rockwitch schreef:Even over het castreren, idd moeten ze natuurlijk wel die honden te pakken kunnen krijgen om ze te kunnen castreren of steriliseren. En dan ten tweede, het kost allemaal geld, er zijn heus niet zoveel dierenartsen die even massaal honden en katten gaan opereren voor niks en die dames daar hebben net zoals de meeste mensen hier in NL geen geldboom voor de deur staan. Dus het is heel makkelijk om te zeggen gewoon alles laten helpen dan wordt het vanzelf minder, tja dat is inderdaad een hele goeie oplossing, maar ja er spelen wel even wat meer dingen mee.
Rockwith, ik weet niet precies hoe jullie daar werken, maar in de regio waar ik woon geeft de gemeente gratis medicijnen aan het asiel voor het castreren/steriliseren van de honden. Wij konden onze hond ook in het asiel laten steriliseren en dan hoefde we alleen maar de medicijnen te betalen. Dit is wel in de regio waar ik woon, dus weet niet hoe het in İstanbul zit. Uiteindelijk zijn we toch naar een gewone dierenarts gegaan, omdat de kosten meevielen.