Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:48

Nee idd. :') Fokker vertelde dat ze eens babymuisjes gaf (van die roze) en eentje ging erdoor anointen... hingen de darmen in zijn stekeltjes _O-

Kaka, dat liedje ken ik niet. :=

Hij is zo druk! Had hem net even eruit om te spelen, hij zat eerst weer aan mijn hoeslaken te knagen. Ik zat in bed mocht hij even op het dekbed lopen, nou hij was aan het racen _O- zette ik hem bij mijn voeteneind neer en riep ik "Loki kom dan!" kwam hij aangerend.
En overal snuffelen natuurlijk, lekker graven in mijn bed en knagen aan mijn laptop. :')

Toen ik hem op de vloer zette ging hij eerst strekken... dat is zo lief <3

Dankjewel Adindaa (en de rest natuurlijk, pagina 5 alweer wat gaat dat hard :wow: )

celine14

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:13

Hij is echt zooo leuk!!!
Heb ook al veel gelezen, zou dr ook wel eentje willen.
vroeger was t zomers hier thuis zo ongeveer een egelopvang (wij hebben druiven in de tuin en die schenen ze nogal lekker te vinden)
altijd gefasineerd geweest door die beestjes.

Alleen ik ben bang dat ik toch echt uitgelachen wordt als ik het idee hier thuis opper :(
Dus wordt denk ik wachten tot ik het huis uit ben ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 22:44

Loki kom dan <3

En nog meer hoeslaken slopen :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:50

Wat een vermaak, daar kan je uren zoet mee zijn. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 23:59

Ja hè zo leuk. Alleen oppassen dat hij niet achter de verwarming of ergens anders achter kruipt :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:18

Heb je vorige topic destijds gezien en er van genoten. Schrik ervan om te lezen dat het zo mis is gegaan met je meisje. Beetje laat, maar alsnog: sterkte!

Maar geweldig om te zien hoe deze man het doet! Echt heel, heel, heel erg leuk!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:59

Dankjewel. Het was niet mijn bedoeling om zo snel alweer een nieuwe te nemen, maar ik ben toch blij dat ik 'm heb meegenomen. Hij is gewoon zo leuk :+:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:49

Volgens mij smaakt je hoeslaken gewoon heel erg lekker. := Of het ruikt heel vreemd.

Erg gezellig, zo'n avondje met een egel!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 16:40

Loki's bak en mijn bed moesten verschoond dus hij mocht zich even uitleven zonder hoeslaken dit keer terwijl ik bezig was. Hij ging eerst m'n hele bed over, nog wat voorzichtig, maar toen hij gewend was ging hij racen en proberen overal onder te graven :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:04

Wat een leukerd :D Op het einde dat gebijt en begraaf, geweldig :D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:23

Het blijft raar om een egel als huisdier te zien, maar het is wel een erg schattig zicht :) om verliefd op te worden

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:18

Hahaha ik lach me rot om je filmpjes, wat een gigantisch leuk dier! Dat nieuwsgierige gekruip en gesnuffel doet me denken aan mijn ratjes van vroeger.. Vind het echt heel erg leuk!

Over twee maandjes ben ik jarig, als ik dan nog zo enthousiast ben, weet ik een héél leuk verjaardagscadeautje aan mezelf O:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:29

Woest ik ben er al zo aan gewend, de eerste keer dat ik het zag vond ik het ook wel vreemd :P maar veel mensen kijken er van op, de meeste kennen de soort ook niet en denken dat je een wilde egel hebt.

Joyce_ leuk, ik raad je wel aan om ruim van te voren al je spullen te kopen en je set up een paar dagen te laten draaien (warmtelampen, lamp voor het licht etc) dan weet je zeker dat alles het doet. En mocht je een wiel willen kopen verzenden vanuit Amerika duurt ook wel even natuurlijk, naar mijn weten maakt Larry goede wielen: http://www.carolinastormhedgehogs.com/t ... wheel.html & http://www.carolinastormhedgehogs.com/s ... wheel.html (2 soorten) en hij verscheept ook naar Europa. Ik heb een do-it-yourself maar als je er liever een koopt is dit aan te raden! Hoor er alleen maar goede dingen over.
Als je tegen die tijd nog vragen hebt of linkjes zoekt voor spullen kun je altijd pb'en natuurlijk.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:42

