Van eitjes komen er.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:19

Voorzichtig barstjes in het ei tikken
Afbeelding

Open pellen
Afbeelding

Snaveltje
Afbeelding

Dat bloed is van de kleine adertjes die in het vliesje zitten
Afbeelding

Afbeelding

Gaaaaaaaaaap!!! :O :')
Afbeelding

Bijna!
Afbeelding

Eindelijk!
Afbeelding

Nog helemaal opgevouwen. Hallo, grote wereld!!
Afbeelding

En weer even terug in de broedmachine om warm te worden en nu maar wachten tot het eierzakje los laat
Afbeelding

Helemaal moe, lekker uitrusten
Afbeelding

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:20

Alou schreef:
AAAH ze zijn lief! ik wil ook eentjes :P van die witte met oranje snavels :P

Wij hebben helaas geen witte, maar deze zijn ook lief!!! <3

ijslandfan

Re: Van eitjes komen er.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:03

Wat onwijs schattig!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 14:04

ijslandfan schreef:
Wat onwijs schattig!

Thanx :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:07

ik las nu al een paar keer "ik zou de eendjes bij de moeder laten"

maar jullie hebben toch eendjes die zijn achter gelaten door de moeder ???

een moeder eend broed soms maar een paar eieren uit en laat de rest weg rotten , waarom zouden we deze eendje ook niet een kans geven (dan maar met hulp van mensen) .
als je ze maar niet gaat houden omdat je het o zo lief vind ...

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 14:12

Nee, de kooiker heeft ze wel uit een nest gehaald, maar die moeder had er toch tien. Die zouden toch niet allemaal blijven leven

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:14

dat komt dan eigenlijk op het zelfde neer , het vergroten van de overleving kans .

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:15

Leuk ben op het moment ook eieren aan het uitbroeden. Woon aan het water, ging onkruid weghalen uit de tuin, opeens hoorde ik een soort geblaas alsof er iemand in m'n nek liep te hijgen :P wilde omkijken, ze ik opeens een eend zitten op een nest.. oeps.. had hem al bijna aangeraakt tijdens het onkruid trekken :+ Tja toen zat de eend niet meer zo beschut maar op een bijna open plek. Op dat moment de eieren kunnen tellen, waren er 7. Volgende dag zat er steeds een kat bij waardoor de eend van t nest af ging. Uiteindelijk zelfs een ei kapot uit t nest. Aangezien er behoorlijk wat reigers zitten bij ons hebben de eendjes zowieso weinig kans. Dus besloten om snel een broedmachine aan te schaffen. 2 dagen later had ik er een, eend werd nog steeds weggepest door de kat, dus eieren eruit gehaald en in de broedmachine gestopt. Zitten er nu dus 8 in. Waarschijnlijk heeft de eend er nog amper opgezeten, omdat er in die 2 dagen ertussen dus ook nog een ei extra inlag dus nog bezig met leggen, waarschijnlijk had hij er 10, 2 eieren waren uit het nest en stuk. Zitten nu 13 dagen in de broedmachine, dus gok dat ze over 11 a 12 dagen uit gaan komen. Paar dagen terug gekeken zaten er overal spinnetjes in dus waarschijnlijk straks 8 eendjes,

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:21

Ik volg ahww wat een schatjes

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:22

Citaat:
een moeder eend broed soms maar een paar eieren uit en laat de rest weg rotten , waarom zouden we deze eendje ook niet een kans geven (dan maar met hulp van mensen) .

Omdat er een reden is dat eendjes niet allemaal blijven leven. Daardoor krijgen we een overschot aan eenden. Je verstoort dus de natuurlijke balans (in hele kleine mate dan :Y) )

Dat is ook de reden waarom makers van natuurfilms ook nooit ingrijpen.

Haalt niet weg dat ze onwijs schattig zijn :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:28

dat snap ik ook wel , maar het natuurlijk evenwicht is sowieso verstoort .
er zijn zoveel (door mensen veroorzaakte) factoren waardoor je zo eigenlijk niet meer kunt denken .

maar goed misschien licht dit gewoon aan mij .
en er zijn nog zat eenden die om wat voor reden dan ook dood gaan (denk aan jagen , auto's , vervelende pubers , onvolwassen volwassenen etc.)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:28

Monster_tos schreef:
Citaat:

Omdat er een reden is dat eendjes niet allemaal blijven leven. Daardoor krijgen we een overschot aan eenden. Je verstoort dus de natuurlijke balans (in hele kleine mate dan :Y) )

Dat is ook de reden waarom makers van natuurfilms ook nooit ingrijpen.

