Er zou gisteren een fotograaf langskomen die hem op de foto wilde zetten voor een project waar hij mee bezig is, maar de afspraak ging niet door. Dus nu komt hij volgende week. Ben erg benieuwd! 
inowa schreef:Ik vind dat tyr een eigen facebook pagina moet hebben met al zijn selfies!
Lach me rot om dat diertje!
Hij heeft een eigen blogje op tumblr
Heb ik ooit opgestart toen ik Loki nog had, maakte zoveel foto's en wilde niet mijn hele FB wall onderspammen dus toen ging ik mijn foto's daar maar plaatsen. Werd alleen onverwachts wel heel populair, dus nu hebben we zo'n 20.000 volgers 
isawessels00 schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar hoe oud kunnen ze ongeveer worden?
Geweldig leuk beestje hahahah!!
Zo'n 4-6 jaar. Het scheen dat vroeger hogere leeftijden ook niet ongewoon waren, maar ik denk dat het door inteelt wat gezakt is... aangezien er niet veel zijn en niemand bijhoudt waarmee 'ie fokt (helaas). In Amerika en Engeland werken ze met stambomen ook om erfelijke ziektes tegen te gaan maar hier gooit men gewoon maar alles bij elkaar (in Duitsland overigens ook)... Ik zit veel in het 'wereldje' via internet en ben bevriend met meerdere fokkers uit andere landen, zo heb ik in Engeland een keer gemeet met een fokker en ik zat toen te kijken of het mogelijk was via haar wat te importeren voor bloedverversing maar ik wacht nu eerst dat hele positieflijstgebeuren af.
@Temeraire: ik weet het niet, geloof niet dat de verkoop nu snel gaat. In NL heb je er sowieso niet erg veel... de vorige eigenaren van Týr hebben hem ook in Houten gekocht, van een Duitser. In Duitsland zijn ze populairder en zie je ze ook meer.
Bhriseis schreef:Haha

Kunnen ze eigenlijk overdag alleen gehouden worden? Nu ben ik nog een half jaar elke dag thuis, maar als je werkt, is het dan voldoende dat je er 's avonds mee bezig bent, of worden ze dan verdrietig en eenzaam?
Dat kan prima, sterker nog, overdag liggen ze toch alleen maar te slapen. In principe worden ze pas wakker als echt alles donker is, dus je ziet 'm nooit tenzij je hem zelf eruit haalt.
Het zijn geen dieren die erg afhankelijk van je zijn als je meer interactie wilt moet je geen egel nemen. Ze zullen niet snel naar je toe komen als je voor het hok gaat zitten, ze gaan gewoon hun eigen gangetje. Ik zeg altijd maar dat het een beetje tussen reptielen en 'standaard' warmbloedige huisdieren zit. De knuffelfactor ligt net wat hoger dan bij een reptiel maar het is niet te vergelijken met een kat, hond, rat, konijn etc.