Mijn egeltje eens ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Mijn egeltje eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:23

bijten egels ook sneller die in het wild leven

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:27

Niet dat ik weet, volgens mij bijten ze niet zo snel. Hun stekels zijn meestal wel voldoende! De wilde egels die ik heb behandeld deden echt niks behalve zich oprollen :j of je gewoon negeren, sommige geven nergens wat om lijkt het wel :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:29

hebben egels die buiten leven, sneller last van vlooien oid van dat ongedierte eigenlijk?

en moet jij je egel ontwormen, of hoe je het wilt noemen.

hoe doe je dat dan :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:35

Wilde egels hebben heel vaak ongedierte bij zich, vooral veel vlooien en teken. :j

Huisdier-egels hebben dat natuurlijk niet. Ze kunnen wel mijt krijgen maar dat gebeurd ook niet zomaar natuurlijk. Ze adviseren om een paar keer per jaar te ontwormen met Stronghold kitten dat druppel je in de nek. Heel simpel, gelukkig geen gepruts met wormenspuitjes :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:15

Wat heb jij toch altijd een prachtige dierencollectie. Nu ook weer heerlijke foto's. :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:21

Ik ben gesmolten <3

Wat een typische uitdrukkingen kan hij hebben zeg! Ik heb vooral moeten lachen om de foto boven de scheve frons foto, wat kan die toch lekker lachen :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:14

Ik wil ook een egel nu -O- Dat gebeurt altijd na jouw topics TS! Wat een lief frummeltje is het toch, ik zou hem zo een zoen willen geven als hij chagrijnig kijkt!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:23

<3 <3 <3 <3 Wat een schatje!!! Ik wist niet eens dat je die ook als huisdier kon houden, dit is echt een heel slecht topic, er komt straks echt een run op egeltjes :))!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:24

Bhriseis schreef:
Ik wil ook een egel nu -O- Dat gebeurt altijd na jouw topics TS! Wat een lief frummeltje is het toch, ik zou hem zo een zoen willen geven als hij chagrijnig kijkt!

Heb je direct een lippiercing. :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:13

Heb even de rest van de foto's en filmpjes gekeken, :') wat een briljant beest <3! Hoe gaat dat als je katten of honden hebt, zijn ze te houden i.c.m. andere beesten? Hij is wel echt ge-wel-dig!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:20

Ik zit je foto's met een glimlach om m'n gezicht te bekijken.
Wat een heerlijke expressie heeft dat beestje, 't lijkt wel menselijk! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 17:43

Hahaha 'm zoenen als hij chagrijnig is zou ik ook niet doen _O-

Een run op egeltjes zal er waarschijnlijk niet komen, als de positieflijst doorgaat worden ze helaas illegaal in Nederland want ze staan op de rode lijst. Dan mag je geen nieuwe fokken of importeren (oude mag je wel houden uiteraard)

Ik heb zelf geen katten of honden maar voor zover ik weet gaat dat best goed. Met grote honden kan het wel oppassen zijn want die kunnen wel bijten, maar ik ken wel meer mensen met honden/katten en egels en die hebben nooit problemen. De meeste huisdieren krijgen er snel genoeg ontzag voor, die stekels doen hun werk goed.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:49

Doe nog maar wat foto's en filmpjes :)) O:)

evie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:23

Ik ben verliefd! Wat een scheet! Ik smul van elke foto, wat een prachtig fotogeniek beestje!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:03

Oh je mag ze wel houden als je ze nu al hebt in ieder geval, anders zou het wel zuur zijn. Hij is wel echt ultiem schattig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:33

Haha :D

Kunnen ze eigenlijk overdag alleen gehouden worden? Nu ben ik nog een half jaar elke dag thuis, maar als je werkt, is het dan voldoende dat je er 's avonds mee bezig bent, of worden ze dan verdrietig en eenzaam?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:43

Ik vind dat tyr een eigen facebook pagina moet hebben met al zijn selfies!

Lach me rot om dat diertje!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:31

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar hoe oud kunnen ze ongeveer worden?

Geweldig leuk beestje hahahah!!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:50

Fiffill schreef:
Hahaha 'm zoenen als hij chagrijnig is zou ik ook niet doen _O-

Een run op egeltjes zal er waarschijnlijk niet komen, als de positieflijst doorgaat worden ze helaas illegaal in Nederland want ze staan op de rode lijst. Dan mag je geen nieuwe fokken of importeren (oude mag je wel houden uiteraard)

Ik heb zelf geen katten of honden maar voor zover ik weet gaat dat best goed. Met grote honden kan het wel oppassen zijn want die kunnen wel bijten, maar ik ken wel meer mensen met honden/katten en egels en die hebben nooit problemen. De meeste huisdieren krijgen er snel genoeg ontzag voor, die stekels doen hun werk goed.

