Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:52

Ja kinderen en de dieren zijn altijd de dupe van zoiets.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:05

Laika zit momenteel helemaal in droomland , onder het deken gestopt en mijn hand te verwarmen :+

Afbeelding

Afbeelding

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:31

Eleio schreef:
Ik ben vandaag 4 km gaan lopen met haar , ze bleef mooi naast me lopen ondanks ze soms haar concentratie kwijt was door een andere hond, konijn of eend.
Ze is ook mee geweest naar de paarden op de wei en ze is mooi blijven zitten en volgen , zonder achter hun aan te rennen.

Verder zal ik deze vakantie misschien een paar keer naar de hondenschool gaan met haar.
Kwa spelen zal ik ook nooit trek spelletjes doen , Laika rent achter een bal aan en brengt ze gewoon mooi weer aan je voeten voor weer terug te gooien.

Ze heeft ook vandaag het commando lig en pootje geleerd , dus zeer leergierig !
Ik weet ook wel dat een rotweiler/dobberman geen zelfde kennis nodig heeft , maarja ik kan alle hulp krijgen als ik wil en ook genoeg mensen in mijn (on)directe omgeving met een stafford.

Laika is vooral niet mager , maar gewoon geen spiermassa.. over enkele weken zal dit al een flinke verandering zijn door elke dag 1 tot 2 u te berg op te wandelen/lopen voornamelijk in de ochtend en avond met daartussen elk uur 20 min buiten op de wei te mogen loslopen voor te spelen .
en van DA.. de DA die haar gecontroleerd heeft toen ze binnenkwam in het asiel , is niet de mijne maar die van het asiel zelf :)

deze morgen , toen ik net opstond werd ik vriendelijk begroet !
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

nogmaals, ik bedoel dit niet fout op jou! wil niet dat je dat denkt.
en geloof echt wel dat je het beste ermee wilt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:49

Nee tuurlijk niet.. daarom dat je zeker zegt dat je dit al fout ziet gaan ? :))

Mijn keuze , mijn beslissing en ik ga zeker geen hond nemen waar ik geen controle over kan hebben of zelf niet weet hoe/wat ermee te doen in de opvoeding.
Ik heb al de nodige personen rondom mij met genoeg kennis over het ras , dus daar zal ik ook altijd bij kunnen voor raad.
Ik heb al genoeg dingen gelezen van jou in topics waar je zo te zien graag eens je mening te onvriendelijk durft te zeggen ,
doe dit dan teminste langs pb aub.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:09

ik zeg waar het op staat inderdaad, ik zeg wat ik denk en zie is daar wat mis mee ?
je komt gewoon heel onervaren over en daarop zei ik, dit zie ik nog fout gaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:10

bello2005 schreef:
ik zeg waar het op staat inderdaad, ik zeg wat ik denk en zie is daar wat mis mee ?

Tenzij jij in de toekomst kunt kijken, anders, ja.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:12

Ja daar is wat mis mee , je zegt eerder dat je het al ziet fout gaan omdat ik er geen kennis mee heb met dat ras en hierna zeg je dat het niet mijn fout is.
Je moet overal ergens beginnen of niemand zou zelf nog een hond mogen aanschaffen als het aan jou ligt ?

FerroSandy

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:50

Ze zeggen meestal dat je als je aan een eerste hond begint niet zo'n hond moet nemen.
Maar dat zeg toch niet dat het bij voorbaat al fout gaat.
Als je het niet probeert weet je het niet.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:56

het is zeker niet mijn 1ste hond ,
had ervoor een maltezer die vorige maand gestorven is , een kruising die 2 jaar geleden gestorven is en ervoor had ik 10/12 dobbermannen en rotweilers te samen.. dus heb toch al enige ervaring met de opvoeding van een hond :)

