Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:43

Mama_Rianne schreef:
Afbeelding

Kan niet wachten tot ze hun bontjasje aan hebben <3

WinSel

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:52

Het gaat niet om de vlamen, het gaat over het algemeen !!!!

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:10

Wat een leuke kleine schattige nijntjes! Lijkt me erg leuk om te zien als ze buiten mogen gaan huppen! :D

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:32

Wat een schattige konijntjes zeg! :D

WinSel schreef:
Het gaat niet om de vlamen, het gaat over het algemeen !!!!

Het leek toch wel heel erg naar TS gericht. Ik vind je een beetje betweterig overkomen eerlijk gezegd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:39

Als je mn andere bericht ook had gelezen had ik het niet alleen over TS maar over iedereen ;)

Je mag me betweterig vinden, zo ben ik totaal niet...
Vind het alleen ontzettend jammer dat TS totaal niks aanneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:44

Gelukkig is dit een forum en hoeft ze niks van je aan te nemen.
En ze heeft hier ook helemaal niet om gevraagd.

Ze wou alleen trots haar baby konijntjes laten zien

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:37

Ja laten we er nu maar over ophouden het is wel duidelijk, en nu ze er toch zijn moet ze er wel van kunnen genieten <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:43

tsjee wat gezellig hier.
TS opend een topic over jonge konijnen en krijgt half bokt over zich.
laat TS is haar waarde en vertel niet wat ze mag of moet doen.

Leuk TS, ben benieuwd als ze haartjes krijgen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:23

Citaat:
Gelukkig is dit een forum en hoeft ze niks van je aan te nemen.
En ze heeft hier ook helemaal niet om gevraagd.

Gelukkig is dit een forum en mag ieder zijn mening geven :)

Mama_Rianne schreef:
Ja mochten er mannetjes bij zitten worden die natuurlijk gecastereerd. Wil geen ongewenste nestjes hebben. Zoals wij met onze vlaamse reus hebben, die voor de 2e x achter elkaar een nestje heeft. Het zouden 2 mannetjes zijn, maar 1 is dus een vrouwtje. We hebbe ze al 1,5 jaar lopen.. Deze zijn btw wel MET stamboom en van een goede fokker. Paps is helaas een paar weken terug dood gegaan. Lopen in een hele grote ren met buizen onder de grond, enz. Denk dat veel konijnen hier van dromen..

Typisch; eerst zijn het jou konijnen, later van je schoonvader. Nougoed, het blijft een verhaal apart.

Verder is het nestje al geboren, dus bij deze; veel plezier ervan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:51

WinSel schreef:
Laat het een les zijn voor de volgende keer
Áltijd checken ! Ook al komen ze bij nog zn goeie fokker vandaan, wat dus niet zo blijkt te zijn anders had ie deze fout niet gemaakt

vind je een beetje hypocriet heb jij niet ook ooit een nestje gehad omdat je niet wist wat je had? nou ja omdat je toen zelf dacht te kunnen zien wat je had??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:06

millennium schreef:
Typisch; eerst zijn het jou konijnen, later van je schoonvader. Nougoed, het blijft een verhaal apart.

Verder is het nestje al geboren, dus bij deze; veel plezier ervan.

Ik zeg ook altijd dat de berner mijn hond is, terwijl die van mijn moeder is.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 07:47

Staat ook niet 'ik' maar 'wij'. Maarja, dan hebben ze een ren van weet ik veel hoe groot waar een hoop konijnen van zullen dromen, want ik weet zeker dat hier bijna geen één konijn zon ruimte heeft, dan is er wel weer iets anders niet goed. Typisch bokt..

Gelukkig kunnen er ook nog mensen normaal reageren, bedankt voor de leuke reacties! ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:50

Wat is dat nou toch met typisch bokt 192000 gebruikers typisch bokt? Bokt is een forum met 192000 gebruikers, wat is typisch bokt dan? 192000 gebruikers over 1 kam scheren? Dus ook de gebruikers die in jou straatje praten?
Ik zit nu bijna 10 jaar op bokt en heb hier een heleboel geleerd en kan nou niet zeggen dat ik in die 10 jaar op elke post commentaar heb gehad van dat het nooit goed is. Als er iets negatiefs gepost word nogmaals dan zou ik dat toch maar is gaan mee nemen als leerzame kritiek. En als je dingen post die nooit goed zijn, wellicht is het dan een idee om er is goed over na te denken of niet? En je hoeft natuurlijk niet te reageren op die mensen..
Maar het typisch bokt vind ik zo'n ontzettend rare uitspraak.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 04-05-12 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 07:54

Nee hoor, gelukkig zijn alle gebruikers hier niet zo.. dan zat ik hier allang niet meer op het forum. Maar zeker een meerdendeel wel die altijd mensen proberen af te kraken en denken alles beter te weten. Tegenwoordig kan je niks meer normaal op een forum zetten en je hebt er gezeik bij.. en dat dit 5 pagina's door moet gaan snap ik ook niet helemaal. Hebben jullie nou echt niets anders te doen dan je hier 5 pagina's druk over te maken?

