Daarnaast vraag ik me af waarom je zo boos reageert op iedereen die hier zijn vraagtekens bij heeft. Ik ga er maar even vanuit dat je een liefhebber bent en een liefhebber ziet liever een hoop kritisch commentaar dan mensen die gaan roepen; ik wil ook!
onley schreef:hoe groter je jonge dieren zet, des te meer stress ze oplopen, en grote kans loopt dat ze niet meer eten.2de punt is dat ze hun voer niet te pakken krijgen, daar die ook wegrennen en zwemmen, kleine jonge dieren is het beste kleiner te huisvesten dan groter. zo ook bij onze slangen.
Dat zou betekenen dat jongen in het wild heel veel stress hebben?
het zijn solitaire dieren, dus ik hoef geen speelkameraadje. de beste huisvesting voor deze soort wordt voorgeschreven op 4x2 mtr (ja jullie lezen het goed) voor 2 dieren.
Dan kan ik zeker ook wel twee minishetlanders houden in een box van 4x2? Die worden maar 90cm...
Als je vind dat paarden slechter gehuisvest worden dan jouw dier moet je me toch echt eens uitleggen waar jij denkt dat dat zit.
Imo hebben paarden het toch stukken beter; (gemiddeld genomen) heeft een paard elke dag ruime bewegingsmogelijkheden, royaal daglicht en voldoende sociaal contact. Imo zijn dat eerste levensbehoeften en die missen bij jouw dier, enige wat jouw dier dan weer niet hoeft is met een mens op zijn rug rondjes te lopen maar daar hebben de meeste paarden een hoop lol aan.
mensen terechtstellen, dat is not done in dit topic.
ik neem aan dat veelal hier van vrouwelijk geslacht is, en al een afkeer hebben van reptielen, prima, helemaal geen moeite mee, maar hou die praat dan ook niet in dit topic, als je geen toegevoegde waarde kan geven.
Het heeft niets te maken met terechtstellen, het is gewoon kritisch zijn. Ga niet vertellen dat je niet had verwacht zoveel kritische reactie's te krijgen want je plaatst notabene foto's van een kaaiman, wat had je dan verwacht?
En om nu maar te zeggen dat iedereen hier een afkeer heeft van reptielen, vind je dat niet wat ver gezocht? Ik had begrepen dat je zelf ook een vrouw bent? Jij hebt er toch ook geen afkeer van?
Ik vind ze prachtig, je slangen ook en je mag ze gerust om mijn nek komen hangen, graag zelfs. Maar juist met de gedachte dat het een prachtig dier is vind ik het zonde dat ze in zo'n onnatuurlijke situatie gehouden worden.
als ik van mening geweest was dat ik ze niet kon houden, of dat ik mezelf en mijn familie in levensgevaar zou brengen hiermee, dan was ik er niet aan begonnen, neem dat maar van mij aan.
Het levensgevaar valt wel mee lijkt me, mss dat je eens een paar vingers kwijt kunt raken als je niet goed oplet maar dat kan met paardrijden ook. En je kunt er wel voor zorgen, maar denk je dat hij gelukkig is bij jullie in de schuur? Eerlijk antwoord?
En je hebt het over zeldzaam in het wild, watvoor soort is dit dan precies? Want als ik eens kijk naar de info die jij geeft komt dat het meest overeen met Paleosuchus palpebrosus en is bij lange na niet zeldzaam.