Mijn dieren 'projecten' *in aanbouw!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 21:01

prugelpiet schreef:
Je moet niet iets nemen omdat het je grappig lijkt, er zit veel tijd in een aquarium. Garnalen volgensmij nog meer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik heb ze ook niet namelijk.

Dat kwam er misschien een beetje rot uit. Ik bedoel grappig om te zien. Ik houd niet van de huis tuin en keuken goudvis. Dus garnalen lijken me zeker een goede/leuke vervangen. Nu hopen dat de dierenzaak wel mee wil werken, anders heb ik een probleem -O-

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:14

Garnalen zijn ook heel leuk te houden :D
Ik had er vroeger en als je je vinger in het water stak kwamen ze die 'poetsen'.
Dat kriebelde erg en het was ook heel leuk!
Als je er veel plantjes in zet zie je ook dat ze die gaan poetsen en zijn ze een hele dag druk bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:28

Dierenzaken en hun advies, tja.
Ik had ook een bak van 20 liter, ja daar konden allerlei soorten vissen in, ze hadden ons een goudvis, een maanvis en guppy's aangesmeerd.
Uit eindelijk gingen die allemaal dood dus zijn we weer terug gegaan, de waterwaardes waren allemaal goed dus volgens hun was het pech, dus wij nog meer vissen kopen, die ook weer allemaal dood gingen.
Later zijn we er dus achter gekomen dat het gewoon echt een te kleine bak was voor die vissen.
Nu heb ik garnalen, niet bij die dierenzaak vandaan want die gaf ook over garnalen informatie die niet klopte. ( ja, je moet een nieuwe bak kopen zonder luchtgaten, want ze kruipen allemaal uit het aquarium, daarom hebben wij ook geen garnalen, waarom neem je geen vissen )
Nu heb ik een bak van bijna 60 liter waar ik bijna 50 garnalen in heb zitten, 20 gekocht van een particulier en het worden er steeds meer :)
Erg leuke beestjes :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Mijn dieren 'projecten' *in aanbouw!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:30

Niet alleen een te kleine bak, maanvissen en guppen zijn tropische vissen, goudvissen zijn koudwatervissen :+. Dus dat gaat al niet samen.

Garnalen zijn inderdaad leuk, fijn dat je je bak op de rit hebt, [***].

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:30

De visjes zijn retour. Bleek dat er een miscommunicatie was en ze dachten dat ik naar de grote bak had gewezen ipv de kleine in het schap :+ Kon ze gelukkig wel retour geven.

Nu kwam ik een leuk krabbetje tegen, de carnavals crab aka Geosesarma Aristocratama.... Iemand ervaring met deze? Misschien leuk te combineren met garnalen?

Ik las dat ze vreedzaam zijn en vrij onactief. Wel moet ik dan een stuk land creëren.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:11

Die krabben zijn eng := zou het op garnalen houden maar weet niet hoeveel ruimte die krab nodig heft

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 09:53

Het worden idd garnalen :j Knalgele waarschijnlijk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:44

Mooi die zijn leuk

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:22

Alles omtrent het verblijf van de konijnen is AF! FINITO! READY! *\o/* *\o/*

1. Kijk ze eens lekker smikkelen!

Afbeelding

2. De twee nieuwtjes, Nitwit en Misses B

Afbeelding

3. De 'oudjes', Miffy en Douchebag

Afbeelding

Helaas was Miffy dit keer niet van plan te 'settlen' met twee nieuwe erbij. :n Waar ze Douchebag alleen twee dagen opjoeg wanneer ie zich bewoog, zoekt ze Nitwit en Misses B echt op om aan te vallen.
Vandaar dat de keuze is gemaakt om ze gescheiden te houden. Helaas, maar nu durven de nieuwelingen tenminste naar buiten en kunnen ze in rust genieten.

Heb ook een oude pallet wat opgefleurd!

Afbeelding

De complete muur ziet er nu zo uit (de vlinders en vogelhuisjes had ik al). Oh... en die vlek krijgen we er niet uit -O- Maar de muur moet nog gereinigd en geschilderd worden. Komt overigens ook nog een voilère voor te staan :j Maar die moet ik nog maken.

