Mijn ei is uitgekomen *shock*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:46

Succes met Ietie

als je Mamma toch al veel gedoogt :D kan je misschien wat dons halen uit haar donsendekbed en weer dichtnaaien, zo heeft Ietie lekker van dons om zich heen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:47

Óh wat super dat je dit doet, je bent echt op de goede weg. Ben heel benieuwd om te zien hoe ET uitgroeit, wel foto's blijven plaatsen he !

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:47

ohh jeetje wat is die lelijk zeg!
Succes ermee!

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:48

Wat bijzonder om te zien, zo'n klein vogeltje!
Heel veel succes en ik hoop dat hij/zij het redt!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 11:52

Hij ligt op watjes hoor ;) en daarboven een klenex-tissue, lekker zacht ;) maar het is natuuurlijk geen nestje :/ helaas..

@fiffill, eu, ja, het ziet er ongeveer zo uit, maar je doet me twijfelen. In elk geval een mereleitje was het zeker niet, dat herken ik van ver. En hij komt echt uit een kauwennest.

Fenrir

Re: Mijn ei is uitgekomen *shock*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:00

Het zou best kunnen hoor, maar daarom twijfelde ik dus ook. :)) Ach, als hij wat ouder is dan zal je het vanzelf wel zien. :P

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:03

Uhu het maakt niet zoveel uit. Straks krijg ik een zak Beophar papvoeding voor grofsnaveligen, dan ben ik zeker dat ie alle nodige vitaminen binnen krijgt die hij nodig heeft. Maar ik loop ook niet te hard van stapel, de kans dat hij het niet haalt is nog steeds erg groot. Al zijn dag 1 en 2 het meest cruciaal!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:22

SofieHavan schreef:

Deze site gaf je zelf al.

Ik neem aan dat je deze pagina dan ook kent... http://www.zwartevogels.nl/waarom_niet_zelf_houden.html
'Tuurlijk is het leuk, zelf een vogel opkweken en complimenten als het lukt, maar bedenk goed wat je doet, zeker met kraai achtigen... soms is dood laten gaan beter... http://www.zwartevogels.nl/soms_laten_sterven.html

(en dit bericht plaats ik dan niet zozeer om jou, je lijkt te weten waar je mee bezig bent, maar meer voor al die mensen die het ook wel leuk en schattig lijkt, zo'n beestje (welk beestje dan ook, egeltjes, eekhoorntjes enz.) op te vangen).

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:27

Wat schattig, maar ook zo lelijk ja :)
Word nog wel beter, je hebt in elk geval de middelen in huis! Succes, weet uit ervaring dat jonge vogeltjes zelf hebben een hele klus is!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:29

Francis schreef:
SofieHavan schreef:

Deze site gaf je zelf al.

Ik neem aan dat je deze pagina dan ook kent... http://www.zwartevogels.nl/waarom_niet_zelf_houden.html
'Tuurlijk is het leuk, zelf een vogel opkweken en complimenten als het lukt, maar bedenk goed wat je doet, zeker met kraai achtigen... soms is dood laten gaan beter... http://www.zwartevogels.nl/soms_laten_sterven.html

(en dit bericht plaats ik dan niet zozeer om jou, je lijkt te weten waar je mee bezig bent, maar meer voor al die mensen die het ook wel leuk en schattig lijkt, zo'n beestje (welk beestje dan ook, egeltjes, eekhoorntjes enz.) op te vangen).

Jeps ik heb de gehele site door gelezen! En groot gelijk hebben ze eigenlijk hé! Het is waar, dit wordt waarschijnlijk een dier die niet met zijn soortgenoten gaat kunnen leven... Maar in het vogelasiel is dat ook het geval (daar moeten ze nog een gehele procedure door om te wennen aan andere vogels, en mochten ze momenteel kraaiachten hebben zitten in het asiel zou hij daar misschien al zijn, maar hem laten opgroeien naast een nest wilde eendjes is ook niet ideaal ;) )
En hem dood late gaan... sja kan ik écht echt niet, ik zou het niet over m'n hart krijgen!