Mijn opa is gister langs geweest, die heeft altijd konijnen gefokt voor de shows, ect. Heeft ze allemaal even gecontroleerd en ze deden het super goed! Ze hebben zwarte oren en zwarte kringen om de ogen heen. Sommige hebben nog wat zwarte vlekjes op hoofd en rug. Mama doet het ook erg goed, was gister alleen weer eens ontsnapt uit de ren.. haha.

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:06

Heb even je hele topic doorgelezen betreft negatieve/positieve reacties en je post het merendeel probeert alleen maar mensen af te kraken en denken alles beter te weten.
Je hebt 26 reacties van gebruikers die positief zijn of voor je op komen en 10 reacties van mensen die negatief zijn, wel herhaaldelijk, maar het zijn nog steeds 10 gebruikers.. dus 72% is positief. Ik weet niet waar jij dat merendeel ziet, maar ik niet.
En nogmaals ik heb in die 10 jaar nog geen enkel probleem gehad, alleen maar een boel geleerd en ik zou zeggen lees de berichten is terug. Want niemand bedoeld het verkeerd, het zijn dierenliefhebbers en ik neem aan jij ook als je dieren hebt... en deze mensen maken zich zorgen omdat ze dichtbij in het veld staan. Ik ben ook van mening dat het een keer mag rusten, het is tenslotte gebeurd en ik hoop dat je er in de toekomst wat mee doet. Maar je hoeft natuurlijk ook niet te blijven reageren op die mensen.
En ben het ook zeker met je eens dat er niet allerlei anderen dingen verder nog weer bij gehaald moeten worden en betreft dat het geslacht fout zat vind ik ook zeker geen verwijt naar jou toe. Je mag er vanuit g aan dat als het zo goed gecontroleerd is dat het goed is, helaas in de praktijk lang niet altijd zo, maar vind dat absoluut geen verwijt naar jou. :(:)
Je konijntjes gaan trouwens op zijn minst lange haren krijgen om de kop, gezien de vacht die nu op bouwt.
En verder gun ik je nog steeds van harte dat het gewoon gezond opgroeit en ben ik ook gewoon blij voor je dat het zo goed gaat. Volgens mij zijn het heel knap getekende konijntjes.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:39

Inderdaad, het grootste deel van de gebruikers in dit topic proberen iets jou iets duidelijk te maken, en dat is absoluut niet met een verkeerde bedoeling. Hetgeen waarom dit al 5 pagina's zo doorgaat, komt omdat jij er constant negatief op reageert, waardoor andere gebruikers hun visie nogmaals proberen uit te leggen om jou toch op een (positieve) manier aan het denken te zetten. Dat is echter nog steeds niet gelukt, en dat maakt dat we onderhand al 5 pagina's verder zijn.

Wij kunnen verder bijvoorbeeld niet ruiken dat jullie konijnen een enorme ren hebben. Dat is natuurlijk super mooi en super fijn, maar dat maakt het onnodig fokken van pretnestjes niet goed (zo komt dat nu wel over uit je posts), evenals hoe de ram eruit ziet. Nou heb je al aangegeven dat de ram niet van jou is, maar toch zou je op een positieve manier wat kunnen doen met de gegeven raad.
Je zou bijvoorbeeld de eigenaar/eigenaresse van de ram tips/adviezen kunnen geven over vachtonderhoudt oid. Ik bedoel; je bent er ook mee aan het fokken, dan zou je je toch haast verplicht moeten voelen tegen over het beestje, zijn baasje wat adviezen mee te geven over vachtonderhoud. Maargoed, misschien zie jij dat helemaal niet zo, ieder mens is natuurlijk weer anders. (al hoop ik dat je in positieve zin ziet wat er wordt bedoel en daar toch evt. wat mee zou kunnen/willen doen)

Verder is het wel fijn dat evt. rammetjes worden gecastreerd en dat het hele nestje blijft.

