Wie heeft er allemaal een pluispoes?(langharige kat)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

Re: Wie heeft er allemaal een pluispoes?(langharige kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:34

Ja een 14 jarige Pers, Cindy <3

Hier is ze ook bij de kapper geweest. Cindy heeft vaak last van klitten en het is gewoon niet bij te houden. Daarbij voelt ze zich ook veel prettiger als ze geschoren is en vind het scheren zelf heeeeerlijk!
Afbeelding
En met lang haar!
Afbeelding

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:45

wat een super mooie katten staan er in dit topic!

ik heb thuis 3 katten, waarvan 1 langhaar. een kruising maine coon x pers van nu 5 of 6 (weet ik even niet uit mijn hoofd) helaas de leukste foto's niet op mijn laptop staan.

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:49

Joolien schreef:
Ik vind langharige echt het mooist! Wij zitten zelf te denken om een kat in huis te halen, dus zit nu een beetje te kijken wat me leuk zou lijken voor ras. :) Verharen langharige meer dan kortharige? Mag ook via pb aangezien het een beetje offtopic is :P

Die van mij het zelfde als een korthaar, ze heeft alleen echt van dat zachte konijnen haar dat is wel heel vervelend, maar ach je went er aan

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:56

iemand hier trouwens een tip voor het borstelen van een langhaar die zwaar prinsesserig gedrag vertoont?
ze heeft hierbij namelijk zodra je met de kam aankomt dat ze begint te blazen en ze grijpt je ook flink..
daarnaast heeft ze wel eens de neiging om de hele kamer door achter je aan te rennen als ze boos is..

en qua verharen ben ik het met het bovenstaande bericht eens, het is even veel, alleen zijn de haren een stuk langer en zit het vaak overal :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:00

nee, hier vandaan geen tips om te kammen, de mijne vinden het heerlijk en rennen achter me aan als ik de borstel pak om vooral als eerste aan de beurt te zijn. Compleet tegenovergesteld dus! :)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 21:54

@sneeuwman : Geen idee, er loopt hier schijnbaar wel een bergse boskat rond. Maa zelf heb ik enkel een zwarte kortharige kater gezien.
De moeder was een dochter van een zwerfkat, mischien heeft zij een langharige gen of iets ergens zitten.

Super mooie pluisjes zeg hier ;)

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:05

Afbeelding Hier mijn moeders Pluizebolletje ( Links ) Nui ! Lees : noewie
Een echte Main Coon. :D

Rechts mijn mislukte kat, het had ook zo'n mooie Main Coon moeten worden, maar helaas kwamen daar geen lange haren uit.. hij werd wel langharig geboren ! hij heeft een beetje een gekke naam, maar ik ben tenslotte ook een 'gek' kind hihi Naam : Piemel :o

Liefsx & een pootje van de poesjes. :*

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:32

Joolien schreef:
Ik vind langharige echt het mooist! Wij zitten zelf te denken om een kat in huis te halen, dus zit nu een beetje te kijken wat me leuk zou lijken voor ras. :) Verharen langharige meer dan kortharige? Mag ook via pb aangezien het een beetje offtopic is :P

Hoe veel ze verharen verschilt per kat. Veel ondervacht zorgt voor veel haar, maar dat zie je bij kortharigen net zo goed. Het enige wat je bij langharige kan verwachten is langere verhaar-haren :')
Er zullen vast wel rassen zijn die minder verharen dan anderen, maar daar hebben wij eigenlijk niet op gelet...
Wil je maar 1 kat of meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:37

Dank je stybba. We beginnen maar eens met 1, dan kijken we wel verder. We twijfelen ook nog of we een kitten nemen of een volwassen kat, maar ik denk dat we gewoon eens gaan kijken in het asiel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:44

Dit is Punk.. kruising boskat maine coone

Afbeelding

ze is nu al wat groter en nog ondernemender :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:00

Meer Punk
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:44

wat is punk een prachtige kat! Mooie kleuren heeft ze ook :)!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:20

Wat een prachtige Poezels komen hier voorbij, nu wil ik niet achterblijven, want ook ik heb een zwak voor Pluispoezen. :=

Mijn, in september op 14,5 jaar, ingeslapen Pers Moezel (copyright katten-foto.nl):
Afbeelding

En de, vandaag 5 jaar oud geworden, Pers Dreamboat (copyright katten-foto.nl):
Afbeelding

Moezel heb ik op 7 jarige leeftijd in huis gehaald, ze woog 2,5 kilo en had nauwelijks haar op haar buik en kop. Ontstoken ogen, niesziekte, zoveel tandsteen en ontstekingen dat ze haast niet kon eten. Ze bleek later allergisch voor haar brokjes, overleefde ernstige oorontsteking en meer gezondheidsellende en was bij mijn ouders erg happy. Afspraak was ook dat ze mocht blijven leven zolang het goed ging en dat we er niet meer te veel mee zouden dokteren.
In september kreeg ze net nadat ze haar avondeten op had een hersenbloeding, waarop ze in mijn moeders armen is ingeslapen. Moet alweer huilen nu ik het typ.
Dit was zo'n bijzondere kat! Ondanks haar niet te beste verleden heel lief, op mensen gericht en buitengewoon pienter. Geen ontzettende kroelkat, behalve bij de mens die ze daar zelf voor uitzocht. Zij reisde met me mee in de trein, ging met mijn ouders mee op vakantie in Europa en vond het overal prima, als 'haar' mensen er maar bij waren.

