De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:02

wat super werk doe jij zeg!
en die pittbull pup <3
Wij hebben zelf ook een hond uit Istanbul een echte turk is het en zooo verschrikkelijk lief! hij is naar ons toe gekomen toen die 2 was en nu is die 6.. echt een schat..

Vorige week ook nog kleine poes meegenomen vanuit Marroko ook een heerlijk diertje..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 05:11

stef schreef:
rockwitch schreef:
Als ze oud genoeg zijn worden ze meestal gecastreerd of gesteriliseerd ja. Maar die hondjes van 3,5 maand zijn natuurlijk nog niet geholpen.

En dat zou dus gewoon standaard moeten zijn.
Hoe wil je al die dieren blijven helpen als ze maar door fokken?

My thoughts.. Ik vraag me dan ook echt af of je die beesten echt helpt als je ze maar blijft voeren en ze blijven voortplanten. Het probleem wordt alleen maar groter op die manier.

Anoniem

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:38

Je moet ze wel kunnen vangen om ze te castreren natuurlijk ;)

En ik denk niet dat dat altijd mogelijk is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:42

Hier gemixte gevoelens, aan de ene kant heb ik ook medelijden met die beesten daar, maar aan de andere kant hebben we hier al honden en katten enz genoeg, waarom nog telkens weer die van daar hierheen halen.........

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:24

Wow, wat zien die beesten er uit. Vooral die boxer! Jeetje! Heb nog nooit zo'n mager ding gezien.
Super dat jullie zo begaan zijn met die beesten, maar ik vrees dat het altijd achter de feiten aanlopen blijft... De drempel om hun dier te dumpen wordt nu nog lager voor mensen.

Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor wat jullie doen voor deze dieren!

En ik denk dat je die kleine Pitbull zo kwijt bent als je die ter adoptie aanbiedt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:41

Even over het castreren, idd moeten ze natuurlijk wel die honden te pakken kunnen krijgen om ze te kunnen castreren of steriliseren. En dan ten tweede, het kost allemaal geld, er zijn heus niet zoveel dierenartsen die even massaal honden en katten gaan opereren voor niks en die dames daar hebben net zoals de meeste mensen hier in NL geen geldboom voor de deur staan. Dus het is heel makkelijk om te zeggen gewoon alles laten helpen dan wordt het vanzelf minder, tja dat is inderdaad een hele goeie oplossing, maar ja er spelen wel even wat meer dingen mee.

Overigens werken we het meeste in Istanbul en omstreken zeg maar, dat is gewoon puur omdat de dames daar toevallig wonen.

Ik denk ook dat dat pittbulletje zo weg zou zijn, maar ik ben even benieuwd of iemand misschien weet of er andere regels gelden voor het importeren van pittbulls, ik denk het nu niet meer, maar dat wil onze Turkse vriendin graag weten, dan gaat ze namelijk haar best doen voor dit kleine kereltje, want dan kan hij waarschijnlijk wel hierheen komen.
Dus dat moet ik nu even gaan uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:43

Denk dat je altijd achter de feiten aan blijft lopen, ook hier in NL.

Hier heb je het probleem dat dieren als consumptie-artikel worden gezien, met bijbehorend dumpgedrag. Onverantwoorde pretnestjes....... die ook weer gedumpt worden. Alle dieren helpen en redden gaat gewoon niet. En dus moet je maar doen wat je kan, in de eerste plaats heel goed zijn voor je eigen dieren, en dan helpen wat je kunt helpen...... en zoals moeder Theresa sprak: ik troost er zoveel als ik mijn armen omheen kan slaan, voor de rest moet ik mijn ogen dan maar sluiten......

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:47

Dikke respect voor jullie!!!!!!!!!!!!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:50

Onze Gio is geimporteerd vanuit polen ik kan het navragen aan wat pitbull kenners voor je?
Gio is met 6 wk naar nederland gekomen,ik weet wel dat er bepaalde landen zijn waar je niet doorheen mag reizen omdat daar die wet nog geld.

Hij is zo schattig,hij is half jaar ofzo?(verglijkend met mn eigen pittje van 10mnd)

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:51

rockwitch schreef:
Even over het castreren, idd moeten ze natuurlijk wel die honden te pakken kunnen krijgen om ze te kunnen castreren of steriliseren. En dan ten tweede, het kost allemaal geld, er zijn heus niet zoveel dierenartsen die even massaal honden en katten gaan opereren voor niks en die dames daar hebben net zoals de meeste mensen hier in NL geen geldboom voor de deur staan. Dus het is heel makkelijk om te zeggen gewoon alles laten helpen dan wordt het vanzelf minder, tja dat is inderdaad een hele goeie oplossing, maar ja er spelen wel even wat meer dingen mee.

