nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:19

Ik heb je even gequote en commentaar in de quote gezet.
Daarnaast vraag ik me af waarom je zo boos reageert op iedereen die hier zijn vraagtekens bij heeft. Ik ga er maar even vanuit dat je een liefhebber bent en een liefhebber ziet liever een hoop kritisch commentaar dan mensen die gaan roepen; ik wil ook!

onley schreef:
hoe groter je jonge dieren zet, des te meer stress ze oplopen, en grote kans loopt dat ze niet meer eten.2de punt is dat ze hun voer niet te pakken krijgen, daar die ook wegrennen en zwemmen, kleine jonge dieren is het beste kleiner te huisvesten dan groter. zo ook bij onze slangen.

Dat zou betekenen dat jongen in het wild heel veel stress hebben?

het zijn solitaire dieren, dus ik hoef geen speelkameraadje. de beste huisvesting voor deze soort wordt voorgeschreven op 4x2 mtr (ja jullie lezen het goed) voor 2 dieren.

Dan kan ik zeker ook wel twee minishetlanders houden in een box van 4x2? Die worden maar 90cm...

Als je vind dat paarden slechter gehuisvest worden dan jouw dier moet je me toch echt eens uitleggen waar jij denkt dat dat zit.
Imo hebben paarden het toch stukken beter; (gemiddeld genomen) heeft een paard elke dag ruime bewegingsmogelijkheden, royaal daglicht en voldoende sociaal contact. Imo zijn dat eerste levensbehoeften en die missen bij jouw dier, enige wat jouw dier dan weer niet hoeft is met een mens op zijn rug rondjes te lopen maar daar hebben de meeste paarden een hoop lol aan.

mensen terechtstellen, dat is not done in dit topic.
ik neem aan dat veelal hier van vrouwelijk geslacht is, en al een afkeer hebben van reptielen, prima, helemaal geen moeite mee, maar hou die praat dan ook niet in dit topic, als je geen toegevoegde waarde kan geven.

Het heeft niets te maken met terechtstellen, het is gewoon kritisch zijn. Ga niet vertellen dat je niet had verwacht zoveel kritische reactie's te krijgen want je plaatst notabene foto's van een kaaiman, wat had je dan verwacht?
En om nu maar te zeggen dat iedereen hier een afkeer heeft van reptielen, vind je dat niet wat ver gezocht? Ik had begrepen dat je zelf ook een vrouw bent? Jij hebt er toch ook geen afkeer van?
Ik vind ze prachtig, je slangen ook en je mag ze gerust om mijn nek komen hangen, graag zelfs. Maar juist met de gedachte dat het een prachtig dier is vind ik het zonde dat ze in zo'n onnatuurlijke situatie gehouden worden.

als ik van mening geweest was dat ik ze niet kon houden, of dat ik mezelf en mijn familie in levensgevaar zou brengen hiermee, dan was ik er niet aan begonnen, neem dat maar van mij aan.

Het levensgevaar valt wel mee lijkt me, mss dat je eens een paar vingers kwijt kunt raken als je niet goed oplet maar dat kan met paardrijden ook. En je kunt er wel voor zorgen, maar denk je dat hij gelukkig is bij jullie in de schuur? Eerlijk antwoord?

En je hebt het over zeldzaam in het wild, watvoor soort is dit dan precies? Want als ik eens kijk naar de info die jij geeft komt dat het meest overeen met Paleosuchus palpebrosus en is bij lange na niet zeldzaam.

smurfje

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:41

en toch. ok wil geen peut op het vuur gooien.

vind ik dat iedereen zich niet moet bemoeien met iedereen.
dit is het zelfde als naturals tegen niet naturals. dat je je bedenkingen heb
prima ieder zijn mening. zeg wat je denkt en je krijgt daar geen reactie op nou jammer. so be it.

verder vind ik het reuze intressant hoe mensen met inheemse dieren om gaan. en wil
er best over lezen. heb ook ieders commentaar gelezen. en nu is het daarmee
klaar toch. of de TS wil nog wat tegen mij zeggen of ik tegen haar.
maar je gaat haar topic toch niet zitten onderkalken.

sorry

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:47

ik quote dan ook even in de quote, als ik ze allemaal kan zien zo :\
anneliesdj schreef:
Ik heb je even gequote en commentaar in de quote gezet.
Daarnaast vraag ik me af waarom je zo boos reageert op iedereen die hier zijn vraagtekens bij heeft. Ik ga er maar even vanuit dat je een liefhebber bent en een liefhebber ziet liever een hoop kritisch commentaar dan mensen die gaan roepen; ik wil ook!
ik reageer niet boos, ik geef mijn mening.en als ik ergens geen verstand van heb, ga ik niet roepen dat is goed, of dat is slecht, dan hou ik me afzijdig.

onley schreef:
hoe groter je jonge dieren zet, des te meer stress ze oplopen, en grote kans loopt dat ze niet meer eten.2de punt is dat ze hun voer niet te pakken krijgen, daar die ook wegrennen en zwemmen, kleine jonge dieren is het beste kleiner te huisvesten dan groter. zo ook bij onze slangen.

