Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:39

Haha, ik zou er volgens mij de hele dag bij zitten te kijken als ik een nestje had :D. Maargoed, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. :D

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:13

Wat een mooie ras!

Ook wel apart dat je niet dezelfde kleur puppies hebt maar van allemaal wat kleurtjes!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:30

Wat een prachtige kleurtjes hebben jouw pups!
Ik vind ze mooi.

Wij hebben op kerstavond ook 7 Herderpups gekregen (mama is Tervuerense).
Grappig dat nu ze nog zo klein zijn de koppies op elkaar lijken. En dat terwijl de volwassen honden toch niet zo heel veel van elkaar weg hebben.

Ik kan ook wel de hele dag bij de werpkist zitten en genieten.

catalyst1

Re: Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:06

Kaotictjinta...net even in jouw topic gespiekt,maar wat een schattige pups heb jij ook.En inderdaad ,ze lijker wel op elkaar,tja,toch allebei herders he.Leuk ,die van jou zijn net een week ouder,lijkt me zo leuk als onze pups zometeen de ogen open hebben!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:36

Ja die van mij hebben ze open. Dat is echt gaaf.
Ze zien me nu, kennen de geur al dus komen allen onbevreesd even bij mij snuffelen.
Ik heb een verwarmde werpkist(vloerverwarming) dus zit met de grootste lol op de bodem van de kist met de puppies over mijn benen struikelend.

Vandaag voor het eerst Brinta gevoerd, das ook een belevenis! Echt daar ga je straks nog van genieten!
Ze zaten van boven tot onder vol smurrie. Moest ze helemaal weer schoon poetsen.
Elkaar waren ze ook aan het aflebberen. Ik heb me suf gelachen.

Geniet ervan, dan heb je straks als ze naar de nieuwe eigenaar gaan perfecte herinneringen.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 10:32

Vndaag zijn de pups 4 weken geworden. Ze hebben de oogjes en oren open,lopen en spelen dat het een lieve lust wordt en iedere dag worden ze leuker. Het afscheid gaat me nog heel zwaar vallen. Het toeval wil ook , dat de pup die vanaf het begin mijn favoriete pup is geweest, nog te koop is. ( misschien toch te gemeen gekeken naar toekomstige puppy eigenaren)
Mijn verstand zegt dat ik hem gewoon moet verkopen. Ik heb tenslotte 2 teefjes en kan hem in de toekomst niet gebruiken als dekreu voor een van mijn teefjes (merle x merle mag niet) maar ja....het gevoel he!!Diegene die Dakota mag kopen, moet dan ook echt wel een speciaal iemand zijn. Wat vinden jullie van dit schatje??
Afbeelding
Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:36

hij is prachtig ! Waarom mag merle x merle niet (ken er niets van) ?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:04

dakota heeft die nou wel een geen staart?
mooi reutje trouwens.
jokari waarom dat niet mag :
Het fokken met Merle honden vraagt echter wel een klein beetje kennis. Zodra twee Merle honden gekruist worden zal zo'n 25% van de pups homozygoot voor Merle zijn (de zogenaamde 'double merles'). Deze honden zijn bijna wit en/of hebben zeer lichte aftekeningen. De kans is groter dan bij andere pups dat ze niet eens geboren worden. De pups die levend ter wereld komen zijn vaak blind, doof en/of steriel. Het op de wereld zetten van pups met dergelijke afwijkingen wordt niet aanvaardbaar geacht. Een kruising van Merle met niet-Merle levert sowieso 50% Merles op, dus het fokken van Merles is niet echt moeilijk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:06

ah daarom, ja dan vind ik het logisch dat dat niet goedgekeurd wordt.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:18

Ik vindt haar prachtig,.. hele mooie kleur.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:37

Dakota is geweldig zeg!!!!!

Echt jammer dat wij nu nog niet een pup willen...Anders had ik je meteen gebeld!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 12:02

Thanx voor de lieve woorden!! Dakota heeft geen staart. Voreger wilde ik altijd een hond met staart,maar ik kan me hem niet eens voorstellen MET een staart, Hij heeft gewoon zo'n heerlijke wolbol op de achterkant zitten die heeeeel hard kan kwispelen. Omdat hij ook zo mooi vierkant is,vind ik hem helemaal perfect zo!!
Merle X merle wordt helaas nog steeds gefokt. Heb laatst een double merle pup gezien..... Eigenlijk is het bij heel veel dieren zo dat teveel wit niet gewenst is. Bij de paints is overo x overo ook niet gewenst i.v.m. lethal white.En ook bij meerdere hondenrassen zorgt teveel wit voor afwijkingen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:03

Het zijn echt droppies. Geweldig.
Ik vind die kleuren echt prachtig. Er was ergens op het internet een test met vragen waarin bepaald werd welke hond het beste bij je zou passen.
:D Bij mij kwam er een Australian Shepherd uit... :D
Na ja ik zal het toch met mijn Belgjes moeten doen!

Grappig dat het mogelijk is om uit een nest met en zonder staarten te fokken.

