Kangal pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:56

roodje schreef:
Yamcha schreef:
De discussie begint vanuit de foto's van TS :)*

De foto's van de TS beginnen een topic ( Beesten boel in the picture)
Dus dat is geen Discussie topic ;)

Discussie begint pas bij een bericht dat de bodembedekking niet goed is, en daarna over de oorsprong en daarna over de beweging en ruimte?

Te zielig dit, er zijn meer dan genoeg mensen die hun hond weinig beweging geven...
En er wordt opeens een ge-discuseerd omdat de TS Kangal's wil fokken in nederland?

Dicuseren jullie ook zo met mensen op straat die met een kangal lopen...

dit topic stond eerst gewoon in beestenboel hoor ;)

Rodo_

Re: Kangal pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:57

ThePast03 - Er wordt weinig over de dekens en bodembedekking gepraat klopt, maar ik bedoelde de andere onderwerpen ook bij - de oorsprong ervan en de beweging en het fokken van de kangal in Nederland.
Dus ik bedoelde niet alleen de dekens/Bodembedekking.

Ik vind idd dat mensen hier in actie komen met hun kritiek over de oorsprong en alles. Dat vind ik nergens op slaan, ( niet aanvallend bedoeld) Maar het is niet jullie probleem toch ;)?
zij is denk ik niet de enigste die voor het eerst met kangal's fokt.

Heb jij wel wat zinnigs in te brengen dan met het bemoeien van de TS? zoals ik al zij, dat is gewoon niet jou probleem geld eigelijk voor meerdere mensen die zich er zo mee bemoeien omdat ze vinden dat kangal's niet hier in nederland horen en dat ze weinig ruimte hebben.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:00

LimaMambo schreef:
dit topic stond eerst gewoon in beestenboel hoor ;)

Omdat het waarschijnlijk fout is geplaatst? Want ze wil duidelijk Foto's laten zien van de puppies. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:00

roodje schreef:
[*olduser*] - Er wordt weinig over de dekens en bodembedekking gepraat klopt, maar ik bedoelde de andere onderwerpen ook bij - de oorsprong ervan en de beweging en het fokken van de kangal in Nederland.

Ik vind idd dat mensen hier in actie komen met hun kritiek over de oorsprong en alles. Dat vind ik nergens op slaan, ( niet aanvallend bedoeld) Maar het is niet jullie probleem toch ;)?

Heb jij wel wat zinnigs in te brengen dan met het bemoeien van de TS? zoals ik al zij, dat is gewoon niet jou probleem geld eigelijk voor meerdere mensen die zich er zo mee bemoeien omdat ze vinden dat kangal's niet hier in nederland horen en dat ze weinig ruimte hebben.

Nogmaals de enige die er nu voor zorgt dat het een vervelend topic wordt ben je nu zelf.
Jij trekt alles hier ineens in het negatieve en zal er voor zorgen dat er zometeen een slotje op dit topic komt.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:04

ThePast03 schreef:
roodje schreef:
ThePast03 - Er wordt weinig over de dekens en bodembedekking gepraat klopt, maar ik bedoelde de andere onderwerpen ook bij - de oorsprong ervan en de beweging en het fokken van de kangal in Nederland.

Nogmaals de enige die er nu voor zorgt dat het een vervelend topic wordt ben je nu zelf.
Jij trekt alles hier ineens in het negatieve en zal er voor zorgen dat er zometeen een slotje op dit topic komt.

Ik denk dat de mensen die zich met de TS bemoeien het vervelendst zijn ;)
Ik hoef niks in het negatieve te trekken, want het staat al in het negatieve...
Beter dat er een slotje komt, dan is er ook geen discussie meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:15

roodje schreef:
Maar het is niet jullie probleem toch ;)?

Ik vind dat te gemakkelijk en te kort door de bocht, eigenlijk.
Dat het niet mijn honden zijn, betekent niet dat ik er geen vragen bij mag stellen. Betekent imo niet dat ik dingen niet ter discussie mag stellen.

Als iemand vragen heeft over mijn honden, of over mijn manier om met de honden om te gaan, mag dat ook. Dat mag ook ter discussie gesteld worden, sterker nog, ik meng mij daar graag in.

Een discussie is leuk, wanneer beide partijen openstaan voor elkaar. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Ik heb ook weleens stevige rijtechnische discussies gevoerd, of discussies over africhtingsmethoden, waarna ik het niet met mijn gesprekspartner eens was, maar wel veel had geleerd, en dat gold voor de andere partij ook.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:09

