Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:58

Ze hebben een hok in de ren hoor waar ze hoog en droog in het sto kunnen zitten ;) Maar vind idd van een golfplaats je nog niet eens zo''n slecht idee. Maar kwa hitte in de zomer is het dan idd wel heel warm. Vanavond meer updates hiervan ;) En foto's !!! Dus nog even wachten. Ben nu namelijk aan het werk. :P

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:07

zou je die platen niet zo knnen maken dat je ze er in de zomer af kan halen????
Tis maar een idee hoor

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:52

Weer een kleine update, heb 1 frame staan, morgen de rest. Helaas minder gedaan dan we wilden.

Afbeelding

Afbeelding

En even een foto met 1 van de hokken in de ren.

Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:54

Ziet er goed uit hoor :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:56

Ok, nu krijg ik een idee omdat ik het zie. En nu zeg ik het hier ook, ik vind het klein. Sorry TS, maar een konijn moet óók ruimte hebben om een rondje te rennen/hopsen en als ik ze hier af en toe zie gaan...

En ik weet dat veel konijnen het slechter hebben (voordat we dat weer als argument krijgen), maar dat wil niet zeggen dat dit een paradijs is/wordt. Je hebt zo'n enorme tuin, ik vind dit eerlijk gezegd echt een beetje jammer.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:59

GamblersCup schreef:
Ok, nu krijg ik een idee omdat ik het zie. En nu zeg ik het hier ook, ik vind het klein. Sorry TS, maar een konijn moet óók ruimte hebben om een rondje te rennen/hopsen en als ik ze hier af en toe zie gaan...

En ik weet dat veel konijnen het slechter hebben (voordat we dat weer als argument krijgen), maar dat wil niet zeggen dat dit een paradijs is/wordt. Je hebt zo'n enorme tuin, ik vind dit eerlijk gezegd echt een beetje jammer.

Ik word hier een beetje moe van, de TS doet verschrikkelijk haar best om goed te zijn voor de konijnen, ze op te vangen, ze ruimte te geven, en nog commentaar geven. Ze kan ze ook allemaal in bos loslaten, weet je hoeveel mensen dat doen?

I.P.V. iedere keer maar commentaar te geven op mensen die wel hun best doen, ga lekker commentaar geven op mensen die er helemaal niks aan doen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:00

<3 <3 ik ben verliefd op SKIPPY *\o/* *\o/*

word erg mooi ts

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:01

GamblersCup schreef:
Ok, nu krijg ik een idee omdat ik het zie. En nu zeg ik het hier ook, ik vind het klein. Sorry TS, maar een konijn moet óók ruimte hebben om een rondje te rennen/hopsen en als ik ze hier af en toe zie gaan....

Waarom zou dat hierin niet kunnen? En TS laat ze toch ook in de hele tuin lopen, maar dat kan niet allemaal tegelijk!

Ik vind het erg mooi worden! Lijkt me een leuk uitzicht straks, vooral omdat het ook " natuurlijke" kleueren zijn en oogt...

Mijn complimenten!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:05

Wow jouw konijnen hebben gewoon een villa. Ben benieuwd hoe het er af uit ziet :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:06

volgens mij is dit evenveel ruimte als een konijn krijgt met zo'n hok en een rennetje ervoor wat vaak wel goedgekeurd wordt.
Per konijn wordt altijd 1 m2 gerekend en volgens mij is dit 1 m2.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:09

Ik neem aan dat je dat gaas aan de onderkant nog weghaalt? Of laat je het deels zitten? Anders is het ook weer zoiets :=

Volgens mij zijn deze rennen toch zeker 1,5m diep en 1m breed. Lijkt me prima voor konijntjes, zeker als ze al een beetje op leeftijd zijn! En dan heb je het binnenhok niet eens meegerekend.

Oe TS, misschien was je dit al van plan, maar je kan nog meer klimbruggetjes neerzetten natuurlijk. Of een oud half tafeltje oid, waar ze op kunnen. Zo creëer je nog meer 'ruimte'

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:10

xx_Horsiex schreef:
]

Ik word hier een beetje moe van, de TS doet verschrikkelijk haar best om goed te zijn voor de konijnen, ze op te vangen, ze ruimte te geven, en nog commentaar geven. Ze kan ze ook allemaal in bos loslaten, weet je hoeveel mensen dat doen?

