Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
inowa schreef:ik heb dus meerdere redenen gegeven waarom ik levend wil voeren
even weer allemaal op een rijtje want jouw reactie dat ik het gaaf zou vinden om te zien hoe de muizen doodgaan is heel erg kwetsend,ik vind het zeker niet leuk om te zien hoe ze doodgaan en hoop alleen maar dat het snel gaat.
-slangen kunnen lui en daardoor te vet worden als je ze dood voer geeft,hoeft niet altijd perse maar het KAN
-dievriesvoer is in deze regio en contreien van zeer slechte kwaliteit en vaak al zeker 2 keer ontdooit geweest,niet echt bevordelijk voor de slang dus
-daarbij wil ik gewoon dat mijn slangen actief blijven.
zeg zeker niet dat diepvries voeren slecht is,ik heb het ook gedaan hoor,maar HIER is het diepvriesvoer van slechte kwaliteit
ik dacht ''leuk...zo kunnen de mensen die het interesseerd maar nog nooit gezien hebben zien hoe het gaat''
maar op deze manier is het niet leuk meer om uberhaupt wat voor fototopic ook te openen hier op bokt.
er zijn er altijd wel meerderen die hun eigen manieren willen opdringen of die zich om wat voor reden ineens onnodig bedreigt voelen.
ik zal een mod wel vragen om dit topic op slot te gooien want schijnbaar kun je niks meer openen zonder een rel te krijgen.
en oja,ik neem zeker wel dingen van anderen aan...maar ik hoef niet perse alles wat ik doe aan te passen op wat anderen willen of zelf doen.
Citaat:Het levend voeren vind ik een oneerlijk strijd. Daar waar in het wild het dier een kans heeft om te ontsnappen, te overleven , weg te rennen etc, en dus juist het zwakkere dier het onderspit delft.
Vjestagirl schreef:Inslapen door de kou werkt bij een warmbloedig dier niet zo... Bij koudbloedige dieren (vissen, slangen) wél, maar een warmbloedig dier heeft uren en uren nodig om dood te gaan door de kou, en dat is echt een ontzettende doodsstijd... Onopzettelijke mishandeling zullen we maar zeggen. Misschien is er een andere manier om ze te doden?
Overigens vind k t wel boeiend om te zien, mooie slangen ook.
saskiakefie schreef:Wat bedoelen jullie eigenlijk met strekken??
Yellowbird schreef:Prachtige gutten heb je. Fijn om te horen dat ze wel weer eten.
Minder fijn om fabeltjes te horen. Slangen kunnen niet lui of vet worden van dode prooien.
Als je wat meer informatie wil, wijs ik je graag door naar http://www.hetslangenforum.nl
Hier zitten fijne mensen met enorme kennis van slangen, altijd bereid om te helpen.
(je hoort mij dus niet zeggen dat je kennis nihil is, maar over slangen ben je nooit uitgeleerd)
@H_Nalanta: Muis strekken houd in dat de muis bij de aanzet van de staart wordt vastgehouden, en er een stokje in de nek wordt gelegd. Vervolgens de staart snel en abrupt omhoog trekken.
Dit is een hele snelle dood, en geeft geen troep, in tegenstelling tot de muis tegen een tafel slaan en de kans lopen dat je muisje alsnog leeft...
Tevens is het misschien een optie om een maatje groter te voeren en dan een prooi per voederbeurt. Het beste is altijd 1 gepaste prooi te voeren dan 2 te kleine. Vooral wanneer er levend gevoerd wordt, aangezien de slang dan minder enthousiast kan gaan wurgen, aangezien de honger in feite al gestild is, en het muisje langer onnodig moet lijden.
H_Nalanta schreef:Citaat:Het levend voeren vind ik een oneerlijk strijd. Daar waar in het wild het dier een kans heeft om te ontsnappen, te overleven , weg te rennen etc, en dus juist het zwakkere dier het onderspit delft.
Dit doen we toch ook met kippen, koeien, varkens etc?
Yellowbird schreef:Prachtige gutten heb je. Fijn om te horen dat ze wel weer eten.
Minder fijn om fabeltjes te horen. Slangen kunnen niet lui of vet worden van dode prooien.
Als je wat meer informatie wil, wijs ik je graag door naar http://www.hetslangenforum.nl
Hier zitten fijne mensen met enorme kennis van slangen, altijd bereid om te helpen.
(je hoort mij dus niet zeggen dat je kennis nihil is, maar over slangen ben je nooit uitgeleerd)
@H_Nalanta: Muis strekken houd in dat de muis bij de aanzet van de staart wordt vastgehouden, en er een stokje in de nek wordt gelegd. Vervolgens de staart snel en abrupt omhoog trekken.
Dit is een hele snelle dood, en geeft geen troep, in tegenstelling tot de muis tegen een tafel slaan en de kans lopen dat je muisje alsnog leeft...
Tevens is het misschien een optie om een maatje groter te voeren en dan een prooi per voederbeurt. Het beste is altijd 1 gepaste prooi te voeren dan 2 te kleine. Vooral wanneer er levend gevoerd wordt, aangezien de slang dan minder enthousiast kan gaan wurgen, aangezien de honger in feite al gestild is, en het muisje langer onnodig moet lijden.