Dat zou betekenen dat jongen in het wild heel veel stress hebben?
daar worden ze beschermd door de moeder, en voelen ze zich veilig(dus minder stress).anders ziet paps of andere vleeseters ze als lekker hapje

het zijn solitaire dieren, dus ik hoef geen speelkameraadje. de beste huisvesting voor deze soort wordt voorgeschreven op 4x2 mtr (ja jullie lezen het goed) voor 2 dieren.

Dan kan ik zeker ook wel twee minishetlanders houden in een box van 4x2? Die worden maar 90cm...

Als je vind dat paarden slechter gehuisvest worden dan jouw dier moet je me toch echt eens uitleggen waar jij denkt dat dat zit.
Imo hebben paarden het toch stukken beter; (gemiddeld genomen) heeft een paard elke dag ruime bewegingsmogelijkheden, royaal daglicht en voldoende sociaal contact. Imo zijn dat eerste levensbehoeften en die missen bij jouw dier, enige wat jouw dier dan weer niet hoeft is met een mens op zijn rug rondjes te lopen maar daar hebben de meeste paarden een hoop lol aan.

of je 2 minishetlanders in een stal kan plaatsen weet ik niet, heb ik geen verstand van, maar die vraag kun je best op dit forum stellen, daar er best wel iemand is die je daar antwoord op kan geven :D ik zeg trouwens niet dat paarden slecht gehuisvest zijn, maar uitzonderingen bevestigen de regel.ben op genoeg stallen wezen kijken, de stallen niet vaak groter dan 2,5 x 3 voor 500 kilo paard en 1.66 schoft |( , nogmaals er zijn gelukkig uitzonderingen, en die juich ik ook toe.
mijn dier heeft zijn eerste levensbehoeftes, dat is vers water en voer,reptielen zijn geen aaibare dieren, hier verschillen ze dus met honden/katten/paarden.

mensen terechtstellen, dat is not done in dit topic.
ik neem aan dat veelal hier van vrouwelijk geslacht is, en al een afkeer hebben van reptielen, prima, helemaal geen moeite mee, maar hou die praat dan ook niet in dit topic, als je geen toegevoegde waarde kan geven.

Het heeft niets te maken met terechtstellen, het is gewoon kritisch zijn. Ga niet vertellen dat je niet had verwacht zoveel kritische reactie's te krijgen want je plaatst notabene foto's van een kaaiman, wat had je dan verwacht?
En om nu maar te zeggen dat iedereen hier een afkeer heeft van reptielen, vind je dat niet wat ver gezocht? Ik had begrepen dat je zelf ook een vrouw bent? Jij hebt er toch ook geen afkeer van?
Ik vind ze prachtig, je slangen ook en je mag ze gerust om mijn nek komen hangen, graag zelfs. Maar juist met de gedachte dat het een prachtig dier is vind ik het zonde dat ze in zo'n onnatuurlijke situatie gehouden worden.

ik ben ook kritisch, maar probeer meestal mijn antwoorden wel te onderbouwen, ik roep niet klakkeloos iets als ik niets van een dier weet.
ps. ik ben geen vrouw, ik ben de vriend van onley :P
ik ben blij dat je onze dieren mooi vind, maar ik zal never nooit niet mijn dieren bij iemand in de nek hangen oid, daar zijn ze niet voor, en vinden ze ook niet prettig, dat is nou wel dierenleed, heb daar dan ook moeite mee dat er mensen zijn die puur zo'n dier hebben voor fotosessies in de nek :(

als ik van mening geweest was dat ik ze niet kon houden, of dat ik mezelf en mijn familie in levensgevaar zou brengen hiermee, dan was ik er niet aan begonnen, neem dat maar van mij aan.

