Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiek3

Re: Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:48

Nou laten we er gewoon vanuit gaan dat het goed komt :).
Ben heel benieuwd naar de uitkomst. Bij mij bevallen ze meestal rond 2/3 uur 's middags :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:52

Haarloos fokken moet je toch niet willen? :D hoe moeten ze zich warmhouden? :brr:

Het is eigenlijk een gen fout dat helaas in stand gehouden wordt door ermee te gaan doorfokken.

Ik vind het nou niet bepaald mooi om te zien, maar de smaken verschillen.

Hopelijk gaat het goed met de jonkies en de bevalling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:55

Ik ben er ook niet voor om dit te fokken. Het is een fout en mensen vinden dat blijkbaar mooi.
Maar succes met de bevalling! Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:01

Nou nog geen jongen.....

Als het vruchtwater inderdaad gebroken zou zijn (wat volgend caviaforum zelden tot nooit gebeurd) dan zitten de jongen inmiddels +-90 uur zonder vruchtwater....dan zouden ze inmiddels hartstikke dood moeten zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:06

Oeh dat zou mooi zijn, dat is al bijna :D
Al bevallen onze zeugen meestal 's avonds of 's ochtends vroeg :( Lekker uitgezocht.

Had gedroomd dat ze er al waren... Echt heel mooi waren ze, goudagoutibont :Y) Kan niet eens, maargoed haha. Toen ik wakker werd dacht ik; Snel naar de jongen en foto's maken voor op bokt. Maar toen besefte ik dat ik het gedroomd had _O-

Ragdollcat; Skinny's zijn van zichzelf erg warm en je moet er uiteraard voor zorgen dat het in huis niet steenkoud word en ze dus haar nodig gaan hebben. Je moet uiteraard voorkomen dat het in huis zo koud word dat de dieren zichzelf warm moeten gaan houden.

Toen ik hoorde van de skinny dacht ik er ook niet positief over. Arme dieren, die zullen er altijd last van hebben, dat ze kaal zijn. Maar dat is niet zo, ze gedragen zich niet anders dan harige cavia's en ze zijn niet ongezonder. Ze kunnen ook gewoon samen met harige cavia's en hebben ook dan geen last van dat ze naakt zijn.

Er zijn zoveel diersoorten die zo gefokt zijn dat ze altijd last hebben van hoe ze eruit zien, dat is bij de Skinny niet zo. Als je je tenminste inleest voor je een skinny cavia neemt en ook rekening houd met hoe ze gehouden moeten worden.

En wij fokken cavia's voor de show, het draaid dus zeker om uiterlijk, maar je hebt niks aan een mooi, maar doodziek en ongelukkig dier. Zouden wij ook maar iets twijfelen over de kwaliteit van leven van onze skinny's, dan zouden we zeker stoppen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:43

hoe lang wachten jullie met naar da gaan?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:58

Ze zit nu op +- 70 dagen, dus ik denk als het goed blijft maximaal tot Woensdagochtend. Opzich mag ze nog wel tot eind van de week, maarja in dit geval weten we niet precies wanneer ze bij de beer heeft gezeten, begin December, maar na +-75 dagen word de kans op complicatie's groter.
Tenzij er iets mis gaat, of we het niet vertrouwen, dan nemen we direct contact op. Dan moet de dierenarts maar even op bezoek komen bij Mabeltje :)

Maar ik hoop dat ze vandaag of vanacht alsnog zonder problemen bevalt... Heb vandaag ook nog onverwachts ambulancedienst, maar ik blijf thuis bij Mabel, alleen bij een spoedgeval ga ik het huis uit. M'n moeder doet nu in haar eentje de niet-spoedgevallen :)

Wil er zeker van zijn dat er iemand bij is als ze bevalt, zodat de jongen meteen gecontroleerd kunnen worden en er ingegrepen kan worden als het mis gaat :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:14

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:15

Maar is ze nou wel of niet al haar vruchtwater kwijt?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:19

Cayenne schreef:
Maar is ze nou wel of niet al haar vruchtwater kwijt?

Dat lijkt mij niet. Dan zouden de jongen al ruim 90 uur zonder vruchtwater zitten.
Dan gaan(zijn) ze hartstikke dood, of de moeder krijgt zware infecties omdat de ontlastig en urine niet meer door de blaas opgevangen worden.

Woensdagochtend vind ik erg laat. Ze had gister al duidelijk weeën. En om dat beestje 3/4 dagen met weeën rond te laten lopen lijkt mij niet echt goed.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:20

Omdat TS al eerder aangaf dat ze het vruchtwater kwijt was, vandaar :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:22

Cayenne schreef:
Omdat TS al eerder aangaf dat ze het vruchtwater kwijt was, vandaar :)

Ja weet het. Zus had het 7-2 geschreven. Dat ze 's middags vruchtwater zou hebben geloosd.
Maar op caviaforum schrijven ze dat het zelden gebeurd dat een cavia vruchtwater verliest voor de bevalling. Dit gebeurd tijdens de bevalling(als ze eruit komen).