Rockwith, ik weet niet precies hoe jullie daar werken, maar in de regio waar ik woon geeft de gemeente gratis medicijnen aan het asiel voor het castreren/steriliseren van de honden. Wij konden onze hond ook in het asiel laten steriliseren en dan hoefde we alleen maar de medicijnen te betalen. Dit is wel in de regio waar ik woon, dus weet niet hoe het in İstanbul zit. Uiteindelijk zijn we toch naar een gewone dierenarts gegaan, omdat de kosten meevielen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:53

Dat is ook zo.
Ik ben nu 2 keer met Brainless naar Roemenie geweest om daar voer en dekens te brengen naar een asiel en naar een vriend van ons die alles vanuit zijn eigen huis doet. In Oradea (een stad in Roemenie) zit een asiel wat is opgezet door een Engelsman, hij heeft er dus voor gezorgd dat ze daar wel een neuter and release programma hebben, daardoor is het aantal zwerfdieren met 75% afgenomen, helemaal super natuurlijk. Maar ja niet overal hebben ze zo iemand die dat realiseerd.
Het is wel heel moeilijk om daar te rijden en zoveel ontzettend zielige dieren langs de weg te zien lopen en te weten dat je ze niet allemaal kan inladen en kan redden.
We hebben toen wel Zorro gevonden, een schitterende grote reu die ergens in de berm bij een hotel lag. Wij dachten dat hij daar hoorde, maar toen we daar stonden te wachten kwam hij ineens naar ons toe gehinkeld. Zijn achterpoot was echt behoorlijk stevig gebroken, hem hebben we toen door die vriend laten meenemen, hem laten opereren en castreren en toen is hij naar Nederland gekomen.
Brainless heeft hem nu, er waren wel wat probleempjes op het begin, maar ja het was natuurlijk een volwassen reu die gewend was om te knokken om te overleven, dus die moest even flink aanpassen in een gezin, maar nu gaat het goed. Het is een grote doedelzak, over het algemeen hardstikke betrouwbaar, maar niet bij andere reuen, als hij die te pakken krijgt worden ze denk ik opgevroten, maar met kleinere teefjes daarentegen is hij echt een ontzettende sukkel, die hangen in zijn lippen en het mag allemaal.

Melody, dat zou fijn zijn, misschien kan jij wat meer te weten komen.
Ik denk dat dit hondje inderdaad een maand of 5/6 is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:59

wat triest dit....een paar van mijn zwervers waren ook in z'on staat...
Het is hier in frankrijk gelukkig minder erg.
Jullie doen goed werk!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:00

Ik ga even voor je navragen bij mijn contacten..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:18

Super bedankt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:35

Gets tranen gelaten over filmpje van kat, wat is er met haar smoeltje gebeurd ?
Brr..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:53

Dit katje is aangevreten door maden, die hebben naar bekje half opgevroten en haar oortje ook.
Nu gaat het overigens echt bijzonder goed met haar, het is een heel bijzonder diertje die nu een gouden mandje heeft en ondanks haar handicap doet ze het fantastisch.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:58

Er is net een topic geweest over kattenoverschot in NL en het afschieten ervan.
Het lijkt mij minder dweilen met de kraan open, als bekwame jagers worden ingezet om een aantal van deze arme dieren uit hun lijden te verlossen én de huidige honden die gehouden worden te helpen. Laatstgenoemden produceren de eerstgenoemden.

Met alle respect, dit is dweilen met de kraan open, ofwel symptoombestrijding...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:09

@F-Orumstr

Ik zie de symptoombestrijding niet.... de honden worden opgespoord en indien mogelijk gevangen en gecastreerd. Dan sterven de roedels vanzelf uit.

De oorzaak van dit probleem zijn de mensen zelf die hun hond op straat zet, ook daar komt steeds meer voorlichting voor en in die gebieden gaat het ook beter. En wie ook veel problemen geven.... de toeristen (ook veel Nederlanders) die de honden en katten voeren en in de winter zitten ze zonder eten....