Het levensgevaar valt wel mee lijkt me, mss dat je eens een paar vingers kwijt kunt raken als je niet goed oplet maar dat kan met paardrijden ook. En je kunt er wel voor zorgen, maar denk je dat hij gelukkig is bij jullie in de schuur? Eerlijk antwoord?

levensgevaarlijk zijn ze niet, en misschien als die volwassen is dat je een vinger kan verliezen, maar er bestaan ook nog altijd handschoenen, hele stevige. eerlijk antwoord: ik heb geen schuur ;)

En je hebt het over zeldzaam in het wild, watvoor soort is dit dan precies? Want als ik eens kijk naar de info die jij geeft komt dat het meest overeen met Paleosuchus palpebrosus en is bij lange na niet zeldzaam.

zeldzaam niet, maar valt wel al onder bedreigde diersoorten, en inderdaad we spreken hier over een paleosuchus palpebrosus.de populatie die er in dierentuinen is, is veelal door hobbyisten gekweekt in gevangenschap ;)

bedankt voor de vragen, hoop je zo naar behoren te hebben beantwoord

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:49

Pff wat een gezuer weer op Bokt. Ik had hier zelf ook mijn twijfels over maar de TS heeft alles zo ongeveer al uitgelegd en nog worden er vragen gesteld die TS een paar pagina's geleden al beantwoord heeft. Volgens mij hebben de TS en haar vriend ervaring genoeg en is er over dit besluit goed nagedacht. TS; Ik hoop dat 't beestje een fijn leven kan verwachten maar zo te horen is dat wel zo! :)

edit; dit is IMO ook veel vriendelijker dan een kind een konijn of cavia geven waar ze niks vanaf weten. Hoe vaak gebeurt dat niet? Kind zeurt dat ze een konijn o.i.d. wil en het komt er zonder enige kennis over het dier.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:51

anneliesdj schreef:
Daarnaast vraag ik me af waarom je zo boos reageert op iedereen die hier zijn vraagtekens bij heeft. .

Omdat er aanvallend naar de TS gedaan word. Er worden vragen aan de TS gesteld, deze beantwoord ze en vervolgens stelt iemand anders 5 minuten dezelfde vraag. Dan zou ik ook een beetje pissed worden. Overigens vind ik dat de TS alles héél goed uitlegd. :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:53

smurfje schreef:
en toch. ok wil geen peut op het vuur gooien.

vind ik dat iedereen zich niet moet bemoeien met iedereen.
dit is het zelfde als naturals tegen niet naturals. dat je je bedenkingen heb
prima ieder zijn mening. zeg wat je denkt en je krijgt daar geen reactie op nou jammer. so be it.

verder vind ik het reuze intressant hoe mensen met inheemse dieren om gaan. en wil
er best over lezen. heb ook ieders commentaar gelezen. en nu is het daarmee
klaar toch. of de TS wil nog wat tegen mij zeggen of ik tegen haar.
maar je gaat haar topic toch niet zitten onderkalken.

sorry

voor en tegenstanders zul je altijd blijven houden. ene kant goed, andere kant niet, zo blijft het in balans.
inheemse diersoorten zijn zeer zeker interessant, neem de adders in nederland, ja gifslangen, ze komen voor in nederland, voor mij reuze interessant, voor velen van jullie waarschijnlijk iets minder, net zoals dat de stichting "ravon" zich hier volledig voor inzet. zij brengen de populatie in kaart, door tellingen te doen in de natuurgebieden die nederland nog telt.en kan zo zien of een soort in stand blijft of langzaam verdwijnt, ook kan mede hierdoor vaak bouw van wegen en woonwijken tegengegaan worden, daar het beschermde dieren zijn, is in mijn ogen alleen maar goed.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:58

Hannah_Menno schreef:
Pff wat een gezuer weer op Bokt. Ik had hier zelf ook mijn twijfels over maar de TS heeft alles zo ongeveer al uitgelegd en nog worden er vragen gesteld die TS een paar pagina's geleden al beantwoord heeft. Volgens mij hebben de TS en haar vriend ervaring genoeg en is er over dit besluit goed nagedacht. TS; Ik hoop dat 't beestje een fijn leven kan verwachten maar zo te horen is dat wel zo! :)

edit; dit is IMO ook veel vriendelijker dan een kind een konijn of cavia geven waar ze niks vanaf weten. Hoe vaak gebeurt dat niet? Kind zeurt dat ze een konijn o.i.d. wil en het komt er zonder enige kennis over het dier.

zo zie ik het dus ook, konijnen en hamsters zijn vaak gedoemd in die kinderhandjes :(
en we zullen ook alles in zijn werking stellen om het zo goed mogelijk te doen

Hannah_Menno schreef:
anneliesdj schreef:
Daarnaast vraag ik me af waarom je zo boos reageert op iedereen die hier zijn vraagtekens bij heeft. .