OMG ik wil der ook een! Wat een schatje! <3
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 14-04-12 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:54

Wat leuk. Ik heb nog nooit van een egel gehoord als huisdier :o Wij hadden ze wel eens bij de deur zitten en dan maakten ze zo een vreemd geluid. Doen ze dat thuis ('s nachts) ook of alleen wanneer ze bijvoorbeeld jongen hebben of zo?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:03

Oh, thanks voor de tip! Zijn rattenwielen te gebruiken als egeltjeswiel? Die zijn natuurlijk ook dicht, ivm de lange staarten. Of zijn die echt te klein?

lovey, volgens mij is een warmtelamp niet alleen voor de warmte, maar ook voor het aantal zonne/lichturen wat ze per dag nodig hebben.. Dus denk dat een warmtelamp wel echt de voorkeur heeft.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:06

had het al weggehaald omdat ik der maar een pb heb gestuurt maar het is zo dat ik voor me reptielen een lamp in het terrarium heb staan en na zoveel uur gaat die automatisch uit :j bij de ene hangt er een TL lamp in en bij de ander een spaarlamp

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:06

Super schattig!!! Ik wist helemaal niet dat egeltjes ook als huisdier gefokt werden!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:13

Weer bedankt voor de reacties!

Ik ken rattenwieltjes verder niet, maar het wiel moet minimaal 30 cm doorsnee zijn. Daarbij moet het volledig dicht zijn en geen randjes hebben (zoals bijv de Silent Spinner, die wordt wel gebruikt maar ik heb een vreselijk plaatje gezien waarbij bloed over het hele ding zat... er zit een gleuf in, en daaraan kunnen nageltjes blijven hangen).

Warmtelamp is niet voor het licht. Je moet geen warmtelamp nemen die geen licht geeft, want je lamp staat in principe altijd aan en dan zou hij 's nachts ook nog licht geven. Voor het licht kun je gewoon een peertje nemen en een tijdklok er aan koppelen.
Goede lampen zijn Elstein stralers.

XXOOXX wat voor geluid bedoel je precies? Ze maken niet echt veel geluid eigenlijk.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:56

Jaa precies dat dacht ik al maar vind zelf een warmtemat ook wel fijn werken vooral omdat lampen snel stuk gaan bij mij. Zal wel eens gaan kijken naar een warmtelamp mocht het zover komen :j

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:15

Fantastisch... <3 In wat voor een kooi zit hij? Ik kan me er namelijk nog niet echt iets bij voorstellen...

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:44

Ah echt uren vermaak <3

Ik zou er zo met een bak popcorn bij gaan zitten :')

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 10:55

lovey_ou, zag je pb, maar zal er hier even op in gaan nu het er toch over gaat. Het ligt er heel erg aan in wat voor bak je hem houdt natuurlijk maar ik (en veel anderen met mij) ben geen voorstander van warmtematten. Loki zit in een cavia/konijnenbak en dan kun je sowieso geen warmtemat gebruiken ivm de plastic bodem. Opties dan zijn dus warmtelamp(en) of de gehele kamer verwarmen op de juiste temperatuur dmv een losse verwarming bijvoorbeeld (geen optie voor mij aangezien het m'n slaapkamer is).

Punt met zo'n mat voor reptielen is wel een beetje dat ze snel oververhitten en aangezien ze op één plek zitten kan dat brandwonden veroorzaken, zeker als ze er bovenop gaan slapen. Dus die moet je sowieso niet onder de gehele bak plaatsen. Bijkomend nadeel is dan dus dat ze maar een klein stukje van de bak verhitten (en ook alleen meer de grond en niet de lucht) en de rest niet.

Overigens vind ik die Elstein stralers erg stevig, aangezien ze van keramiek zijn en niet van glas.

Dan denk ik dat ik hierboven ook direct de vraag van Elevien beantwoord heb, er staat ergens anders in het topic (eerste pagina geloof ik) ook nog wat over.

Bedankt voor de reacties weer!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:23

Agh dit is echt onwijs lief <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:34

Een foto van ons samen, zaten lekker in de avondzon. Dat koppie van hem <3

Afbeelding