Zal er niet juist wel een run komen als die lijst doorgaat? Dan haalt iedereen nog snel een egeltje voordat het niet meer kan...
Ben benieuwd of ik ze op de Exoknaag weer tegenkom :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:03

Wat een schatje zeg! Echt een leuk koppie :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 14:50

Er zou gisteren een fotograaf langskomen die hem op de foto wilde zetten voor een project waar hij mee bezig is, maar de afspraak ging niet door. Dus nu komt hij volgende week. Ben erg benieuwd! :)

inowa schreef:
Ik vind dat tyr een eigen facebook pagina moet hebben met al zijn selfies!

Lach me rot om dat diertje!

Hij heeft een eigen blogje op tumblr :o Heb ik ooit opgestart toen ik Loki nog had, maakte zoveel foto's en wilde niet mijn hele FB wall onderspammen dus toen ging ik mijn foto's daar maar plaatsen. Werd alleen onverwachts wel heel populair, dus nu hebben we zo'n 20.000 volgers :=

isawessels00 schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar hoe oud kunnen ze ongeveer worden?

Geweldig leuk beestje hahahah!!

Zo'n 4-6 jaar. Het scheen dat vroeger hogere leeftijden ook niet ongewoon waren, maar ik denk dat het door inteelt wat gezakt is... aangezien er niet veel zijn en niemand bijhoudt waarmee 'ie fokt (helaas). In Amerika en Engeland werken ze met stambomen ook om erfelijke ziektes tegen te gaan maar hier gooit men gewoon maar alles bij elkaar (in Duitsland overigens ook)... Ik zit veel in het 'wereldje' via internet en ben bevriend met meerdere fokkers uit andere landen, zo heb ik in Engeland een keer gemeet met een fokker en ik zat toen te kijken of het mogelijk was via haar wat te importeren voor bloedverversing maar ik wacht nu eerst dat hele positieflijstgebeuren af.

@Temeraire: ik weet het niet, geloof niet dat de verkoop nu snel gaat. In NL heb je er sowieso niet erg veel... de vorige eigenaren van Týr hebben hem ook in Houten gekocht, van een Duitser. In Duitsland zijn ze populairder en zie je ze ook meer.

Bhriseis schreef:
Haha :D

Kunnen ze eigenlijk overdag alleen gehouden worden? Nu ben ik nog een half jaar elke dag thuis, maar als je werkt, is het dan voldoende dat je er 's avonds mee bezig bent, of worden ze dan verdrietig en eenzaam?

Dat kan prima, sterker nog, overdag liggen ze toch alleen maar te slapen. In principe worden ze pas wakker als echt alles donker is, dus je ziet 'm nooit tenzij je hem zelf eruit haalt.
Het zijn geen dieren die erg afhankelijk van je zijn als je meer interactie wilt moet je geen egel nemen. Ze zullen niet snel naar je toe komen als je voor het hok gaat zitten, ze gaan gewoon hun eigen gangetje. Ik zeg altijd maar dat het een beetje tussen reptielen en 'standaard' warmbloedige huisdieren zit. De knuffelfactor ligt net wat hoger dan bij een reptiel maar het is niet te vergelijken met een kat, hond, rat, konijn etc.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 19:03

Fotograaf is vandaag langs geweest :D Het was nog wel even zoeken naar een goede plek om hem op de foto te zetten (moest goed in het interieur passen) maar ik geloof dat er wel een leuke foto uit is gekomen! Hoop hem deze week opgestuurd te krijgen (of miss meerdere, maar 1 was wel erg leuk gelukt).

En m'n mannetje deed het zo braaf <3 Hij is echt zo enorm veranderd, zoveel rustiger geworden. Dat zijn echt van die dingen die je zo af en toe ineens merkt, als ik hem vergelijk met eerst... toen ik hem als ik hem wakker maakte heeel voorzichtig op moest pakken met 2 handen omdat ik anders teveel geprikt werd... en nu kan ik hem zo pakken zonder dat hij boze sisgeluiden maakt, hij liet zich zelfs aaien door de fotograaf en z'n stagiaire terwijl hij eerst al helemaal niks van onbekenden moest hebben (alleen van mij). We komen er wel!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:34

Bedankt voor de extra uitleg!
Wat ontzettend leuk dat hij het zo goed gedaan heeft <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:54

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:36

<3 <3 <3

Die foto waar ie ook opgerold zit :'), categorietje 'ik vertik het!' _O-