Ik heb me ook bedacht dat wij met 4 paarden, 2 honden, vogels, kippen, pauwen, geiten, schapen, noem maar op, nooit met z'n allen op reis gaan, dus hij hoeft niet alleen te zijn.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:35

Hij is zo lelijk dat ie gewoon schattig word :+:
Ik ben benieuwd of ie het overleeft en een mooie kauw word.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:50

Echt hopen dat ie het haalt!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:56

Het voederen gaat in elk geval goed :) Straks mijn broer eens tonen hoe het moet aangezien ik morgen een SGW wedstrijd heb en hij hem dus moet voederen. Als ik 2u wacht met eten geven heeft ie goed honger en lukt het gemakkelijk... ik begin te fluiten en Ietie doet z'n bek open, ik spuit een beetje binnen, wacht eventjes tot hij geslikt heeft en begin opnieuw te fluiten :P tot z'n bekje dicht blijft!
Ik zal het straks eens filmen :P best grappig, staan m'n moeder en mijn broer mee te fluiten ;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:03

je spuit het wel achter zijn tongetje he, zodat hij zich niet verslikt?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 13:36

Ja hoor, goed diep (wel voorzichtig) in zijn keeltje :)
Hij weegt vandaag 10gr ik ga hem elke dag wegen!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:48

Ik vind het echt goed wat je doet!
Hopen dat ie het haalt!
DUIM DUIM DUIM!!
Hou ons maar op de hoogte

SUCCES

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:46

SofieHavan schreef:
Het is waar, dit wordt waarschijnlijk een dier die niet met zijn soortgenoten gaat kunnen leven...

En dan is het de vraag of je dat deze vogel aan moet doen, omdat jij het niet over je hart kan verkrijgen om hem dood te laten gaan/in te laten slapen. Deze vogels leven lang (mits hij het haalt natuurlijk) en hij zal waarschijnlijk altijd een buitenbeentje blijven. Dat is geen leuk vooruitzicht.

Ik heb ook kauwen grootgebracht, maar steeds met meerdere dieren van ongeveer dezelfde leeftijd die later samen werden uitgezet. Als blijkt dat een vogel om welke reden dan ook niet fatsoenlijk terug kan naar waar hij hoort dan is het jammer, maar helaas. Het zijn prachtige vogels en ze verdienen een kans, maar het moet wel realistisch blijven.

Niets ten nadele van jou, maar ik vind dit wel iets om over na te denken ;) Succes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:59

Wat een aandoenlijk beestje, ik hoop dat ie het haalt.

Heel veel succes he met Ietie.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:02

Da's idd niet moeders mooiste :D , maar ik hoop echt dat het je gaat lukken om die uk op te laten groeien tot een mooie, volwassen vogel. Succes TS!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:10

Ik blijf dit volgen.
Ik hoop dat hij het haalt, succes! :D

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:37

wat fijn dat hij nog leeft!
hoop dat hij het mag redden bij jou! :)

blijf dit even volgen, heel bijzonder ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:42

Oooh, wat lijkt me dat geweldig om te hebben!! Ik zou een kamertje inrichten met een kooitje, maar wel echt een kamer voor hem/haar alleen, en de kooi open, zodat hij/zij kan vliegen!! Superlief... Of is dat niet goed voor zo'n diertje, altijd binnenhouden? Hij is het natuurlijk niet gewend...

Maar succes ermee!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:44

Eightlegged schreef:
SofieHavan schreef:
Het is waar, dit wordt waarschijnlijk een dier die niet met zijn soortgenoten gaat kunnen leven...

En dan is het de vraag of je dat deze vogel aan moet doen, omdat jij het niet over je hart kan verkrijgen om hem dood te laten gaan/in te laten slapen. Deze vogels leven lang (mits hij het haalt natuurlijk) en hij zal waarschijnlijk altijd een buitenbeentje blijven. Dat is geen leuk vooruitzicht.

Ik heb ook kauwen grootgebracht, maar steeds met meerdere dieren van ongeveer dezelfde leeftijd die later samen werden uitgezet. Als blijkt dat een vogel om welke reden dan ook niet fatsoenlijk terug kan naar waar hij hoort dan is het jammer, maar helaas. Het zijn prachtige vogels en ze verdienen een kans, maar het moet wel realistisch blijven.

Niets ten nadele van jou, maar ik vind dit wel iets om over na te denken ;) Succes.

Daar zit inderdaad zeker wat in... Vraag me ook af of hij niet een vriendje zou moeten hebben! Een soortgenootje is lastig te vinden, lijkt mij. Misschien een parkietje of zo? Of zeg ik nu iets heel doms! :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:49

Ik denk dat alleen houden niet echt dierwaardig is, ze leven niet graag aleen en een parkiet spreekt ook zijn totaal niet en leeft heel anders.
Ik ben van mening dat een opvang beter is, die hebben de kennis en de mogelijkheden tot uitwilderen wat mij het leukst voor de voghel lijkt....................

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:14

Als ie groter is en wat zelfstandig kan eten kan TS hem altijd nog naar de vogelopvang brengen waar hij kan leren zelfstandig voedsel te vinden en omgaan met soortgenoten. Ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Ik vind het wel grappig en hoop dat het allemaal gaat lukken.