I.P.V. iedere keer maar commentaar te geven op mensen die wel hun best doen, ga lekker commentaar geven op mensen die er helemaal niks aan doen.

Oh, dus omdat TS "haar best doet" mag ik niet zeggen dat ik het klein vind? En omdat andere mensen wel eens een konijn in het bos loslaten, is dit niet klein? Vat ik niet helemaal. Ik kon me niet helemaal voorstellen hoe groot het werd dus heb ik netjes gevraagd en afgewacht en tja, het eindresultaat valt mij gewoon tegen, had echt gedacht dat ze meer ruimte zouden krijgen. Ik vind dit te klein voor een konijn, aangezien ik hier zie hoe vaak ze een sprintje trekken. En dat kan niet op zo'n postzegel. En dat vind ik jammer.

Maar goed, zulke mensen als jij kom je overal tegen, TS is heilig "want ze doet haar best"... tja, niet iedereen doet het perfect, ook al doen ze hun best.

De gemiddelde ruimte die ze hier hebben is zoals op de foto waar het hok in de hoek staat en het eerste gaas vooraan. Dat vond ik al wat smalletjes voor (hier) 2 konijntjes, maar dat schijnen 4 (!!!) hokken te worden.

Nou ja, mijn mening, ga vooral door met TS heilig verklaren, ik heb andere ideeen over "dieren de ruimte geven wat ze nodig hebben". Ieder voor zich toch!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:13

@Gamblerscup denk niet dat het zo veel zin heeft. Tuurlijk kan je een eigen mening hebben maar als je vergelijkt met hoe men zijn konijn huisvest hebben deze dieren het goed en in mijn idee ook niet te klagen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:13

GamblersCup schreef:
xx_Horsiex schreef:
]

Oh, dus omdat TS "haar best doet" mag ik niet zeggen dat ik het klein vind? En omdat andere mensen wel eens een konijn in het bos loslaten, is dit niet klein? Vat ik niet helemaal. Ik kon me niet helemaal voorstellen hoe groot het werd dus heb ik netjes gevraagd en afgewacht en tja, het eindresultaat valt mij gewoon tegen, had echt gedacht dat ze meer ruimte zouden krijgen. Ik vind dit te klein voor een konijn, aangezien ik hier zie hoe vaak ze een sprintje trekken. En dat kan niet op zo'n postzegel. En dat vind ik jammer.

Maar goed, zulke mensen als jij kom je overal tegen, TS is heilig "want ze doet haar best"... tja, niet iedereen doet het perfect, ook al doen ze hun best.

De gemiddelde ruimte die ze hier hebben is zoals op de foto waar het hok in de hoek staat en het eerste gaas vooraan. Dat vond ik al wat smalletjes voor (hier) 2 konijntjes, maar dat schijnen 4 (!!!) hokken te worden.

Nou ja, mijn mening, ga vooral door met TS heilig verklaren, ik heb andere ideeen over "dieren de ruimte geven wat ze nodig hebben". Ieder voor zich toch!

In plaats van persoonlijk te worden kun je ook fatsoenlijk je arguementen duidelijk maken. Punt is dat jij niet alleen zegt dat het klein is, je zeikt de TS ook af. En ja het is misschien niet perfect, maar in plaats van mensen af te zeiken kun je ook benadrukken wat ze wel goed doen. Daar bereik je meer mee dan de eeuwige betweter uit te hangen. Dat jij heilig bent en je konijnen een eigen landhuis geeft betekent niet dat iedereen zich dat kan veroorloven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:15

