Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eleio schreef:Ik ben vandaag 4 km gaan lopen met haar , ze bleef mooi naast me lopen ondanks ze soms haar concentratie kwijt was door een andere hond, konijn of eend.
Ze is ook mee geweest naar de paarden op de wei en ze is mooi blijven zitten en volgen , zonder achter hun aan te rennen.
Verder zal ik deze vakantie misschien een paar keer naar de hondenschool gaan met haar.
Kwa spelen zal ik ook nooit trek spelletjes doen , Laika rent achter een bal aan en brengt ze gewoon mooi weer aan je voeten voor weer terug te gooien.
Ze heeft ook vandaag het commando lig en pootje geleerd , dus zeer leergierig !
Ik weet ook wel dat een rotweiler/dobberman geen zelfde kennis nodig heeft , maarja ik kan alle hulp krijgen als ik wil en ook genoeg mensen in mijn (on)directe omgeving met een stafford.
Laika is vooral niet mager , maar gewoon geen spiermassa.. over enkele weken zal dit al een flinke verandering zijn door elke dag 1 tot 2 u te berg op te wandelen/lopen voornamelijk in de ochtend en avond met daartussen elk uur 20 min buiten op de wei te mogen loslopen voor te spelen .
en van DA.. de DA die haar gecontroleerd heeft toen ze binnenkwam in het asiel , is niet de mijne maar die van het asiel zelf
deze morgen , toen ik net opstond werd ik vriendelijk begroet !
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Eleio schreef:Ja daar is wat mis mee , je zegt eerder dat je het al ziet fout gaan omdat ik er geen kennis mee heb met dat ras en hierna zeg je dat het niet mijn fout is.
Je moet overal ergens beginnen of niemand zou zelf nog een hond mogen aanschaffen als het aan jou ligt ?
bello2005 schreef:Eleio schreef:Ja daar is wat mis mee , je zegt eerder dat je het al ziet fout gaan omdat ik er geen kennis mee heb met dat ras en hierna zeg je dat het niet mijn fout is.
Je moet overal ergens beginnen of niemand zou zelf nog een hond mogen aanschaffen als het aan jou ligt ?
nee dat zeg ik niet, maar veel van dit soort honden komen in verkeerde handen terecht. en worden dan bestempeld met slecht, agressief, slecht met kinderen etc
zoals ik kan lezen en begrijp, vind ik het enigzins een groot risico.
echter staat er nergens ( in je openingspost ) bij dat je genoeg mensen om je heen hebt die er verstand van hebben.
Eleio schreef:het is zeker niet mijn 1ste hond ,
had ervoor een maltezer die vorige maand gestorven is , een kruising die 2 jaar geleden gestorven is en ervoor had ik 10/12 dobbermannen en rotweilers te samen.. dus heb toch al enige ervaring met de opvoeding van een hond
En voor de mensen die zich afvragen waar die 10/12 honden heen zijn : Ze moesten weg wegens de scheiding van mijn vader en moeder vroeger , ik moest naar een instelling en zij gingen apart in een huurhuis waar er geen dieren toegestaan werden , dus de honden moesten wel weg.
Hhilde schreef:Nou, je bent 17, dus het lijkt me niet dat je al 14 honden hebt opgevoed. En iemand die de rasnaam van haar hond verkeerd schrijft, vind ik toch lastig te begrijpen... Ik begrijp Bello wel, ik vind mensen die van te voren kritisch zijn en iemand anders op de (grote) valkuilen wijzen veel beter te begrijpen dan mensen die vinden dat dat niet mag. Je kunt beter iets te kritisch zijn dan alleen maar 'oh wat leuk!' gillen
Eleio schreef:Ik was een klein kindje , mijn vader heeft dus genoeg kennis met een hond op te voeden en ik enigsinds ook , ik schrijf ook veel fouten doordat ik elke dag gewoon frans praat en schrijf en alleen bij men vrienden , internet en school nederlands gebruik
Ik snap je laatste niet van kritisch zijn.. ik heb de hond gekozen maar ook heel goed nagedacht of ik het wel zou doen , ik heb genoeg mensen in mijn omgeving met kennis van het ras die me willen helpen als ik hulp nodig zou hebben.
Net zoals Bello het zegt is het alsof er geen enkel mens een hond in huis mag nemen waar ze geen verstand van hebben ,
dan mag iedereen geen enkele hond in huis nemen of wel ?
deze hond zal zowiezo de nodige en goede opvoeding meekrijgen die ze nodig heeft ,
en natuurlijk ook de beweging.
Eleio schreef:bello2005 schreef:Ja daar is wat mis mee , je zegt eerder dat je het al ziet fout gaan omdat ik er geen kennis mee heb met dat ras en hierna zeg je dat het niet mijn fout is.
nee dat zeg ik niet, maar veel van dit soort honden komen in verkeerde handen terecht. en worden dan bestempeld met slecht, agressief, slecht met kinderen etc
zoals ik kan lezen en begrijp, vind ik het enigzins een groot risico.
echter staat er nergens ( in je openingspost ) bij dat je genoeg mensen om je heen hebt die er verstand van hebben.
Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden !
Neen dat staat nergens , maar wie de moeite doet kan het hier in het topic terug vinden , anders kan ik wel heel veel neerschrijven in mijn OP
.
. Steek er gewoon tijd in en doe wat JIJ denkt dat goed is, jij moet immers met de hond samenleven, niet de rest van bokt/wereld
. Hhilde schreef:Eleio schreef:Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden
Oh zuchtLaika wordt niet alleen agressief als ze in verkeerde handen terecht komt. In hele goede handen kan ze ook agressief worden.

Hhilde schreef:Eleio schreef:Hier zal Laika zeker niet in slechte handen terecht komen , dus agressief zal ze zeker niet worden
Oh zuchtLaika wordt niet alleen agressief als ze in verkeerde handen terecht komt. In hele goede handen kan ze ook agressief worden.