En voor de mensen die zich afvragen waar die 10/12 honden heen zijn : Ze moesten weg wegens de scheiding van mijn vader en moeder vroeger , ik moest naar een instelling en zij gingen apart in een huurhuis waar er geen dieren toegestaan werden , dus de honden moesten wel weg.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:02

Nou, je bent 17, dus het lijkt me niet dat je al 14 honden hebt opgevoed. En iemand die de rasnaam van haar hond verkeerd schrijft, vind ik toch lastig te begrijpen... Ik begrijp Bello wel, ik vind mensen die van te voren kritisch zijn en iemand anders op de (grote) valkuilen wijzen veel beter te begrijpen dan mensen die vinden dat dat niet mag. Je kunt beter iets te kritisch zijn dan alleen maar 'oh wat leuk!' gillen :j

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:03

nee had tegen bello2005 ;)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:05

Ik was een klein kindje , mijn vader heeft dus genoeg kennis met een hond op te voeden en ik enigsinds ook , ik schrijf ook veel fouten doordat ik elke dag gewoon frans praat en schrijf en alleen bij men vrienden , internet en school nederlands gebruik :)
Ik snap je laatste niet van kritisch zijn.. ik heb de hond gekozen maar ook heel goed nagedacht of ik het wel zou doen , ik heb genoeg mensen in mijn omgeving met kennis van het ras die me willen helpen als ik hulp nodig zou hebben.

Net zoals Bello het zegt is het alsof er geen enkel mens een hond in huis mag nemen waar ze geen verstand van hebben ,
dan mag iedereen geen enkele hond in huis nemen of wel ?
deze hond zal zowiezo de nodige en goede opvoeding meekrijgen die ze nodig heeft ,
en natuurlijk ook de beweging.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:34

Eleio schreef:
Ja daar is wat mis mee , je zegt eerder dat je het al ziet fout gaan omdat ik er geen kennis mee heb met dat ras en hierna zeg je dat het niet mijn fout is.
Je moet overal ergens beginnen of niemand zou zelf nog een hond mogen aanschaffen als het aan jou ligt ?

nee dat zeg ik niet, maar veel van dit soort honden komen in verkeerde handen terecht. en worden dan bestempeld met slecht, agressief, slecht met kinderen etc
zoals ik kan lezen en begrijp, vind ik het enigzins een groot risico.
echter staat er nergens ( in je openingspost ) bij dat je genoeg mensen om je heen hebt die er verstand van hebben.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:41

bello2005 schreef:
Eleio schreef:

nee dat zeg ik niet, maar veel van dit soort honden komen in verkeerde handen terecht. en worden dan bestempeld met slecht, agressief, slecht met kinderen etc
echter staat er nergens ( in je openingspost ) bij dat je genoeg mensen om je heen hebt die er verstand van hebben.

Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden !
Neen dat staat nergens , maar wie de moeite doet kan het hier in het topic terug vinden , anders kan ik wel heel veel neerschrijven in mijn OP

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:44

Eleio schreef:
het is zeker niet mijn 1ste hond ,
had ervoor een maltezer die vorige maand gestorven is , een kruising die 2 jaar geleden gestorven is en ervoor had ik 10/12 dobbermannen en rotweilers te samen.. dus heb toch al enige ervaring met de opvoeding van een hond :)

En voor de mensen die zich afvragen waar die 10/12 honden heen zijn : Ze moesten weg wegens de scheiding van mijn vader en moeder vroeger , ik moest naar een instelling en zij gingen apart in een huurhuis waar er geen dieren toegestaan werden , dus de honden moesten wel weg.

iedere hond moet anders opgevoed worden, je kunt geen ene hond met elkaar vergelijken