Omdat er aanvallend naar de TS gedaan word. Er worden vragen aan de TS gesteld, deze beantwoord ze en vervolgens stelt iemand anders 5 minuten dezelfde vraag. Dan zou ik ook een beetje pissed worden. Overigens vind ik dat de TS alles héél goed uitlegd. :)

gelukkig valt het nog iemand op, dat er op deze 5 pagina's al zeker 4x eenzelfde vraag is gesteld, en ook op geantwoord is.
maar pissed ben ik nog niet hoor, ik probeer juist te antwoorden, zodat jullie het ook een beetje kunnen snappen, en de kennis wil delen met de mensen die dat willen weten.
thnx for the reply hannah_menno *D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:04

Wauw wat een gezeik :D
Mensen laat. Er zijn dieren die echt veel slechter worden behandeld.
TS en haar vriend hebben er echt wel verstand van, anders kunnen ze geen 31 slangen onderhouden.

Ze heeft nu overal antwoord op gegeven, probeer nou niet nog langer je punt te zetten, dat heeft echt geen zin...

TS: Gefeliciteerd met je aanwinst :) Ben benieuwd hoe hij/zij uitgroeid en hoe jullie de garage gaan omtoveren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:14

Drrrassic schreef:
Wauw wat een gezeik :D
Mensen laat. Er zijn dieren die echt veel slechter worden behandeld.
TS en haar vriend hebben er echt wel verstand van, anders kunnen ze geen 31 slangen onderhouden.

Ze heeft nu overal antwoord op gegeven, probeer nou niet nog langer je punt te zetten, dat heeft echt geen zin...

TS: Gefeliciteerd met je aanwinst :) Ben benieuwd hoe hij/zij uitgroeid en hoe jullie de garage gaan omtoveren.

danke, dan zal er zeker een update komen ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:16

In 1 woord WOW 8-)
Ik ben zelf ook gefacineerd door deze beesten en slangen.
Helaas zou ik er nooit een kunnen hebben vanwege paps en mams. kan ook uren in de dierentuin er naar staren.
Wou vroeger de nieuwe Steve worden. }>
alleen wou ik toen wel een gelukkig einde hebben :o
Maar gewoon 8 jaar na denken is niet niks.
Heb mij ook redelijk verdiept in alligators etc.
Klopt ruimte is wel wat klein maar ik weet genoeg dieren (huisdieren) die 24 uur per dag en 7 dagen per week en nog kleinere kooi zitten.
Deze kleine kaaimannen zijn toch ook wat minder actief dan de grotere?
Of heb ik het nu even mis?

Iig heb ik ook het slange topic vol ijverigheid bestudeerd.
Poeh jij kan ze elke dag aanraken.
En ik droom daar nog steeds over :9
Iig ben ik positief over jullie en ik hoop een lang leven voor deze kaaiman en dat alles mag lukken.
En TS ook over 3 jaar foto's plaatsen van het nieuwe verblijf he? :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:47

Stoer diertje!
Zag ze laatst te koop voor minder dan 100 euro.. had verwacht dat ze veel duurder zouden zijn.

Ik vroeg me trouwens af, heb je dat japans/chinees filmpje gezien waar hij ermee gaat wandelen enzo? Dat beest zit toch veel te koud zo? (buiten hebben de mensen allemaal een jas aan) En zou zo`n beest dit nou niet irritant vinden al dat aangeraak?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:54

Wat mot je ermee :D :D

gezellig saampies op de bank zit er niet echt in bij deze dieren :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:49

Lienek schreef:
In 1 woord WOW 8-)
Ik ben zelf ook gefacineerd door deze beesten en slangen.
Helaas zou ik er nooit een kunnen hebben vanwege paps en mams. kan ook uren in de dierentuin er naar staren.
Wou vroeger de nieuwe Steve worden. }>
alleen wou ik toen wel een gelukkig einde hebben :o
Maar gewoon 8 jaar na denken is niet niks.
Heb mij ook redelijk verdiept in alligators etc.
Klopt ruimte is wel wat klein maar ik weet genoeg dieren (huisdieren) die 24 uur per dag en 7 dagen per week en nog kleinere kooi zitten.
Deze kleine kaaimannen zijn toch ook wat minder actief dan de grotere?
Of heb ik het nu even mis?

Iig heb ik ook het slange topic vol ijverigheid bestudeerd.
Poeh jij kan ze elke dag aanraken.
En ik droom daar nog steeds over :9
Iig ben ik positief over jullie en ik hoop een lang leven voor deze kaaiman en dat alles mag lukken.
En TS ook over 3 jaar foto's plaatsen van het nieuwe verblijf he? :)

deze soort is inderdaad iets minder aktief. en uiteraard houden we op de zoveel tijd een update
danke voor de reaktie

Mariska_28 schreef:
Stoer diertje!
Zag ze laatst te koop voor minder dan 100 euro.. had verwacht dat ze veel duurder zouden zijn.

