Hou je ons op de hoogte?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

vivana schreef:Soprano schreef:Oh van zo'n topics kan ik zo verdrietig worden. Ik heb enkele jaren in een dierenasiel als vrijwiligster geholpen. Het ras dat met stip op 1 stond dat werd binnen gebracht waren toch wel de jack russels, mensen die dachten een lief klein hondje te kopen niet wetende dat jack russels geweldig veel enerigie hebben. En steeds bleven alle Jack's (ook met stip op populairste hondennaam voor jack russels) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd
) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!
gesterilliseerd ?? Ik zou niet weten waarom ik heb 'm vorige hond ook niet laten steriliseren,denk nog altijd dat ik diegene ben die bepaald of er een reu bij komt of niet?!
Maar het is duidelijk je leest wat je wilt lezen en zoek het verder lekker uit.
Ik weet dat ik het netjes ga doen en niet als een broodfokker ,daarmee basta.
Zoals ik Diesel kocht ga ik nooit verkopen en die had ik ook niet voor niks of weinig maar ik weet dat ik geen dwaze Jack heb en die alles behalve hyper is! Karakter is 1 en opvoeden is 2
Traber schreef:Heel veel succes!Hou je zelf ook een pup aan?
vivana schreef:Traber schreef:Heel veel succes!Hou je zelf ook een pup aan?
Nee ik ga er geen aanhouden, ik heb nog een Tervuerense-herder van net 1jr oud en een kat,denk dat dat genoeg is![]()
Ik was naderhand blij dat ik toendertijd mijn kinderen nog niet had. Want het was niet alleen plezier. Terwijl ik het met liefde heb gedaan. Het leuke is dat ik sommige pups heb zien opgroeien tot honden van 10 jaar. (perro de pressa canario) En dat ik een paar pups na 7 jaar tegenkwam en ze me nog steeds herkenden.Galexie schreef:Ik kan wel begrijpen dat je een nest wil, (of het een verstandige keuze is of niet, daar ga ik het niet over hebben) Ik heb 11 jaar geleden ook een nest gehad, Dit op wens van de fokker van mijn teefje. Mijn teefje had 13 pups. Die ik ook snacht om de 2 uur heb moeten bijvoeren. Het was een fulltime baan.Ik was naderhand blij dat ik toendertijd mijn kinderen nog niet had. Want het was niet alleen plezier. Terwijl ik het met liefde heb gedaan. Het leuke is dat ik sommige pups heb zijn opgroeien tot honden van 10 jaar. (perro de pressa canario) En dat ik een paar pups na 7 jaar tegenkwam en ze me nog steeds herkenden.
Ik wens je teefje en jou niet zoveel pups toe. Maar toch veel gezondheid en wijsheid gewenst.