Hhilde schreef:
Nou, je bent 17, dus het lijkt me niet dat je al 14 honden hebt opgevoed. En iemand die de rasnaam van haar hond verkeerd schrijft, vind ik toch lastig te begrijpen... Ik begrijp Bello wel, ik vind mensen die van te voren kritisch zijn en iemand anders op de (grote) valkuilen wijzen veel beter te begrijpen dan mensen die vinden dat dat niet mag. Je kunt beter iets te kritisch zijn dan alleen maar 'oh wat leuk!' gillen :j

maar dat word hier op bokt niet getolereerd, helaas

Eleio schreef:
Ik was een klein kindje , mijn vader heeft dus genoeg kennis met een hond op te voeden en ik enigsinds ook , ik schrijf ook veel fouten doordat ik elke dag gewoon frans praat en schrijf en alleen bij men vrienden , internet en school nederlands gebruik :)
Ik snap je laatste niet van kritisch zijn.. ik heb de hond gekozen maar ook heel goed nagedacht of ik het wel zou doen , ik heb genoeg mensen in mijn omgeving met kennis van het ras die me willen helpen als ik hulp nodig zou hebben.

Net zoals Bello het zegt is het alsof er geen enkel mens een hond in huis mag nemen waar ze geen verstand van hebben ,
dan mag iedereen geen enkele hond in huis nemen of wel ?
deze hond zal zowiezo de nodige en goede opvoeding meekrijgen die ze nodig heeft ,
en natuurlijk ook de beweging.

in je openingspost staat dat je niet op zoek was naar zo een hond, dus hoe kun je er heel goed over nagedacht hebben?
ook zeg je dat je hiervoor een maltezer hebt, wil je nu serieus zeggen dat je die hetzelfde opvoed als een stafford?

mee opgegroeid zijn, wilt niet zeggen dat je er verstand van hebt.
ik ben ook met mechelaars opgegroeid maar het wilt niet zeggen dat ik er dan enigzins verstand van heb.

Eleio schreef:
bello2005 schreef:

Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden !
Neen dat staat nergens , maar wie de moeite doet kan het hier in het topic terug vinden , anders kan ik wel heel veel neerschrijven in mijn OP

dat is ook niet wat ik zeg, ik zeg veel van dit soort honden komen in verkeerde handen terecht

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:53

Het is niet omdat het bij de meeste honden zo is , dat het bij mij ook zal zijn.. dus vooroordelen hoe iets zal zijn moet je nu ook weer niet doen.
We kwam met andere eisen naar daar , maar zijn 3u later met haar buiten gekomen ; 3 uur lang heb ik zitten te denken, praten en overleggen met mijn vader.
Ik zeg niet dat je elke hond gelijk moet opvoeden , ik ben niet zo dom ; ik weet goed genoeg dat je geen enkele hond kunt vergelijken kwa opvoeding.
wil je hier nog op ingaan ?
goed ga je gang , maar doe dit dan langs pb of helemaal zwijgen aangezien dit topic hiervoor niet bedoeld was.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:10

3 uur noem ik niet lang;)
en waar zeg ik dat je dom bent ???

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:14

Jezus het begint erop te lijken als of ze in 3 voud op bokt toestemming moet vragen en ook nog na moet denken bij alles wat ze typt wat stel je voor dat het tegen je gebruikt wordt.. Gaat dit niet een beetje erg ver. Het is nu wel duidelijk. Ze geeft een asiel hond een fantastisch huis, chapeau!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:18

Sorry, zag op de eerste pagina een beginnende discussie en zie hier dat die nog steeds loopt, dus heb pagina 2 tm 4 niet gelezen. Wat een leuke hond! Maar weet je zeker dat het een Stafford is? Vind haar zo groot/hoog!