En jongen overleven geen 90 uur zonder vruchtwater in de baarmoeder.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:28

Heeft niemand last van die voerbak hij beneemt mij toch een hoop zicht als er wat tussen die pootjes gebeurd :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:32

Over het vruchtwater had ik al een bericht geplaatst, overheen gelezen??

Maar een hoogdrachtige cavia naar de dierenarts slepen, of de dierenarts het dier laten onderzoeken, kan grotere problemen geven dan gewoon afwachten.
Zoals ik al zei, ze is nog niet te laat met bevallen en afwachten is GEEN probleem :)

Echt waar, als het voor Mabel beter is om er een dierenarts bij te halen, dan doen we dat. Maar de stress die het gaat opleveren, terwijl er nog geen sprake is van complicatie's, is slechter dan nog even af te wachten.

Ze eet, keuteld, drinkt, is niet sloom... De jongen zie je nog duidelijk bewegen... Niks mis met haar of de jongen :)
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 11-02-13 15:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:34

gaby12 schreef:
Heeft niemand last van die voerbak hij beneemt mij toch een hoop zicht als er wat tussen die pootjes gebeurd :o

Weg :Y)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:36

Daphne__ schreef:
gaby12 schreef:

Weg :Y)

Dank je

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:57

Daphne__ schreef:

Maar een hoogdrachtige cavia naar de dierenarts slepen, of de dierenarts het dier laten onderzoeken, kan grotere problemen geven dan gewoon afwachten.
Zoals ik al zei, ze is nog niet te laat met bevallen en afwachten is GEEN probleem :)

Echt waar, als het voor Mabel beter is om er een dierenarts bij te halen, dan doen we dat. Maar de stress die het gaat opleveren, terwijl er nog geen sprake is van complicatie's, is slechter dan nog even af te wachten.

Ze eet, keuteld, drinkt, is niet sloom... De jongen zie je nog duidelijk bewegen... Niks mis met haar of de jongen :)

Jongen kunnen echt niet 90 uur zonder vruchtwater. Dat is onmogelijk, dan waren ze nu al dood.

Ik denk toch echt dat je je vergist hebt hoor. Dat het gewoon urine is. Als ze veel gedronken heeft dan is de urine licht en ruikt amper.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 11-02-13 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:01

Kitty1985 schreef:
Daphne__ schreef:

Jongen kunnen echt niet 90 uur zonder vruchtwater. Dat is onmogelijk, dan waren ze nu al dood.

Ik denk toch echt dat je je vergist hebt hoor. Dat het gewoon urine is. Als ze veel gedronken heeft dan is de urine licht en ruikt amper

Dat zeg ik toch ook :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:01

Daphne__ schreef:
Klopt, normaal komt het tijdens of na (om het jong) de geboorte. Hebben al meerdere nesten gehad en was er van overtuigd dat het vruchtwater was (Ruik je), heb haar toen direct in haar kooi gezet en dan kan het wel even duren voor het jong ook echt geboren word. Maar als het jong ondertussen nogsteeds niet geboren was, dan zou het dood zijn en vast zitten en dat is niet het geval :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:03

Daphne__ schreef:
Kitty1985 schreef:

Ik denk toch echt dat je je vergist hebt hoor. Dat het gewoon urine is. Als ze veel gedronken heeft dan is de urine licht en ruikt amper

Dat zeg ik toch ook :Y)

O dat had ik niet gelezen. Dacht dat je nog gezegd had dat het echt vruchtwater was.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:04

Kitty1985 schreef:
O dat had ik niet gelezen. Dacht dat je nog gezegd had dat het echt vruchtwater was.

Geeft niet hoor :) Had al het idee dat m'n bericht niet opgevallen was.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:07

Ik moet altijd lachen als ik deze dieren zie := (sorry :o )
Ben benieuwd wanneer ze komen!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:09

Daphne__ schreef:
Kitty1985 schreef:

Geeft niet hoor :) Had al het idee dat m'n bericht niet opgevallen was.

Nou had het wel gelezen, maar anders geïnterpreteerd.

Was dan ook om 3.40.......verstandelijke vermogen lag al op bed haha

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:04

Heb zelf ook een aantal keren nestjes gehad van caafjes. Eentje is uiteindelijk erg laat, op 75 dagen ongeveer, bevallen van 4 kerngezonde kleintjes. Had toen een paar dagen tevoren ook al weeen, maar die stopten weer. Ben haar in de gaten blijven houden, maar ze bleef fit, bleef goed eten en drinken, keutelen ging goed en de jongen bleven goed in beweging. Toen besloten het aan te kijken. Leek me veel verstandiger dan de vervoersstress. Uiteindelijk 3 dagen later, 's avonds om 11 uur is ze bevallen van 4 kerngezonde kleintjes.

Ik gok het er op dat deze er 4 gaat krijgen. en ik gok het op ehm... morgenavond

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:33

is ze onzichtbaar geworden?