Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Ik ga dit topic ook uit mn 'eigen berichten' gooien want wordt hier echt heel triest van. Dat er in 2014 nog mensen zijn die dit okee vinden.... ongelofelijk. Dan is het nog lang wachten op enige verbetering voor die dieren die worden rondgesleept in een traliekooi. bah bah BAH
EskeGirl schreef:Ik vind ook niet dat tijgers of leeuwen in circussen horen, net zo goed als andere (wilde) dieren. Maar één ding vergeten mensen. We leven niet meer in de jaren 50 waar dieren met geweld trucjes worden aangeleerd. Dat heeft geen zin.
Vorig jaar (?) stond in de Quest een heel interessant artikel over een leeuwen/tijger trainer in het circus. Hij vertelde de trainingsmethodes. En met de methode die hij gebruikt (en ik neem aan veel mensen in andere moderne circussen ook) is niets mis. Het is bijna te vergelijken met vrijheidsdressuur: Geduld en een voedselbeloning. Kunstjes aanleren kan wel een half jaar tot een jaar duren vertelde hij, maar dwingen had geen zin.
Ik praat huisvesting en het reizen niet goed, maar ik wil mensen erop wijzen dat tegenwoordig tijgers en leeuwen in goede circussen niet worden mishandeld om een kunstje aan te leren.
Het zijn leuke foto's verder, de rest is al gezegd.
SaskiaKa schreef:EskeGirl schreef:Ik vind ook niet dat tijgers of leeuwen in circussen horen, net zo goed als andere (wilde) dieren. Maar één ding vergeten mensen. We leven niet meer in de jaren 50 waar dieren met geweld trucjes worden aangeleerd. Dat heeft geen zin.
Vorig jaar (?) stond in de Quest een heel interessant artikel over een leeuwen/tijger trainer in het circus. Hij vertelde de trainingsmethodes. En met de methode die hij gebruikt (en ik neem aan veel mensen in andere moderne circussen ook) is niets mis. Het is bijna te vergelijken met vrijheidsdressuur: Geduld en een voedselbeloning. Kunstjes aanleren kan wel een half jaar tot een jaar duren vertelde hij, maar dwingen had geen zin.
Ik praat huisvesting en het reizen niet goed, maar ik wil mensen erop wijzen dat tegenwoordig tijgers en leeuwen in goede circussen niet worden mishandeld om een kunstje aan te leren.
Het zijn leuke foto's verder, de rest is al gezegd.
Waarschuwing, niet geschikt voor dierenliefhebbers...
https://www.youtube.com/watch?v=hYgDa3nSp9I
. femmy91 schreef:Ik lees hier steeds dat de dierentuin ook een slechte leefomgeving is voor een tijger, Dit snap ik niet helemaal. Die worden toch helemaal aangepast aan de natuurlijke behoeftes van de dieren? Ze zullen niet zoveel ruimte hebben als in het wild maar kunnen wel doen wat ze willen.
Echter vind ik wilde dieren houden in een circus en kunstjes leren echt walgelijk en heel erg zielig!
amandananana schreef:femmy91 schreef:Ik lees hier steeds dat de dierentuin ook een slechte leefomgeving is voor een tijger, Dit snap ik niet helemaal. Die worden toch helemaal aangepast aan de natuurlijke behoeftes van de dieren? Ze zullen niet zoveel ruimte hebben als in het wild maar kunnen wel doen wat ze willen.
Echter vind ik wilde dieren houden in een circus en kunstjes leren echt walgelijk en heel erg zielig!
Ik vind de tijgers en leeuwen in de dierentuin ook vaak gestresst overkomen hoor. Vaak zijn ze als een gek steeds hetzelfde patroontje aan het ijsberen.
)Cassidy schreef:Deze dieren kunnen niet terug in het wild om de populatie in stand te houden, maar ze kunnen meehelpen om te voorkomen dat het soort uitsterft.
Het enige wat ik van jou zie is kritiek, maar geen oplossing hoe het anders moet. Toegegeven, een circus is niet ideaal. Wat is je mening over dierentuinen en fokprogramma's aldaar?
franka75 schreef:Nou dat ik vind niet dat je kan zeggen dan moeten ze maar uitsterven . Dat gaat veel te ver
anneliesdj schreef:Cassidy schreef:Deze dieren kunnen niet terug in het wild om de populatie in stand te houden, maar ze kunnen meehelpen om te voorkomen dat het soort uitsterft.
Het enige wat ik van jou zie is kritiek, maar geen oplossing hoe het anders moet. Toegegeven, een circus is niet ideaal. Wat is je mening over dierentuinen en fokprogramma's aldaar?
Nou ik was vorig jaar in dolfinarium en daar ben ik enorm geschrokken van hoe de dieren erbij zitten, daar ga ik dus nooit meer heen.
Een dierentuin die het doet om de dieren en ze voldoende de ruimte geeft, dat vind ik best kunnen.
Maar niet zo'n tuin die zoveel mogelijk dieren om zo weinig mogelijk oppervlakte propt om zoveel mogelijk te kunnen cashen.
Dus dat verschilt heel erg tussen dierentuinen.
Ik ben toch ook niet tegen op het houden van koeien, paarden, konijnen? Als ze maar voldoende de ruimte hebben en dat hebben ze doorgaans ook, veel meer dan bv tijgers terwijl die nog niet zo gedomesticeerd zijn.
anneliesdj schreef:Nou ik was vorig jaar in dolfinarium en daar ben ik enorm geschrokken van hoe de dieren erbij zitten, daar ga ik dus nooit meer heen.
BarbaLala schreef:Nou sorry maar het Dolfinarium is nou ook niet echt je van het betreft dierenwelzijn.
En dan heb ik het nog niet over de malaise met orka Morgan
femmy91 schreef:Ik lees hier steeds dat de dierentuin ook een slechte leefomgeving is voor een tijger, Dit snap ik niet helemaal. Die worden toch helemaal aangepast aan de natuurlijke behoeftes van de dieren? Ze zullen niet zoveel ruimte hebben als in het wild maar kunnen wel doen wat ze willen.
Pearlx schreef:anneliesdj schreef:Nou ik was vorig jaar in dolfinarium en daar ben ik enorm geschrokken van hoe de dieren erbij zitten, daar ga ik dus nooit meer heen.
Het Dolfinarium in Harderwijk? Dat heeft juist een gigantische natuurlijke baai met echt zeewater, rotsen, levende vissen, roggen, kreeften, zeewier etc. Of bedoel je dan de Koepel?