Moderatoropmerking:
Het topic begon met een gezonde discussie over grote honden en in welke woon situatie.
Op zich een prima punt om eens bij stil te staan.
Maar inmiddels wordt er hier en daar met modder naar elkaar gegooid en dat levert geen prettige discussie op.
Mijn verzoek is aan jullie om de discussie over fokbeleid en broodfokkers in een ander topic te voeren, op BB kun je daarvoor terecht. En verder hier graag on-topic reacties met aanvullende berichten naar elkaar en naar TS in plaats van aanvallende berichten.
Bedankt voor jullie medewerking aan een prettig Bokt.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:39

even een toevoeging.
ik wil hier graag een slotje op want ik heb inderdaad de topic geopend om de pups te laten zien als mensen willen discuseren mailen ze me ofzo maar dan krijgen ze antwoorden .
de topic ging over de foto's van de pups etc en niet over een betone vloer waar niks aan te doen is is moeder der eigen keus op de vloer is het warm genoeg voor de pups want s;nachts staat er een warmte lamp aan.
en overdags is het 25/30 graden.
en ook niet van of je ze wel of niet in nl horen graag een slotje op deze topic mensen met vragen pbe me maar en gaan niet zomaar een topic verkloten want dit is inderdaad tipisch bokt!
ik heb hier zo geen zin meer in je kan nog niet eens een foto neer zetten van je trots of er komt 5 pagina's met onzin

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:40

verder de mensen die wel normaal reageerde bedankt ik voor de reactie's

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:42

booster, er werd normaal gereageerd.. ;)
totdat iemand kwam die 'het voor jou opnam' en toen was het ineens over

en om een slotje vragen is zo makkelijk, maar sorry, dat had je eerder kunnen bedenken..
pups op een betonnen vloer vind ik ook echt niet kunnen.. al kan de moederhond dat wel zo leuk vinden, maar voor de pups is het verre van goed ;) en daar moet jij als eigenaar op in springen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:46

Lees nou eens goed terug. De pups liggen op dekens en kranten.
De moeder graaft/bijt/trekt alles weg. Heb al vanalles gebrobeerd maar ze bepaalt het uiteindelijk zelf. Als ik zie dat alles weg is gehaald door haar, leg ik alles terug, zelfs tot vervelens toe.
s'Nachts is de warmtelamp aan en overdag als het boven de 23 graden is, is die uit.
De pups komen totaal niks tekort.
Mensen met vragen mogen een pb sturen en de vragen zal ik beantwoorden.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 17-08-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit de tekst verwijderd en aangepast.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:51

Moderatoropmerking:
Vragen om een slotje is een bericht dat niet in het topic gesteld hoeft te worden.
Daarnaast, zolang een discussie goed verloopt, wordt er niet zomaar een slotje op verzoek geplaatst.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:55

ik zal een aparte topic openen over honden in nederland

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 23:08

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:09

booster schreef:

Leuk, maar die discussie is hier al gevoerd en was al klaar.
Snap eigenlijk niet wat je met dat nieuwe topic wilt bereiken, net zo min als ik snap waarom het zoveel moeite is om even een verhoging te maken in de nestkist.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:12

booster schreef:
Lees nou eens goed terug. De pups liggen op dekens en kranten.
De moeder graaft/bijt/trekt alles weg. Heb al vanalles gebrobeerd maar ze bepaalt het uiteindelijk zelf. Als ik zie dat alles weg is gehaald door haar, leg ik alles terug, zelfs tot vervelens toe.
s'Nachts is de warmtelamp aan en overdag als het boven de 23 graden is, is die uit.
De pups komen totaal niks tekort.
Mensen met vragen mogen een pb sturen en de vragen zal ik beantwoorden.

maar beste booster.. beton kan erg koud en hard zijn.. lijkt me niet goed voor de gewrichtjes van je pups, ondanks de warmtelamp, want die heeft ook maar een bepaald bereik ;)
en dan heb ik het nog niet over de kale ligplekken gehad die ze er van kunnen oplopen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:13

Voordeel van een nestkist (die je heel simpel en goedkoop zelf kan maken) is ook nog dat je behalve een verhoging ook nog een rand in kan maken die voorkomt dat moeders op de pups gaat liggen.
Dit is geen kritiek, hooguit verbazing waarom je niet zo'n kleine moeite neemt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:14

Nu zijn er mensen die stellen dat een kangal in Nederland niet thuishoort of gefokt zou moeten worden.
Wel, ik ben zo'n mens die ook een aantal Border Collies heeft als werkhond. En uiteraard schapen.
Mijn mening is dan ook heel duidelijk dat iemand die geen schapen heeft, zich eigenlijk ook geen bc zou moeten aanschaffen.

Bovendien heb ik ook wel al eens nagedacht, jaren geleden al of een Kangal niets voor ons is, puur om de schaapskudde te bewaken.
Hier zitten nogal wat vossen en ander wild in de regio, we hebben nog geen lammeren verloren op die manier, maar mocht dat ooit gebeuren dan vind ik het idee een Kangal erbij te laten lopen nog niet eens zo gek....daar zijn ze toch op gefokt.
We hebben hier wel 6,5 hectare ter beschikking, wel iets meer als een grote tuin. En ik kan me voorstellen dat er wel meer mensen zo wonen als wij.
In elk geval meer als die 11 die genoemd werden. Of anders inderdaad in het buitenland, waarom niet over de grenzen kijken?
Vindt het een beetje flauw dat TS aangevallen wordt, omdat ze een inderdaad niet gebruikelijk ras fokt.
Hoe zit dat dan met al die mensen die Borders fokken en die als zogenaamde "familiehond" verkopen?
Ik heb toch echt wel de indruk dat TS serieus kijkt naar de geschikte mensen voor haar pups...

