mijn nieuwe aanwinsten ( skinny cavia's )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn nieuwe aanwinsten ( skinny cavia's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:25

ja ze zijn heerlijk zacht en lekker warm, en erg knuffelig! Ik kan ook uren naar ze kijken :)

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:28

ja idd, dat zou dus mijn eerste gedachte ook zijn, arme zieke luizen cavia's, als ik er al in de buurt zou komen...maar vind ze erg grappig, naakt katten, ja dat wist ik, maar naakt cavia's? nee..., heel veel plezier met ze. ;) ...

thx k4tink4 voor je medeleven hihi, me moeder lag helemaal slap van me, wand me laptop viel bijna op de grond (heb hem op me schoot liggen).. ik hoop idd dat ik geen nacht merries krijg, kale en harige cavia's doe achter me aan rennen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:30

hahahhahahahahaha ik moet wel een beetje lachen hoor ( sorry ) maar je verteld het zo leuk :P
Als je nog meer nachtmeries wilt ik heb een nieuw topic geopent met al mijn caafjes :P ( ook harige hoor :P )

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:33

hahaha, et geeft niet hoor, ik ben het gewend, tis ook stom, bang voor cavia's :D ...

hihi ik heb je andere topic ook al even bekeken, ben heel blij dat jij blij bent met je cavia's... voor jou zeg ik... wat zijn ze lief, :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:39

hahahha ok dank je wel hoor, en iedereen is wel ergens bang voor waar een ander van denkt, naja :P hahha

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:41

Zier er eeeuuhhh, schattig uit.

Maarre, is het wel gezond met deze diertjes te fokken?
Ik bedoel het niet verkeerd maar wat ik er van weet is dit "ras" ontstaan vanuit het laboratorium......

Ze zijn nu bezig om naakt konijnen te "maken"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:49

waarom zou het kwaad kunnen er mee te fokken? zolang je ze goed verzorgt en zorgt dat de omgeving waar ze in vertoeven niet te koud is, is er toch niks aan de hand? Ze zijn hartstikke gezond en doen ook erg blij moet ik zeggen :P het zijn gewoon geweldige caafjes

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:51

Cinnepin schreef:
waarom zou het kwaad kunnen er mee te fokken? zolang je ze goed verzorgt en zorgt dat de omgeving waar ze in vertoeven niet te koud is, is er toch niks aan de hand? Ze zijn hartstikke gezond en doen ook erg blij moet ik zeggen :P het zijn gewoon geweldige caafjes

Ik zeg niet dat het geen leuke caafjes zijn.....

En natuurlijk, deze weten niet beter, en absoluut, ze worden goed verzorgd, het gaat mij meer om de achtergrond waardoor ze zo zijn.
Ze zijn niet van nature zo :n

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:54

Hihi ik zie ze toch liever met haar :D
Maar veel plezier ermee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:46

Veel plezier met de naaktlopertjes en ik hoop dat er niet te veel van komen. Dit is niet een dier zoals een dier bedoeld is.
Ik twijfel er niet aan dat ze een goed tehuis hebben, ik twijfel er niet aan dat ze goed verzorgd worden, ik weet bijna wel zeker dat ze het goed hebben kwa onderdak en kwa eten en drinken maar ik vind het zelf erg weird om verder te fokken met dieren die eigenlijk een grote tekortkoming hebben. Ze laten leven is prima en ze een goed onderdak geven, maar vermeerderen is toch wel een beeeeeeeeeeeeeetje van de gekke.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:07

:= haha daar komt Sul weer lekker ongenuanceerd de bocht door hoor :P

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het er volledig mee eens ben, snap uberhaupt niet waarom zoiets gefokt wordt, het is gewoon bewust dieren met 'fouten' de wereld in helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:34

Ik heb de pest dat ik niet goed ben in mooi praten, verder weet ik wel zeker dat de dieren van de TS niks tekort komen maar ik snap domweg niet waarom je gaat fokken met dieren die door een of andere genetische fout kaal zijn... en dit is geen aanval maar meer een kritische kanttekening!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:45

Genetische fout? Is het echt een fout of heeft iemand bewust zulke dieren gefokt?

Er zijn immers ook kale katten en honden, bij mijn weten zijn die ook bewust gefokt en zijn het geen toevalligheden (TS heeft het ook over skinny-dragers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:49

Ze zijn doorgefokt in laboratoria zodat men ze niet eerst hoeft te scheren alvorens onderzoek te doen.
Ik denk dat er ook wel veel vraag is naar deze streakertjes.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:28

Er is zelfs zo'n vraag naar dat een goed koppeltje al snel rond de 100,- zit.
Ik fok zelf ook cavia's maar dan met haar en ieder zijn ding maar ik vindt Skinny's niets aan...
Daar komt nog bovenop dat het woonverblijf constant dezelfde temp. moet hebben en dat ze het dubbele eten t.a.v. een "haar"cavia.
Niet dat mijn Cavia's niets krijgen, die zitten op 2 a 3 soorten groente/fruit per dag met een flink porsie hooi..
Achja is maar net waar je van hou. :D

