Katje gevonden tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Katje gevonden tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:31

waar is de leuk-knop ? :-)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:32

Ze voelt zich wel snel thuis :') Meteen een lekker plekje gevonden :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:36

Ja, tot grote ergernis van de anderen. Ze ligt steeds op 1 van hun plekjes :')
Schoot, mandje, fleeceplaid, radiatormandje. Allemaal al geprobeerd :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:43

Nou, het is niet het katje uit 's-Gravendeel. Die melding is al een jaar oud.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:45

Zo ging het bij ons ook, katje langs de paardenwei die miauwde en nu zit ze al 4 jaar bij ons in huis :+
Misschien meldt zich bij jou de eigenaar wel nog... Maar zo te zien heeft ze het niet slecht nu! Wat fijn dat je haar gevonden hebt hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:46

Amanda schreef:
Nou, het is niet het katje uit 's-Gravendeel. Die melding is al een jaar oud.

He gelukkig, ts veegt zich het zweet van het voorhoofd en bedenkt dat ze geen moeite meer gaat doen om de baas te vinden, dat is ze nu zelf,haha *\o/* *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:51

:')
Als de eigenaar zich nog meldt gaat ze gewoon mee hoor :D
Maar meer dan wat ik nu gedaan heb ga ik niet meer doen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:52

Wat goed dat je het katje opvangt! Het katje lijkt een beetje op een kitten die ik gister tijdens het rijden in een weiland zag zitten zonder moeder of andere kittens. (Die kon ik helaas niet meenemen, we waren op trektocht)
Maar wat een schatje zeg! :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:53

Haha leuk zo'n nieuwe bewoner. Want daar kan je wel vanuit gaan. Fijn dat het in ieder geval geen mega problemen met je eige poezels geeft.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:09

tja... ik had de oude (hij wad eerst) over al gemeld incl flyers in de supermarkten ....geen enkele reactie totdat zijn dochter er ook kwam... liep hier an n paar maanden en dus zwanger...op eens hebben ze haar opgehaald want t was toch echt hun kat... naar de oude niet eens omkijken. opgesloten in de kelder totdat. ze bevallen was. sneu voor de kittens die waren doodgeboren (maar volgens mij beter af zo) en hup moeders weer naar buiten geschopt. had nog de ds erbij maar niets gebeurde :-( oh en nr 4 is ook al in aantocht, een jonge kater. Even wachten todat er weer gratis of voor wenig castratie akties zijn, want zooo veel geld heb ik ook niet om het hele koppel van deze familie te laten helpen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:15

Toch maar gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot dan :) Als het via het asiel zou kunnen lopen en dat je dan al eerder de zekerheid hebt dan een jaar zou het helemaal fijn zijn - al kan het natuurlijk wel heel goed dat er vanwege de vakantie nog iets verandert dus een beetje rek kan er nog in zitten. (Als ze ontsnapt is bij degene die op moest passen, die niet precies weet hoe je zo'n zoektocht aan moet pakken en ook niet meteen contact opneemt met de eigenaar in het buitenland ofzo. Het kan.)

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:19

Wat een leuk katje ! Fijn dat ze het nu zo goed heeft, alles beter dan in het asiel.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:30

je hebt een heel goed ding gedaan. Meestal red je er een kitten mee. Een oudere kat kan zich nog wel goed redden buiten maar zo'n jong ding niet.

Wij hebben dit vroeger ook gedaan. We hadden een kat die iedere nacht bij ons beneden voor de kelderdeur sliep en vervolgens weg vluchte. Op een gegeven moment heeft mijn vader haar gevangen en mee naar de dierenarts genomen toen die 2 van ons ook moesten. Er zat geen chip in en er was bij ons in de buurt niks als vermist opgegeven.
'
Beestje was ook duidelijk mishandeld. (nagels waren uitgetrokken). Uiteindelijk hebben we haar geleidelijk kennis laten maken met onze katten en heeft ze nog zeker 12 jaar gelukkig bij ons gewoond. Geschatte leeftijd bij overlijden was 21 jaar.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:33

Oooch wat een scheet <3 Wat goed dat je dit allemaal voor haar hebt gedaan +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:30

