Tsjechoslowaakse wolfhonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:09

Nemurin schreef:
Oh jij was die gek die mij aan de peperdure honden verpest heeft in de toekomst! Iemand raadde me op basis van het feit dat ik nog nooit een hond had gehad maar wel van die wolf-achtige honden houd een Tamaskan aan... :')

dat was ik :Y) wie weet zijn ze in de toekomst wat goedkoper (I wish :'))

Nummus

Re: Tsjechoslowaakse wolfhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:16

Als ik eerst voor 'n paard kan sparen dan daarna ook wel voor een hond hoor! ;) Moet ik in dezelfde prijsklasse denken overigens? :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:24

de prijs ligt rond de £1000(engelse pond) dus zo'n 1200 euro
maar niet alle fokkers zullen hetzelfde vragen

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:45

Holy crap... :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:46

in de toekomst zullen er wel fokkers zijn in nederland dus dat scheelt je weer de import kosten :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:49

Hele gave honden! Heeft die middelste op foto 13 nou een tuigje (of wat is het? :P ) om met Dramaqueen erop? Cool :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:16

Ik heb ook voor mijn tsw 1200 betaald hoor. Liever een paar honderd euros meer betalen voor een gezonde bloedlijn ;)
Dus niet zo gek dat ze hetzelfde vragen voor een tamaskan die nog een recent ras is waardoor de fokkers veel meer moeten zoeken, km's rijden enzo... om de juiste honden te kunnen vinden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:29

Jeetje, jij hebt wel goud geld betaald voor je tjech.... In NL kun je voor 700 euro echt wel een goed tsjech pup krijgen van fokkers die het allemaal heel goed voor elkaar hebben.... Anuki was zelfs maar 550 maar moest daarvoor opgehaald worden uit polen... Wat trouwens ook een zeer goede fokker is.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:26

Ja ik woonde toen in frankrijk en daar kon je ook wel pups krijgen voor 900 euro, maar de fokker zijn honden vond ik niet top.
De nederlandse lijnen vind ik ook niet zo geweldig, hebben vaak zo wat zwart op hun snuit. Ook vind ik veel van de hollandse tsw's die ik gezien heb niet sociaal genoeg, niet allemaal natuurlijk, maar van een bepaalde heel erkende fokster vind ik dat toch wel heel erg tegenvallen. 5 jaar geleden gingen ze in nederland ook met lijnen te werk die dwerggroei meebracht en waren ze toch wel te laat met de testen afgekomen wat ze nu overigens wel goedmaken. En van zuid-frankrijk naar slovakije rijden of polen zag ik ook niet zo zitten. Ach ja, heb er in ieder geval geen spijt van en zou er zo terug een hond halen, alhoewel ik de honden van margo perron ook wel super vind 8-)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:57

Haha Anuki komt niet van Margo af :) al was dat ook mijn logische gok geweest bij polen hoor... nee ze komt uit warschau... nog een stuk verder rijden ^) Was een privefokker, maar maar weinig uit dat nest zijn in Polen gebleven. Onder andere was een broertje van haar ook al NL. Een goed overdachte combi van Vader (goede werkhond) en moeder (mooie hond). En Anuki is daaruit een voor tjechs begrippen, gehoorzame hond en nog eens een plaatje ook nog!

De meeste tjechen in Nl zijn ook niet helemaal naar mijn smaak. Soms zijn ze te duitserherder-achtig (vooral in Duitsland komt dat veel voor) of een te lange neus of te licht van kleur (is wel mooi, maar doe mij maar een donkere tjech, veel mooier!). Anuki is relatief donker voor een tjech en dat vind ik erg mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Schatje is het toch <<) (ze doet nog geen vlieg kwaad hoor ;) )
Afbeelding

<3
Afbeelding

Die twee foto's achter elkaar zijn volgensmij al genoeg voor een reltopic...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:03