Nietemin wens ik TS veel plezier met haar nieuwe aanwinsten!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:30

Dat ze zo duur zijn komt ook alleen maar omdat het wat aparts is, dezelfde cavia met haar zou nog niet de helft waard zijn.
Die vloerkleedjes waren eerst ook vreselijk duur, nu kun je ze op elke straathoek krijgen zo'n beetje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:33

Ze zijn ook prijziger omdat ze voor laboratoria erg gewild zijn...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:41

De Skinny wordt nu echt door een aantal fokkers serieus gefokt.
Als je echt goede info wilt zal je daar moeten zijn.
Voor zover ik weet worden de huidige Skinny's niet gefokt voor laboratoria's, daar hebben ze gewoon teveel zorg voor nodig.
Doordat het niet makkelijk is om een goede Skinny te fokken, het beetje vacht wat ze hebben moet op de goede plek zitten, kleur moet goed zijn en wat betreft bouw moet het nog gewoon een Cavia zijn, maakt het dat ze aan die prijs zitten.
Wat je namelijk nog heel veel zit is een te spitse snuit en verkeerde oortjes (lijken bijna op ratten).

Reden van het kaal zijn is waarschijnlijk een defect van een gen (weet zo even niet 1 2 3 welke) en dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 03:17

Juistja, eerst doorfokken en dan pas onderzoeken wat er mist en waarom :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:11

suleilitha schreef:
Veel plezier met de naaktlopertjes en ik hoop dat er niet te veel van komen. Dit is niet een dier zoals een dier bedoeld is.
Ik twijfel er niet aan dat ze een goed tehuis hebben, ik twijfel er niet aan dat ze goed verzorgd worden, ik weet bijna wel zeker dat ze het goed hebben kwa onderdak en kwa eten en drinken maar ik vind het zelf erg weird om verder te fokken met dieren die eigenlijk een grote tekortkoming hebben. Ze laten leven is prima en ze een goed onderdak geven, maar vermeerderen is toch wel een beeeeeeeeeeeeeetje van de gekke.

Amen!

Dit is precies wat ik ook bedoelde.....

Jij bent alleen een stuk duidelijker :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:13

Omg! :\

Ik zeg eerlijk. Ik vind ze zo lelijk dat ze wel eens wat leuks kunnen hebben! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:40

bedanklt voor de reacties :)

Ik zie het zelf niet dat ze een *fout * hebben. En zelf vinden ze dat denk ik ook niet :)
Ze zijn heel happy en erg knuffelig en zien er gelukkig uit. De constante temp klopt, wij hebben het iets boven de 20 graden in huis, constant! ( sowieso heb ik het zelf ook snel koud :P ).
En idd ik wil ook skinny dragers gaan fokken ( wel behaard maar als je daar een skinny opzet kunnen er skinny's uitkomen ).
ik merk dat er veel vraag naar is ookal zijn ze duur en niet direct voor laberatoria. ik denk zelfs helemaal niet dat die mensen bij een fokker een skinny van pak weg 50 uero gaan kopen, dan scheren ze er liever 1 kaal denk ik.

Ik vind ze erg mooi en erg lief en ze komen bij mij idd niets te kort :)
Elke dag versre groenten ( meerdere soorten ) elke dag een vers pluk hooi en krachtvoer en aandacht, ook worden de huidjes van de skinny's goed verzorgd dat als er droge plekjes opkomen ze lekker ingesmeerd worden met uiercreme.
Ovina had veel droge plekken en leek bijna wel schurft zo verschilfert dat t was, nu is ze weer een mooie gladde cavia en dat in 2 dagen tijd :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:44

Dus als ik het goed begrijp: Bij jou hebben ze het goed, en dat geloof ik ook echt wel, alleen dat je het hele stuk van Laboratoria "voor het gemak"maar even vergeet, dat begrijp ik niet zo goed. (wil niet als te bod overkomen)

Nogmaals, ze zijn nu ook bezig, na de honden, ratten, katten en dus cavia's ook naakt konijnen te kweken....

Er is niks natuurlijks aan :n

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:06

Citaat:
Een Skinny is gewoon ontstaan door een natuurlijke Mutatie. In de laboratoria vonden ze dat natuurlijk erg handig en daarom is er daar verder mee gefokt, maar het is dus wel spontaan ontstaan en heel af en toe gebeurt het nog wel eens spontaan.
Omdat er eerst alleen in Laboratoria mee gefokt werd en er veel inteeld was waren ze in het begin niet zo sterk, maar door veel behaarde caafs in te kruizen is hun gezondheid nu net zo goed als bij caafjes met haar.

Ja en elke cavia die niet op de wilde cavia lijkt is in wezen een Mutatie of mix die door de mens in stand wordt gehouden, en deze zouden het allemaal in het wild niet redden.

Dit vond ik op het NCF wat geplaatst is door een fokker van Skinny's.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:10

Haha wat grappig! :j Oke, ik wist dat deze bestonden, maar ik had ze nog nooit gezien ;) Wat zien ze er.. euh.. kaal uit :+ Nee haha, ff serieus, ze zijn leuk! Succes met je aanwinsten!