Shadow: dat is ongeveer de enige optie die ik nog kon bedenken :j

Ze doet het goed. Is heel levendig. Wel wat bang van mijn handen en ze drinkt veel. Echt heel veel. Ik weet niet of het is omdat ze uitgedroogd was toen ze hier kwam en het een soort tic is nu ze gewoon kan drinken of dat er iets anders aan de hand is. Even aankijken maar.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:48

Wat een leukerd! :j

Het blijft gissen wat er is gebeurd, zeker als niemand zich heeft gemeld tot nu toe.
Wat Shadow0 zegt kan ook heel goed.
Ik denk zo dat als er binnen 2-3 weken niemand zich meldt, de kat een nieuw baasje heeft: jij! ;)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:29

Ik ben een stille meelezer en vraag me af hoe het ondertussen met het katje is?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:48

Ze is er nog steeds en ze mag blijven. Haar naam is nu Faye, goedgekeurd door de dierenarts en geschat op nu 16 weken. Iets ouder dan ik dacht. Ze is goed op gewicht en verder heel gezond.
Ze is enorm speels, echt terror af en toe. Geen kroelkat, maar zo af en toe kan er wel een kopje vanaf.
Ze is heel erg gefocussed op eten. Heel erg. Ik hoop wel dat dat nog een beetje bij gaat trekken.
Maar verder gaat het erg goed!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:49

Gefeliciteerd! Faye is vast enorm blij dat ze jou is tegengekomen. Top dat ze kan en mag blijven :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:53

Awww leuk :D gefeliciteerd,

Super leuke naam ook!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:11

Amanda schreef:
Ze is er nog steeds en ze mag blijven. Haar naam is nu Faye, goedgekeurd door de dierenarts en geschat op nu 16 weken. Iets ouder dan ik dacht. Ze is goed op gewicht en verder heel gezond.
Ze is enorm speels, echt terror af en toe. Geen kroelkat, maar zo af en toe kan er wel een kopje vanaf.
Ze is heel erg gefocussed op eten. Heel erg. Ik hoop wel dat dat nog een beetje bij gaat trekken.
Maar verder gaat het erg goed!

Wat leuk! :D

Waar blijven de foto's van Faye, want in de tussentijd is ze vast al wat gegroeid? ;)

Tja, dat eten kan even een issue zijn, poezel is in de groei, heeft misschien hiervoor te weinig gekregen, je weet het niet.
ff aankijken, denk ik zo?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:15

Mijn dumpkater (gevonden met 3 weken) is nu 2 en als ze 's avonds hun vlees krijgen, gromt en bromt hij nog steeds. Heb geprobeerd dat af te leren, maar dat is niet gelukt. Hij wacht wel netjes tot hij mag eten, maar daarna is het gewoon van hem en word je gewoon afgesnauwd. Hij doet verder niks.

Dus of het er helemaal uitgaat? Ik hoop het voor je, maar het kan dus ook zijn van niet.

Wel leuk dat je er een huisgenoot bij hebt. Ik ben ook benieuwd naar nieuwe foto's :j

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:22

nee als dat er eenmaal in hun koppie zit gaat dat er niet meer uit, ik heb ook een kitten gehad die te vroeg bij de moeder was weggehaald wel in het zelfde huis (maar de moeder kon niet samen met de hond, dus sloten ze de moeder maar op weg van haar kittens |o ) en die is nog steed sheel veel op eten gericht

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:34

Wij hadden een kat die toen we die als kitten kregen ook vrij gefixeerd was op eten en waar we het ook echt bij weg moesten halen om te voorkomen dat ze zich zou over eten.
Normaal hebben onze katten altijd 24/7 de beschikking over eten en na een paar weken ging het gelukkig steeds beter. Uiteindelijk gewoon net als de andere 2 eten wanneer het haar uitkwam en ook nooit gegrom of wat dan ook :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:38

Bij mij is het ook alleen maar als hij vlees krijgt. Daar krijgen ze elke avond een klein beetje van.
Brokjes hebben ze beiden een bakje, maar hij denkt er niet aan om uit het bakje van de andere kat te eten :+
Is dus echt alleen bij vlees.