I thought you were never ever ever ever coming home!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: I thought you were never ever ever ever coming home!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:04

:+:

Jij bent net zo met je hondje als ik zelf :+: zouden nooit dood mogen gaan, kleine monstertjes, maar je kunt nooit zonder ze

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:06

saskiakefie"
[quote="Giolli schreef:
saskiakefie schreef:
Wat is er met die hond aan de hand dan? Staat die altijd zo? :=

Ja.. ze stond een beetje heen en weer te wippen, toen zei ik: "Mooos... Kijk eens naar de baas!"
En helemaal niet op een boze toon. :)

Als ze geconcentreerd is, of iets ziet dan doet ze ook zo.

Oei, dan zou ik maar eens wat doen aan jullie band, das niet zo best.
Angstige houding in combinatie met stress signaal pootje heffen.

Nee vind het geen grappige foto.[/quote]

Haha wat knap dat je al die conclusies trekt!
Is ook beetje ras eigen hoor, ik heb een boerenfox en die is ook wat nerveuzig soms. Laatst ook iets gedaan dat niet mocht, we komen thuis ligt ie op z'n rug op de deurgat ons heel voorzichtig kwispelend en pootje in de lucht aan te kijken. En laagste punt wat ik mbt omgang heb gekregen op onze cursussen is een 8 :+

Ts leuk om te delen, heel herkenbaar!
En nu ga ik overige reacties lezen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:07

Ze haalt vaak genoeg het bloed onder mijn nagels vandaan hoor. :D Maar ik kan al helemaal niet zonder d'r! Daarom gaat ze fijn overal mee naar toe.
Aandacht te kort krijgt ze in ieder geval niet! ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:07

idem hier hoor :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:10

Op die laatste foto die je plaatst zie je duidelijk dat je hem een flinke schop gegeven hebt! Wat ben jij slecht! -O-

:')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:11

Snackie schreef:
idem hier hoor :D

En hier ook.. hond volgt mij overal haha :')

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:12

Jammer dat je hond het kussen heeft gesloopt.

Maar ik ben het wel eens met saskiakefie, de schuldige blik is menselijke interpretatie, wat de hond hier laat zien qua lichaamstaal vind ik ook niet fraai..

En de reactie hierboven: over schoppen/mishandelen heeft volgens mij niemand gesproken?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:13

saskiakefie schreef:
Wat is er met die hond aan de hand dan? Staat die altijd zo? :=

jij hebt wel een erg groot vooroordeel.

als ik thuis kom en 1 van mijn honden staat toevallig net achter de deur, staan ze er ook gelijk zo bij zo van uhhhh nu al thuis?

ps: wij maken dit ook steeds mee met onze honden haha
Laatst bijgewerkt door my_precious op 04-02-13 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:16

44Myrthe44 schreef:

Maar ik ben het wel eens met saskiakefie, de schuldige blik is menselijke interpretatie, wat de hond hier laat zien qua lichaamstaal vind ik ook niet fraai..

En de reactie hierboven: over schoppen/mishandelen heeft volgens mij niemand gesproken?

Onzin. Hoe verklaar je dan dat honden die houding aannemen terwijl je nog niet eens gezin hebben dat ze wat uitgespookt hebben?

Mijn ene hond jatte onderbroeken. Die verstopte hij onder zijn kleed. Als ik dan thuis kwam keek hij vreselijk schuldig, terwijl ik niet eens kon zien dat hij wat uitgespookt had.
En dit was zeker niet elke dag. Als hij niks gejat had dan stond hij vrolijk kwispelend voor de deur. Had hij wel wat gejat, dan zat hij in zijn mand vreselijk schuldig zitten te zijn.

En heb dit al zovaak mee gemaakt met andere honden (vriendin fokt met honden en heeft pension)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:20

Kitty1985 schreef:
44Myrthe44 schreef:

Onzin. Hoe verklaar je dan dat honden die houding aannemen terwijl je nog niet eens gezin hebben dat ze wat uitgespookt hebben?