Afbeelding

En even mijn zelfgemaakte voerderpaal showen := De vogels vonden het geweldig afgelopen 'winter'.

Afbeelding

Overigens, waar je nu het staaldraad ziet, komen hoge, smalle, plantenbakken te staan :j Dit zodat het meer 'tuin' word en uiteraard zodat mijn dochter niet naar beneden kukelt.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:17

jeetje wat ben jij goed bezig zeg en wat word het leuk! jammer dat de bunnies niet samen kunnen maar gelukkig heb je ruimte zat:) Erg leuk project!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:17

Ik vind alleen de binnenhokken erg klein, aangezien konijnen graag uitgestrekt liggen, vooral in de zomer. Dat gaat niet passen, 2 stuks in 1 binnenhok. Of lijkt het alleen maar zo klein?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:44

GamblersCup schreef:
Ik vind alleen de binnenhokken erg klein, aangezien konijnen graag uitgestrekt liggen, vooral in de zomer. Dat gaat niet passen, 2 stuks in 1 binnenhok. Of lijkt het alleen maar zo klein?

Denk dat ze klein lijken :j Ze kunnen er met zn tweeën languit in liggen, doen ze nu ook al :=
Daarnaast is onze ervaring dat ze eigenlijk 80% van de tijd buiten zijn en dat word met de nieuwelingen weer bevestigd :j

De hangoor graaft dr eigen echt in := om vervolgens helemaal languit in dr kuil te gaan liggen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:19

Zo.... tijd voor een update! Foto's komen vanavond, is wat makkelijker.

De konijnenren is nu ook wat aangekleed met plantjes, de voederbakken zijn geïnstalleerd en de groenvoerruif zit vast.
Alleen nog even wachten op de automatische drinkbakjes voor de nijntjes.

Mijn garnalen zijn net ook aangekomen. Het is alleen de vraag of ze het gaan overleven... -O-

In een onbewaakt ogenblik (de bel ging) dacht dochterlief dat zij ze wel even in het aquarium kon mikken. Wat ze dus ook heeft gedaan. Toen heeft ze er een beetje cacaopoeder bij gedaan want dat was toch het visvoer?

Dusja.... hopen dat ze de schok overleven. Heb zoveel mogelijk poeder eruit gevist dus dat valt opzich mee. %)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:22

JessAndHope schreef:
Zo.... tijd voor een update! Foto's komen vanavond, is wat makkelijker.

De konijnenren is nu ook wat aangekleed met plantjes, de voederbakken zijn geïnstalleerd en de groenvoerruif zit vast.
Alleen nog even wachten op de automatische drinkbakjes voor de nijntjes.

Mijn garnalen zijn net ook aangekomen. Het is alleen de vraag of ze het gaan overleven... -O-

In een onbewaakt ogenblik (de bel ging) dacht dochterlief dat zij ze wel even in het aquarium kon mikken. Wat ze dus ook heeft gedaan. Toen heeft ze er een beetje cacaopoeder bij gedaan want dat was toch het visvoer?

Dusja.... hopen dat ze de schok overleven. Heb zoveel mogelijk poeder eruit gevist dus dat valt opzich mee. %)

Ik weet dat dit niet leuk is voor die garnaaltjes, maar ik moet stiekem toch een beetje lachen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:25

Ja ze is heel lief met helpen en erg bijdehand. Ze heeft dus eerder gezien dat ik vissen erin deed (toen ik nog guppen had en na het verschonen) en bedacht nu dat ze wel ff kon helpen.

Het is ook best sneu om te zien dat ze oprecht verdrietig word omdat je boos word, ze bedoeld het lief.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:31

Zo dan! Dat ziet er echt superleuk uit TS. Ik wou dat ik jouw talenten ook had! Lijkt mij echt heerlijk als je zo druk kan zijn met allerlei projectjes.

Wel sneu voor de garnalen, hopelijk lusten ze chocolade ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:14

Selka schreef:
Zo dan! Dat ziet er echt superleuk uit TS. Ik wou dat ik jouw talenten ook had! Lijkt mij echt heerlijk als je zo druk kan zijn met allerlei projectjes.

