Jij bent net zo met je hondje als ik zelf
zouden nooit dood mogen gaan, kleine monstertjes, maar je kunt nooit zonder ze Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

zouden nooit dood mogen gaan, kleine monstertjes, maar je kunt nooit zonder ze saskiakefie"
[quote="Giolli schreef:saskiakefie schreef:Wat is er met die hond aan de hand dan? Staat die altijd zo?
Ja.. ze stond een beetje heen en weer te wippen, toen zei ik: "Mooos... Kijk eens naar de baas!"
En helemaal niet op een boze toon.![]()
Als ze geconcentreerd is, of iets ziet dan doet ze ook zo.

saskiakefie schreef:Wat is er met die hond aan de hand dan? Staat die altijd zo?
44Myrthe44 schreef:Jammer dat je hond het kussen heeft gesloopt.
Maar ik ben het wel eens met saskiakefie, de schuldige blik is menselijke interpretatie, wat de hond hier laat zien qua lichaamstaal vind ik ook niet fraai..
En de reactie hierboven: over schoppen/mishandelen heeft volgens mij niemand gesproken?
Kitty1985 schreef:44Myrthe44 schreef:Jammer dat je hond het kussen heeft gesloopt.
Maar ik ben het wel eens met saskiakefie, de schuldige blik is menselijke interpretatie, wat de hond hier laat zien qua lichaamstaal vind ik ook niet fraai..
En de reactie hierboven: over schoppen/mishandelen heeft volgens mij niemand gesproken?
Onzin. Hoe verklaar je dan dat honden die houding aannemen terwijl je nog niet eens gezin hebben dat ze wat uitgespookt hebben?
Mijn ene hond jatte onderbroeken. Die verstopte hij onder zijn kleed. Als ik dan thuis kwam keek hij vreselijk schuldig, terwijl ik niet eens kon zien dat hij wat uitgespookt had.
En dit was zeker niet elke dag. Als hij niks gejat had dan stond hij vrolijk kwispelend voor de deur. Had hij wel wat gejat, dan zat hij in zijn mand vreselijk schuldig zitten te zijn.
En heb dit al zovaak mee gemaakt met andere honden (vriendin fokt met honden en heeft pension)
Kitty1985 schreef:44Myrthe44 schreef:Jammer dat je hond het kussen heeft gesloopt.
Onzin. Hoe verklaar je dan dat honden die houding aannemen terwijl je nog niet eens gezin hebben dat ze wat uitgespookt hebben?
Mijn ene hond jatte onderbroeken. Die verstopte hij onder zijn kleed. Als ik dan thuis kwam keek hij vreselijk schuldig, terwijl ik niet eens kon zien dat hij wat uitgespookt had.
En dit was zeker niet elke dag. Als hij niks gejat had dan stond hij vrolijk kwispelend voor de deur. Had hij wel wat gejat, dan zat hij in zijn mand vreselijk schuldig zitten te zijn.
En heb dit al zovaak mee gemaakt met andere honden (vriendin fokt met honden en heeft pension)
saskiakefie schreef:Kitty1985 schreef:
Dat kan komen doordat je vaker straft op het moment dat je thuis komt. De hond linkt het thuiskomen aan een correctie.
Blue_Eyes schreef:Nee, de hond linkt het ongewenste gedrag en het ontdekken daarvan aan correctie. En weet je? Dat is nou precies de bedoeling!
Vaak dan kun je het al lang aan hem zien en dan moeten wij nog uitvinden wat het precies is 

Ik vond het erg grappig eigenlijk, maar was vooral verbaasd! Zelfs ik heb vaak moeite die lade open te krijgen omdat hij klemt