Abessijn kittens geboren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:31

CrazyCat schreef:
AprilRain schreef:
och zie :+:
mijn vriend vindt ze ook helemaal geweldig :D
zaterdag gaan we naar een huisje kijken dus wie weet :+

Alle kittens zijn alweer besproken, dat gaat altijd zo hard vaak zijn ze nog niet eens geboren.
Dus neem je tijd met jullie huisje volgende nest staat gepland voor begin zomer 2010. :+

mooie tijd... meteen een kitten erbij zou een beetje druk geweest zijn, maar ik hou het in de gaten wanneer je je volgende nestje krijgt :D
geniet nog van ze, voor je het weten mogen ze alweer naar hun nieuwe baasjes toe

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:37

3 maanden genieten is het, maar de laatste week ben je wel blij dat er een aantal gaan hoor.
Dan heb je echt aby terroristjes door je huis scheuren die je best wel eens achter het behang kunt plakken. ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:05

De 2 dames van Kasumi zijn vandaag precies een maand oud. Ik zal vanmiddag even proberen een nieuw filmpje te maken.
De nieuwe eigenaren hebben gekozen en dat betekent dat ze ook eindelijk namen hebben gekregen.
Poesje 1 gaat voortaan als Deedee door het leven. Voluit Deedee Felice of Aby Forest
Poesje 2 zal voortaan door het leven gaan als Pixie. De stamboomnaam is nog niet geheel bekend, maar voorlopig houden we het maar even
op Pixie Dust of Aby Forest

Links Pixie, rechts Deedee
Afbeelding

Het ene poesje van Narya zou zomaar toch wel eens kunnen blijven hier. Dit is Narya's laatste nest en als dit poesje zo mooi uitpakt als
nu lijkt dan willen we toch wel erg graag een nakomeling van haar aanhouden.
Haar hebben we omgedoopt tot Quita (spreek uit Kita) met als stamboomnaam Feisty Chiquita of Aby Forest sinds de geboorte afgelopen dinsdag ochtend al gegroeid van een iniminie 80 gram naar een dikke 140 gram.
Afbeelding

Dan Nenya haar vierling blijken toch geen 3 poesjes en 1 kater te zijn, maar 2 poesjes 2 katers.
Net zoals haar eerste nest dus. Super goeie moeder die geen probleem heeft haar 4 kleintjes onder controle te houden.
Alleen wat die aan hoeveelheden eet momenteel is niet gewoon. De kittens komen dan ook supergoed aan.

Hun hebben we wel gewoon direct namen gegeven, want wekenlang poesje 1 poesje 2 katertje 1 katertje 2 vinden we zo onpersoonlijk.
Ditmaal op verzoek van vriendlief Formule 1 kampioentjes, je moet wat ;)

Fearless Ascari of Aby Forest- (katertje)
Fearless Fangio of Aby Forest - (katertje)
Fearless Senna of Aby Forest - (poesje)
Fearless Schumi of Aby Forest - (poesje)
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:08

En de vader van de kittens is onze eigen hongaarse vent Umberto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:10

Wat zijn het toch prachtige kittens en mooie namen!

Mooie vader ook zeg!!!

Edit:

Zie net in de stambomen afkortingen staan voor sommige namen...
Wat betekend dat??
Laatst bijgewerkt door Woestein op 17-10-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:11

Jee :~ Prachtig zeg!

_Bitje_

Re: Abessijn kittens geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:12

heerlijke kittens!!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:20

En de mama's dan ook nog maar even

Narya (met de eenling)
Afbeelding

Nenya (volle zus van Narya)
Afbeelding

Kasumi (dochter van Nenya)
Afbeelding

Narya en Nenya zijn dochters van Angel het poesje waar we mee gestart zijn en die we geimporteerd hebben vanuit Denemarken.
Kasumi is dus weer een kleindochter van haar en Angel is in alle nakomelingen heel duidelijk terug te zien. Ook al heeft ze zelf een andere kleur, namelijk sorrel.
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:21

ook al zo'n mooierd, ze hebben echt een wauw factor!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:28

_Bitje_ schreef:
ook al zo'n mooierd, ze hebben echt een wauw factor!

vanero_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:28

leuk! ik ken iemand die ook zo'n kat heeft en nog een en die krygt ook vaak kittens en die zien er altyd precies zo uit !