Ja ze is inderdaad erg mooi. Ik zie ook liever donkerdere tsw. De mijne is eigenlijk heel erg gekleurd wat ik wel mooi vind, maar op sommige foto's naast die typische lichtgrijze tjechs lijkt hij oranje :+
Zag op wolfdog dat je met anuki enkele shows hebt gedaan. Ga je naar de world dog show ?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door betadine op 21-03-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:12

Geweldige beesten zijn het.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:13

Nee, ik heb de shows gedaan omdat ik ooit met haar een nestje wilde hebben (haar karakter is gewoon te goed om niet te gebruiken ter verbetering van het ras) Maar aangezien we haar hebben moeten laten castreren omdat ze epilepsie heeft (secundair, dus niet erfelijk) gaat dat verhaal niet door. Daarnaast is ze eigenlijk iets te klein gebleven (zelfde oorzaak als de epilepsie) waardoor ik nooit een echt goede beoordeling zal krijgen. En alleen voor de lol ga ik geen shows lopen ;) Dan ga ik liever met haar lekker naar het bos oid

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:27

ik vind de donkere ook veel mooier, helaas is Ravi aardig licht geworden maar hij is gelukkig wel een rode :Y)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:30

Ken er ook 2 met epilepsie en het zou door een anti parasiet middel komen bij deze 2.
moet even opzoeken welk middel evrantwoordelijk zou zijn, maar het is een heel bekend product.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:38

gaaaave foto's!
Vrienden van mij hebben er ook een, echt zo'n prachtig beest! (fotootje)
Zou er ook wel een willen, maar denk niet dat ik er consequent genoeg voor ben...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:43

Heb het gevonden. Het zou adventix zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:49

Dat heeft zij niet (jij bedoelt frontline?) Het is komt bij haar door een te kort aan voedingsstoffen in het 1e half jaar door een allergie. Dit is gewoonweg te laat geconstateerd (wij kregen haar met 3 maanden oud, en kwamen toen achter dat ze continu aan de diarree zat. Pas na verschillende brokken zijn we overgestapt op vers vlees en was de allergie weg. Helaas was toen al de schade aanwezig was zich later heeft geuit.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 21-03-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:19

ja adventix en frontline kunnen epilepsie veroorzaken. Ik sta ook op versvlees, want de mijne was zijn tot zijn 2de jaar een echt anorexiapatientje en met die complete vleesworsten at hij dan toch genoeg.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:25

Ze heeft niet veel nodig (dat is met onze HH-reu wel anders) maar het ging er gewoon gelijk weer uit. Ze eet nu 750-1000 gr per dag aan versvlees en dat is ruim voldoende, ik gooi er ook regelmatig een vastendag tussen.

Maar toen we dat wisten, snapten we haar bijnaam ook gelijk (little smelly dog) Ze stonk gewoon omdat haar lichaam last van de granen had (was ze allergisch voor) en kwam gewoon niet mee met de groei omdat haar lichaam voedinsstoffen mistte. Ze was schijnbaar ook de lelijkste pup uit het nest (ook voordat ze aan de puppybrok gingen), maar het is toch een zwaantje geworden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:29

Dat antiparasietenmiddel waar dat bij sommige hondenrassen van komt is ivermectine, dus spul waar dit in zit kan dat soort dingen veroorzaken. Bij o.a. collie-achtigen komt dat in de hersenen terecht.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:19

Oei, geen paardenontworming laten liggen dus.

manishdra, jij had dus ook het lelijke eendje van het nest :D
De mijne was nog volledig aan het ontplooien als ik hem ben gaan halen, "die daar met zijn grote kop" , ondertussen zijn ze allemaal gek op zijn grote kop, want het lichaam is ook gaan groeien }:0

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:20

Haha, Anuki had als pup te veel vel... was dus een eerder een kleine sharpei dan tjech... :D Nu krijgt ze alleen nog rimpels als ze het niet eens is met onze reu :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:29

Spijtig dat je zo ver woont anders konden we eens de wolfjes laten meeten :)
Heb een montage van als we nog in frankrijk woonden

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:10

Ik zie je foto's nu pas... mooie reu :) zoontje zit er een beetje verschrikt bij ;)