzh examen :D

Djang heeft weinig last van warmte. Ligt hele dagen te chillen op de bank.

En djang heeft ook stamboom. Zijn officiële naam is Bejay.
Afbeelding

Afbeelding

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:06

Hier gaat het ook goed, ze is voor het eerst loops geworden, en vind zichzelf nogal zielig en wilt niks ondernemen alleen maar sneu liggen en slapen. Vind het wel vroeg voor de eerste loopsheid. Net 8 maanden pas