Dat een andere situatie beter is dan die die TS misschien biedt, wil toch niet zeggen dat het gelijk een soort dierenmishandeling is?
Bovendien, mochten er toch koppels gevormd worden, dan gaat ze hokken samenvoegen :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:26

ik volg al een tijdje stil en vind het echt super mooi worden ts! mijn complimenten want niet veel konijnen hebben het zo goed. ik vind het eigenlijk helemaal niet klein, het is misschien niet heel groot, maar de konijnen kunnen hier prima in leven en prima een sprintje in trekken. daarnaast mogen ze ook nog los lopen in de tuin en dan hebben ze ruimte genoeg om een sprintje te trekken. mijn complimenten +:)+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:27

__Lauraa schreef:
ik volg al een tijdje stil en vind het echt super mooi worden ts! mijn complimenten want niet veel konijnen hebben het zo goed. ik vind het eigenlijk helemaal niet klein, het is misschien niet heel groot, maar de konijnen kunnen hier prima in leven en prima een sprintje in trekken. daarnaast mogen ze ook nog los lopen in de tuin en dan hebben ze ruimte genoeg om een sprintje te trekken. mijn complimenten +:)+

Precies, ik zou mijn leasepaard ook liever in een weiland van 2ha groot zien maar die halve waar ze nu op staat is ze ook gelukkig op hoor :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:28

Wie heeft het over dierenmishandeling? Ik vind het gewoon jammer, dat als je zó veel grond hebt, je die dieren, die graag een sprintje trekken, niet meer ruimte gunt.

Horsie, ik geef mijn mening en blijf fatsoenlijk tegenover TS. Niks afzeiken. Ik mag gewoon zeggen dat het resultaat, nu ik het in verhouding met het hok zie, tegen vind vallen. Dat jij vind dat ik persoonlijk wordt, tja, dat is n.a.v. die gezellige "verdediging" die je tegenover mij neerzette.
Het feit alleen al dat je het hebt over "de eeuwige betweter" en "dat jij heilig bent" etc. etc.

Nogmaals, niks afzeiken van TS, maar ik mag hier wel zeggen dat ik groter verwacht had.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 20-06-12 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:31

ze gunt ze juist wel meer ruimte, daarom maakt ze deze hokken! en daarbij lopen ze ook nog veel los rond in de tuin!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:34

Ik vind het een heel mooi resultaat worden! En vind dat de konijnen echt wel ruim plaats hebben. Ze laat ze tenslotte toch nog eens los...
TS: doe zo verder! Het ziet er echt prachtig uit. Zou ik wel willen onthouden als ik ooit konijntje(s) hou :o .

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:26

wow nathas word mooi zeg ben benieuwd naar het eindresultaat.

pff wat kan iedereen hier zeuren zeg vroeger hield iedereen een konijn binnen in een plastic kooi en vond niemand dat zielig.
Deze konijnen krijgen een prima verblijf en daarnaast mogen ze allemaal dagelijks om beurten door de hele tuin rennen. Wat wil een konijn nog meer.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:51

Mag ik er even opwijzen dat de discussie van ruimte niet geheel hier thuishoort? TS doet haar best n weet hoe er over gedacht word, open dan desnoods een nieuw topic als dat is waar je over wilt praten :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:25

Jeetje Nathas... wat een gave hokken! Ik wou dat ik er de ruimte voor had, dan zou ik zoiets ook zeker overwegen... Echt netjes zo ook met de tegels ernaast en er onder, kunnen de diertjes er niet uit, en kunnen andere dieren er ook niet in! Ik zal dit topic maar niet aan mijn ratjes laten zien, die worden direct jaloers! :D

Mijn excuses als ik eroverheen heb gelezen, ik heb namelijk alleen de berichten van TS gelezen (ik knapte echt helemaal af op de negatieve berichten, sorry) maar komt er ook nog iets van een sluiting op aan de bovenkant, of iets van gaas dat de konijnen beschermd van indringers van bovenaf?

Dat wordt echt een lekker plekje van de zomer, lekker relaxed zonnen buiten in de tuin, niet alleen jullie zelf maar ook de konijnen! Vind het echt super dat je je dieren dit zo aanbied :j ik volg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:27

ze heeft geschreven dat ze een soort net tegen roofdieren gaat gebruiken :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:28

word super mooi zeg