Haalt niet weg dat ze onwijs schattig zijn :o

Inderdaad. Wel schattig overigens :o

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 14:51

Eendje ligt nu nog steeds, beweegt steeds meer en word langzamer hand steeds wakkerder

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:13

qwerty14 schreef:
Wat bedoel je met laten verwilderen?

Dat ze straks zelfstandig kunnen leven buiten. Dit moeten ze leren van andere eenden, liefst zo jong mogelijk. Tenzij je ze natuurlijk in een hok doet s'nachts en zelf voert.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:31

Ja, we hebben vrienden die echt naast de sloot wonen, hun tuin ligt aan de sloot. Daar gaan ze 's nachts in een hok en overdag leren we ze overleven in het wild. Zo heeft m'n vader dat vroeger ook gedaan.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:47

wat een schatjes en wat heerlijk lijkt het me om er mee bezig te zijn,die foto,s van het eendje dat er net uit is,vind ik ook zo lief.ik zou alleen nog maar bij de eendjes zijn.en van mijn huishouden kwam er niks meer van terecht.ze zijn zo lief.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 08:17

Hihi, bedankt voor de leuke reacties!! :D
Met het vierde eendje is het nu helemaal goed! Hij/ze is nu helemaal donzig en zit nu al bij de anderen in het hok.
Gelukkig hebben ze de laatste geaccepteerd. Ik merk wel dat de laatste nog wat sneller moe is en meer slaapt, maar ja, dat is ook logisch. Die is gisteren net uit het ei gehaald.

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:26

wat lief en schattig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:50

qwerty14 schreef:
Ja, we hebben vrienden die echt naast de sloot wonen, hun tuin ligt aan de sloot. Daar gaan ze 's nachts in een hok en overdag leren we ze overleven in het wild. Zo heeft m'n vader dat vroeger ook gedaan.

Hoe leren jullie ze dat? Ik neem jou overigens niets kwalijk hoor, maar ik vind dat je vader beter had moeten weten dan zoiets doen als dit.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:00

Wat lief man, ben benieuwd hoe vier zich ontpopt.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 09:29

lieveli schreef:
qwerty14 schreef:

Hoe leren jullie ze dat? Ik neem jou overigens niets kwalijk hoor, maar ik vind dat je vader beter had moeten weten dan zoiets doen als dit.

Mijn vader heeft vroeger ook elk jaar eenden gehad en die hebben het ook allemaal overleefd, dus hij weet heus wel wat hij doet!
En ik wil dit topic graag als gewoon volg topic houden waar we gezellig de groei van de eendjes kunnen volgen, dan dat we helemaal gaan discussiëren dat we ze niet weg hadden moeten halen en dat we beter hadden moeten weten. :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:38

Wat schattig!! <3 Ik heb vroeger 2 witte eendjes gehad (nou ja, ze begonnen geel :+ ), waren door de moeder verlaten en binnengebracht bij het asiel waar ik werkte. Omdat ze er daar niet voor ingericht waren (zaten in het kattengedeelte :o )heb ik ze mee naar huis genomen. Ze zwommen eerst in de wasbak, later in een rubber opblaasbootje en uiteindelijk in een stukje afgezette sloot achter het huis. Toen ze groot genoeg waren mochten ze vrij in de sloot. Ik heb ze zo wild mogelijk proberen te houden en dat is redelijk gelukt :j Na een paar maanden reageerde ze hetzelfde als wilde eenden en één is de polder in getrokken en heeft daar een vrouwtje gevonden. De ander heeft lang in onze sloot geleefd voor ze wegtrok. Wat me nog wel erg bij staat is de stank!! De eerste tijd hadden we ze natuurlijk in huis, maar wat een lucht zeg. Ik maakte het hok tig keer per dag schoon, anders was het niet te harden :j

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 09:40

Ons hok, nou ja, die van de eendjes :') gaat elke twee dagen stinken. Gelukkig niet vaker!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:26

Awwhhhhhhhh

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:37

Wat leuk! Zijn er al nieuwe fotos? :D