Ik vroeg me trouwens af, heb je dat japans/chinees filmpje gezien waar hij ermee gaat wandelen enzo? Dat beest zit toch veel te koud zo? (buiten hebben de mensen allemaal een jas aan) En zou zo`n beest dit nou niet irritant vinden al dat aangeraak?

ik denk dat je dan een brilkaaiman gezien hebt, daar deze soort niet onder de 100 euro te krijgen is.
ik heb dat filmpje niet gezien, maar er zijn verschillende soorten krokodilachtigen, niet allemaal komen ze in een tropisch klimaat voor, en sommige kunnen dan ook heel goed wat kouder leven hoor.maar nogmaals, heb het niet gezien, dus weet niet over welke soort het hier gaat.
danke voor de reaktie

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:51

KiWiKo schreef:
Wat mot je ermee :D :D

gezellig saampies op de bank zit er niet echt in bij deze dieren :D

lukt jou dat wel met je paard dan, wat mot je ermee pfffffff.
als jij je de moeite neemt om deze 5 bladzijdes te lezen, dan kun je er misschien je antwoord uithalen ;)
daar ik best wel vaak inhoudelijk heb gereageerd op de meest uiteenlopende vragen 8-)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:18

Sorry als ik er overheen gelezen heb, hoe gaat het dan als hij/zij eens naar de DA moet, kan me voorstellen nu hij nog klein is je hem/haar makkelijker meeneemd, maar als het dier een stuk groter is, komt de DA dan thuis of zo.
Kan me zo voorstellen dat de Da om de hoek niet veel af weet van deze dieren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:25

hahahaha tja, dat word nog wel lastig :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:25

Onley mooi beestje! Vond zijn pootjes een beetje ielig aan doen kan dat? of komt dat omdat hij zich net opgeblazen heeft dat de verhoudingen raar lijken dat kan ook. Hoe oud is hij (zij?) nu?
Ben heel benieuwd naar het verblijf in jullie garage! Wat voor verwarming gaan jullie aanbrengen? Alleen d.m.v. spots of ook verwarmingsmatten? En wordt het water nog verwarmd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:27

ik ben eigenlijk meer benieuwd of dit 1.80 lang wordende dier ook nog iets meer krijgt dan 4 vierkante meter om op te bewegen........ of het uberhaupt nog ergens een keer daglicht ziet :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:38

Ik heb alleen de eerste paar reacties gelezen, en dat is voor mij genoeg. Ik hoef ook geen "professioneel" commentaar van de TS, want ik ben het er toch niet mee eens dat deze dieren als huisdieren worden gehouden. Hoe profi je ook denkt te zijn, hoeveel verstand je er ook van denkt te hebben. Sommige dieren zijn gewoon NIET geschikt als huisdier. Jammer dat mensen graag stoere dieren willen hebben. Die vervolgens in de opvang belanden. :n

En nee, dit kun je niet vergelijken met een paard, die zijn gedomesticeerd. Deze dieren niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:44

@Gamblerscup, wees dan op zijn minst zo verstandig het commentaar te lezen van de TS. Je schreeuwt nu wel van de daken maar je weet niet waar je het over hebt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:45

Ik weet héél goed waar ik het over heb.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:46

weet ik niet GC........... ding is in gevangenschap geboren.......

en ik heb er nul verstand van, dat vooropgesteld........ ben het wel met je eens dat dit iets is voor een "don't try this at home" geval........ maar TS lijkt zich genoeg verdiept te hebben in de materie........

ik persoonlijk zou het wel prettig vinden als het dier wat meer zou hebben straks dan alleen de garage :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:49

En daardoor is zijn instinct ineens weg?

Stom voorbeeldje misschien, maar kijk alleen eens naar die aap bij Oprah. Ik geloof ook niet dat je er een dier gelukkig mee maakt.

Ze zouden moeten stoppen deze in gevangenschap te kweken, met de bedoeling er huisdieren van te maken. Het klopt gewoon niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:51

hee, zo zijn er ook paarden die mensen ernstig verwonden :)

dieren zijn ook gedomesticeeerd............

ik zou er niet aan moeten denken joh om met een krokodil een strijdje aan te gaan :D :D geef mij de grootste hufter van bokt maar :D die lukt wel........... maar een krok........... brrrrrrrrrr

maar zo is het ook ooit eens begonnen met honden, katten, paarden, parkieten..............

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:53

GamblersCup schreef:
En daardoor is zijn instinct ineens weg?

Eens. Instinct kun je er nooit helemaal uit "fokken"