De Dreamboat is iets heel anders, hij heeft 3 jaar bij zijn fokker gewoond, maar aangezien hij weigerde te dekken is hij gecastreerd en herplaatst. Hij is zeer zelfbewust en zeker van het feit dat hij de allermooiste, allerbelangrijkste en allerliefste is. Dat laatste klopt zeker! Zijn favoriete plek is op schoot, hij praat je naar de bank zodra je thuis komt, zodat hij op schoot kan gaan zitten/liggen.
Moezel woonde bij mijn ouders en is daar gebleven toen ik zelf weer een kat kon hebben, ik kwam toen op een herplaatsingssite de Dreamboat tegen en was bij de foto en omschrijving al meteen verkocht. Nog steeds heb ik zo nu en dan contact met de fokker die het fijn vindt dat hij bij ons zo'n fijn plekje heeft gevonden. Zij had ook wel iets bijzonders met hem, hij sliep als enige van de katten bij haar op bed bijvoorbeeld, maar omdat hij het eigenlijk te druk vond en geschikt was als herplaatser heeft ze hem toch herplaatst..

Beiden vertonen typische Perzenkenmerken; zijn zeer relaxed (beetje lui), zeer vriendelijk en mensgericht. Volgens een vriendin zouden Perzen een eigen diersoort moeten zijn, want het zijn in haar ogen een soort kruising tussen een hond en kat. Zeer aanhankelijk en mensgericht als een hond, maar toch ook weer majestueus en dwingend als alleen katten kunnen zijn. :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:34

Prachtige katten worden geshowt. Vooral Heilige Birmanen en Ragdolls hebben hier de voorkeur :)

Hier onze haarbal van 13 jaar oud, Shoppy:

Afbeelding

Afbeelding

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:41

@Joolien, ik merk dat er minder haren in huis zwerven als ik de kat gewoon iedere dag even kam. Hoeft maar een paar minuutjes en dan is het weer klaar. Dit voorkomt natuurlijk klitten (vervelend voor hem), maar ook losse haren op de vloer. De Dreamboat geeft echter wel altijd af aan mijn kleren. Een witte (nouja officieel Chinchilla) kat is gewoon niet zo handig als je zelf een voorkeur voor zwarte kleding hebt. :\
Maar ik heb op meerder plekken in huis een plakborstel staan en de rubberen borstel van de action voor het meubilair. ;)

Overigens had ik van Moezel veel minder los haar dan van hem, dus het zal ook weer per kat verschillen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:52

kammen doe ik amper, die haren van die van mij dwarrelen overal heen (echt konijnen haar heel fijn) ik haal de stofzuiger er overheen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:07

Dank voor de info. Ik heb een tijdje bij een vriend gewoond en die had een kortharige, maar die kat verhaarde zo erg, als je hem aaide had je zo een bos haar in je hand, en niet soms, maar altijd! En de hele bank en huis zaten eronder, echt vies.
Ik heb een ad op boktmarkt gezet, dus ik ben benieuwd :)

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:09

Wat een heerlijke poezels allemaal! Allemaal zo anders, maar zo lekker fluffy!

Mijn ervaring met het haren is dat mijn bengaaltjes, balinees en mandarins veeeel minder haren dan mijn europees korthaar destijds. Ze hebben geen ondervacht en dat scheelt enorm! Tuurlijk, met 6 katten in huis, is er echt wel haar. Maar ik vind het best meevallen moet ik zeggen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:26

de maine coon die wij hebben verhaard nauwelijks. De heilige birmaan echter is een ramp! Ze verhaard ontzettend. We borstelen haar zeker 4 keer in de week en stofzuigen haar nog vaker...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:22

Mijn ervaring is ook dat de Maine coon minder verhaart dan de htk tjes. De haren gaan ook meer als een bosje in een hoekje liggen ipv rond te dwarrelen. Kunt ze makkelijker oprapen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:12

En mijn nieuwste aanwinst, een main coon kitten, nu 8 weken oud.

Afbeelding

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:25

Daar ben ik het mee eens robeer, de haren van Vicks haal ik gewoon in een plukje weg. De rest ligt overal.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:58

Hier de beloofde foto van onze katten, toen we ze net hadden (december 2011).
Afbeelding
Links: Aybo, maine coon van 30 mei 2011 en rechts Soc een kruising maine coon x ? (waarschijnlijk ekh) en hij is in september 2011 geboren.

Edit: Soc is nu op 5 maand oud kortharig, maar wel echte pluis oren en snorharen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:11

wij hadden afgelopen jaar in het nest van onze huis-tuin en keuken kat een aparte eend..Afbeelding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:34

Die eend mag wel in mijn vijver komen zwemmen hoor knollentuin....
:o