Mijn ene hond jatte onderbroeken. Die verstopte hij onder zijn kleed. Als ik dan thuis kwam keek hij vreselijk schuldig, terwijl ik niet eens kon zien dat hij wat uitgespookt had.
En dit was zeker niet elke dag. Als hij niks gejat had dan stond hij vrolijk kwispelend voor de deur. Had hij wel wat gejat, dan zat hij in zijn mand vreselijk schuldig zitten te zijn.

En heb dit al zovaak mee gemaakt met andere honden (vriendin fokt met honden en heeft pension)

Dat kan komen doordat je vaker straft op het moment dat je thuis komt. De hond linkt het thuiskomen aan een correctie.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:21

Nee, de hond linkt het ongewenste gedrag en het ontdekken daarvan aan correctie. En weet je? Dat is nou precies de bedoeling! :)*

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:22

AHH gutteGut!
Zo klein... en zo'n grootte rotzooi kunnen maken!
GENIAAL gewoon :')
Moet spontaan denken aan mijn inmiddels 'overleden hond Santos'
alleen dat waren destijds luiers.. en sokken hahaha...
en toch zat die in zijn bench bij aankomst :+

my_precious

Kitty1985 schreef:
44Myrthe44 schreef:

daar heb je gelijk in, zo gebeurt dat in ons roedeltje ook.. ((ikke ook fokker))

al die onzin verhalen dat honden niet weten of ze nu wel of niet iets gedaan hebben en een termijn geheugen van weet ik veel hoeveel seconde hebben, honden zijn veel slimmer als wij mensen denken..

als ik thuis kom en een kussen is gesloopt of mijn prullenbak overhoop gehaald, wat ook eens gebeurt is en ik kom thuis en zeg niks, liggen ze op hun kussen zo schuldig als wat, maar zijn ze lief geweest komen ze kwispelend op mij af echt zo van: kijk eens baasje wat ik goed op je huis gepast heb!!

Kitty1985

saskiakefie schreef:
Kitty1985 schreef:

Dat kan komen doordat je vaker straft op het moment dat je thuis komt. De hond linkt het thuiskomen aan een correctie.

whahahahahahahahahha ik heb mijn hond nog nooit in zijn leven gestraft als ik thuis kwam.
En vriendin van mij straft ook never nooit niet als ze thuis komt en er is iets gebeurd.

En je moet lezen. Er staat dat hij alleen in zijn mand zat als hij onderbroeken had gejat, en deze ondergegraven.

Meid, jij hebt echt geen verstand van honden

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:23

@ saskiakefie..
Saskia zeg gewoon niks, je bedoelt het goed.. en wilt gewoon discuseren..
maar het heeft geen zin.. komt alleen negatief over :) *Bedoel het niet banketstaaf*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:24

Blue_Eyes schreef:
Nee, de hond linkt het ongewenste gedrag en het ontdekken daarvan aan correctie. En weet je? Dat is nou precies de bedoeling! :)*

Dat klopt, dat heeft klassieke conditionering.

Iets wat ik nog nooit gedaan heb bij thuis komt. OF het onderbroeken jatten.

Ik corrigeer alleen als ik stoute dingen direct zie. Een halve dag later corrigeren heeft geen nut.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:25

Oftewel het Pavlov-experiment :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:25

Saskiakefie, ik hoop dat je weer voldoening hebt gehaald aan het doordrukken van je mening tot en met kerstmis 2016 :D

En alstjeblieft.. Als je geen al te banketstaaf figuur wilt slaan als aanstaand therapeut moet je misschien jezelf niet zo presenteren..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:29

Even wil ik iets zeggen vind wat je er van wilt:

@saskiakefie
trekt zelf een conclusie uit een foto, het zou anders kunnen zijn gegaan.
Maar dat denkt zei'ga er verder niet op in.. hou het gewoon gezellig! :j :j :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:30

Grappige foto en heel herkenbaar.
Imo heeft de houding van de hond niet te maken met wat de baas daar doet, kan zijn dat ze idd boos gesproken heeft maar dat hoeft helemaal niet.
Een hond leert gaandeweg dat dingen niet mogen en ook als je daar achteraf bij komt laten ze je zien dat er wat is gebeurd.
Ik zie hier eerder een typische Jack houding, één pootje omhoog doen die nogal vaak. Hier zijn de oortjes naar achter omdat ze onzeker is over de situatie, is het nu goed of niet? Ws komt dat omdat ts erbij blijft staan en ze dat niet gewend is? Misschien is ze gewend altijd eerst begroet te worden?