Heel veel plezier met elkaar en staffordjes zijn heus niet zo moelijk als dat sommige mensen denken .Gewoon duidelijk en consequent zijn en je hebt een maatje voor het leven :).
Mijn mams is ooit heeeeel onervaren begonnen met een ridgeback (die hebben ook een behoorlijke gebruiksaanwijzing) en ondertussen heeft ze er zelfs 2.. Alles is mogelijk :). Steek er gewoon tijd in en doe wat JIJ denkt dat goed is, jij moet immers met de hond samenleven, niet de rest van bokt/wereld :).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:48

Eleio schreef:
Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden

Oh zucht -O- Laika wordt niet alleen agressief als ze in verkeerde handen terecht komt. In hele goede handen kan ze ook agressief worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:59

Hhilde schreef:
Eleio schreef:
Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden

Oh zucht -O- Laika wordt niet alleen agressief als ze in verkeerde handen terecht komt. In hele goede handen kan ze ook agressief worden.

Zo'n hond kan bij iedereen agressief worden zoals je zelf al aangeeft. Maar een algeheel verbod op Staffords, dan? Of moet TS eerst in vijfvoud aantonen hoe zij honden opvoedt voordat ze goedkeuring kan wegdragen over het kiezen voor deze hond?

TS geeft aan goede begeleiding te hebben, ze geeft aan het ras te kennen en weet ook dat het ras een strikte opvoeding behoeft. Zij wil ervoor zorgen dat deze hond een fijn huisje heeft en zal het dier de opvoeding geven die het nodig heeft. Waarom dan in godsnaam nog zeuren over de mogelijkheid dat de hond eventueel misschien wel eens agressief kan worden? TS komt nu niet bepaald over als iemand die in een opwelling dacht 'Goh, laat ik eens een Stafford nemen, joehoe', wel?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:48

Jeetje mensen. Ze weet nu jullie mening en de risico's wel. Dit topic start de ts om haar nieuwe hond te laten zien, jullie gaan nu wel erg ver.
Volgens mij is alles nu wel genoemd en heeft ts goede begeleiding:
Goed gedaan hoor meid een hond uit het asiel een goed huis geven.
Erg mooi beest. Veel plezier en geluk samen.

Als dit een topic was over een buitenlands adoptie hondje was het niet goed geweest omdat er hier veel honden in het asiel zitten. Koopt ze een puppie, had ze beter een asiel hond een kans kinnen geven of zou ze ook weer te weinig kennis hebben. En zo kunnen we nog wel even door gaan.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:28

Hhilde schreef:
Eleio schreef:

Ja dat kan. Is met de mijne ook gebeurd. Die werd echt zo vals als de neten na een jaartje of anderhalf. Na und? Ze is dik 14 geworden, heeft al mijn kinderen en katten heel gehouden en was voor ons de meest fantastische hond die je je maar kunt voorstellen. Alleen buiten was ze geen lieverdje. Lastig maar geen onontkoombaar probleem of zo. Accepteren en rekening mee houden. En zorgen dat ze volledig onder appel staan en dát is nou gelukkig niet zo'n probleem met Staffies want als ze iets graag doen, is het wel werken voor en luisteren naar de baas.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:11

pff nou TS is de blijdschap van een nieuwe hond al flink door je neus geboord?

ik had toen ik thuis woonde een cavalier king charles en toen ik ging trouwen hebben we onze dogo canario gekregen. ze was toen net 2. mijn man heeft helemaal geen ervaring met honden.
enwe hebben enorm veel commentaar gehad om verdrietig van te woorden.
kort gezegd: waarom neem je als 1e hond zo'n moord machine terwijl je zwanger bent!!!!

ik voelde me enorm aangevallen. maar kan nu trots zijn. mijn moord machine is zoveel beter opgevoed als de herders en drentse patrijsen van die lui die het meeste commentaar hadden. 1 van hun honden heeft nu meerdere keren iemand gebeten.

onze hond is een stuk stabieler, wel goed waals en vreemden komen het terrein niet op. maar een schat voor het gezin. en voor alle kids.

hebben wij als onervaren stel even mooi geflikt. vind al die drama verhalen echt niet nodig. ts weet inmiddels jullie punt. nu is het denk ik wel genoeg toch?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:13

onze hond is op training en buiten dominant maar niet agressief. ze wandeld gewoon los.