Of de puppies nu wel of niet in een werpkist horen te liggen (zoals dat bij de meeste fokkers gebruikelijk is) kun je denk ik ook wel tot in het oneindige over discussieren.

Maar dat er zeker wel mensen in Nederland (of in mijn geval in België) zijn die zich in dit ras goed verdiept hebben EN en er de ruimte en tijd voor hebben, dat geloof ik dus wel, in tegenstelling tot wat meermaals hier gezegd werd. En nee, voordat iemand dat nu weer denkt, ik neem geen pup van TS....

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 23:19

de pups zijn hellemaal gezond en liggen niet op een betonne vloer er liggen zoals eerder gezegt kranten en dekens in. ik zorg meerdere malen per dag dat alles weer goed ligt. alleen moeder die haalt het steeds weg. en ik leg het steeds weer terug want ik wil ook neit dat ze daarop liggen.
ze ligt in een werp kist alleen niet verhoogt.

edet: je bent pas een fokker als je beroeps matig fokt en dat doe ik niet dit is mijn 2e nestje van haar en haar laatste nestje 1e was een ongeluk wist pas een week voor ze moest bevallen dat ze drachtig was.
alleen heb me jaren verdiept in het ras en hebben een forum voor kangal liefhebbers.
ik ken veel mensen met kangal in nederland belgie turkije etc.
weet van de bloedlijnen af etc etc
Laatst bijgewerkt door booster op 17-08-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:21

Sassy schreef:
Maar dat er zeker wel mensen in Nederland (of in mijn geval in België) zijn die zich in dit ras goed verdiept hebben EN en er de ruimte en tijd voor hebben, dat geloof ik dus wel, in tegenstelling tot wat meermaals hier gezegd werd. En nee, voordat iemand dat nu weer denkt, ik neem geen pup van TS....

Niemand heeft gezegd dat de pups van TS niet goed terecht gaan komen. Alhoewel ze nu zelf weer zegt dat ze een grote tuin ook genoeg vindt en daar heb ik dan persoonlijk weer mij bedenkingen bij. Niet perse slecht, maar ook niet optimaal voor zo'n ras.

Het ging erom dat het bijna onmogelijk is dat alle Kangals die hier in Nederland terecht gaan komen bij iemand die aan de rand van het bos woont met een terrein van bijvoorbeeld 6,5 ha zoals jij. Dat was helemaal niet specifiek tegen TS gericht. ;)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 23:23

ThePast03 schreef:
Sassy schreef:

Niemand heeft gezegd dat de pups van TS niet goed terecht gaan komen. Alhoewel ze nu zelf weer zegt dat ze een grote tuin ook genoeg vindt en daar heb ik dan persoonlijk weer mij bedenkingen bij. Niet perse slecht, maar ook niet optimaal voor zo'n ras.

Het ging erom dat het bijna onmogelijk is dat alle Kangals die hier in Nederland terecht gaan komen bij iemand die aan de rand van het bos woont met een terrein van bijvoorbeeld 6,5 ha zoals jij. Dat was helemaal niet specifiek tegen TS gericht. ;)

mensen met een tuin van 1 bij 1 dat ook niet he ;) maar ze moeten zo een kangal wel genoeg kunnen bieden en zeker een tuin hebben dat aan bepaalde eisen voldoet

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:24

ga je dan ook bij ze op huisbezoeek voordat je de pup mee geeft?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 23:26

LimaMambo schreef:
ga je dan ook bij ze op huisbezoeek voordat je de pup mee geeft?

alle baasjes worden gechekt.
veel al gaan naar bekende toe en weten we de situatíe's al maar onbekende wordt gecontroleert

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:27

hoe ga je dat doen dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:27

booster schreef:
mensen met een tuin van 1 bij 1 dat ook niet he ;) maar ze moeten zo een kangal wel genoeg kunnen bieden en zeker een tuin hebben dat aan bepaalde eisen voldoet

Dat snap ik. ;)

Wij hebben een tuin van 40 meter lang en wonen heel dicht bij de bossen. Maar toch zou ik hier niet graag een Kangal willen hebben omdat wij nog altijd wel in een woonwijk wonen en ik een hond niet zodanig onder druk wil zetten om tegen zijn eigen aard in te gaan.

Zelfstandig waken zou hij hier niet kunnen. Grijpt hij een inbreker dusdanig dat die ernstig verwond is wordt de hond in beslag genomen. Zo'n plek waar Sassy het overheeft lijkt me echt ideaal voor een Kangal, daar kan hij helemaal doen waar hij jarenlang voor is gefokt: de schapen bewaken en zelfs in enige mate het terrein bewaken.