In bepaalde gebieden is de populatie zwerfhonden (door castratie en voorlichting) al met 75% verminderd (hoezo dweilen met de kraan open....).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:12

Klinkt beter dan ik dacht, dus neem mijn woorden deels terug.

Wel ben ik nog steeds van mening dat de voorlichting geven aan de mensen gecombineerd kan worden met het euthaniseren van zwervers die een lijden hebben. VInd het tegenover het dier eerlijker om die in te slapen en dan kan het geld aan andere zaken besteed worden. Wat al eerder is genoemd in dit topic, waarom moeten sommige dieren zo ellenlang in leven gehouden worden tegen, soms beter weten, in?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:19

Ik vind dat zeker ook een punt.
Het is heel dubbel natuurlijk en ik denk ook wel eens ....
Maar de mensen die dit werk doen zijn zo gek op beesten dat ze er alles voor over hebben.
Het is niet aan mij om vanuit hier te zeggen, laat maar gaan.
Zoveel zijn er niet in die landen die dit werk willen doen en de mensen die het doen zijn zo betrokken bij de honden, dat vind ik weer bewonderenswaardig.
Eigenlijk is mijn ervaring (net als TS) dat de honden waarvan ik van te voren dacht... pff waar begin je aan...allemaal in zeer korte tijd er weer boven op zijn gekomen. Zowel de verzorgers als de honden hebben zo'n vechtlust en de honden zijn zo dankbaar voor hun aandacht en verzorging, dat is niet te begrijpen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 19:39

Wat Brainless dus zegt, daarom heb ik het filmpje van dat katje als voorbeeld neergezet, eentje waarvan ik zei pff laat maar inslapen, die nu zo prachtig is en zo lief en zich gewoon prima kan redden ondanks haar handicap. Dus het is niet allemaal zo zwart wit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:46

Zo zielig, dit betekend ook dat we de mensen is beter aan moeten pakken, dat de regels strenger moeten worden en er meer controle's moeten komen. Er zitten in Nederland ook veel honden in het asiel maar over het algemeen worden ze snel van straat gehaald als er ergens één los gezien word. Worden die honden op die grote plekken waar ze samen komen allemaal gecastreerd? Ten slotte is dat de enige manier waarop er niet meer jonge dieren op die plekken samen komen.

edit: ik lees het net van die castratie's, ja het is een hoop geld maar hoe voorkom je anders het probleem? Al die dieren opvangen, voeren, benzine daar heen kost ook hartstikke veel geld en het zullen heus niet alleen maar reuen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:58

Reuen en teven worden beide gecastreerd en het liefst de volgende dag alweer teruggeplaatst.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:17

Geweldig juist dat er toch nog mensen zijn die zich inzetten om deze hupeloze zieltjes in ieder geval proberen te helpen.

Wij hebben hier 2 schatten van spaanse reuen, één was in een kanaal gegooid waar die nooit meer zelfstandig uit zou kunnen, nummer 2 is uitgedroogd langs de snelweg gevonden.
Eén franse dame(van toen 5 mnd) die ik tijdens mijn vakantie heb overgenomen van een junk, zat al 3 dagen zonder eten&drinken aan een lijntje van 30cm in de volle zon te janken op het hete asfalt.

Mijn schoonzus heeft ook een teefje uit spanje, tijdens haar stage in Gibraltar werd deze 4 weken oude pup binnen gebracht,achtergelaten en verwaarloosd. Beestje was op het randje, maar als je haar nu ziet......wat een ontzettend leuk en speels dier.

Al onze honden uit het buitenland zijn heerlijke dieren die alles meer lijken te waarderen.

Sinds onze aanschaf uit het buitenland heeft mijn ma op haar werk (tuin&diercentrum) een hele mooie actie kunnen starten,alle afgekeurde spullen voor verkoop gaan 1x in de zoveel tijd per vrachtwagen naar het buitenland........ik vind het een fijn idee dat we op deze manier iets kunnen doen voor al het dierenleed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 15:37

Wat goed zeg, ook een heel mooi initiatief van je moeder, heel fijn dat er toch nog meer mensen zich zo inzetten.

En idd reuen en teven worden geopereerd, mogen wakker worden en daarna worden ze weer op straat gegooid, waardoor sommigen helaas (vooral teven) nog wel eens eindigen met infecties en dan weer daardoor overlijden na een tijdje. Doffe ellende allemaal.