Waarom zouden mensen Merle op Merle zetten? Wat is de toegevoegde waarde ervan? Behalve dan dat de kans op een zieke of zelfs dode pup zo groot is!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:22

Wauw, Dakota is prachtig! Ze kijkt leuk uit haar ogen, mooi koppie!
Zal een moeilijk besluit worden wanneer je haar toch naar een ander baasje laat gaan.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 14:12

Hannanas...helaas is Dakota een reutje...anders had hij zeker mogen blijven!! Maar 2 teefjes en een gecatsreerde reu en dan nog een nieuwe reu erbij,is echt teveel van het goede.
W.b.t het merle verhaal...merle x merle geeft 75 % kans op merle en 25 % kans op slechte pups. Merle X solid geeft 50 % kans op merle, 50 % kans op solid. Omdat de merle heel populair is, vinden mensen dat soms een overweging om dus merle x merle te kruisen. Maar zoals ons nestje bewezen heeft (85 % merle) is dat eigenlijk helemaal niet nodig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:15

catalyst1 schreef:
Hannanas...helaas is Dakota een reutje...anders had hij zeker mogen blijven!! Maar 2 teefjes en een gecatsreerde reu en dan nog een nieuwe reu erbij,is echt teveel van het goede.
W.b.t het merle verhaal...merle x merle geeft 75 % kans op merle en 25 % kans op slechte pups. Merle X solid geeft 50 % kans op merle, 50 % kans op solid. Omdat de merle heel populair is, vinden mensen dat soms een overweging om dus merle x merle te kruisen. Maar zoals ons nestje bewezen heeft (85 % merle) is dat eigenlijk helemaal niet nodig.

Excuses, ik heb de tik om automatisch ze/haar te zeggen.
Menig ruin of hengst wordt door mij beledigd 8-)

Mijn vriend en ik zijn helemaal gek van australian shepherds, wie weet in de toekomst.. dan weten we je te vinden!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 29-01-10 14:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:16

als wij onze hond niet meer hebben dan kom ik er wel een bij jou halen over een aantal jaar haha...

we hebben een rottweiler van 8 jaar die steeds vaker last krijgt van haar achterpoten(is geen heupdysplasie)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 04:48

Hij is prachtig hoor, ik snap dat je twijfelt :j
Maar als het juiste baasje langskomt, zal je hem wel met een gerust hart kunnen laten vertrekken.
Soms is het zo moeilijk om keuzes te maken ...

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 08:14

Jakary....net even in je profiel gespiekt ( nav je avatar) maar jij hebt ook echt schitterende aussies!!!!!En wat een geweldige foto's. Een van onze pups gaat ook naar Belgie, is er in Belgie eigenlijk ook een aussieclub?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:30

Wat leuk! En ook om te zien dat er zoveel verschillende kleuren inzitten! :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:49

nou.. ik vind dakota geweldig!! als ik de aanschafcentjes ervoor had had ik je nu opgebeld.. maar dat zit er nu voorlopig niet in.. ben ook bang dat onze golden het niet zo leuk gaat vinden, die is al jaloers als de katten een aai over hun bol krijgen, laat staan als er een puppie komt...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:22

catalyst1 schreef:
Jakary....net even in je profiel gespiekt ( nav je avatar) maar jij hebt ook echt schitterende aussies!!!!!En wat een geweldige foto's. Een van onze pups gaat ook naar Belgie, is er in Belgie eigenlijk ook een aussieclub?

Bedankt :) Wat leuk dat er eentje naar België gaat! Ja, hier is ook een aussieclub (http://www.ascb.be), ze organiseren ook wandelingen, een jongehondendag en een clubmatch. Misschien kom ik jouw pup dan wel eens tegen ;)
(Er zit op onze hondenschool trouwens net een nieuw red tri pupje, toevallig het jouwe niet? Zou wel heel veel toeval zijn natuurlijk) :P
Mijn reu komt trouwens uit Nederland, multicultureel :D

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:39

Jakary schreef:
(Er zit op onze hondenschool trouwens net een nieuw red tri pupje, toevallig het jouwe niet? Zou wel heel veel toeval zijn natuurlijk) :P
Mijn reu komt trouwens uit Nederland, multicultureel :D

Zou dat niet een pup uit mijn nest kunnen zijn? Er is een reutje naar België gegaan en dat is een red tri. Weet je hoe het puppy heet?

Dakota is een hele knapperd hoor catalyst, ik begrijp je twijfels!! Je hele nestje mag er overigens zijn!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:55

Oh dat zou ook kunnen :j
Als ik ze komend weekend zie, zal ik eens naar de naam vragen ;)

*edit: Bij nader inzien, het gaat niet die pup uit jouw nest zijn, Monnik.
Ik denk dat degene die jouw pup heeft op het aussieforum zit, en da's zo'n mooi red tripupje met hele weinig wit dacht ik.
De pup bij ons op de hondenschool is denk ik wat meer showtype, red tri maar met veel wit.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:18

Al onze pups zijn ondertussen verkocht...nu heb ik nog maar 2,5 week om van ze te genieten......