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:31

Ik vind het echt één van het prachtigste kattenras dat ik ooit heb gezien. Die kittens zijn net kleine leeuwtjes :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:18

Het tweetal ruim 4 weken en zo goed als zindelijk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:41

ze blijven machtig mooi Nienke, kleine poemaatjes. :)

Gniffel, ik zou straks wel eens in je huis willen rondlopen, als ze allemaal rondscheuren als losgeslagen pubers. _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:02

jokari schreef:
ze blijven machtig mooi Nienke, kleine poemaatjes. :)

Gniffel, ik zou straks wel eens in je huis willen rondlopen, als ze allemaal rondscheuren als losgeslagen pubers. _O-

Dank je :D
Je bent van harte welkom hoor als het gespuis straks met zijn allen het huis onveilig maakt.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:30

Ik vind ze echt helemaal geweldig! ben echt verliefd gewoon :) . enige jammere is dat mijn vriend verschrikkelijk allergisch is voor katten :( .
En inderdaad wat Jokari zegt, ik zou dan ook weleens een rondje door je huis willen lopen als ze allemaal lekker in de rondte rennen hahaha. Ik denk dat je dan heeeeel erg goed moet gaan uitkijken waar je je voeten neerzet ;) .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:33

Wat is Pixie lekker mollig, ze ligt echt zo lekker te rollen op haar ruggetje :D , wat een schatje! Maar ook Deedee is heerlijk zoals ze in de kamer rondbanjert. En ach die vier uit het nieuwe nest zijn ook prachtig. Ik ben ook verliefd op je kater :o :o

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:35

Wat een fantastische kittens!
Wij hebben per toeval een Somali poes overgenomen van iemand (eigenaresse was gestorven aan een hersenbloeding en niemand uit de familie wou haar) en hebben al gezworen dat er nooit meer een ander ras dan Somali/Abessijn bij ons zal zijn.

Mijn man hield niet van katten, maar sinds ons Abby er is, wil hij nooit nog zonder zijn. Ze is altijd daar als we thuiskomen, zit op de schouder als we eten (mag niet, maar kan je nee zeggen tegen dat onschuldige smoeltje...), komt helpen als we met water bezig zijn enz.

Ze zijn idd zeer duidelijk aanwezig in huis en zo hoort het ook vind ik. Kan me geen leuker gezelschap inbeelden.
Ik heb spijt dat onze poes al een jaar was toen we haar namen. Die kittenfase is zo fantastisch! Geniet maar van je kleine schattige monstertjes (als ik weet hoe onze poes van 3 jaar kan rondvliegen, kan ik me ook inbeelden hoe de 'jonge' versie dit kan doen, veel succes .... }> )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:50

Niese1987 schreef:
Ik vind ze echt helemaal geweldig! ben echt verliefd gewoon :) . enige jammere is dat mijn vriend verschrikkelijk allergisch is voor katten :( .
En inderdaad wat Jokari zegt, ik zou dan ook weleens een rondje door je huis willen lopen als ze allemaal lekker in de rondte rennen hahaha. Ik denk dat je dan heeeeel erg goed moet gaan uitkijken waar je je voeten neerzet ;) .

We noemen dat hier de "kittenshuffle" wordt vanzelf 2e natuur op een gegeven moment ;)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:17

Hahaha, ik had al moeite met 2 kittens af en toe, nou moet ik er wel bij zeggen dat dat echt ongelooflijke terroristen waren (en af en toe nog steeds zijn begreep ik laatst. Zie ze helaas niet meer vanwege verbroken relatie |( )
Vind het echt zo jammer dat mijn nieuwe vriend zo allergisch is! ben nam,elijk helemaal kattengek :o en zeker van dat mooie spul als wat jij hebt rondlopen :D .

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:19

Niese1987 schreef:
Hahaha, ik had al moeite met 2 kittens af en toe, nou moet ik er wel bij zeggen dat dat echt ongelooflijke terroristen waren (en af en toe nog steeds zijn begreep ik laatst. Zie ze helaas niet meer vanwege verbroken relatie |( )
Vind het echt zo jammer dat mijn nieuwe vriend zo allergisch is! ben nam,elijk helemaal kattengek :o en zeker van dat mooie spul als wat jij hebt rondlopen :D .

Je vriend zou eens moeten testen of hij alergisch is voor de haren of voor de huidschilfers. Als het alleen voor de haren is zou je een sphynx kunnen overwegen.
Het is even wennen zo'n naakte kat, maar het zijn erg leuke aanhankelijke dieren. En zijn heel warm en zacht.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:27

CrazyCat schreef:
Dank je :D
Je bent van harte welkom hoor als het gespuis straks met zijn allen het huis onveilig maakt.

nja 't is dat 2,5 rijden toch wel een beetje veel is, ook al is het zo'n mooi gespuis. :)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:57

CrazyCat schreef:
Niese1987 schreef:

Je vriend zou eens moeten testen of hij alergisch is voor de haren of voor de huidschilfers. Als het alleen voor de haren is zou je een sphynx kunnen overwegen.
Het is even wennen zo'n naakte kat, maar het zijn erg leuke aanhankelijke dieren. En zijn heel warm en zacht.

Dat zou kunnen ja, maar ben zelf niet zo'n fan van de sphynx katten. Vind ze een beetje eng :o

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 10:27

Een sphynx zou ook niet mijn kat zijn qua uiterlijk, maar liever een sphynx dan geen katten in huis wat mij betreft.
Ze zijn dus wel enorm lief en aanhankelijk.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:34

Wat een ge-wel-dige beesten, prachtig! En heerlijke kittens. :+: