Open pellen

Snaveltje

Dat bloed is van de kleine adertjes die in het vliesje zitten

Gaaaaaaaaaap!!!

Bijna!

Eindelijk!

Nog helemaal opgevouwen. Hallo, grote wereld!!

En weer even terug in de broedmachine om warm te worden en nu maar wachten tot het eierzakje los laat

Helemaal moe, lekker uitrusten

van die witte met oranje snavels
Tja toen zat de eend niet meer zo beschut maar op een bijna open plek. Op dat moment de eieren kunnen tellen, waren er 7. Volgende dag zat er steeds een kat bij waardoor de eend van t nest af ging. Uiteindelijk zelfs een ei kapot uit t nest. Aangezien er behoorlijk wat reigers zitten bij ons hebben de eendjes zowieso weinig kans. Dus besloten om snel een broedmachine aan te schaffen. 2 dagen later had ik er een, eend werd nog steeds weggepest door de kat, dus eieren eruit gehaald en in de broedmachine gestopt. Zitten er nu dus 8 in. Waarschijnlijk heeft de eend er nog amper opgezeten, omdat er in die 2 dagen ertussen dus ook nog een ei extra inlag dus nog bezig met leggen, waarschijnlijk had hij er 10, 2 eieren waren uit het nest en stuk. Zitten nu 13 dagen in de broedmachine, dus gok dat ze over 11 a 12 dagen uit gaan komen. Paar dagen terug gekeken zaten er overal spinnetjes in dus waarschijnlijk straks 8 eendjes,
)
Na een paar maanden reageerde ze hetzelfde als wilde eenden en één is de polder in getrokken en heeft daar een vrouwtje gevonden. De ander heeft lang in onze sloot geleefd voor ze wegtrok. Wat me nog wel erg bij staat is de stank!! De eerste tijd hadden we ze natuurlijk in huis, maar wat een lucht zeg. Ik maakte het hok tig keer per dag schoon, anders was het niet te harden