Ik hoop dat je de bovenstaande reacties als iets positief ervaart, want zoals Faniek al aangaf; niemand bedoelt het verkeerd :) .

Mocht je in de toekomst alsnog een nestje willen mee maken; je zou jezelf evt. als pleeggezin bij een konijnenopvang kunnen aanmelden. Genoeg opvancentra's welke nokvol zitten en graag hun (mogelijk) drachtige voedsters bij een pleeggezin zouden willen onderbrengen. Tevens heb jij ervaring met nestjes, je opa heeft ervaring met konijnen, dus ervaring is er. Wie weet het proberen waard? :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:16

Ik vindt dat sommige hier extreem ver gaan. Moest me even van het hart. Zoals ik het lees doet TS erg haar best en hebben de konijnen het zeker niet slecht.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:31

Ben ik het mee eens met bepaalde dingen, maar om dan vervolgens een forum de schuld te geven is natuurlijk niet nodig. Er zijn mensen die het absoluut anders kunnen brengen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:48

Ts mag ik vragen waarom je voor een teddy hebt gekozen en niet voor een kortharig konijn ? :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:27

Wilawander schreef:
Ik vindt dat sommige hier extreem ver gaan. Moest me even van het hart. Zoals ik het lees doet TS erg haar best en hebben de konijnen het zeker niet slecht.

Volgens mij wordt er, zeker door de mensen welke TS juist raad en advies mee willen geven, niet gezegt dat de konijnen het slecht hebben. Zo te lezen doet TS op dit moment haar uiterste best met de konijnen en dat is goed.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:30

Ts heeft zoals ze zegt het zeker goed voor elkaar, waar vele konijnenhouders van kunnen leren
Alleen het geen van een nestje nemen vind ik erg jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:40

Hou toch eens op over dat gezeik dat waarom ze een nestje heeft genomen :\

Laten we gewoon genieten van die baby foto's :)
Verwacht hier op 29/30 dagen ook een nestje (dankzij mijn zusje)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:41

Je leest niet helemaal goed

Ik vind het jammer dat ze een nestje heeft genomen, dat is dus mijn mening.
De jongen zijn er al dus er is niks meer aan te doen
Ik weet zeker dat TS van de konijntjes gaat genieten en dat moet ze ook zeker doen, het is fijn dat ze allemaal bij haar mogen blijven, maar toch hoop ik dat TS ook dingen heeft geleerd

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:56

Mooie baby's en zo te zien doen ze het goed ;)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:11

Waarom ik voor een teddy heb gekozen is omdat ik konijntjes met wat haar erg leuk vindt. Gewoon lekker tutten en kammen samen met mijn dochter. De tijd om ze te kammen en onderhouden heb ik.

De eigenaresse van de ram heb ik er ook al op aangewezen dat hij gekamt/geknipt moet worden en heb ook aangeboden om dit voor haar te doen, helaas is ze nog niet langs geweest.

Ruimte hebben ze zat, op de foto staat het hok onder het afdak, zonder ren er voor. Omdat ik niet wou dat de kleintjes in de wind zouden komen te staan. Of dat nijntje evt het nest buiten zou neerleggen. Normaal staat hij dus in een hoek met een ren ervoor waar ze dus naar buiten en binnen kunnen. Als de kleintjes straks uit het nest komen gaat hij ook daar weer staan, want 6 konijnen in 1 hok is veelste krap.

Nijntje krijgt gemend konijnenvoer, ze eet dit goed en eet het ook allemaal op dus het is niet zo dat ze alleen de lekkere dingen eruit zoekt. Bovendien is dit 1 zak konijnenkorrel en 1 zak gemend konijnenvoer wat ik zelf door elkaar gemend heb. Met 1 bakje voer doet ze 2 dagen. Daarnaast krijgt ze natuurlijk elke dag een pluk hooi, soms wat oud brood en elke dag wat groente/fruit.

Tot nu toe hou ik ze allemaal zelf, maar mochten er vrienden/kennis intresse hebben dan gaan ze alleen per 2 weg. Of ze moeten al een ander konijntje hebben. Ze worden sowieso gecastereerd, ook als ze naar iemand anders zouden gaan.

Zo, nu is er weer heel wat duidelijk.. bedankt voor de tips.

Ze zijn vandaag een week oud. Ik zal straks weer even een foto maken en plaatsen van hoe ze er nu uit zien. Ze groeien iig als kool!