Dan wil ik er ook nog wel even een voorbeeld tegenaan gooien.
Ik heb hier geregeld hondjes in opvang, wij zijn gastgezin. Op het moment een kruising bullterrier, super enthousiast dier, ik kan niet binnenkomen of staat voor me op en neer te stuiteren.
Nu knaagt ze graag en dat is begrijpelijk vanwege de leeftijd, als ik het haar zie doen pak ik het af en zeg ik duidelijk NEE, meer niet. Nu had ik haar pas 1,5 week en ik had inmiddels een paar keer wat afgepakt met het NEE erbij. Tot ik een keer thuis kwam en bij het opendoen van de deur geen Diva zag, ik schrok er al van, kijk rond en ze ligt op dr mat naar me te kijken, kopje tegen de grond maar druk kwispelend. Daarnaast een stukgevreten kartonnen doos. Tjah....
Dat is voor mij al voldoende, ze zijn niet dom, dan roep ik ze bij me en knuffel dr plat.

En deze hond wist het echt niet, die had nooit echt contact gehad met mensen voor ze bij mij kwam, nooit een baas gehad.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:31

@ saskiakefi , wat ben jij arrogant en kan totaal niet buiten je eigen perspectief stappen. gadverdamme!

Nee, jij weet niet alles, en ja, je moet open blijven staan voor andermans ideeen en opvattingen.

Bovendien denk ik echt dat deze hond heel zielig is, die hond is stout en krijgt ook nog eens (misschien) boze woorden.

geloof me.. mensen weten helemaal niet of een hond iets weet of niet. en ik denk dat een hond wel meer kan koppelen en herinneren dan jij denkt. dus hou alsjeblieft je commentaar voor je, als je alleen maar op discussies uitbent!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:33

Debbie schreef:
Als ik dan binnenkom weten ze ook dondersgoed dat ze iets hebben gedaan wat niet helemaal top is. Krijg je van die heerlijke witte zielig kijkende ogen...
'' Het kleed begon!!! :oo :j ''

Raap me op!!! _/-\o_

Anyway, de eerste foto van de TS, daar past maar 1 smiley bij:
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:33

Goh anneliesdj je bent een van de weinigen met een normale onderbouwde reactie, kunnen veel bokkers hier nog wat van leren. :j Goed ik had het in het begin iets subtieler kunnen brengen, maar vond het gewoon niet grappig eruit zien.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:34

:# Maar kleine honden zijn ook grootte aanstellers.. :# :#
Je hoeft maar een blik te geven en ze beginnen al :P
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 04-02-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:34

Haha onze duitse herder weet ook altijd precies wanneer hij iets fout gedaan heeft ;-) Vaak dan kun je het al lang aan hem zien en dan moeten wij nog uitvinden wat het precies is :D

Laatst kwam ik hem zo schuldig tegen en kon ik helemaal niks vinden.. De volgende dag bleek dat hij het touw (waar ik altijd mee speel) zelf uit de lade van de kast gepakt had en mee naar buiten genomen had ;-)

Maddoc woont bij ons in de schuur en op het erf (komt niet binnen, soms wel en dan vind hij het niet prettig (te warm)). Hij heeft een paardenstal van 5 x 5 meter met een bed een bank en natuurlijk zijn voer en waterbak erin. Ook staat er in het tussenstuk naar de schuur dus een kast met zijn borstels e.d. erin.

Ik ben tegenwoordig maar 1 keer in de 3 weken een weekend thuis en ik ben de enige die met het touw speel, dus hij heeft hem vast uit overenthousiastme zelf gepakt :') Ik vond het erg grappig eigenlijk, maar was vooral verbaasd! Zelfs ik heb vaak moeite die lade open te krijgen omdat hij klemt :j