Wel sneu voor de garnalen, hopelijk lusten ze chocolade ;)

Hartstikke leuk hoor... ook super vermoeiend :') ben alweer een aantal uur in de weer met een mega pallet, om daar een loungebank van te maken. Verdomd heet in het zonnetje kan ik je zeggen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:47

Oh jee, je garnaaltjes :=. Welke heb je besteld, ts?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:51

Oh ik geloof dat het heel hard werken is! Ik was dan ook meer aan het wegdromen bij het resultaat :P

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:04

Leuk ik volg! Ook al ben je al ver hahah

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 22:18

Oh maar er komen genoeg projecten aan hoor. De foto's laten Nog even op zich wachten, ga net zitten en heb geen puf om de pc aan te zetten :=

Ik heb zogenaamde Citroen garnalen. Ze moeten nog ff flink groeien, maar dat komt hopelijk wel. K zie ze nu amper vanaf de bank :')
Had ook 2 micro spider crabs gekocht, kunnen prima samen met de garnaaltjes zei de verkoper, maar die waren helaas nog niet voorradig dus die laten op zich wachten. Jammer jammer.

Morgen verder met mn pallet loungeset en moet nog een picknicktafel in elkaar zetten.
Daarnaast nog tig dingen te doen :-)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 00:40

Tijd voor foto's!

1. Nitwit vind zijn nieuwe verblijf helemaal geweldig!
Afbeelding

2. Douchebag is er ook zeer content mee :j
Afbeelding

3. Het aanzicht van de dierenverblijven nu ze klaar zijn
Afbeelding

4. Het basisproduct van mijn loungeset-to be :=
Zoals je ziet al een begin gemaakt met zagen..... en alles met de hand!
Afbeelding

5. De eerste 'laag' van de loungeset is af! *\o/*
Afbeelding

6. Het bijna eindresultaat. Het staat nu nog op blokken, maar hier komen wielen onder te zitten (lekkere grove) zodat ik de gehele set in de zon/schaduw kan rijden naar believen. Ook met schoonmaken van het dak is dit wel handig :j En uiteraard moeten er nog kussens op :roll: Maar die moet ik nog maken van oude matrassen.
Afbeelding

7. Ik vind het wel geslaagd! Stukje bij beetje komt er steeds meer 'vorm' in mijn dakterras. Links naast de loungeset zitten nu nog stalen draden, maar hier komen 3 bloembakken van 50cm breed en totaal 6,5 meter lang. Het dient als afscheiden zodat dochterlief niet naar beneden kiepert, als privacy en als tuintje :j
Afbeelding

Misschien handig om te weten:

Ik woon naast mijn ouders. Mijn ouders hebben een grote schuur van 4x18m waarop mijn appartement staat. Ik heb een heerlijk riant appartement van 85m2 voor een hele leuke prijs := Het dakterras hoort bij mijn appartement, vandaar dat ik het kan inrichten hoe ik wil. De tuin van 11x30 is van mijn ouders, maar uiteraard kan/mag ik hier gewoon gebruik van maken. Helemaal bij lekker weer is dit ideaal voor mijn dochter qua zwembad en schommels.
Haar zandbak komt wel op mijn dakterras te staan, schommel denk ik niet :')
De beestenbende dit dus ook in de tuin van mijn ouders. Het enige wat ik aan dieren krijg is een voìlere op mijn terras :j Dat is ook nog een projectje waar ik aan moet beginnen.

Aangezien de gehele aanhanger nog vol ligt met ontwrichtte pallets, ga ik daar eerst maar eens mee aan de slag. Voor nu moet ik nog een bijpassend tafeltje maken bij mijn loungeset, daar ga ik maandag aan beginnen. Daarna ga ik om mijn huidige bed een ombouw maken van pallethout :j Word super gaaf en robuust! Uiteraard blijven de foto's komen :j

:wave: Bedankt voor het lezen weer

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:22

jees wat ben jijt och onwijs handig en creatief! Het ziet er allemaal errug leuk uit, volg je topic ook steeds en ben nog steeds verbaasd hoe goed je het in beeld heb...erg leuk!

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:09

echt heel leuk gemaakt allemaal!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:20

Wow jij blijft ook maar bezig :D Leuk hoor!